پشت جنایات اخیر در کابل کی ها هستند؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۷    ۱۳۹۹/۲/۲۵ کد خبر: 163408 منبع: پرینت

طالبان با رد ارتکاب این جنایت حکومت را متهم می کند و حکومت جنایت هولناک شفاخانه صد بستر در غرب کابل را به گردن طالبان می اندازد، واقعا پشت این جنایت کی ها بودند سوالی است که هر انسان دردمند و دارای احساس می خواهد بداند!

اگرچه طالبان در نسل کشی و جنایت و خیانت اثبات کرده اند که هیچ حد و مرزی را در کشتار و جزغاله کردن مردم بی دفاع از هر قوم و منطقه ای که باشد نمی شناسند اما حکومت نیز با نصب و انتصاب آدم های مجرم و سابقه دار در جنایت و خیانت و هزاره کشی در کادر های مختلف از جمله کادر امنیتی گوی سبقت را در کشتار هزاره ها و دیگر مردم کشور از طالبان ربوده است و حکومت و طالبان هردو از مردم بی دفاع به عنوان هیزم جنگ برای بدنام کردن همدیگر استفاده کرده اند که نمونه ی نسل کشی حکومت را شهدای جنبش سبز روشنایی در میدان دهمزنگ و تهاجم به مصلای شهید مزاری و این بار تهاجم به شفاخانه ی در غرب کابل، چه اینکه برخی از درون حکومت این جنایت از قبل طراحی شده را مرتکب شده باشد و چه اینکه حکومت در امنیت مردم اغفال و اهمال کرده باشد و در هر دو صورت حکومت باید پاسخگو باشد.

اگر چنانچه طالبان این جنایت را برای دست به سر کردن حکومت و تضعیف آن مرتکب شده باشد باز هم حکومت است که باید پاسخگو باشد که چرا آدم های سابقه دار در جنایت و خیانت و دزدی را به جای محاکمه کردن در رأس ارگان های حکومتی و امنیتی منصوب می کرده است؟
چرا حکومت در قبال تهاجم و جنایات روز افزون طالبان بر مردم بی دفاع و به دلیل تعلقات قبیله ای در حق مردم بی دفاع ستم روا داشته و جنایتکاران طالبان را بدون بازخواست و محاکمه از زندان رها کرده است؟

آیا طالبان درون حکومتی با طالبان ضد حکومت، ارتش نیابتی پاکستان و سیا نیست؟
آیا پاکستان به دنبال صوبه ی پنجم خود در افغانستان نیست؟
چرا حکومت به اردوی ملی امر در هم کوبیدن تروریسم طالبان را نمی دهد و چرا در رأس نیروهای امنیتی افراد جنایتکار و خیانت پیشه و سابقه دار قرار دارد؟
پس نتیجه می گیریم که حکومت و طالبان پشت پرده یکی است و تنها مشکل حکومت و طالبان در چگونگی تحکم قبیله ای بر مردم رنجدیده و ستم کشیده ی افغانستان می باشد.

عبود حقیار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنایات
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   آزادی چند هزار نفر از اعضا طالبان در این جنایات بی تاثیر نبوده و نیست در عراق هم رئیس جمهور عراق برهم صالح که یک کرد تجزیه طلب است حکم اعدام داعشیها را امضا نمیکند اگر این داعشیها آزاد شوند در عراق هم شاهد حمام خون خواهیم بود مثل افغانستان
اصل باید بر نابودی طالبان میبود اما از آنجا که دولت غنی و آمریکا قصد نابودی طالبان را نداشتند همه خواستار صلح با طالبان شدند اما توافق صلح نباید به معنای آزادی تروریستها میبود این تروریستها باید مجازات میشدند نه اینکه آزاد شوند آینده مشابهی برای عراق هم باید متصور بود بعد از آزادی زندانیان داعشی در عراق

>>>   طالب و دولت اشرف غنی دو لبه یک قیچی است که در دست آمریکا است. در ظاهر طالب و دولت در مقابل هم قرار دارند اما دارای یک هدف می باشند. هرکی این مطلب را نداند باید به عقل و هوش خود شک داشته باشد. دلیل و برهان روشن بر این ادعا این است که طالب و دولت اشرف غنی هردو وابسته به آمریکا است و برای اهداف آمریکا سرکار شده اند. اگر هرکدام انها بر طبق دستور آمریکا کار نکنند صد درصد ساقط می گردد نه چیزی به نام دولت مزدور اشرف وجود نخواهد داشت و نه گروهی خونریزی به نام طالب

