ایران اسناد افغانستان در مورد غرق شده ها را نپذیرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۹/۲/۲۹ کد خبر: 163441 منبع: پرینت

ایران شواهد و اسنادی را نپذیرفته است که در مورد لت‌وکوب و کشتن شماری از پناهجویان افغانستان از جانب افغانستان به ایران ارایه شده‌است.
این موضوع را گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در یک پیام ویدیویی ابراز داشته گفت: "کمیساران افغانستان در پروسه تحقیقات‌شان اسناد و شواهدی خود را به همتاهای ایرانی‌شان ارایه کردند که متأسفانه مورد تأیید آن‌ها قرار نگرفت. حکومت افغانستان این تحقیقات را به هدف تأمین عدالت، جلوگیری از تکرار چنین حوادث در آینده، با تمام قوت به پیش می‌برد."
به گزارش رادیو ازادی، سخنگوی وزارت خارجه افزود که ایران می‌خواهد این قضیه را از راه‌های دیپلوماتیک تعقیب کند.

به‌گفته مقام‌های افغانستان نیروهای سرحدی ایران حدود دو هفته پیش ۴۷ مهاجر افغانستان را بعد از لت‌وکوب با تهدید اسلحه وادار به انداختن‌شان به دریا کرده بودند. ازین جمله ۱۲ تن جان دادند ۱۷ تن تا هنوز لادرک اند و متباقی نجات یافته اند.
گران هیواد گفت حکومت افغانستان به خانوادۀ هر قربانی یک نمره زمین و صد هزار افغانی کمک کرده‌است و به زخمی‌ها در کنار کمک ۵۰ هزار افغانی، زمینه کار را فراهم کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   چه اسنادي يه نفر داره از چندتا جنازه كه تو خاك افغانستان پيدا شدن فيلم ميگيره چي رو ثابت ميكنه يه دشمن به شما تهمت قتل بزنه همه بايد باور كنند و شما مجازات بشيد بايد عدل بود نه دروغگو شاهدان افغان معلوم بود پول گرفته اند كه دروغ بگويندمتاسفانه ما افغانها روزه ميگيريم نماز مي خوانيم اما بازبان روزه قتل ميكنيم دروغ مي گوييم و از رفتاز زشت خود نمي شرميم و طلبكار هستيم

>>>   شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان که عضویت هیأت مرکزی را دارند، بر پی‌گیری جدی رویداد پافشاری کرده و هشدار می‌دهند که اگر قضیه از سوی حکومت افغانستان دنبال نشود، آنان به دادگاه بین‌المللی «لاهه هالند» و سازمان ملل ‌متحد شکایت می‌کنند. آگاهان امور حقوقی باور دارند که این رویداد نمونه‌ای آشکار از جنایت بشری است و باید بررسی شود.
بربنیاد آمارهای حکومت افغانستان، چهل و شش کارگر افغان در تنگه ذولفقار در مرز میان ایران و افغانستان به دریا انداخته شدند و که در نتیجه جسد دوازده تن از آب بیرون کشیده شدند اما پانزده تن تاهنوز ناپدید استند.

>>>   امیدواریم مسئولان دو کشور به منظور روشن شدن ماجرا با هم همکاری کنند و مقصر احتمالی با عذرخواهی و پرداخت غرامت بابت جانباختگان یا اتهامات ساختگی قضیه را فیصله دهند.

>>>   این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار "الکس"، به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.
خبر فوری: اولین فیلم از بازداشت سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی
فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار در تمام مدت ٣ سال تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.
گفتنی است علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند

>>>   درشفاخانه های مشهد وتهران از ابتدا شیوع وهمه گیری بیماری کرونا چندین هموطن ما تحت بستری وتداوی قرار گرفته اند وبصورت کاملا رایگان درمانشان انجام شد.بیش از دومیلیون مهاجر وطندار ما درشهرهای ایران زندگی وکار میکنند.چه دلیلی داردکه ایران بخواهد پناهجویان وطندار ما را بدین شکل ازبین ببرد.هرزه های سیاست باز بی بی سی ومزدوران خط گرفته از سازمان CIA که نمونه بارز ان یک دختر هرزه ضد انقلاب فراری بنام مصی علینژاد این اخبار کذب را در بوق وکرنا کردند وخواستند علیه ایران پروپاگاند راه بیندازند.این خبر دروغ باهدف ایجاد کینه ونفرت میان دوملت شریف افغانستان وایران بوده است.اینگونه اخبار باهدف برهم زدن دوستی ومودت بین مردم این دو کشور است .سابقه بد بی بی سی در ایجاد جو بد بینی وایجاد تفرقه است.حواستان جمع باشد//
داکتر عبدالرب اچک زیM

>>>   دولت بعد هر قضیه یک کمیته تحقیق جور میکند و بعد دیگر هیچ.
این هم مثل آن

>>>   پایگاه خبری هزارستان افغانستان امروز در خبری به نقل از یک منبع مطلع از حقایق پشت پرده در باره خبر ادعایی شکنجه و غرق کردن مهاجرین افغان توسط مرزبانان ایران در نقطه مرزی ذوالفقار پرده بر داشت.

براساس این گزارش این منبع که خود از نجات یافتگان این حادثه تکان دهنده و توطئه آمیز علیه ایران بود و خواست نامش فاش نشود به شبکه خبری بی بی سی گفت که یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و یک خبرنگار وابسته پشت پرده سناریوی توطئه آمیز آمریکا علیه ایران در این حادثه قرار دارند.

