اختلاف نظر غنی با خلیلزاد دروغ است
ساده انگاری اگر که فکر کنیم اشرف غنی جرات مخالفت با سیاست های آمریکا را دارد، آمریکایی ها با طرح ظاهری تغییر موضع اشرف غنی با خودشان، فقط ما را گیج می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۹/۲/۲۸ کد خبر: 163426 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که ارزیابی حکومت امریکا نشان می‌دهد که حمله بر شفاخانه نسایی ولادی در برچی کابل و مراسم تشییع جنازه در ننگرهار از سوی داعش انجام شده‌است. او در چند توییتی که کرده، نوشته است که داعش تلاش دارد جنگ فرقه‌ای را در افغانستان راه‌اندازی کند و داعش خراسان مخالف یک توافقنامهٔ صلح میان افغانستان و طالبان است و تلاش می ورزد تا همانند عراق و سوریه جنگ فرقه ای را تحریک کند.

زلمی خلیلزاد که پیشتر خواستار همکاری حکومت افغانستان و طالبان در مبارزه با داعش شده بود، در توییت تازه‌اش گفته‌است که برای صلح بهانه‌جویی نکنند. خلیل‌زاد، افزوده‌است: به عوض افتادن در دام داعش و به تاخیر انداختن یا ایجاد موانع برای صلح، افغان ها باید با هم یکجا شوند تا این تهدید را شکست دهند و فرصت تاریخی صلح را دنبال کنند. بهانه جويي ها بیشتر جا ندارد. افغان ها، و جهان، سزاوار بهتر اند.

این در حالی است که حکومت افغانستان روند رهاسازی زندانیان طالبان را متوقف کرده‌ اما تاکید کرده‌است که برای صلح اراده جدی دارد.
سخنگوی اشرف غنی گفته است که طالبان با فراهم سازی بستر مطمئن برای انجام فعالیت‌های دهشت‌افگنانه بری سایر گروه‌های تروریستی، نمی‌تواند از این جنایات شانه خالی کند. این گروه پشت اکثر حملات در کشور است.
صدیق صدیقی در توییترش نوشته که طالبان بارها خواست مردم و جامعه جهانی را برای تأمین آتش‌بس و آغاز گفتگوهای صلح با دولت افغانستان رد کرده است. طالبان با فراهم‌سازی بستر مطمئن برای انجام فعالیت‌های دهشت‌افگنانه به ساير گروه‌هاي تروريستي‌ نمی‌توانند ازجنایت‌های اخیر در کابل و ساير ولايات كشور شانه خالی کنند. این گروه، به گونه‌هاي مختلف در عقب اکثریت حمله‌ها و خشونت‌ها در کشور قرار داشته و به آسانی نمی‌شود این گروه را تبرئه کرد. به اين زودي و عجله نمي‌توان گروه طالبان را از دست‌داشتن درحمله‌های خونین برائت داد.

در هیمن حال، طالبان دست داشتن در حمله‌ به شفاخانه برچی و تشییع جنازه در ننگرهار را رد کرده‌اند، اما اشرف غنی می گوید که این حمله‌ها از سوی طالبان و تمویل کنند‌گان آن انجام شده‌است.
غنی پس از این حمله‌ها به نیروهای امنیتی دستور داد از حالت دفاعی فعال به حالت تهاجمی درآیند و حمله‌های تهاجمی بر طالبان را که پس امضای توافق صلح دوحه متوقف بود، از سر گیرند.
طالبان هم در واکنش به این دستور اشرف غنی، یک حمله انتحاری را در گردیز انجام دادند که جان پنچ تن را گرفت و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

در میان برخی معتقدند که بزرگنمایی داعش از سوی امریکا، مرحله‌ جدیدی از جنگ در افغانستان است. گرچه تا کنون چندین بار آمریکایی ها و حکومتی های افغانستان اعلام کرده اند که ریشه داعش از کشور کنده شده و هیچ داعشی در افغانستان وجود ندارد، اما دیده می شود که نه تنها داعش نابود نشده که در واقع داعش و طالب و یا هر مخالف مسلح دیگری در افغانستان وجود خارجی ندارد که مخالف آمریکا و ایادی آن باشد. بل تمامی گروه های تروریستی موجود در کشور تحت هر نامی که فعالیت می کنند از جانب خارجی ها بخصوص آمریکایی ها ایجاد، تامین و تجهیز شده و می شوند.

