جزییات توافقنامه سیاسی اشرف غنی و عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۳    ۱۳۹۹/۲/۲۶ کد خبر: 163413 منبع: پرینت

طلوع‌نیوز به نسخه‌ای از توافق سیاسی میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی دست یافته‌است که در آن از جزییات توافق میان دوطرف درباره سهم دوطرف در حکومت و نقش آقای عبدالله و افراد نزدیک به او گفته شده‌است.
در این توافق‌نامه از ایجاد شورای دولت و مقام ریاست شورای عالی مصالحه ذکر شده‌است.

در توافق‌نامه آمده‌است که شورای دولت که متشکل از رهبران سیاسی و شخصیت‌های ملی است برای ایجاد اجماع سیاسی تشکیل می‌شود.
بر اساس این توافق‌نامه، این شورا در مسایل مهم ملی به رییس‌جمهور مشوره می‌دهد.

تشکیل دیگر بر اساس این توافق‌نامن شورای مصالحه ملی است که ریاست آن به آقای عبدالله داده می‌شود.
بربنیاد این سند، آقای عبدالله، پنج معاون خواهد داشت که از تیم ثبات و همگرایی خواهند بود و معاونان دیگر شورای مصالحه ملی در مشوره با رییس جمهور معرفی می‌شوند.

در این سند آمده‌است که رییس این شورا یعنی آقای عبدالله تشکیل این شورا را در مشوره با رییس‌جمهور، طرف‌ها و رهبران سیاسی، رییسان دو مجلس شورای ملی، جامعه مدنی، و نخبگان کشور، خواهد ساخت.

درباره صلاحیت گ‌های آقای عبدالله در این سند آمده‌است که او رهبری روند صلح، رهبری جلسه‌های شورای عالی مصالحه ملی و صلاحیت تعیین و تقرری مقام‌ها و کارمندان اجراییوی و اداری این شورا و مقام‌های وزارت دولت در امور صلح را خواهد داشت.
شورای مصالحه ملی صلاحیت امور مربوط به روند صلح را تثبیت، تصویب و رهبری خواهد کرد.

در توافق‌نامه آمده‌است که تصمیم‌ها و تصویب‌های شورای عالی مصالحه ملی بر اساس اکثریت آرا با در نظر داشت مصالح ملی کشور، گرفته می‌شوند و این تصمیم‌ها و تصویب‌ها نهایی استند و عملی شدن آنان الزامی است.
بر اساس این سند، رییس‌جمهور غنی در صورت لزوم جلسات مشورتی شورای مصالحه ملی را دعوت می‌کند.

در باره وظایف این شورا آمده است که این وظایف در هماهنگی با ادارات مربوطه دولت شامل ایجاد اجماع ملی، منطقوی و بین‌المللی در امور صلح، جلب کمک‌ها و پشتبانی بین‌المللی برای پیشبرد بهتر امور صلح و جلب کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی پس از بر قراری صلح استند.

بربنیاد این توافق‌نامه، برای آقای عبدالله در تمامی مراسم مرتبط به صلح تدابیر امنیتی، تشریفات و جایگاه شخص دوم کشور مدنظر گرفته می‌‪‌‬شود. معاونان او از پروتوکول، امنیت و تشریفات دولتی برخوردار استند.

در توافق‌نامه از شورای مصالحه ملی به حیث یک واحد بودجوی مستقل یادآوری شده است و گفته شده که بودجه شورای مصالحه ملی از سوی حکومت تمویل می‌شود اما ذکر شده که این شورا برای پیشبرد بهتر امور صلح کمک بودجوی از مراجع بین‌المللی نیز دریافت می‌کند.
بر اساس این توافق‌نامه، آقای عبدالله صلاحیت اجرا و مصارف بودجه این شورا را خواهد داشت و از بررسی مستثنا نیست.

بر اساس این سند، این شورا متشکل از رهبران سیاسی، شخصیت‌های ملی، نماینده‌های از شورای ملی، نمایند‌گان اقشار مختلف سیاسی، اجتماعی، جامعه مدنی، زنان و جوانان است.
در سند آمده‌است که این شورا دو بخش دارد: مجمع عمومی و کمیته رهبری. صلاحیت‌ها و وظایف هردو بخش در اصول وظایف داخلی این شورا تنظیم می‌شود.

در بخش دیگر این توافق‌نامه به چگونگی حضور در حکومت پرداخته‌است.
۱. اعطای رتبه مارشالی به جنرال دوستم بربنیاد فرمان رییس‌جمهور و عضویت وی در شورای دولت و شورای امنیت ملی‪؛‬
۲. ‪ سهم پنجاه درصدی در کابینه و توافق دیدگاه و شایستگی در باره معرفی والیان و برکناری‌ها وتبدیلی‌ها نیز بر بنیاد دلایل موجه و مشوره انجام شود.‬

