عبدالله پس از توافق: نیاز داریم مثل یک ملت یکجا شویم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۹/۲/۲۹ کد خبر: 163438 منبع: پرینت

عبدالله: امضای توافق‌نامه یک امیتاز نیست بل‌که در انتخابات و آرای پاک ریشه دارد.
وی افزود: این توافق‌نامه در زمانی امضا می‌شود که «ما با تهدیدهای جدی روبه‌رو استیم و به این معنی است که ما راه را برای صلح، تقویت حکومت، حفظ حقوق و تمکین به قانون» فراهم کردیم.
آقای عبدالله این گفته‌هایش را ساعتی پس از امضای توافق سیاسی با اشرف غنی، در تویترش نگاشته‌است.

‏عبدالله نگاشته‌است که با امضای توافق سیاسی و تعهد برای شکل‌دهی یک حکومت همه‌شمول و پاسخگو، درس‌های سخت گذشته را نیز به خاطر آوردیم که قانون را احترام کنیم، با کرونا، تقلب، بی‌عدالتی، و فساد مبارزه کنیم: «حالا ما نیازداریم مثل یک ملت یک‌جا شویم.»
‏عبدالله افزوده‌است که هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند خواستش را با زور بقبولاند: «ما نمی‌توانیم فرصت‌ها و حسن‌نیت جامعه جهانی را به‌ویژه برای صلح جامع هدر بدهیم. من تعهد می‌کنم که نهایت تلاشم را برای کار با تمامی طرف‌ها بکنم.»

سرانجام پس از سه ماه کشمکش سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، این دو توافق سیاسی امضا کردند.
بربنیاد این توافق‌نامه، عبدالله عبدالله ، ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیم‌اش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
توافق
نظرات بینندگان:

>>>   بلی بلی حالا همه چیز خوب است ، حالا گل وگلزار است ، هیچ عیبی نه درحکومت است نه درانتخابات است ونه درهیچ جای دیگر ،همه چیز سرجایش است ازین بهتر نمیشود !
تنها همی سرخی نوک بینی هم اگر چاره میشد دیگر هیچ خواستی نداشتم !

>>>   جناب داکترعبدالله عبدالله: کمرتاجیکان,هزاره ها وازبیک هارا شکستاندی وبه قبیله خود خدمت کردی. آخرباز یافتی اصل خویش.مردم ساده دل شماراتجیک فکر کردند ازاصل تان خبر نبودند شماهم ملیت اصلی خودرا پنهان کردید به دورغ خود را تاجیک معرفی کردید. این هم اغوای مردم بود
بااحترام عبید.

>>>   بس است خجالت بکش دیگه خود را ظاهر مکن آیا ریاست جمهوری کجاه و شورای صلح کجاه باید حد اقل ریاست اجرائیه را حفظ خو میکردی . بنآ همو مثال که میگویند گرگ زاده گرک بود و یا از بال سیاه هیچ وقت بال سفید نمی روید یعنی تو هم پشتونی خود را ظاهر کردی .
در اخیر که خودت - عطاء محمد نور و صالح دو پیسه آدم نبودین این میدان را صرف صلاح الدین ربانی و پسر شهید احمد شاه مسعود ببرد و بس .
با احترام
سیاووش از پروان

>>>   تو با کدام حکومت کار میکنی تو چی صلاحیت داری او جناب .
با احترام
میرزا از پنجشیر

>>>   حالا عبدالله کانلا به هدف رسیده است دیگر هیچ ممشکلی ندارد همه چیز خوب است !

>>>   حرف کاملاٌ منطقی است کشمکش ها و خود خواهی ها به نفع هیچ کسی نیست مردم ما از آن آسیب می بینند. غنی و عبدالله واقعاٌ اگر وجدان دارند ۵ سال گذشته را محک قرار داده از آن غبرت بگیرند. چون این آخرین چانس شان است در غیر آن به سنگسار مردم مواجه خواهد شد. اتفاق و هم پذیری یگانه راه پیروزی در این شرایط است که افغانستان از هر طرف هدف هجوم افات طبیعی و انسانی و بیگانه ها قرار دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است