در واقع، علاوه بر تمامی گروه های تروریستی موجود در کشور، که تمامی دولتمردان کنونی تابع آمریکایی ها بوده و قدم به قدم در راستای سیاست های آمریکا گام بر می دارند.
ساده انگاری اگر که فکر کنیم اشرف غنی جرات مخالفت با سیاست های آمریکا را دارد، آمریکایی ها با طرح ظاهری تغییر موضع اشرف غنی با خودشان، فقط ما را گیج می کنند و در اتخاذ تصامیم و موضعگیری ها ما را دنبال نخود سیاه می فرستند تا خودشان در پناه اختلالات روانی و سیاسی در میان سیاستگران و کارشناسان سیاسی، به غارتگری شان ادامه دهند.
لطفا هشیار باشید و دیگر فریب بازی های ظاهری اینها را نخورید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Taqi Amini
دنیا مافیایی اداره می‌شود. ثروتمندان و قدرتمندان دنیا تصمیم می‌گیرند که فقرا و افراد متوسط چگونه فکر کنند و در انتخابات به چه کسانی رای بدهند. مثلا امنیت هلمند متاثر از پالیسی های کشور های همسایه، مافیای مواد مخدر، و اقتصاد جرمی است تا از آرزو و خواست ساکنان آن.
به عنوان مثال دیگر، جامعه جهانی میلیارد ها دلار را در افغانستان مصرف طوری مصرف کرده است که دست اندرکاران آن بیشترین دزدی را انجام داده اند و تاثیر آن روی بهبود وضعیت مردم بسیار اندک بوده است. آنها در چند دوره انتخابات های را برگزار کرده اند که تنها عکس و گزارش از حضور مردم در انتخابات مهم بوده است و نتیجه انتخابات را خودشان در پشت درهای بسته و گاهی هم روی استیژ بر خلاف نتایج آرا رقم زده اند. برای تامین امنیت اردو و پولیس ساخته اند، اما مجرمان زیادی را که دست شان به خون ده ها د صد ها انسان بی گناه آلوده بوده اند، بدون محاکمه آزاد کرده اند.
همه این ها افغانستان را به جهنمی تبدیل کرده است که در آن هیچ قانونی وجود ندارد جز مجازات بیشتر مردم.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
تا وقتی که امریکایی ها آب و نان این دولت را تهیه می کنند و در افغانستان حضور نظامی دارند، گسستن و پیوستن سیاست بازان و سیاست گران جامعه، رهبران احزاب و گروه های شامل دولت و مقیم در چتر حمایت و امنیتی که با کمک نظامی و مالی امریکا فراهم می شود، از سوی امریکایی ها مدیریت می گردد.
وقتی امریکایی ها با تصمیم و مصلحت خود افغانستان را ترک کردند و به حال خودش گذاشتند، کاری به این ندارند که چه واقع می شود و چه کسی با چه کسی می جنگد.
برای جمع بسیاری از رهبر تا زمام دار و حتی از ملا و شیخ تا امیر و خان که در این سفرۀ پهن شده از سوی امریکا به سر می برند، فرصت وجود و حمایت امریکا، فرصت طلایی کسب، حفظ و گسترش ثروت وموقعیت است. این فرصت را از دست نمی دهند و خراب نمی کنند.

>>>   Golden Kabul
امریکا برای منافع خود مصارف را میپردازد نه برای افغان و افغانستان. این‌ تعلق به دراید دولت کارا و سیاسیون مستعد و وطنپرست تعلق میگیرد تا به شکل از اشکال بازی را به نفع وطن خود بچرخانند طوری که امریکا را در تنگناه و ناگذیری قرار دهند.

>>>   Mansoor Taheri
کاملا دقیق برای بقای شان از هر گزینه استفاده میکنند و هرگز نمیگذارند اشخاصی روی کار ایند که در افغانستان کار بنیاد نماید چون اگر چنین شود اهسته اهسته کشور خودکفا میشود و این امر باعث از میان برداشتن خارجی ها در کشور میشود که بدین کار اصلا و با تمام قوت مخالف هستند و همیش برای ظاهر نمایی کار میکنند نه بنیادی و هر گاهی مردم نخواهندشان مطمینا که قصه عراق خواهد شد.