منابعی می‌گویند که چند وزارت‌خانه نیز از سوی اشرف غنی به عبدالله عبدالله پیشنهاد شده‌اند.
این وزارت‌خانه به ترتیب زیر است؛
۱ ‪ ‬امور داخله
۲ ‬عدلیه
۳ ‪ ‬کار و امور اجتماعی
۴ ‬امور مهاجرین و عودت کنندگان
۵ ‬ترانسپورت
۶ ‬اقتصاد
۷ ‬زراعت آبیاری و مالداری
۸ ‬تحصیلات عالی
۹ ‪ ‬امور سرحدات و قبایل
۱۰ صنعت و تجارت
۱۱ ‪ ‬مخابرات تکنالوژی معلوماتی (فناوری اطلاعاتی)

اصلاحات بخش دیگر از این توافق‌نامه را می‌سازد‪.‬
زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات‌های شورا‌های ولایتی و شوراهای ولسوالی‌ها برای تکمیل شدن ارکان لویه جرگه در فرصت ممکن، برگزاری انتخابات شهرداری‌ها، تعیین هیأت برای طرح و تعدیل قانون اساسی از بهر تغییر ساختار حکومتی پس از برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، اصلاحات انتخاباتی تعدیل قانون احزاب سیاسی در مطابقت به اصلاحات انتخاباتی از مهم‌ترین بخش‌ها درباره اصلاحات استند‪.‬

بربنیاد این توافق‌نامه یک هیئت نظارتی پنج نفری که مشمول چهره‌های ملی – سیاسی خواهد بود ایجاد می‌گردد تا جلو نقض توافق‌نامه را بگیر‪د.
در این توافق‌نامه آمده‌است که از شماری از رهبران سیاسی که در روند صلح دخیل بود‌ه‌اند ستایش شود.
بر اساس این توافق‌نامه این رهبران شامل استاد برهان‌الدین ربانی، صلاح‌الدین ربانی، پیر سید احمد گیلانی و محمد کریم خلیلی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافق غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از مفاد این توافق آنست که برای هزاران فرد بحیث مشاور درین اداره کار ایجاد میشود وتشکیلی خواهد شد کهخ بالاتر از تشکیل وزارت معارف باشد
چرا در طرح راجع به چوکی مصطفی مستور چیزی ذکر نشده؟

>>>   معیار برای ارتقای یک شخص به رتبه مارشالی چیست یا این رتبه بزرگ
جنبه تشریفاتی دارد مثل گل اغا ، شیر آغا ، اغای گل ، جان آغا و غیره ....
منشی عبدالصمد

>>>   تقسیم کنید مال پدرتان است ملتی که خیر خوده نمی داند حق شان امین است نوش جان تان خبر مرگ تان بیاد

>>>   در گذشته ها دو قوم بین هم بالای یک زن دعوی داشتندبعد از چندین سال دعوی قاضی فیصله نمود که خانم مربوط قوم احمد زی باشد گروه دوم که به ضررشان فیصله گردیده بود در منطقه رفته جشن گرفتند ورقص وپای کوبی داشتند یکی از مجلس سوال کرد که چه شد؟ اینها گفتند دعوی را ما بردیم ولی زن را احمد زی ها بردند حال شورای رهبری مانند هزار ها مشاور دیگر موجود در ارگ که اکثرشان تا اخیر دوره ای کار غنی را نمیتوانند ببینند مشاورین اقای غنی شدند وشورای صلح هم مانند سابق یکی از ارگان های دولتی است که در سابق هم ریس ان را ریس ارگ انتخاب مینمود چند وزارتی که برای عبدالله پیشنهاد گردیده در گذشته هم بهتر ازین وزارت ها را در اختیار داشت که نتوانست ازان حمایت نمایداین ظاهر قضیه اما درواقع عبدالله وغنی وخارجی ها از ابتدا نقشه کشیده بودند که بایدتشکیلات ارگ باقی بماند ومعلوم نیست که چه پنهان کاری های در داخل ارگ است که هر که محرم راز نمیتواند باشد وعبدالله را از اول برای تمثیل دموکراسی مجروح ودرحالت نزع اورده بودند وچند صباحی طبل مخالفت نواخت وبلاخره به هیچ ومفت وارزان ارمان حد اقل بیست ملیون افغان رابرباد داد
حاجی ولایت خان صافی

>>>   حکومت تقلب اشرف غنی فاشست و حکو مت عکس العمل بر تقلب داکتر عبدالله مرد ی با ایمان و عدالت خواه بحیث ریس جمهور منتخب مشروع مردم افغانستان است چون داکتر صاحب عبدالله انسان معتدل و مناسب برای رئیس جمهور سرپوش حفاظت هر نوع نا به هنجاری اجتماعی وسیاسی برای تمام اقوام افغانستان است و داکتر صاحب عبدالله عبدالله سیاست مدار مدبر دارای اخلاق حمیده و باوری به عدالت اجتماعی و دموکراسی دارد و امتحان خوب را در طول مبارزات به مردم افغانستان داده است .
هزاره اشرف غنی حمدزی مانند کاکا یش قیوم کوچی انسان متعصب مبتلا به خطرناک ترین ویروس نا هنچاری های اجتماعی است ودر شانزده سال و بخصوص در طی شش سال حکومت نا مشروع خود متقلب غنی با عقیده فاشستی تعصب قومی خود 48000 سرباز حب وطن ؛ حمله در مصلی شهید عبدالعلی مزاری ، جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت که اکثریت مردم از این عمل غیر انسانی اشرف غنی نفرت و نا رضایتی دارند. شهود گفتار من در عکس زیر گروه تیم اشرف غنی افراد آسیب رسان به جامعه درد مند ما هستند
هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا اشرف غنی نا به هنجاری ها ی اجتماعی آن طی پنچ سال دیگر نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است هموطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید، تا عمل ناسالم بد غیر انسانی فاشستی متقلب غنی با عث تجزیه افغانستان به سه دو دولت شده است .
باید خاطر نشان ساخت که این مغز متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هتلیر به عدالت اجتماعی هیچ عقیده نادارد نه تنها جعلی و تقلب آن تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشما دو حکومت داریم

