سرقت جنگنده و پناهندگی محمدداوود به پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۹/۲/۲۱ کد خبر: 163338 منبع: پرینت

یک خلبان نیروی هوایی افغانستان، روز پنج‌شنبه، جنگندۀ «MIG-21» را به یک پایگاه هوایی پاکستان منتقل کرد و خواستار پناهنده‌گی در این کشور شد. حکومت با نشر بیانیه‌یی این خبر را تأیید کرده بود و گفته بود که یک جنگندۀ ساخت شوری متعلق به نیروی هوایی افغانستان در پایگاه هوایی کوهات نشست کرده است.

این پایگاه در 100 مایلی شهر اسلام‌آباد موقعیت دارد و حدود 40 مایل با مرز افغانستان فاصله دارد. مقام‌های حکومتی گفته‌ بودند که این خلبان خواستار پناهنده‌گی شده و درخواست وی در حال بررسی است.

آنان گفته بودند که این جنگنده برای گشت‌زنی بر مناطق شرقی افغانستان از کابل برخاسته بود و بعداً مسیرش را به مقصد پاکستان تغییر داد. به گفتۀ مقام‌ها، این جنگنده در پایگاه کوهات زیر نظارت قرار داشته و خلبان آن نیز مورد بازپرسی قرار گرفته است.

سفارت افغانستان برای اسلام‌آباد از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده بود.

این خبر ابتدا توسط یک سخنگوی حزب یونس خالص، رهبر یکی از گروه‌هایی که علیه حکومت کمونیستی افغانستان مبارزه می‌کرده، افشا شده است. او این خلبان را «محمدداوود» معرفی می‌کند که در پایگاه هوایی بگرام، در شمال کابل مشغول ایفای وظیفه بوده است.

این سخنگو که نمی‌خواهد هویتش فاش شود، گفته است، محمدداوود در کابل با افراد این حزب در تماس بوده و طرح انتقال هواپیما به گونۀ محتاطانه انجام شده است. به گفتۀ او، این خلبان می‌خواست به یونس خالص بپیوندد.

پیش از این نیز نظامیان افغانستان، هواپیماهای این کشور را به پاکستان فرار داده و در این کشور درخواست پناهنده‌گی داده و بعداً به شورشیان پیوسته‌اند، با این حال گروه‌های شورشی اعتبار فراری‌دادن این هواپیماها را به خودشان نسبت داده‌اند.

شماری از خلبانان و خدمه‌های هواپیمای افغانستان پیش از این نیز هواپیماهای این کشور را به پاکستان آورده بودند که آخرین آن‌ها انتقال دو فروند چرخ‌بال با اسلحۀ MI-24 در جولای سال 1985 بود.

از زمان کودتای کمونیستی ماه اپریل سال 1978 که طی آن سلطنت مشروطه از این کشور برچیده شد و راه برای ورود نیروهای شوری در دسامبر سال 1979 در این کشور هموار شد، نیروهای مسلح افغانستان دچار فرسوده‌گی و اختلاف نظر شده‌اند.

این خبر در اکتوبر 1986، در وب‌سایت معتبر لاس‌انجلس تایمز منتشر شده است.

برگردان: علی احمدی
سلام وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمد داوود
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   این آدم همان داوود سلطانزوی شهردار فعلی کابل است که خانم اش رییس دفتر بانوی اول می باشد
شیما کابل

>>>   همچنان دران خبر ذکرشده بود که این خلبان سارق که مال وطنش را دزدیده وبه دشمن مردمش تسلیم داده درخواست کرده است که برعلاوه پناهندگی وپول یک فرد باید استخدام گردد تا چتری رابالای سرش نگهدارد ، کسیکه درماه روزه ساجق می جود وایمانی به آخرت ندارد به جهاد می پیوندد!!! آنهم به کسی مانند یونس به گفته میرزا قلم ( یونس ناخالص )
روزی که وطنش مورد هجوم عرب وپنجابی وصد ها ترورست بن لادن واویغور ازبک و افریقائی ودیگر آدم کشان تحت رهبری دشمن دیرینه یعنی پاکستان قرار گرفته کسیکه ملیون ها افغانی جهت تربیه اش مصرف شده رتبه واعتبار نظامی برایش اعطا شده مورد اعتماد حکومتش قرار گرفته سرمایه ملت یعنی طیاره دراختیارش قراداه شده درچنین حالتی کسی خیانت میکند که وجدان وشمیرش مرده باشد ، چنین فردی باید طناب درگردن درشهر گشتانده شود ودرپارک ذرنگار درملا عام آویخته گردد جسدش برای همیشه باشد تا دراینده کسی چنین خیانتی بروطزنش نکند ، اگر این فرد ایمان فروش درهرکشوردیگری می بود قبلا اعدام شده بود ،چون او خاین به وطن ومردمش است در روز های دشوار به وطنش خیانت کرده است ،
او گفته نمیتواند که من جهاد کردم ، وقتی درماه رمضان همین اکنون روزه ندارد او حتی به دینش عقیده ندارد ،
این فرد نه ازین دنیا شدنه ازان دنیا درهردو دنیا رویش سیاه است !
ر

>>>   مردم افغانستان حالا میدانند چگونه افرادی مخالف جکومت دموکراتیک بوده اند از مجاهد نما تا سارق وراهزن وغاصب اختلاس چی رشوت خور و جاسوس ،

>>>   این داود کی است آیا خود را می شناسد در افغانستان هرکه خیانت کند به مقام می رسد. اگر کدام گاو و یا خر را دزدی کرده به پاکستان می بردی خیر اما طیاره را که دزدی کرده ایی خانه ات خراب شود خاین !