>>>   علی شاه حکیمی
چرا یک عده کوشش می کنند که داغش رادرکشور ماجنایت کاروطالب راپاک ومنزه جلوه دهنددرحالیکه طالب همان است وداعش هم همان یک سکه ودوروی میباشند که در ضرراب خانه غرب ساخته شدند من ازاین بزرگواران سوال میکنم
داغش چه کرده که طالب نکرده وطالب چه کرده که داعش نکرده ؟این یک بازی شوم است که اجنبی ها در کشور ما برا انداختند آمریکا به دنبال منافع کثیفش حاضر است جهان را آتش بزند ومردم ماراچنانکه یک مرتبه دراختیار طالب والقاعده گذاشت برای بار دوم این کار رابکند این بچه معناست که طالب سلاح برزمین نمیگزارد وآتش بس نمی کند وبرشرارتش تشدید می بخشد وآمریکا خواهان رهایی پنج هزار زندانی ترورست نابکار طالب است؟
کور هم میداند که دلده شوراست بله فقط منظورش تقویت صفوف طالب است چون تعدادشان کم است
بعد ازاین جبه ی بسازدونامشرا بگزاردداعش به مردم این کشور هوشدارمیدهم که بیدار باشید این یک بازی نو امریکا ودشمنان قسم خورده مردم مااست

>>>   Khaliq Karimi
این را بدانید که خلیلزاد هم بالاخره یک مامور است واینکه شما یک مامور راصاحب صلاحیت عام وتام جلوه می دهید وآمریکا را با آن همه دستگاه وفوت وفنش، شبکه اطلاعاتی عنکبوتی و جهنمی اش بی خبر، معصوم ، بیچاره وهیچ کاره معرفی می کنید وکوشش می نمایید که کل تقصیر را درچهره افراد ومهره ها ی چون سران حکومت کابل، غنی وخلیلزاد وامثالهم به نمایش بگذارید نمی دانم که مثل من ساده هستید ویا شما نیز ریگی درکفش دارید.؟
من نمی گویم خلیلزاد وهم پیاله گانش به نفع انحصار وگرایش شووینیستی وقبیلوی اش شیطنت نمی کند اما تمرکز شدید یک طرفه وغلیظ در پالان کوبی نیز به نوعی مشکوک سوال بر انگیز ویاهم ساده لوحانه به نظر می رسد.
یاهو..

>>>   عبدالله پیمان
گفته می شود رکن مهم و اساسی ارکان توافق نامه آمریکا با طالبان و پاکستانی ها تسلیم دهی قدرت به این گروه است. هم اکنون دارند روی روش آن کار می کنند. آمریکایی ها بدین باور اند که از طریق سازوکار گفتگوی بین الافغانی می توانند بدون هیچ هزینه ای قدرت را به محور اسلام آباد-ریاض تسلیم بدهند. اگر این روش جواب نداد، سیاست سقوط چند ولایت در جنوب را به نفع طالبان در پیش خواهند گرفت تا با اعمال فشار فزاینده بر دولت، کابل را وادار به تجدید نظر و آماده همکاری به انتقال قدرت کنند.
نوت: اگر الان پذیرفتن این سخن برای تان قدری دشوار است، پس لطفاً آن را به حافظه بسپارید.

>>>   Saboor Raheel
حمله اخیر به شفاخانه ولادی دشت برچی کار داعش بوده است.
- چطور؟ چرا؟‌
- چون خلیل‌زاد و پمپیو چنین گفت اند. دلیل و ثبوت یا سوال لازم نیست.

اینست وضعیت کشوری که امریکا و نماینده امریکا خدای شان شده است. هرچه امریکا بگوید همه سر و گردن و دم به علامت تصدیق می‌جنبانند.