>>>   دوست ودشمن معلوم نیست حکومت درظاهز داغش جنایت کار را ترورست می خواند اما درعمل زنداینیان داغش را آژاد میکند
چندی قبل یک داغشی جنایت کار بنام سعد یار که فتوای سنگسار یک زن مظلوم را درولایت غور داده بود وعملی هم کرده بود زمانی مریض میشود ومخفیانه برای تداوی به شفاخانه مرکز آمده امغا پولیس اورا شناسائی ودستگیر میکند نامبرده را غرض تحقیق به ریاست امنیت تحویل میدهند اما همین کوهنورد که حالا والی غور شده و آنزمان رئیس امنیت بود این قاتل جنایت کار را رها میکند
والی خاضع در حضور رسانه ها اعتراض میکند اما این کوهنورد میگوید موضوع رارسانه ئی نسازید تا پنهان بماند ،
+++++درینصورت معلوم میشود که حکومت وداغش با هم هستند وبرای کشتن هزاره های مظلوم داغش وحکومت یکی هستند بارها این اتفاق افتاده است
چندی پیش قوماندانان داغش رابنام حزب اسلامی رها ساختند

>>>   انار کلی عضو مجلس سنا از اقلیت های اهل هنود افغانستان از اشرف غنی شکایت دارد.
او میگوید که دیروز اشرف غنی به زایشگاه اقلیت های اهل هزاره رفت و اعلام کرد که من برای یک روز هم هزاره هستم و هم شیعه.
اما همین حملات انتحاری بالای اهل هنود در جلال آباد و در کابل صورت گرفت و اقلاً یک مرتبه خبر نگرفت و نگفت که من امروز هم هندو هستم و هم سیک.

>>>   پاسخ این پرسش یکی است "فاشیزم و طرفداران بی دانش آن". اگر پایه هایی این فاشیزم برچیده نشود شما و سرزمین آبایی تان برباد خواهد رفت. با این پلان هایی شوم آنها میخواهند تابنام بی امنیتی و جنگ ملک را برای آنها، خان هایی دوسره و ختک خیل های پشاوری شان خالی کنید.
آزاده

>>>   هردورخ وپشت سکه یکی است یعنی نسل کشی هزاره ها وتاجیک ها درتمام جبهات جنگ هدف دولت وهدف طالب وداعش نسل کشی است مثالهای آن زیاد است که همه هموطنان دیده اند.

>>>   سلام برپيرانحقوعدالت كه درطولتاريخ ازدست كفار قرن قتل عام شده وميشود وه اگر بخود نيايد باز حم قتل عام ميشيويد اين كار كار حكمت است نه طاليب نه داعيش

>>>   بتاریخ ترورها و کشتارها و انتحاری توجه کنید در پشت عموم آن دست سی آی ای امریکا، آی اس آی پاکستان و امنیت ضد ملی ارگ تحت عنوان طالبان و داعش است. بیادر گلم حرف حقیقت تلخ است.

>>>   وحدت ملی همه شهروندان کشور۰
ملت واحد بودن تنها به معنی مجبور بودن به زندگی کردن در داخل مرز های یک جغرافیای واحد نیست۰
داشتن ملت واحد و وحدت ملی در کشور ما ضرورت به اصلاحات جدی در امور سیاسی اجتماعی و دولتی دارد۰ بدون عدالت اجتماعی واقعی وحدت ملی واقعی هم وجود ندارد۰
برای مثال در صورتیکه همه ما یک ملت واحد و همه اوغان یا افغان هستیم پس ضرورت به داشتن یک وزارت بنام وزارت اقوام و قبایل در چه است؟
واقعیت آنست که ما همه اوغان نیستیم، و این ترفند های مثل موجودیت وزارت اقوام و قبایل هم یکی از راه های است که صرف برای امتیاز دادن به قبایل مختلف اوغان ایجاد شده۰
پشتونها یا همان افغان ها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را حذف میکنند و همه را به جبر یکسان افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.
وحدت ملی بدون قبول واقعیت و ایجاد عدالت اجتماعی امکان ندارد۰ ما همه هموطن هستیم ولی همه افغان نیستیم۰

>>>   برادر خودرا به کوچه حسن چپ نزنید مقصر این همه فجایع غنی است بخاطریکه زندانها پر از طالب وحشی است ولی با پلو و چلو پذیرایی میشوند اگر من جای این دلقک بودم در ظرف یک ماه وطن ارام میکردم چون طالب جان در زندان نه بلکه در گورستان میفرستادم اینکه هر جنایت را داعش بدوش مگیرد کلن دروغ است داعشی وجود ندارد همه وهمه کار طالب کثیف و بی پدر ومادر است .
افغان