>>>   اشرف غنی به ویروس کرونا مبتلا شده است
اشرف غني گروه های آسیب پذیر به جامعه را در حلقه خبیثه دزد ها حرفوی به اطراف خو د جمع کرده است غنى روانى و همدستانش دمنشان نخبگان تحصیل یافتگان اقوام غیر اوغان اند. هرگز نبايد به گزافه گوی ها دروغ غنی مردم شریف اعتمادنماید . نمونه بسيار كوچكى از جنايات و مزدوران روز به روز درطی بیشتر از پنچ سال در جامعه ما آشگار شدهداست مانند ترور آزادی خوا هان حب وطن. متقلب غنی با عقیده فاشستی تعصب قومی کشتار ستماتیک 48000 سرباز حب وطن را کشت و ادامه دارد ؛ حمله در مصلی شهید عبدالعلی مزاری ، جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت که اکثریت مردم از این عمل غیر انسانی اشرف غنی نفرت و نا رضایتی دارند . هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا اشرف غنی نا به هنجاری ها ی اجتماعی آن طی پنچ سال دیگر نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است هموطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید، تا عمل ناسالم بد غیر انسانی فاشستی متقلب غنی با عث تجزیه افغانستان به سه دو دولت شده است . باید خاطر نشان ساخت که این مغز متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هتلیر به عدالت اجتماعی هیچ عقیده نادارد نه تنها جعلی و تقلب آن تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد.

>>>   جلالتماب دکتور عبدالله عبدالله رییس جمهوری قانونی افغانستان شمرده خواهد شد و اشرفغن به جرم فساد و جرم و جنایت و پرونده فساد اقتصادی و اخلاقی محکوم به حبس ابد یا تبعید به وطن حقیقیش یهودستان خواهد. بود سربازان شیرمرد ما در پی دستگیری قاتل 4800 همرزمان و قصاص اشرفغنی خواهند بود.

>>>   اشرف غني گروه های آسیب پذیر به جامعه را در حلقه خبیثه دزد ها حرفوی به اطراف خو د جمع کرده است غنى روانى و همدستانش دمنشان نخبگان تحصیل یافتگان اقوام غیر اوغان اند. هرگز نبايد به گزافه گوی ها دروغ غنی مردم شریف اعتمادنماید . نمونه بسيار كوچكى از جنايات و مزدوران روز به روز درطی بیشتر از پنچ سال در جامعه ما آشگار شدهداست مانند ترور آزادی خوا هان حب وطن. متقلب غنی با عقیده فاشستی تعصب قومی کشتار ستماتیک 48000 سرباز حب وطن را کشت و ادامه دارد ؛ حمله در مصلی شهید عبدالعلی مزاری ، جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت که اکثریت مردم از این عمل غیر انسانی اشرف غنی نفرت و نا رضایتی دارند .
هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا اشرف غنی نا به هنجاری ها ی اجتماعی آن طی پنچ سال دیگر نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است هموطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید، تا عمل ناسالم بد غیر انسانی فاشستی متقلب غنی با عث تجزیه افغانستان به سه دو دولت شده است . باید خاطر نشان ساخت که این مغز متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هتلیر به عدالت اجتماعی هیچ عقیده نادارد نه تنها جعلی و تقلب آن تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد.

>>>   دیگر مردم با دیانت مسلمان ما بالای حکومت بنام وحدت ملی غنی و عبداالله از بابت عدم ا کارایی رفاه و امنیت اعتماد ندارند با یک هما هنگی گسترده باهم یکجا شویم در اخیر با قدرت عام و تام پیش بسوی تغییر
غنی عبدالله مردم ما را به خون خاک کشاندن واین انفجار نه اول است نه آخیر وکسی تضمین آینده را هم کرده نمی تواند ما مردم افغانستان نباید منتظر این باشیم باید هر شهروند این کشور در مقابل بی عدالتی رهبری حکومت بنام وحدت ملی صدای خود را بلند کند وبه حیث انسان از حقوق خود دفاع کنیم .

>>>   وزیر اقوام و قبایل باید یک پشه یی باشد.

>>>   اشرغنی و مغز متفکر ساخت یهودان امریکا نمی بیند که از سبب بی برنامه گی اوچه به روز مردم آمده و همچنان که با فقر و بی کاری دست وپنجه نرم می کنند. و این متفکر ساخت زهرا نادری که نتوانست با این و زیر غیر مسلکی داری سند جعلی پاکستان تهداب زراعت افغانستان را طی سه سال گذاشته نه توانست. و این غنی گزافه گوی مفکور کهن دروغین دارد که می گوید بزک بزک نمیر ؛ جو لغمان میرسد.