چه سندی وجود دارد که ای کار از طالب نبود و کار داعش بود؟‌ بگذریم از این که داعش حقیقت و توجیهی در افغانستان داشته باشد. اینهمه بازیهای استخباراتی را چرا باید باور کرد و در دامش افتید؟‌

خلیلزاد گفته است که داعش مخالف صلح با طالبان است و ازیی رو این جملات را انجام می‌دهد. حمله به شفاخانه چه ربطی به مخالفت داعش با صلح طالبان دارد؟‌

مسوول قرار دادن امریکا و نماینده طالب‌گرایش در افغانستان کار و وظیفه مردم است. سازمانهای سیاسی،‌ نهادهای مدنی و اصحاب رسانه ها باید با آزادگی عمل کنند. اینهمه بندگی و اسارت در قید امریکا و خارجی چرا؟

>>>   این تنها امریکا و خلیل زاد تیست که ادعا میکنند که در عقب این حملات طالبان قرار ندارند،بلکه داعش قرار دارند.
حالا حتی هندوستان نیز به این باور شده است که در عقب این حملات داعش قرار دارد و از همین خاطر آنها میخواهند تا با طالبان در زمینه چگونگی مبارزه علیه داعش در منطقه گفتگو کنند.

>>>   اینها همه تا اینجا که رسیده اند از بالای نعش مبارک صدها هزار افغان عبور نموده وحیثیت وشرافت ووطن وملت خودرا به معامله گرفته در خدمتگذاری اجانب به جاه ومقام رسیده اند هرکه مزدور میگیرد واستخدام مینماید ارزوی خدمتگذاری واستحصال خدمت را دارد انکه بیشتر برای انها مفید بود به همان حد مقام ومنصب های ظاهری میدهند رسیدن به این مناصب کار اسان نیست هرقدر در کشتار ملت وتاراج دارای های مادی ومعنوی کشورت رول ونقشی بارز داشته باشی به همان اندازه منزلت ومقامت نزد ارباب بالا میرود اینها دیگر کدام هنر ندارند همه از همین راه نان میخورند وبه جاه ومنصب دست پیدا میکنند با این همه مزدور مزدور است هیچ کدام از دیگری برتری وتفوق در اسم ندارد وخارجی ها هم این استعداد را دارند که بی شخصیت تر ها را درمیان دست پرورده ها انتخاب نمایند گرچه خلیل زاد وکرزی وعبدالله وغنی وقانونی وخلیلی وسیاف وحکمتیار وطالب وداعش والقاعده وبی قاعده همه در یک صف وبخاطر پیش برد اهداف استعماری انها مستخدم شده اند وهمه دساتیر وفرامین بیرونی ها را اجرا مینمایند ولی متاسفانه درینجا بخاطر خدمتگذاری بیشتر واخلاص بهتر مسابقه وصراع در جریان است هرکه بی وجدان تر منزلتش بالاتر میشودازین رو درمیان اینها امکان مخالفت واختلاف رای وجودندارد چون همهمجری فرامین ودستور اند
گل نبی عیدی زاده از ولایت کندوز

>>>   این دو نفر در کشورهای مرفه سالها زندگی کردند و جز برای ریاست برنگشتند
غنی و خلیلزاد درکی از شرایط مردم افغانستان ندارند آیا کسانی که سالها در کشورهای مرفه غربی زتدگی کردند میتوانند حال مردمی که برق ندارند را بفهمند ؟
حالا که اینطور به لطف آمریکا در حاکمیت افغانستان قرار گرفتند بهتر است افغانهایی که زندگی شاهانه اینها را نداشتند راهنماییشان کنند و شرایط واقعی مردم افغانستان را برایشان شرح دهند
مردمی که جنبش روشنایی را میخواستند مردم دشت برچی که خودشان از فقر و کمبود امکانات رنج میبردند و امروز هم بیرحمانه مورد ظلم قرار میگیرند همه اینها باید به امثال غنی و خلیلزاد منتقل شود تا بفهمند واقعا این مردم چه میکشند و اقدام عملی کنند وگرنه تا ۱۰ سال دیگر هم این دو نفر نخواهند فهمید

>>>   اینگونه شاید توصیه امریکا یا خلیل زاد باشد که چند ملای فرتوت و از پا افتاده جمع شده درقطربا شکم های قطور گویا از جنگ دست برداشته اند وشامل ححکومت میشوند اما ازانطرف جنگجویان شان یک تکه سفید که علامت کفن است را دورکرده ویک تکه سیاه راکه علامت جهل وظلمت است برافراشته ومی آیند کوودک می کشند نمادر میکشند خواهر میکشند بعد خلیل زاد از روی فال دیدن میگوید این کار داغش بوداما مردم میدانند که این کار کسی بود که تا دیروز تکه سفیدرا سرچوب میزد وامروز به دستور آی اس آی تکه سیاه رابز سرچوب میزند یعنی صرفغ پالانش رابدل کرده اند ،
ر

