با دست های خالی نمی توان به مصاف تروریسم رفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۵    ۱۳۹۹/۲/۲۴ کد خبر: 163377 منبع: پرینت

مشکل هزاره ها نه خود هزاره ها است و نه تروریسم، بلکه مشکل عمده هزاره ها حکومت مبتنی بر تبعیض است!
تروریسم قومی و مذهبی هیچ وقت پنهان نکرده اند که دست به نسل کشی هزاره ها نمی زنند بلکه همواره تاکید بر نسل کشی دارند، حمله بر زایشگاه به معنای واضح نسل کشی است و مسوولیت آن را هم به دوش می گیرند.

یک تعداد از هزاره ها قیل و قال به راه انداخته اند که بی‌غیرت و ملامت خود هزاره ها هستند که از خود دفاع نمی کنند اما این را نمی گویند که هزاره های که قریب به نود فیصد زیر خط فقر قرار دارند چگونه از خود دفاع نمایند، در مبارزه با تروریسم باید انسان ها آموزش ببینند، تعلیم و تربیت شوند، کدام ارگان هزاره ها را بر ضد تروریسم آموزش می دهند؟ کدام ارگان هزاره ها را اکمال و تمویل می کنند؟

هزاره ها هم غیرت دارند و هم نه تنها از خود بلکه از افغانستان در مقابل تروریسم می توانند دفاع نمایند بشرط اینکه زمینه آموزش استخباراتی، نظامی و اکمال فرزندان هزاره مهیا گردد.

اکنون که حکومت و دولت آلوده به تبعیض فرزندان هزاره ها را در ارگانهای رهبری استخباراتی و نظامی راه نمی دهند و علیه هزاره ها تبعیض ناروا و سیستماتیک را اعمال می کنند واضح است که تروریسم از این وضعیت استفاده نموده به نسل کشی هزاره ها ادامه می دهند.

تامین امنیت هزاره ها بدون هیچ دلایلی از وظیفه حکومت است نه خود هزاره ها، اینکه حکومت در برابر دفاع از هزاره ها چشم پوشی می کند و حتی محافل بین المللی را علیه هزاره ها ذهنیت می دهد مشکلات هزاره ها را پیچیده تر می کند.

در حال که یک عسکر داخلی و خارجی توسط هزاره ها و یا حتی همان گروه فاطمیون که اصلاً در افغانستان وجود ندارد به قتل نرسیده است اما دیدید که چگونه فاطمیون را در رسانه ها بزرگنمایی می کردند تا قصدا زمینه نسل کشی هزاره ها را آماده نمایند.

رهبران سیاسی هزاره ها با فشار بالای دولت، تماس با محافل بین المللی و یا هر راه و شیوه های که موثر باشد باید زمینه آموزش استخباراتی، نظامی و تشکیلات های که بتوانند از هزاره ها در مقابل تروریسم دفاع نمایند کمک نمایند.
با دست های خالی نمی توان به مصاف تروریسم رفت و در جنگ با تروریسم باید آموزش دید و از پشتیبانی لوژیستیکی برخوردار بود.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریسم
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله صالح حافظا است تا داوطلبانه آموزش بدهد، خودش این مطلب را بیان کرده فقط چند داوطلب را نزد جناب شان بفرستید و بعد نتیجه را ببینید.

>>>   آموزش های استخلاراتی و تشکیلات نظامی و امنیتی برای حفظ جان هزاره ها ؟
این حرف ها را که میشنوم،خنده ام میگیرد.
امریکا همراه با قوای ناتو،بیست سال است که در افغانستان جنگ میکنند،نمیدانم.پارسال بود و یا پرار سال،بعد از آن که طیاره نمیدانم وزیر دفاع و یا وزیر خارجه امریکا بود و یا سکرترجنرال ناتو،به میدان هوایی کابل نشست و بطرف ارگ حرکت کردند،پنج دقیقه بعد میدان هوایی کابل مورد اصابت راکت قرار گرفت.
یعنی که هزاره ها چنان یک دستگاه استخبارتی ایجاد میکنند که سی،آی،ای امریکا در پیش اش هیچ چیز باشد؟
مرا برای پیشنهاد هزاره ها خنده میگیرد.
افغانستان در جمله دوصد کشور دنیا،خطرناکترین کشور دنیا قبل از سوریه و یمن و عراق و سومالیا و کولمبیا و دیگر کشور های جنگی و قاچاق مواد مخدره است که استخبارات تمام کشور های منطقه و جهانی،بشمول امریکا و روسیه و هند و پاکستان و ایران و چین و کشور های عربی و دیگر کشور ها در آن فعالیت دارند.
تو فکر میکنی که یک سیستم استخباراتی ایجاد میکنی که تمام سیستم های استخباراتی دیگر کشور ها را شکست میدهی؟
همان صرب المثل سابق یادم می آید که گفته اند:
....خیست،راه کاروان را گرفت!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است