>>>   پیلوت قوای هوایی در آن زمان باید عضو حزب میبود یعنی این دزد ما که فعلا" وال شار کابل است هم دزد بوده و هم کمونیست و فعلا" آغاز کرده که از نان مردم کابل بزند.

>>>   پیلوت قوای هوایی در آن زمان باید عضو حزب میبود یعنی این دزد ما که فعلا" وال شار کابل است هم دزد بوده و هم کمونیست و فعلا" آغاز کرده که از نان مردم کابل بزند.

>>>   این خبر بسیار کهنه وازدوران گزشته شاید باشد درحال حاضر هیچ نوع طیاره روسی در درقوای هوایی کشور وجودندارد که فعال باشد امریکا قبل ازآمدن خود همه رابمبارد نموده بود.

>>>   فایده این برکردان و نشر آن چیست؟

>>>   همچنان منابع خبر دادند که یک طیاره مسافر بری دی،سی،زن،خطوط هوایی آریانا نیز توسط یک پیلون بنام داود سلطان زوی،همراه با مسافران اش به یکی از کشور های اروپایی گریختانده شده است و خودش در آن مملکت پناهندگی داده است و طیاره را همراه سر نشین هایش در میدان هوایی مذکور،بدون سرپرست رها کرده است.
حالا فکر میکنم که شخص مذکور شاروال کابل مقرر شده است و مردم را بنام ویروس کرونا در خانه هایشان قرنطین کرده است و چهار چهار کیلو گندم برای مرغ هایشان بخاطر نجات از گرسنگی کمک کرده است.
خروس ها هر صبح بخاطر این کمک سلطانزوی،برایش آذان میدهند.

>>>   سلطانزوی جت میگ 21 را 34 سال پیش به آی اس آی تحفه داده بود
گزارش نامه افغانستان :
روزنامه لاس انجلس تایمز امریکایی به تاریخ ۲۴ اکتوبر سال ۱۹۸۶ از فرار دادن یک جت جنگی نوع میگ ۲۱ به پاکستان خبر داد.
خلبان به نام محمد داوود قبلاً با گروپ های شورشی درارتباط بوده و در ازاء تحویلی میگ دولت کابل امتیاز پناهنده گی سیاسی را به دست آورده است.
داوود سلطانزوی طیاره را به هدف یک مأموریت جنگی از پایگاه بگرام در چهل کیلومتری شمال کابل پرواز داده و از منطقه شرق افغانستان با منابع پاکستانی تماس گرفته و طیاره را به فرودگاه کوهات آن کشور نشست داده بود.
سلطانزوی به امریکا پناهنده شد و دربدل خدمتی که به کمپاین جهاد کرده بود، به یونایتد ایرلاین به کار پیلوتی پرداخت.

>>>   Farukh Farhikhta
زنش گفته شوی من دزدی نکرده
اقتصاد ما خوب نبود شویم طیاره برد به پاکستان فروخت تا مصرف روزگار ما برای

>>>   ++++اگر این سلطان زوی یا بچه سلطان درک.ریای شمالی می بود 20 سال پیش اعدام شده بود حالااستخوان هایش پوسیده بود
+++حتی اگر درحکومت بچه سقو میبود حالا اورا دربین صندوق گذاشته زنده بگورنموده بالای قبرش شلغم کشنت میکردند
+++ اگر این بچه سلطان ئرحکومت صفوی می بود حاضرباش های شاه اورا زنده زنده خورده بودند چون دشمنان شاه صفوی که گیرش می امد اورا سربازانش زنده خمی خوردند
++++ اگردرحکومت وحدت ملی دموکراسی میبود اورا وکیل وشاروال می ساخت

>>>   زنش چرا از او دفاع می کند ، درحالیکه برای همین زن از چین امباغ پلاستیکی (زن مصنوعی) برایش آورده است که خبرنگاران قبلا موضوع را نشر نموده اند

>>>   حيف كه مسؤلين اين سايت هر مضمون را كه مخالف حكومت باشد بنشر ميرساند، داود سلطانزوي پيلوت نظامي نبود، طياره آريانا را به جرمني همراي با مسافرينش برده بود و عده از مسافرين هم در جرمني پناهنده شدند، و طياره دوباره به كابل تسليم داده شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است