>>>   تعدادی از مردم تنگ نظر از بس که انتقاد کردند مرسل مهر برای فعلا نتوانست به دفتر جاجی صاحب اسدالله خالد برود وخدمت کند ،تاما برایش گفته شده میتواند به مهمانخانه حاجی صاحب رغت و آمد داشته باشد

>>>   به اساس توافقی که میان عبدالله و غنی صورت گرفت عبدالرشید دوستم از رتبه جنرالی به مارشال ارتقاع کرد.
در نسخه‌ توافق‌نامه‌ی سیاسی میان داکتر اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله آمده است که به اساس حکم ریاست جمهوری، به سترجنرال عبدالرشید دوستم، رتبه‌ی نظامی(مارشالی) اعطا شد.
آقای دوستم سومین فردی است که بخاطر خدماتش در بخش‌های نظامی افغانستان به مارشالی رسیده؛ پیش از این شاه ولی خان و محمدقسیم فهیم لقب مارشالی را گرفته بودند

>>>   غنی مزدور بی اختیار و بیصلاحیت امریکاست

>>>   محمد بنایی
#انتخابات-افغانستان
«زیبایی‌شناسیِ ابتذال» از برساخته‌های وسلاو هاول نویسنده و سیاستمدار چک است. البته او این عبارت را در توضیح ویژگی‌های دولت‌های «پسا توتالیتر» و در زمینه و زمانه‌ی دیگری بکار می‌برد؛ ولی این مقوله امروزه با جامعه‌ی روشنفکری ما مطابقت دارد.
عده‌ای با کمال وقاحت در تلاش زیبا نشاندادن «ابتذال» سیاسی، فرهنگی و اخلاقیِ افرادی فاقد اصول، بی‌مقدار و تشنهء مال و مقام هستند. بالاخره «غنی» و «عبدالله» گوش به آمریکا سپردند و باری دیگر حلقه‌ی غلامی را صیقل زدند و با تبسم احمقانه‌ی شان -صرف بخاطر منافع علیای کشور- به ریش ملت خندیدند. مبالغ هنگفتی هم درین میان صرف مشق دموکراسی شد.
به دوستانی که درین مدت در صفحات مجازی حلق و گلو و جامه دریدند تا حقانیت تیم انتخاباتی شانرا به اثبات رسانند باید یک ایموجی ( مثلا🌹) تقدیم کرد. مبادا که دست خالی ازین کارزار بیرون روند!..

>>>   اختلاف نظر غنی و خلیلزاد
بچه بازی دادن است که خودشان باور دارند
آنها با کمال پررویی آنقدر مست قدرت از بادارانشان است که به نظر شان همه خر می آیند
اما غافل از آنکه خودشان خرتر از خران دوران است
چال های اوغانی را همه میدانند
نیاز به تکرار داستان های تاریخی نیست

>>>   بیچاره مردم غریب،ولی از یک نظر همی مردم غریب خوب میشوند،که بلا سرشان می اید چون خودشان همی حکومت را میخواهند

