تظاهرات در ولایت غور به خشونت کشیده‌ شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۶    ۱۳۹۹/۲/۲۰ کد خبر: 163326 منبع: پرینت

تظاهرات باشندگان ولایت غور به خشونت کشیده‌ شده‌است.
به گزارش طلوع، گواهان رویداد می‌گویند که در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی، دو معترض کشته شدند و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته این گواهان احمدنوید، گرداننده برنامه‌های رادیوی محلی «صدای غور» نیز در اعتراض‌های امروز در شهر فیروزکوه جان باخته‌است‌.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول رییس‌جمهور غنی می‌گوید که در جریان توزیع غذا در غور چهار تن جان باخته‌اند.
او در فسبوکش نوشته‌است از این رویداد تکان خورده‌است.

نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد (نی) خواستار بررسی چگونگی جان‌باختن این گرداننده رادیوی محلی شده‌است و گفته‌است که خشنونت با خبرنگاران قابل پذیرش نیست.
معترضان، کارگران و افراد نادار هستند و به علت آنچه که بی‌توجهی دولت در مدیریت ویروس کرونا و رساندن کمک به خانواده های نیازمند می‌خوانند دست به تظاهرات زده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات
غور
نظرات بینندگان:

>>>   والی از تیم عبدالله عبدالله است یک فرد بیکاره وبی تدبیر خنثی است هیچ کاری برای مردم غور نکرد او هم مانند عبدالله عبدالله بی ثمر وصرف چوکی را می خواهد نه کار ودست اورد،
چون مردم غور درانتخابات گذشته به عبدالله رای داده بودند بهمین سبب عبدالله هم از هرات برای شان والی فرستاد دلیلش اینست که درغور یک نفر هم یافت نمیشود که بتواند والی شود ، اما برعکس درپنشیر هزاران نفر یافت میشود که وزیر جنرال سفیر قوماندان ورهبر تعین شود !!!

>>>   مردم فریب خورده غور در دور اول انتحابات کرزی قانونی برای قاتنونی رای دادند به فکر اینکه او تاجک است برای مردم غور اقلا همان بند برق کوچک که یک قرن میشودمنتظر آن هستند را میسازد اما غافل ازینکه قانونی صاحب عرب است آنهم از اعراب یمن ،

>>>   محمد نسيم جعفری
پلیس‌های ما مستقیم به سر و سینه می‌زنند.
در طول ۱۹ سال گذشته با اینکه بیشترین پول گدایی و کمک‌های جامعه جهانی صرف نهادهای امنیتی گردید، اما ما پلیس حرفه‌ای و تعلیم‌دیده نداریم.
حادثه‌ی جاغوری و غور نشان داد که پلیس‌های ما اصلاً نمی‌دانند با معترضین چگونه برخورد کنند، در کشورهای دیگر پلیس با آموزش‌هایی که دیده‌اند، ابتدا از طریق گفتگو با معترضین آن‌ها را نمی‌گذارند که دست به خشونت بزنند، اگر اعتراض به خشونت کشیده شد، به ترتیب از گاز اشک‌آور، فیر هوایی، شلیک گلوله‌های مشقی، شلیک به پیش رو و پای آن‌ها، خشونت را مهار می‌کنند، اما پلیس‌های غیور ما از همان ابتدا به سر و سینه‌ی مردم شلیک و آن‌ها را می‌کشند.

>>>   ولا باید در همه ولایات همین رقم تظاهرات به وجود بیاید تا حق وحقوق همه ولایات داده شود

>>>   مشکل از داودی نیست.
مشکل از غنی و مدیریت انحصار گرانه و فاشیستی اش است.
وقتی مرکز نه پول بفرستد و نه مواد کافی غذایی نه این والی و نه هیچ داودی دیگر کاری کرده نمی تواند.
غنی توزیع ۵ دانه نان در شهر کابل را مدیریت نمی تواند چه رسد به غور.

>>>   داکتر عبدالله گفته بود که در توافقنامه با دولت،در ولایاتی که تیم ما اکثریت آرا را گرفته است،والی ها از تیم ما مقرر شود.
فکر میکنم که والی غور از تیم داکتر عبدالله است و اشرف غنی برایش نشان داد که والی هایی که تو مقرر میکنی،حتی چند قرص نان را به مردم درست توزیع کزده نمیتواند،چه رسد به رهبری یک ولایت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است