>>>   دروغ گویی مانند سایر بیماری های روانی و عاطفی، ابتدا از یک مساله ساده کوچک آغاز می شود و چنان چه به موقع درمان نشود، به یک بیماری روحی تبدیل می شود که مشکلات بسیاری را برای فرد مبتلا و دیگران فراهم می سازد . از نظر روانی، دروغ گویی برقرار کردن نوعی رابطه بیمار گونه با دیگران است که علاوه بر شخص، دیگران را نیز دچار ناراحتی و مشکل می کند . دروغ گویی عامل اصلی فسادهای دیگر است، به طوری که شاید بتوان گفت کلید ورود به سایر فسادهاست .

>>>   بیماری جسمی و روانی پیامدهای نظیر درگیری های لفظی ،‌عصبانیت ها ،‌ پرخاشگری ها ناسازگاری ها ،‌ اختلاف با همسایه یا همکار یا همسر ، کینه و نفرت همگی ناشی از عدم ،‌رعایت موارد فوق است ؛ پیامد خطرناک بیماری جسمی و روانی دروغ گویی است که مشکلات بسیاری را برای افراد جامعه و دیگران فراهم می سازد. سرشت انسان دروغ گویی بیمار روحی با ایمان ناسازگار است و ضعف و نابودی آن را در پی دارد.
آگا هان قلم می ‏دانیم مهمترین سرمایه یک جامعه اعتماد متقابل و اطمینان عمومى است، و مهمترین چیزى که این سرمایه را به نابودى می ‏کشاند دروغ و خیانت و تقلب است، و یک دلیل عمده بر اهمیت فوق العاده راستگویى و ترک دروغ در تعلیمات اسلامى همین موضوع است.
هموطنان قضاوت بدست شما آگا هان قلم گوای حقیقت حالت جسمی و روانی عکس ها محترم اشرف غنی ریس جمهوری کشور است.

>>>   حکومت در شعار فعال اما در عمل تنبل
غنی اقتصادان بی عمل وعده های اقتصادی که داده بود و تعهد سپرده بودن که در ر فاه وآسایش زندگی صلح آمیز مردم عمل می کنند و در زنده گی و رفاه و آسایش مردم بهبود را به میان می آورند اما با تاسف حکومت نابکار تنبل سست آن با تیم گروه های آسیب آسیب رسان آن در طی شش سال تلاش برای رفع فقر زدایی و نادری وبیکار و دفاع از مردم بیگانا و امنیت ملی و منافع ملی کشور نتوانسته است و کدام برنامه های روشنی و مشخص را برای زندگی صلح آمیز مردم عملی نه ساختند.
در حال حاضر میلیونها نفر در سراسر افغانستان گرسنه ، بی مسکن بیچاره تصمیم به فرار از کشور ما با قی اتباع کشور ما تفریباُ آنها در فقیر مطلق مصاب هستند و هم به گونه فوری به غذا قوت لا یموت نیاز دارند.
در واقع دولت رفاه نوعی نظام سیاسی کشور است که خود را مسئول بهبود وضع عمومی اتباع کشور می داند باید بداند و مزایای مادی را برای بیکاران ، بیماران از کار افتادگان معلولین و پیران فراهم کند.
شکایت از جانب اکثریت مردم و جود دارد که هر دو رهبر حکومت به تهدات شان در حکومت داری خوب برای بهبود زندگی شهروندان عمل نکرده اند و بیشتر از ۶۰ فیصد نفوس کشور زیر فقر بی سرپنایی زندگی می کند. دولت مکلف است که راهکاری بنیادی را برای محو فقر به ویژه در روستا ها باید روی دست گیرد.
اما با تاسف که وزارتخانه ها بر اساس سمتی قومی زبان و گروهی بچه فلان رهبر یا قوماندان به افراد کم تجربه تنبل بیکار تقسیم شد و نه به اساس شایسته سالاری تجربه مسلکی و هنوزهم پست های مهم وزارت خانه براساس مصلحت گرایی ها جا بجای آنها ادامه دارد.
تجربه کار در طول زمان در بسیاری از کشور جهان رشد اقتصادی کردن نشانداده است که سپردن کار به اهل آن تحول ایجا می کند و اکثر کشور جهان با مودیریت خوب کدر های مسلکی اگرانومی و مهندس آبیاری تغییر و تحول در رشد زراعت ایجاد نموده اند و دستر خوان مردم مظلوم کشور خود را به این شیوه تضمین کرده اند.
یکی از عوامل عمده بروز و ضعیت فقر و تنگد ستی در کشور ما نبود برنامه های اقتصادی روشن از طرف مسولین دولت است و بیکاری و محرو میت مردم از رفاه آسایش و امکانات مادی شرایط زندگی در افغانستان به حدی دشوار و غیر قابل تحمل گرده است که صبر وتوان بیشتر برای شان با قی نمانده است و با و صف میلیارد دالر کمک جامعه جهانی در طی این سالها بودن قدرت واقعی اداره حکومت به خا طر قحط الرجال به دست تیکه داران قومی و تنظیمی های حزبی که شکل و شمال ظاهری خیلی به بزر گان قومی شباهت داشت اما کار وظیفه شان بکلی از آنها متفاوت بوده و در حقیقت آنها دلالان سیاسی با شعار های توخالی تنبل بیش نه بوده اند و برنامه های اقتصادی را بصورت روشن عملی نه ساخته اند . رفاه و ثروت به صورت استثنایی برای خود و اعضای فامیل خود در طی این سالها بدست اورند.
فقر افغانستان به دلیل افزایش جمعیت ادامه کابرد شیوه های کشت سنتی زراعت و عدم اجرای سیستم های آبیاری و اگرو تخنیک در کشت زراعت موجیب کمبود مواد غذایی و در حال حاضر میزان فقر در حال بیشتر شدن است و همچنان از عدم توجه دولت به زیر ساختهای اقتصادی بخصوص پروژه های تنظیم آب اثرات بیکاری و محرومیت از رفاه و آسایش و امکانات مادی زندگی مردم را در این کشور به شدت تحت تاثیر قرار داده و آنان را با مشکلات فراوانی روبر و کرده است.
دلیل فقر در جامعه افغانستان از اثرات بیکاری و محرومیت مردم از رفاه آسایش و امکانات مادی است وسبب می شود که شخص بیکار نتواند از سهولت های زندگی عادی به نحو احس استفاده نه کند و خود و فامیل اش را در محیط در یک محرومیت قرا می دهد.
این مسله می تواند طی زمان متمادی آرامش روحی و روانی شخص و خانواده او را مختل بسازد و حتی فرزندان اینگونه فامیل ها نیز نمی توانند از سهولت های ساده و ابتدایی زندگی مشل تحصیل استفاده کنند.
هدف اصلی ما فقط خواهان شکستن طلسم انحصار قدرت فاشستی تکه قومی قبیله هستم من متعصب نیستم و طرف دار عدالت خوا هی هستم و ادامه دولت غنی متقلب قبیله طرفدار پشتون خواه نیستم بخاطریکه نه تنها جعلی و تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد که به همین سبب هرروز ریختن خون پاک هزاران کود کان ، پیر و برنا و سربازان بی دفاع ما در شهر ها و دهات بخاطر پشتنون خواه پاکستان باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
داکتر یارمحمد حیدر زاده