>>>   تفاوت داش با طالبان تنها در نام ان است . همه مردم دنیا میدانند که که مرکزیت و منابع سیاسی. اقتصادی. ایدو یو لوژی. ان خود امریکا یی ها و کشور های مرتجع عرب استند. اقای خلیل خودش در در ۴۰ سال پیش زندگی میکند؟ یا مردم را را انقدر کور فکر نموده که با حرف های دروغ فریب میخورند ؟ چرا اقای خلیل زاد از هم تباران پشتون تروریست خود مثل کاسه داغ تر از اش دفاع میکند ؟ تجربه سیاسی و میدانی مردم افغانستان معیار شناخت از حوادث جاری در افغانستان است نه چند تا حرف های پوچ و بی ریشه اقای خلیل زاد. مگر افغان نمیدانند که که تروریستان توسط هلیکوپتر های امریکا در تمام مناطق امن افغانستان منتقل و در راستایی منافع استراتژیک امریکا به بی امن ساختن توظیفگردیدنند؟ مگر دنیا کور است که نه مبیند امریکا در سوریه با داعش روابط پدر پسری داند؟ از ان گزشته مر افغان ها چهره پشتونیستی اقای خلیل را نه میشاسند ؟ چرا اقای خلیل زاد دست پاچه شده به مثابه سخنگوی طالب از این عمل غیر انسانی و غیر اسلامی هم تباران پشتون تروریستش سخن میگوید. اقای خلیل زاد باید این تجربه را از تحولات سیاسی ۴۰ ساله افغانستان اندوخته باشد که با ترور و یا روش نظامی مشکل حل نه میشود. اقای خلیل زاد و هم تباران تروریستش باید چشمان کور و گردن های لگام بسته ای شان را باز کنند و این واقعیت را قبول کنند که دوران حاکمیت مطلق یک قوم به تمام مقدرات یک ملت دیگر کهنه شده . مشکل جامعه افغاستان با صلح ساختگی عملی نیست . نسل نو افغانستان با دقت اوضاع و احوال تحولات را زیر نظر دارند. اقای خلیل زاد اگر فکر میکند با ترور و ایجاد رعب و حشت میتواند حاکمیت انحصاری پشتون ها را دوباره تسلیم هم تباران پشتونش کند. غلط فکر کرده است. اگر خلیل زاد و رهبری پشتنون های انحصار طلب امید به سلاح های مدرن وپیشرفته ای که در اختیار تروریستان قرار داد اند دل بسته اند باز هم دچار یک توهم تاریخی و استراتژیکی شده اند. خلیل زاد کمی دقت کند که اگر سلاح های فروان. ترور. رعب. و حشت گرایی سیاست خوب میبود باید از جنگ ویتنام شروع کرده تا سوریه عراق و افغانستان یک باز نگری ولو افاقی کند ! اگر شما فکر میکنید که با تغیر چهره و حرکت های ارتجاعی افکار عامه رافریب بدهید باز هم روش غلط را انتخاب نموده اید و نتیجه تکرار شکست تیوءری زور در ویتنام سوریه عراق و افغانستان است. اقای خلیل زاد بیاید بجایی فریب و نیرنگ و توصل به تنفنگ زنگ زده تروریستان به واقعیت های جامعه افغانستان تسلیم شده و نه تهنا از عمل کرد ۲۰۰ ساله پدرانتان از ملیت های غیر پشتون زانو زده پوزش طلب کرده و به اراده ملی و ازادی طلبی بقیه اقوام افغانستان تسلیم شوید . عدالت طلبی و ازاد اندیشی و ظلم ستیزی در اقوام غیر پشتون به مثابه حیاتی نهادینه شده است .
دوران جدید دوران همه چیز برای همه است .یا ما هم شریک استیم یا می میریم و ذلت انحصار طلبی را قبول نکرده نه میگزاریم افغانستان مثل گزشته لقمه چرب و راحت به قبیله تباران باشد. ما به تساوی حقوق ایمان داریم . و حساسیت تاریخ را درک کرده ایم. و اماده هر گونه قربانی دادن در راه استیم . به تفنگ های زنگ زده تروریستان شما اندازه یک چا قو ی کهنه هم اهمیت نمیدهیم . توانایی یک نبرد نظامی را را هم به مرانب از مزدوران تروریست شما داریم. غم نخورید کم بودن سلاح و مهمات برای ما ها دغدغه یی نیست تجربه ۴۰مبارزه به ما یاد داده است که در مسیری که می رویم صادقانه حرکت نموده تاجیک. ازبیک .هزاره. ترکمن وهندو با هم متحد باشیم سلاحی مزدوران تان را کرفته ونابودشان میکنیم . اقای خلیل زاد!!! جنک پیشرو جنگی مرگ و حیات است . شما مثل رقاصه های حرفه ای کمر بجنبانید . گاهی برای همایت سیاسی در کاخ سفید. و برای گرفتن پول در ریاض و گرفتن امکانات تروریستی در محافل اسلام اباد چرخ کمر بزنید و ما منتظر تصمیم نهایی تان استیم جنک فردا جنک سرنوشت است است جنک رادمردان تاریخ ساز یاد باشد در جنگ سرنوشت ساز فردا دیگر تاکتیک انتحاری نفش ندارد. جنگ روبر و سنگر به سنگر و تن به تن است در جنک فردا چادری پوشان امارت اسلامی تاکتیک کهنه است در جنگ فردا با راست قامتان تاریخ ساز روبرو هستید.نه طفلکان نو تولد شده در شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی .

>>>   طی سالیان متمادی که شنیده و دیده ایم، طالبان اگر هرگونه فعالیتهای تروریستی را انجام میدهند، منکر آن نیستند. شاید دلیل اش این باشد که آنها جنگ و مبارزه خویشرا برحق تلقی مینمایند.
در مورد جنایات اخیر، تا حد امکان دولت مفسد کابل بشمول اداره امنیت ملی دست داشته تا اهداف شوم آنها و باداران شان برآورده شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است