>>>   نام قبلی حکومت «حکومت وحدت ملی» بود. نمی‌دانم که نام دقیق این حکومت فعلی بعد از تفاهم‌نامه‌ی جدید چیست؟
خیر هر چی می‌خواهد باشد؛ ولی مشکل تقرری‌های این دوره چگونه خواهد بود.
باز کی به گل روی کی و به حساب چی از گروه بی به جای سی قرار خواهد گرفت.
لیستی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و حاکی از ترکیب ۵٠ فیصدی شراکت در قدرت را دارد. گفتم در این نوبت از شطحیات آن را با شما شریک سازم بد نیست.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
افراد ذیل از طرف گروپ B در لیست اعضای کابینه و مقرری مقامات بلند دولتی به گروه A معرفی شده اند:
۱- فضل احمد معنوی لوی سارنوال
۲- باتور دوستم بحیث وزیر کار و امور اجتماعی
۳- نجیب آقا فهیم وزیر تحصیلات عالی
۴- انجنیر ضرار احمد عثمانی وزیر داخله
۵- عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین
۶- حاجی دین محمد وزیر اقوام و قبایل
۷- انجنیر علی احمد عثمانی وزیر مخابرات
۸- حبیب الرحمن حکمتیار وزیر اقتصاد
۹- عالم خلیلی وزیر ترانسپورت
۱۰ - ناطقی وزیر زراعت
۱۱- انور الحق احدی وزیر صنعت و تجارت
۱۲ - نور رحمن اخلاقی معین وزارت دفاع
۱۳ - عتیق الله بریالی لوی درستیز
۱۴- فرید شفق والی پروان
۱۵ - سردار رحمن اوغلی معین وزارت خارجه
۱۶ - مولانا عبدالله ریس اداره عالی تفتیش
۱۷- جنرال ظاهر فرمانده امنیه کابل
۱۸- فهیم کوهدامنی معاون اول امنیت ملی
۱۹- استاد عنایت الله شاداب ریس دانشگاه استاد ربانی.
۲۰- حفیظ منصور ریس عمومی رادیو تلویزیون ملی
۲۱- ملالی علوی معین وزارت زنان
۲۲- شکریه حیدر ریس تربیت بدنی
۲۳- داکتر مجیب رحیمی معین اداری و مالی وزارت فرهنگ
۲۴- نجیبه ایوبی معین وزارت زنان
۲۵- جنرال جلال محمودی معاون ارگان های محلی
۲۶- داکتر محی الدین مهدی والی بغلان
۲۷- ناهید فرید والی هرات
۲۸- ظاهر قدیر والی ننگرهار
۲۹- داکتر وکیل اکبری معین اداری وزارت داخله
۳۰- حشمت رادفر معین وزارت معارف.

>>>   کشور نی جنگلی که مردم سرزبان است میگویند "جنگل است دیگه"
در این وطن هرکس برای مطلب دلبری میکند
اینجا فقط چوب سوخت کسانی است که با خارجی ها زدو بند ندارد و نوکری نمیکند
خواه هر کس باشد
تبنگ فروش سری چوک

>>>   Hasan Ali Adalat
رهبران هزاره بمیرند بهتر است از اینکه مرتضوی آنان را فرمان دهد !
مرتضوی در جهت نفاق و شقاق در میان هزاره ها کاری را که نکرده باشد نمانده است ، البته مرتضوی مامور ارگ و با پشتیبانی لوژیستیکی ارگ جهت تضعیف هزاره ها گماشته شده است و در این راستا بسیار موفقانه عمل کرد و تا توانیست خنجر به پیکر بیمار هزاره ها زد ، دانش را موفقانه از خلیلی جدا کرد ، تا توانیست بالای محمد محقق حمله کرد ، سران جنبش روشنایی را بد و بیراهه گفت ، نفاق و شقاق را میان سید و هزاره تا تشکیل قوم سادات پیش برد ، در ایجاد شورای تشیع بدون هزاره کمک کرد و در حقیقت قمچین ارگی ها برای زدن هزاره ها است و از هر ظلم و جنایت که علیه هزاره ها صورت گرفت یا پشتبانی و یا توجیه کرد .
اکنون زیر نام شهید مزاری و اعمار آرامگاهی آن بزرگوار به خاطر این که بالای زخم هزاره ها بیشتر نمک چاشی کند و آخرین ضربه را برای ایجاد فتنه جدید وارد کند برای رهبران هزاره تعیین تکلیف کرده است که چه بکنند و چه نکنند و فهرست را در پهلوی نام رهبران هزاره ها نشر کرده است و هدایت داده است که به صورت مشترک باهم کار نمایند که هر انسان با وجدان از ذکر نام آنها شرم می دارند .
که نمی داند که در میان این لیست افراد وجود دارند که به خاطر یک ماموریت کوچک از جانب ارگی ها هزاره که هیچ خدا را هم فدای ارگ می کنند .
در لیست مرتضوی از یک هزاره سنی مذهب و یا اسماعیلی مذهب نام برده نشده است که این خود نشان می دهد که هدف فقط و فقط ایجاد فتنه جدید است .
واقعاً دلم به حال هزاره ها درد می کند که در چه روزگاری گرفتار شده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است