به این توافق ها دل خوش نکنید
افغان ها هر قدر توافق کنند، صلح را در افغانستان تامین نمی توانند زیرا صلاحیت صلح و جنگ در دست افغان ها نیست و افغان ها بدهل قدرت های خارجی و منطقوی رقصانده می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۹/۲/۲۹ کد خبر: 163446 منبع: پرینت

اول - وقتی مستشرقین انگلیس افغانستان را اساس گزاری کردند تاکید صورت گرفت که ارگ نشینان کابل از نگاه قومی افغان و در فکر و ذکر خویش فارسی عمل می نمایند. به همین دلیل بود که بارکزایی ها از قبیل امیر دوست محمد خان تا محمد داود از ارگ کابل یک کلمه پشتو نمی گفتند و با پشتون ها هم از طریق یک ترجمان صحبت می کرد. صحبت غنی غلزی به پشتو و فارسی خلاف آن اصل است. یک غلزی از موقف و موضع رهبری افغانستان حق ندارد پشتو را در بیانیه خویش اضافه کند زیرا این کار بدعت از اصول افغانستان است.

دوم - قرار نسخه مستشرقین انگلیسی برای بنیان گزاری افغانستان، در حالیکه افغان ها در ارگ کابل به پیروی از فرهنگ فارسی رهبری افغانستان را بدوش می گیرند پتان ها به پیروی از فرهنگ پشتونولی در تقابل با آن قرار گرفته و مبارزه بی دوام شان را ادامه می دهند. این فرهنگ تا امروز بقوت خویش باقیست. در حالی که غنی غلزی از ارگ کابل در دفاع از افغانستان صحبت می کند ولی پشتون ها زیر نام طالب و داعش برای سرنگونی آن از هیچنوع تلاش ابا نمی ورزند.

سوم - در مراسم توافقنامه بخاطر تشکیل حکومت ملی چندین سره، غنی غلزی به نمایندگی قبیله غلزی، عبدالله عبدالله هایبرید به نمایندگی قوم تاجیک، حامد کرزی، به نمایندگی قبیله سدوزایی صحبت کرد ولی کریم خلیلی جسما به نمایندگی هزاره ها حضور داشت ولی برای وی اجازه صحبت داده نشد. عدم حضور مارشال دوستم در این جلسه یک خلای بزرگ را بجا گذاشت که پر کردن آن افغانستان را به یک جنجال عمیقتر سمت و سو می دهد.

چارم - در دهه دموکراسی دو هزاره بنام های محمد یعقوب لعلی و عبدالواحد سرابی شامل کابینه افغانستان گشتند. دو جوالی در منده ای کابل در مورد نقش این دو در کابینه با هم تبادل افکار می کردند. اولی سوال می کرد که نقش قوما در کابینه چیست؟ دومی پاسخ می داد: لعلی گوش نه و سرابی توغ! عین سنت امروز در جلسه دنبال گشت: کریم خلیلی خوب پخته سیل بین و گوش بود.

پنجم - در جریان جلسه حامد کرزی بحث مذکرات و صلح افغانی را مطرح ساخت و امیدواری کرد که یک فایر مرمی بین افغان ها رد و بدل نگردد. این جاهل بی خبر است که مشکل افغانستان مشکل افغانی نی بلکه مشکل منطقوی و جهانیست. افغان ها هر قدر توافق کنند مثلی که در این جلسه توافق گردید، افغان ها صلح را در افغانستان تامین نمی توانند زیرا صلاحیت صلح و جنگ در دست افغان ها نیست و افغان ها بدهل قدرت های خارجی و منطقوی رقصانده می شوند.

