دوستم برنده انتخابات شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۹/۲/۲۹ کد خبر: 163443 منبع: پرینت

در تاریخ افغانستان، به فرمان جناب "شمشیر" صاحب، از قوم سرافراز و سلحشور ازبیک، جنرال دوستم که صدها سنگر و ده ها جبهه را در رژیم های متعدد فتح نموده بود، لاجرم از دم شمشیر آب نوشید و به رتبه پر افتخار مارشالی نایل گردید!

کسی که چندین بار از طرف رژیم تروریستی و ضدملی اشرف غنی احمدزی مورد ترور، دسیسه و تبعید قرار گرفت لاجرم شمشیر از نیام برکشید، ساختار نظام را تغییر داد، تقلب را به چالش کشید و حق اش را به زور ستانید و درس های جدیدی را برای مردم افغانستان در مورد شکستاندن قانون استبداد و خود کامگی وارد ساخت!

درس های جنرال دوستم درس های تاریخ است، درس هایی است که بار دیگر ثابت کرد که حق گرفته میشود و حق داده نمیشود!
باید شخص مارشال دوستم و هواداران اش به این شمشیر تحسین نمایند و منت دار آن باشند!

شمشیر ثابت ساخت که زور قالب ندارد بویژه زوری که با قوت ملی و مردمی و با اتحاد و همبستگی گره خورده باشد!
مبارک تان باد مارشال سلحشور و فاتح صد ها سنگر وطن!
درفش تان بخاطر آزادی وطن برای محو طالب داعش و همه تروریست ها پیوسته در اهتزاز باد!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   از دوستم قهرمان كاغذي نسازيد.
دوستم هـيچ وقت بدون همايه هوايي ( از هر جانب كه بوده باشد) جنگ نه كرده است ودر جنگ زمين به زمين در مقابل طالب ها شكست خورد وبه ازبكستان فرار نمود.
او كه نتوانست پست معاونيت اول رياست جمهوري را حفظ نتوانست همچو رتبه ها و چاكليت ها هـيچ وقت نميتواند از او مرد ميدان بسازد.
دوستم يك معامله گر نامرد وپيمان شكن بوده و است وانرا نميتوان در قطار مردان با خاصيت محاسبه نمود.
كنار امدن دوستم با داكتر غني و اخذ رتبه اعزازي مارشالي به مثابه برداشتن قدم كثيف وحساب شده بود كه او براي زوال قوم تاجك برداشت.
داكتر غني توانست به ارايه يك نام سمبوليك دو جبهه قوي از حريفا خود ( جميعت و وحدت) را براي هميش از پيشروي خود دور نمايد و نشان داد كه واقعا متفكر است.
نوروز

>>>   مارشال دوستم به میدان آمد
ایشجی به فغان آمد
هم چیز رفت و هم بود نه
مگر ایشچی دم نزنه

>>>   آقای خاوری سلام
شما حتما از گذشته های دوستم اطلاع دارید ؟ حتما بیاد دارید که به دلیل قس القلبی اش ،او را گلیم جمع لقب داده بودند. می گویند که زمان پرواز هایش به شبرغان اگر کودکی در هلیکوپتر حامل او گریه می کرد ، فورا خودش آن کودک را از هلیکوپتر پایین می انداخت.
این ها بجایش . در افغانستان تنها او نیست که جنایت کرده ،پس باید پرسیده شود که کی جنایت نکرده !
زمانی که نیروی اجرایی نداشته باشد ، زمانیکه نتواند کاری انجام دهد رتبه مارشالی چه به درد دوستم می خورد . در این اوضاع وانفسا که مردم را به ریشخند گرفته اند و حقیرانه قدرت را بین خود تقسیم نموده اند ، دوستم رتبه مارشالی داشته باشد یا نداشته باشد چه دردی را دوا میکند. او جرات آمدن به کابل را ندارد پس این مارشالی چه بدردش می خورد . مارشال به معنای موش نیست به معنای شجاعت و دلیری است . اما این مارشال موش از ترس خود را در مقرش در شبرغان پنهان نموده . دیگر اینکه اگر دوستم رتبه مارشالی را نمی پذیرفت برایش به صد مراتب بهتر بود .نزد مردم وزن و سنگینی بیشتری پیدا می کرد . رتبه مارلشالی در واقع رشوت عبدالله عبدالله به دوستم است چرا که دوستم بار ها برای عبدالله گفته بود که دست گدایی بسوی غنی دراز نکند اما دیدیم که عبدالله به دوستم گوش نداد و خیلی هم حقیرانه خیانت تاریخی دیگری را مرتکب و رای مردم را زیر پایش لگدکوب کرد .
پس نگویید مارشالی مبارک تان ، بگویید سقوط وجدان های بی وجدان مبارکتان !

>>>   مارشالی دوستم مارشال بینی را زیر سوال برد چون انها مارشالی خود را در دزدی و غارت گرفته بود ولی دستم از او سبقت کرده در لواطت به مارشال رسید ولی شمشیر دوستم را در غلاف اش زنگ زد چون معاون ریس جمهور بود ولی تمام عمر را در ترکیه و زیر خیمه در جوزجان سفری کرد این کدام حق به زور گرفتن بود که در گرفتن مارشالی انها را کسی به چشم ندید که این مارشال قهرمان کجاست

>>>   ولا روی هم رفته دوستم به هدفش رسید این که مستحق بود یا نبود را نمیدانم ولی کارش را به دقیقه 90 کرد
مجاهد سرفرازی