پس از آنکه شبکه بی بی سی انگلیس جمعه به نقل از یک منبع مطلع از دست پنهان دولت آمریکا در پشت پرده حقایق تلخ غرق شدن مهاجران افغان در مرز ایران و دسیسه سازی علیه ایران خبر داد، ساعاتی نگذشت که با واکنش تهدید آمیز آمریکا رو به رو شد و پس از اعمال فشار مقامات آن کشور به مدیران این شبکه انگلیسی، دو ویدیو مربوط به این توطئه از خروجی وب سایت آن حذف شده است.

این منبع که خود از نجات یافتگان این حادثه تکان دهنده و توطئه آمیز علیه ایران بود و خواست نامش فاش نشود، به بی بی سی گفته بود:

"این حادثه تلخ پیشتر توسط یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و پدرام قاضی زاده مسوول بخش غربی مرکز روزنامه نگاران افغانستان و خبرنگار پیشین خبرگزاری روزنامه طلوع نیوز این کشور طراحی و اجرا شده بود تا هم برایشان منفعت مالی داشته باشد و هم سیاست های دیکته شده علیه ایران و افغانستان را اجرا کرده باشند.

براساس این گزارش، این دو نفر از ابتدا در یک برنامه از پیش طراحی شده، خود را راه بلد منطقه مرزی ایران و افغانستان جا زده بودند تا بتوانند مهاجرین را به ساحل سیلابی رودخانه موسمی هریررود برسانند.

این دو نفر بعد از آنکه تا آن مرحله طرح خود را اجرا کردند، به شهروندان مظلوم افغانستانی دستور دادند تن خود را به آب بزنند و البته قبل از آن همه پول‌های آن‌ها را گرفتند تا دیگر راه بازگشتی برای آن‌ها باقی نماند. این در حالی بود که عمق هریررود به دلیل بارندگی زیاد قبل از این حادثه به طور موقت به دو متر رسیده بود و شدت جریان آن هم از حدانتظار فراتر رفته بود.

این طراحی توطئه آمیز تا این مرحله به خوبی اجرا شده بود تا اینکه حوادث بعدی طبق انتظار این دو عامل آمریکایی رخ داد و از این پس نوبت به اجرای سناریوی اصلی خود در شبکه های طرفدار آمریکا رسید.

در این مرحله پدارم قاضی زاده به خاطر دلارهای آمریکایی سعی کرد روایتی سراسر دروغ را با کمک این افسر آمریکایی تدوین و طبق نقشه در شبکه آمریکایی و سعودی "ایران اینترنشال" به نحوی که در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انعکاس یافت وارونه‌سازی کنند".

این منبع در پایان به بی بی سی گفت که پدارم قاضی زاده و این افسر آمریکایی که در این گزارش نامی از او برده نمی‌شود، هر چه سریعتر در دستگاه های قضایی معتبر و بی طرف محاکمه و مجبور به پاسخگویی به جنایت های توطئه آمیز خود شوند.

>>>   شما چقدر ساده اید؟ ایرانی ها تا زور نباشه تسلیم نمی شوند. قضیه و اسناد را تا می توانید رسانه ای کنید. دولت با تدبیر....

>>>   اسنادنیست اکاذیب است
محمد د مشهد

>>>   معلوم است که بیشرمانه نمیتوانند بپذیرند چون تبعات فوق العاده سنگین دارد ...

>>>   باسلام این مدارک اگر توسط دو هیات برادرانه افغان و ایرانی تهیه می شد ضمینه های چالش های جدیدی بوجود نمی آورد. ولی هنوز هم دیر نشده است

>>>   اسامی افغانستانی هایی که در آب های استانبول، ترکیه غرق شدند. در بین کشته شدگان کودکان نیز شامل هستند.

- اسامی افرادی که زنده مانده اند:
محمد عظیم، محمد کریم 35 ساله از کابل
محمد نجیب، داکتر محمد حکیم 20 ساله از کابل
محمد سهیم، داکتر محمد حکیم 19 ساله از کابل
گل جان، شمس الدین 17 ساله از بغلان
عجب خان، شاه زمان 20 ساله از بغلان
سید فایز، سید جلال 22 ساله از کابل


- اسامی افرادی که فوت کرده اند:
محمد سمیر، محمد عظیم 7 ساله از کابل
کاینات، محمد عظیم 5 ساله از کابل
داکتر محمد حکیم، حکیم زاده 50 ساله از کابل
ماری، عبدالعزیز 46 ساله از کابل
سلم، داکتر محمد حکیم 16 ساله از کابل
رخسار، داکتر محمد حکیم 12 ساله از کابل
هارون، عبدالعزیز 30 ساله از کابل
بسم الله احمدزی، جلال الدین 22 ساله از قندوز
عبدالرحمن احمدزی، جلال الدین 21 ساله از قندوز
بصیر احمد سلطانی 37 ساله از هرات
آرزو سلطانی 26 ساله از هرات
هیلینا، بصیر احمد سلطانی از هرات
شاه بصیر احمد سلطانی از هرات
عبدالسلام 35 ساله از هرات
ایلیا، عبدالسلام 5 ساله از هرات
کیمیا، عبدالسلام 3 ساله از هرات
زهرا 35 ساله از بامیان

- اسامی افراد که ناپدید شده اند:
رویا، پاینده محمد 26 ساله از کابل
دینا، محمد عظیم 3 ساله از کابل
ایلینا، محمد عظیم یک سال و نیمه از کابل
مریم، داکتر محمد حکیم 22 ساله از کابل
شیرباز شیرین 15 ساله از بغلان
حاجی فریدون مراد 36 ساله از فاریاب
نسیم، گل غلام صدیق 35 ساله از هرات
حیمدرضا موسوی، حسین 16 ساله از هرات
فریدون رحمانی 18 ساله از هرات
گل احمد 24 ساله از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است