>>>   زمری پیکان: اشرف غنی اول از ۲۸۰ میلیون پروژه پروموت رولا غنی و دزدی موتر های زرهی خوشحال سادات تحقیق کند بعد هم از دزدی های همایون قیومی و بعد هم از دزد پول عامه یوسف نورستانی، باز من هم آماده حساب دهی هستم.

>>>   از اثرتقلب گسترده سیستماتیک در انتخابات افغانستان در فقدان حکومت به سر می برد
بسر بردن فقدان حکومت باعث بحران سیاسی امنیتی واقتصادی و نابه هنجاری های اجتماعی در سرتاسر کشور شده است
اول: به یک واقعیت باید اعتراف کنیم که تقلب گسترده ستیسماتیک از طرف تیم اشرف غنی عامل اصلی بحران است، صورت گرفت روسای کمیسیون انتخابات وشکایات هردو را به دستور غنی از طرف نامزاد های ریاست جهوری نورالق علمی ، زلمی رسول ، فرامرز تمنا تعین تنمودند که "من شما را وشما مرا"انتصاب کنید پول وامکانات دراختیار شان کاندی های مذکور اشرف غنی به روسای کمیسیون انتخابات وشکایات داده است
دوم:این راهم باید پذبرا شویم که جناب اشرف غنی دولت را مثل دوران نادرشاه وظاهر شاه میراثی آنهم بهیک قوم.
سوم: اشرف غنی متکی به یهودان امریکایی ,انگلیسی واسراییل و عربستان تکیه دارد درکشور صرف یک حلقهخاص مافیایی که پول باد آورد ه دارند , چوکی و قدرت را قبضه کرده اندطرفدار از اشرف غنی است.
در 200 – 250 سال نظام متمرکز شاهی جز استبداد,بیعدالتی,غصب دارایی ها مردم بومی,انحصار قدرت به خاندان محمدزایی ها ودیگر زی ها وانحصار قدرت وثروت بدست شان وستم ملی را رواداشتند.
داکتر عبدالله که اکثریت واقعی احزاب وملیتهارا باخود دارند صدارت را میخواهند آنقدر مشکل نیست وصدارت هم راه حل اساسی نیست محمدظاهرشاه هم صدارت داشت ,داود خان هم,ودیگران همچنان مشکل افغانستان باین دولت هامتمرکز حلشدنی نیست . حالا غنی تشنه قدرت و ثروت به مردم اندک توجه ندارد بطور جعلی در قدرت تکیه زده است . که اگر صدارتی باشد یارریاستی. فقط راه حل اساسی همانا نظام غرمتمرکز (فئرالی)است وبس. اکثریت مردم از این عمل ناشایسته اشرف غنی در روند پروسه انتخابات دموکراتیک نفرت و نا رضایتی دارند.
زنان با افتخار پاکدامن ککوداد های پرورش یافت افغانستان حق زن اول و ملکه شندن را در درحالت اشغال افغانستان ندارد.