ششم - حامد کرزی اولین افغان است که افغانستان را از مقام و منزلت رهبری این کشور برسمیت نمی شناسد ولی همزمان از دفاع آن صحبت بعمل می آورد. افغانستان با کشیدن خط دیورند، آمو، مکمهان و سیستان توسط انگلیس ها و روس ها در اواخر قرن نوزده ساخته شد. وقتی حامد کرزی خط دیورند را برسمیت نشناسد وی برای تاجیک ها و فارسی وان ها و ازبیک ها این پیام را می دهد که مرز بین افغانستان و تاجیکستان و ازبیکستان و ایران .... را برسمیت نشناسند. وقتی حامد کرزی و افغان ها خط دیورند را برسمیت نشناسند، پس از کدام افغانستان باید دفاع کرد؟

بنام نامی ابر مارشال افغانستان. ابر مارشال بخاطری که این سومین بار است که این جناب بمقام و مرتبت مارشالی افغانستان خود را تثبیت می کند. در مرتبه اول جناب صبغت الله مجددی، اولین رییس دولت مجاهدین افغانستان، به وی لقب مارشالی داد. مرتبه دوم پروفیسور برهان الدین ربانی برای وی لقب خالد بن ولید را اعطا کرد که بسا بالاتر از رتبه مارشالی است زیرا این لقب بار مذهبی هم دارد و این بار هم اشرف غنی غلزی، مغز متفکر جهان، دوستم را مفتخر برتبه و منزلت مارشالی ساخت!

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافق غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   دولتمردان ما نمی توانند با هم به توافق برسند آنوقت شما توقع دارید در این کشور خرافی و تعصبی دینی و بلا زده صلح بوجود آید؟ روی چه اساس و محوری می خواهیم با هم به توافق و صلح برسیم؟ محور دین و رقایتهای مذهبی؟ نژادی؟ قومی؟ نفوذ و دخالت و وفتنه ....

>>>   همو ضیا مسعود چی شد؟ کدام چوکی موکی برایش رسید نرسید؟ اگر نرسیده باشه حتما حالا میگه ما چارده سال جهاد کدیم ،وهم میگه مُلک به بحــــــــران میره !
حالا افسران سربازان اردوی ملی وپولیس ملی همه بیست سال یعنی از 2001 تا 2020 جهاد واقعی کرده انداینان درهردو دنیا مجا هد هستند ، حالا چهارده سال به چهارده سالچهاد جهادی های سابقه مجرا ! باقی ماند شش سال ، دیگر نباید رهبران تنظیمی و.جنگ سالاران ادعای جهاد ومنت گذاری برمردم داشته باشند چون حالا آنان شش سال از جهاد واقعی سربازان اردوی ملی ومخصوصا پولیس ملی که انتحاری را زنده بغل میکند مقروض هستند ووباید منت دار باشند
البته درین جهاد پولیس واردوی ملی اختطاف چیانت دسیسه بازان وافراد ناکام وبی کفایت امنیت نامللی هرگز شامل نیستند اینها درنزد مردم افغانستان مسئول هستند جرم اینهاذ هم کم از جرم اشرار نیست با وجودیکه بیشتر از اردو وپولیس امتیازات می گیرند اما هیچ دست آو.رد واقعی ندارند بجز دروغ گفتن ومکتوب نوشتن وادعای اینکه ما از پیش آگاه بودیم خبرداشتیم !!
ر

>>>   این دو نفر مگر در حکومت شش ساله شان چه گلی بر سر مردم زدند که در چهار سال آینده مصدر خدمت به مردم واقع گردند. باز هم همان آش و همان کاسه است و در این دوره از مردم با آش ناپخته و زهر آلود در کاسه های آلوده پذیرایی خواهند نمود. نه اشرف غنی منتخب مردم است تا مردم از این توافق خوشخال باشند و نه عبدالله با رای مردم در این منصب قرار گرفته. مردم هیچ نقشی در این توافق شیطانی ندارند. خودشان برای خود حکومت ساخته و معامله های شخصی شان در قالب حکومت انجام می دهند.

>>>   در پی توافق سیاسی با اشرف غنی، عبدالله عبدالله عنوان «رییس ‌جمهور افغانستان» را از حساب توییتر‌ی‌اش حذف کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است