>>>   دوستم رتبه مارشالی گرفت.چند هزار افغانی معاش اش زیاد شد.
عضو شورای عالی دولت شد،که شاید سال یک مرتبه از طرف اشرف غنی دایر شود و به اعضای آن یک پیاله چای داده شود.
بعداً چی؟
آیا کدام معاون رییس جمهور با صلاحیت است؟
آیا وزیر دفاع است؟
چی است؟
ما یک مارشال دیگر نیز داشتیم که بنام مارشال شاه ولی خان بود و کاکای ظاهرشاه بود.
معمولاً سال یک مرتبه نام او را در رادیو در هنگام جشن میگرفتند که در مراسم جشن اشتراک میکرد و نام اش در رادیو میگرفتند.
یک مرتبه نطاق در هنگام خواندن خبر گفت:
درین مراسم محترم مارشال شاه ولی خان نیز اشتراک داشت.
هنگامی که مارشال شاه ولی خان در رادیو این خبر را شنید،گوشی تیلفون را گرفت و با قهر به رادیو افغانستان رنگ زد و گفت،نطاق را بخواهید که من همرایش کار دارم.
نطاق را خواستند و گوشی تیلفون را برایش دادند و شاه ولی خان با قهر گفت:
چرت من را در خبر ها تنها مارشال شاه ولی خان خطاب کردی؟
نطاق جواب داد:چرا صایب،خی چی خطاب میکردم؟
شاه ولی خان گفت:آیا شهر کابل را ننه ات (مادرت)فتح کرده بود؟
منبعد که خبر ها را میخوانی،من را محترم مارشال شاه ولی خان فاتح کابل خطاب کن.
حالا دوستم را نیز در خبر ها سال یک مرتبه بنام مارشال دوستم یاد میکنند.
این که در خبر ها لقب او را که خودش بنام پادشاه ساز یاد میکند،نطاق بگیرد و یا نگیرد،کدام تفاوتی در وضعیت سیاسی و اقتصادی وی نخواهد داشت.

>>>   به نظر من در افغانستان هر کس درس می خواند او اصلا عمر خود را تباه می کند مانند دوستم بی سواد باشید مارشال می شوید

>>>   از نظر من:
۱- قبل از تهاجم غرب به افغانستان ، غربی ها با استفاده از دوستم شمال را پاکسازی کردند وملیشه های جنگی چون جمعیت ،وحدت، جنبش وغیره... را که برای منافع شان جنگیده بودند را بخاطر جلوداری از نفوذ روسها جاسازی کردند.
۲- غربی ها یکبار دیگر نیز همان بازی را تعقیب نمودند وبخاطر پاکسازی شمال از طالب ها وآماده ساختن آن به بستر تربیت وآغاز برنامه داعش از این شخصیت (مارشال دوستم) میخواهند کار بگیرند.
ولی در دوره اول که دوستم معاون غنی بود ، دوستم در حالت نادانی بازی را پیش از موعد شروع کرده بود که در نتیجه آن کشمکش های رخداد وسبب نا رضایتی او وتبعیدش از افغانستان گردید .
از اینکه دیگر مشکل بود تا دوستم را باز گردانند، برای کشانیدن دوباره پای دوستم در صحنه نیاز به یک بازی اغوا کننده وفریب کارانه تحت عنوان (انتخابات ) بود. واینبار بازهم( تخت خواب فاحشه بازی سیاست ) یعنی عبدالله را در میان آوردند .
چنانچه به مجرد تبعید دوستم جنجال های دیگ وکاسه بین ع وغ بر پا شد که در حقیقت همه اینها این یک بازی بود برای باز گرداندن دوستم در صحنه بازی سیاسی که بازیگران آن ع و غ بودند وکارگردان آن غربی ها.
حال چی فرق میکند که دوستم مارشال باشد یا احتمالا در آینده قهرمان ملی دوم کل افغانستان.


الهام الهامیان

>>>   دوستم آشیل است ، رتب ومناصب دولتی پائین تر از شخصیت دوستم است ، او قهرمان ملی مردمش است ،هیچ مقامی بالاتر ازین نیست ،
به نوروز :
آیا کسی حاضر است به حرف تو صرف اگر ایستاده باشد یکمراتبه بنشیند دوباره برخیزد ؟؟
اما به حرف دوستم هزاران جوان جان شانرا فدا میکنندوکرده اند ،
یکی از بزرگترین خصوصیات دوستم صداقتش درپیمان وعهد است ، اینکه جانب مقابلش از صداقتش سو استفاده نماید عیب دوئستم نیست ،
ر

>>>   دوستان عزیز!
دوستم سربازمکتب مدافع رنجبران است ،دوستم یارورفیق کارگران دست پرآبله است دوستم سربازحق وعدالت بود هست وخواهد بودخداونداورا که در راه حقوق گارکران مبارزه نموده با روبروشدن به دها ترور،توطیه ودسیه جان بسلامت برده نشان دهند صداقت وایمانداری وی در راه اهداف وآرمان های کارگران میلیونی افغانستان ومکتب راستین عدالت است که درکوره آن مکتب آبدیدشده وافتخار همسنگرانش است خداوندسرافرازداشته باشد وبیرقش بلند بادچشم تنگ نظران کورباد
ث.س

>>>   حالا با وصف اینکه غربی ها با راه اندازی این بازی اغوا کننده پای دوستم را به صحنه کشاندند ، بر دوستم لازم است تا ابتدا صفحات شمال را با متحدینش پاکسازی نموده ،سپس بخاطر پایان بخشی به این دوره نزدیک به ۲۸۰ ساله سیاه تحمیل شده با تبانی وحمایت سیاسی کشور های آسیایی صفحه جدید را عرصه بدست آوردن اقتدار سیاسی این سرزمین باز کنند.
الهام الهامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است