>>>   هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا اشرف غنی نا به هنجاری ها ی اجتماعی آن طی پنچ سال دیگرنهباید نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است هموطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید، تا عمل ناسالم بد غیر انسانی فاشستی متقلب غنی با عث تجزیه افغانستان به سه دو دولت شده است . ترور آزادی خوا هان حب وطن. متقلب غنی با عقیده فاشستی تعصب قومی کشتار ستماتیک 48000 سرباز حب وطن را کشت و ادامه دارد ؛ حمله در مصلی شهید عبدالعلی مزاری ، جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت که اکثریت مردم از این عمل غیر انسانی اشرف غنی نفرت و نا رضایتی دارند .

>>>   زن غنی رولارو زن طیاره داود سلطان زوی زهره مشاور زن رولا غنی 280 میلون دالر را پروژ پروموت حق میلونها کودک بی پدر و زن بیوه و بی سر پنا را دزد ده اند طبق بررسی گزارشات سیگار .
ترور آزادی خوا هان حب وطن. متقلب غنی با عقیده فاشستی تعصب قومی کشتار ستماتیک 48000 سرباز حب وطن را کشت و ادامه دارد ؛ حمله در مصلی شهید عبدالعلی مزاری ، جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت که اکثریت مردم از این عمل غیر انسانی اشرف غنی نفرت و نا رضایتی دارند .

>>>   هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا جامعه ما که اشرف غنی دورغگوی ترین سیاست مدار متفکر ساخت یهودان لبنان با ایده نفاق اندازی بین مسلمان اقوم کشور و به راه انداختن نا هنجاری ها ی اجتماعی آن طی 5 سال دیگر اگر نهادینه شود , آنگاه مردم شریف قربانی بیشتر از امروز می دهیم ! پس بهتر است هموطنان شریف حب وطن بر خیزید ، این دزد حرفه ی خطرناک 280 میلیون دالر پروژ پروموت حق میلونها کودک بی پدر و زن بیوه همپچنان 30 ملیون دالر جامعه جهان وبخصوص بانک جهانی برای مریضان کرونا را دزده اند وگروه آسیب راسان ارگ ان در نا هنجاری ها اجتماعی جامعه را ازارگ بیرو ن کنید، بخاطریکه عمل ناسالم بد غیر انسانی غنی فاشست قبیله متقلب کار در روند پروسه ملی انتخابات دیمموکراتیک با عث تجزیه افغانستان به سه دو دولت شده است .

>>>   مردم شریف با دیانت کشور ما با یک ریس جمهور غیر متعصب دارای اخلاق خوب نه بچه خر گوی با ایمان ، صادق و حب وطن سایه خدا با لا ملت 99 در صد مسلمان احتیاج دارد بخاطر یکه ریس جمهور با برکت در کار رفاه وآسایش و دفاع از ارش های منافع ملی کشور بخوبی اداره کرده به تواند نه ریس جمهور دوروغ گوی یاوه گوی ، انسان سکولا دزد حرفه ای کمک های 280 میلودالر پروژه پرویموت حق میلیون ها کودک زن بیوه بی دفاع و وبی سر پنا و همچنان 15 میلیون ها دالر کمک بانک جهان به خاطر جلوی از انشار مرض ویروس کرونا را نیز مافیایی ارگ نشین دزد ه اند وچارنیم کیلو گندم را در شهر کاب به اهالی آن توزیع نموده اند.

>>>   در سیاست خارجی در طی مدت پنج سال دید گاه روشن و پلان مدون که که تعریف واضیح از منافع ملی افغانستان داشته باشد و با توجه به منافع علیای مردم مردم گام برداشته شود وجود نداشته . سیاست خارجی ما بستر دنباله رو سیاست خارجی برونی ها بوده است بخصوص امریکا و پاکستان . البته داشتن این گونه برخورد سیاست مطیع بودن غنی بیشتر برخواسته و نگاه آن در بقا و حفظ قدرت بوده است
حالا شما به این این دو که یک شان تشنه قدرت و ثروت به مردم اندک توجه ندارد بطور جعلی در قدرت تکیه زده است .

>>>   وقتیکه یک انسان یک راه عیاری عدالت خواهی را به خیر ملت وطن باشد انتخاب کرده ، فاحشه سیاسی معامله گر ازمیان حمایت ما تا جیگان رانده شده و در حمایت از تاریخ و فرهنگ نیاکان و مبارزات سیاسی عدالت خواهی ما از این نو انسانها ی مامله گر پول دوست ما آگاهان قلم بدست دیگر حمایت نمی خواهم بخاطریکه در روز سخت دشوار مبارزات عدالت خواهی ما حمایت از یک انسان ستمگر ... بد اخلاق سکولار بی دین فاشیست متعصب دشمن فرهنگ و تاریخ تاجیکان را این نامرد پول دوست عصر 21 حمایت کرده است.

>>>   حکومت در شعار فعال اما در عمل تنبل
مردم آگا ه و چیز فهم کشور ما متعقد هستند که اشرف غنی در نا امنی در وضعیت نابسامان کنونی شمالی و شمال کشور نقش قاطع دارد.
این است تنبلی کم تجربه دولتمداران و رهبران حکومت وحدت ملی سبب وضیعت ناسامان کشور شده و این وضیعت مردم را به آینده شان بی باور ساخته است .

>>>   آگا هی آگاهی به وارثین آریانای کبیر سرزمین خورشید
یگانه راه حل و بیرون رفت افغانستان از فقدان حکومت که باعث قتل و کشتار مردم بیگنا و سربازان بی دفاع ما شده است ، قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه حاکم کثیف یاوه گوی طرف دار اشغالگران بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است ,هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری در تفکر حذف اقوام غیر اوغان پختون راه حل نیست، با جسارت با دلیری برعلیه حاکم فاشیست عصر 21 جعل کار ،متقلب کاری برای حرکت عدالت خواهی روی میدان بیاید و برای اصلاحات و تخییر ساختار نظام تکه قومی قبیله ستم گر مردم بیچاره وبی دفاع این سرزمین رهایی از اسارت دایمی فاشیزم قبیلوی ، بهتر است هر چه زود عیاران وطن برای حق و آزادی خواهی از حرکت عدالت خواهی آگاهان قلم بدست پشتیبانی نماید .
اشرف غنى و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیراوغان پختون كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور شهود آن مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه ترویست تفکر حذب اقوام بومی کشور بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده بود.
بنابر این غنی مغز تفکر حذب لیاقت های اقوام بومی کشور درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب و فاشیست معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو این گزافه گوی غنی نامرد بعد قول و مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف غوده یی سر طانی و ایده تجزیه را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد. بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با همدست ترورست ستون پنچم ارگ نشته ولی تو از دنیا بخبر هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار خود به خاک و خون غطه درجبعا ت جنگ بخون افتیده , غنی مغز گنده نمی تواند انسانی فکر کند، بناً ، او مردم شریف با دیانت برخیز تا چه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب تک قومی قبیله ارگ نیشن بد اخلاق سکسی خواهدشد.
جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین خورشید شما هستد ، هرچه عاجل قیام در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیستها جاهل وجنایت کاران ارگ نیشن خونخوار برخیز و خود را برای خواست ها مطالبات مشروع تان آماده کنید واز هیچ تهدی نظامی ،انتحاری ، انفجاری حاکمان جاهل ستم گر فاشیست قبیله نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای شکست طلسم انحصار قدرت جعل حاکمان ستمگر اشدی ضروری است بخاطریکه غنی دورغگوی ترین سیاست مدار متفکر ساخت یهودان لبنان با ایده نفاق اندازی بین اقوام مسلمان کشور را راه انداختنه دیگر نا هنجاری ها ی اجتماعی آن طی 5 سال دیگر نهادینه نه شود ، اگر از غفلت شما عیاران نهادینه برای پنچ سال دیگر شود ، آنگاه مردم شریف قربانی بیشتر از امروز می دهیم و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی وطن نیاکان تان از دست خاین نجات دهید.
هموطنان مبارز , دلیر شجاع وطن با یک روز حرکت قیام عمومی برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه خبیثه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی یک پارجه نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا سربازان بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .نه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم سربازان بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی سربازان عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 18 سال صورت می گیرد کیست ؟

>>>   اشرف غنی در طی پنج سال گذشته بدتر از آفت مرض کرونا در قشر آسیب پذیر جامعه ما بوده است انسان بی بر کت یاوه گوی دورغ گوی متقلب و جعل کار بجز هدف آن غزل نصب کمپاینی کاری نداشته و تلاش کرده که افراد لافوک ،لوده دیده درای ، مریض روانی و همچنان آدم های بانفوس و چهره های نسبتا سر شناس دزد کمک های جامعه جهانی در طول 19 سال پول دوستتان بی عاطفه را در کنار خود داشته باشد البته که هیچ کاه مفهوم شایسته سالاری به منظور رفا و آسایش و تامین عدالت در جامعه فقیر ،نادر ،بیکار ، بی سرپنا و بی دفاع که 60 در صد مردم آن زیر خط فقر قرار دارد و نزد اشرف بی عاطفه مطرح نبوده ایا یک فرد غیر مسلکی با دیپوم جعلی وزیر دفاع در شرایط جنگی کشور می تواند تامین امنیت کند. این دولت بی کفایت و هرزه اشرف غنی در طی شش سالل بنام انسان انسانیت سخت جفا وخیانت در حق مردم بی دفاع کشور ما کرد .
اگر کوتا نظری نگاه کنیم به دوره پنج ساله اشرف غنی احمدزی و عیدالله عبدالله هردو اینها سیاست مدار بی عاطفه عاملین ایجاد بحران و شکاف های عمیق اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی بوده اند . تعریف امنیت نزد هر دو در دیوار های ارگ خلاصه می‌شود و عبدالله هم تنها در قصر سپیدار بی صلاحیت روز گذرانی ناشان دادن لباس های شیک خود چیز دیگر از شایسته سلار ی نداشت و در سیاست داخلی حکومت و حدت ملی ، غنی جز ایجاد تفرقه میان اقوام و قبضه کردن قدرت تک قومی قبیله و حفظ کرسی ریاست جهوری به دور دو به بصورت جعلی به دست آورد فقد چیغ لاف یا وه گوی دیگر برنامه در بخش رفا وآسایش امنیت نداشته است .

>>>   وحدت ملی همه شهروندان کشور۰
ملت واحد بودن تنها به معنی مجبور بودن به زندگی کردن در داخل مرز های یک جغرافیای واحد نیست۰
داشتن ملت واحد و وحدت ملی در کشور ما ضرورت به اصلاحات جدی در امور سیاسی اجتماعی و دولتی دارد۰ بدون عدالت اجتماعی واقعی وحدت ملی واقعی هم وجود ندارد۰
برای مثال در صورتیکه همه ما یک ملت واحد و همه اوغان یا افغان هستیم پس ضرورت به داشتن یک وزارت بنام وزارت اقوام و قبایل در چه است؟
واقعیت آنست که ما همه اوغان نیستیم، و این ترفند های مثل موجودیت وزارت اقوام و قبایل هم یکی از راه های است که صرف برای امتیاز دادن به قبایل مختلف اوغان ایجاد شده۰
پشتونها یا همان افغان ها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را حذف میکنند و همه را به جبر یکسان افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.
وحدت ملی بدون قبول واقعیت و ایجاد عدالت اجتماعی امکان ندارد۰ ما همه هموطن هستیم ولی همه افغان نیستیم۰

>>>   اگر عبدالله قبول کرده این وزارت هارا خو بسیار بی عقلی کرده بجز از وزارت داخله دیگرش وزارت های تلپت و بدرد نخور است و در اینده سیاسی عبدالله کارایی ندارد . از ما گفتن خود دانید .
افغان

>>>   وزارتهای کلیدی دفاع,امنیت ملی,مالیه ووزارت خارجه باید درین 50% هم شامل میبود بازهم بالای عبدالله چال زده اند.

>>>   ببخشید استاد برهاندین ربانی هنوز زنده است؟ هلو هلو هلو استانیکزایی صاحب چرا جواب نمیتی میگن استاد ربانی زنده است و عضو شورای عالی نظارت بر توافق سیاسی غ و ع است، جریان چیست؟
مگه شما نگفتی کشتمش؟، به خدا صاحب مه این را کشتم نمیدانم چطور زنده شده. مجاهد همینه دیگه، رئیس صاحب اینا هفت جان دارد به این سادگی که نه میمیرند، اگه نی به خدا شما هر روز با کارات اینا را میکشی. همین توافق از مرگ برایشان بدتر است نمی میرند، مه چطو کنم رئیس صاحب.

>>>   ای کاش به این نوشته‌ها اکتفا و مورد قبول طرفین قرار گیرند و نه اینکه مثل طالبان پشت در های بسته حرف و جلو پرده نمایش نامه اجرا کنن ،باید به یه
توافقیی برسند مردم خسته شده و از این همه موش و گربه بازی ها،هر روز مردم بیچاره رو به نام داعش و طالب قربانی و مردم دیگه توانایی این همه تسلیت گفتن و فاتحه دیگه ارزشش از دست داده و حتی مردم از گفتن تقبح خسته شده تقبح که نمیتونه کسی رو زنده کندو یا به خانواده متوفی کار ساز باشد از این همه بی عدالتی و دروغ،بسه دیگه این ماه مبارک رمضان است به برکت این ماه مبارک که همه مهمان خدا هستید بنام خدا و پیغمبر اگه هر چیزی که نزد جنابان عالی ارزش معنوی دارد قسم بخورید با یک راه حل سیاسی برسید و اگر نه اتاق فکری با طالبان بلک واتر دولت رو تشکیل و دود از دماغ همه ملت در می‌آورند ،تو رو خدا کاری نکنید که دولت به دست طالبان و کشور رو به قرن عجر ببرند و نقش همه بر باد و حقوق همه نابود و با ریش و پشم که نمیشه حکومت کرد . انون هم تو قرن بیستم و یکم .

>>>   همو خرک وهم و درک است ۵ سال آینده هم در جنگ سپری می شود

>>>   هيات نظارتى برهان الدین ربانی، پیر سید احمد گیلانی؟؟؟ اينها خو از هم چيز دنيوي بيزار و گريزان هستند!! مگر خط ربانى را از ان دنيا نخواندى كه چطور مردم از گريبانش گرفته و هيچ چاره هم ندارد كه مردم را قانيع سازد نه رشوت، نه دروغ، نه معامله ونه هر چيز! اگر ربانى را رياست دولت را هم بدهى او قبول نخواهد كرد چونكه مزه ان دنيا را ديده و منتظر جزاى عمل خود هست !! او هلاك شده را ديگر أزرار ندهيد او در غم جان خود هست!!
حالا به كذارش نيمكله و ناقص كه مرده ها را هيت نظارتى خوانده ان هم يكى نه بلكه دو مرحوم را...... خداوند شما نيمچه باسوادان را هدايت كند كه نيم بربادى وطن ما از دست همين شما نارس ها هست!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است