حملات حساب شده قبیله جهت ایجاد تفرقه
درحالیکه بلک واتر طالبان خشونت را صددرصد چندجانبه علیه مردم افغانستان تشدید کرده است، غنی، طالبان را پشت سرهم از زندان ها رها می سازد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۲    ۱۳۹۹/۲/۱۹ کد خبر: 163315 منبع: پرینت

شپ گذشته حوالی ساعت 8:45 شب حوزه 17 پولیس در سرک کاریزمیر، مورد حمله راکتی قرار گرفته که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.
راکت از طرف قریه کوچین به داخل محوطه حوزه 17 پرتاب شده است. در قریه کوچین قوماندان نجیب الله اسلامیار و قوماندان جان محمد {روَی} از اعضای حزب گلبدین که در دهه 90 قرن بیستم، با طالبان پیوستند، فعالیت دارند. کار اصلی این ها دامن زدن به نقاضت های قومی میان پشتون ها و تاجیک ها در منطقه و تهدید و فشار بر مردم محلات تاجیک نشین است.

چندی قبل، هنگامیکه مفرزه های بلک واتر طالبان بالای قوای دولتی در سرحد شکردره حمله کردند، همزمان با آن مفرزه های طالب و حکمتیار به حوزه 17 حمله کردند که جنگ در سراسرشب ادامه داشت. در واقعیت، شکردره به مرکز بی ثبات ساختن شمالی و کوهدامن تبدیل شده است که بسوی بی ثباتی پنجشیر و سالنگ جنوبی ره می زند. قریه کوچین، به مرکز بی ثبات ساختن حوزه 17 پولیس شهر کابل تبدیل شده است. بلک واتر طالبان به دروازه شمالی شهر کابل رسیده است. غنی و حواریون او که در نفس این توطئه ها نقش بازی می کنند تا حریفان شمالی و کوهدامن را در حلقه فشارهای چندجانبه گیر اندازد، در مورد حوادث اخیر در شمالی و حوزه 17 پولیس شهر کابل سکوت کرده اند.

درحالیکه مفرزه های بلک واتر طالبان در بغل گوش دروازه شمالی کابل رسیده اند و بالای حوزه پولیس حمله راکتی می کنند، به دستور اشرف غنی، طالبان متهم به اعمال تروریستی از زندان های افغانستان آزاد می شوند. غنی که فبلا گفته بود که هیچ تعهدی برای رها کردن 5000 طالب از زندان وجود ندارد، زیر فشار ترامپ و پیمپئو، عهد داد که طالبان را از بند زندان آزاد کند. غنی، روند آزاد سازی زندانیان طالب را حسن نیت نشان دادن به طالبان و کاهش خشونت و رفتن بسوی مذاکرات صلح بین الافغانی توجیه و تفسیر سیاسی آنچنانی نمود.

درحالیکه بلک واتر طالبان خشونت را صددرصد چندجانبه علیه مردم افغانستان تشدید کرده است، غنی، طالبان را پشت سرهم از زندان ها رها می سازد. 5000 طالب کله پر خشونت که در تروریسم تخصص دارند، نیروی جنگی بلک واتر طالبان می شوند که معاش و خرچ و برچ شان از طریق پنتاگون به دستور ترامپ پرداخته می شود. فصل جدیدی بازی های سیاسی در افغانستان کشوده شده است که به علت سیاست ضدملی قوم گرایان اشرف غنی و همچنان به علت سیاست بحران سازی سیاسی ترامپ که هم دست غنی و هم دست بلک واتر طالبان را در کشتار مردم افغانستان باز گداشته، بسوی جنگ های خونین انتقام جویانه قومی و مذهبی کشیده خواهد شد.

نیروی مقاومت مردمی در هرقومی برضد ستم عریان فرزندان قبیله که قصد دارند وصیت سیاسی عبدالرحمن خانی را در افغانستان عملی سازند و ستم قوم پشتون را بر سایر اقوام کشورمان به عنوان قوم برتر حفظ نمایند و همچنان برضد بلک واتر مزدور، از متن نفرت مردمی از ارگ و امارت امریکایی، سر بیرون می کند.

در تاریخ سیاسی آریانای کهن و خراسان باستان و افغانستان قیچی شده در جغرافیای سیاسی خط دیورند تحفه استعماری عبدالرحمن خاک فروش که جنگ قومی و اندیشه برتری قوم پشتون را در خراسان زمین نهادینه نمود، همیشه فرزندان آزادیخواه و سلحشور و حماسه آفرین در دلاوری ها و جانبازی ها وجود داشته و امروزه نیز وجود دارند.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قبیله
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   شمالی و میراث داران مقاومت باید واقعه را قبل از وقوع آن علاج کنند و منطقه را لوث وجود طالب و داعش پاک سازی کنند و در بین مردم باید کار اطلاعاتی انجام دهند تا مردم شمالی و به خصوص شکردره و قره باغ جرثومه های طالب و داعش را از میان خود پاک کاری کنند.

پشتون های ساکن شمالی باید با خود محاسبه کنند که زیستن برادر وار در کنار دیگر اقوام برای دنیا و آخرت شان بهتر است یا اینکه آله دست طالب و داعش شوند و منطقه را به خاک و خون بکشند.

شمالی تجربه گل مهمد مومند و زمین سوزان طالبی را دارد و این بار به کسی فرصت تکرار آن تجارب را نمیدهد.

اگر این بار آتش در گرفت در پایان کار اگر احتمالا" انسانی برای زیستن در شمالی باقی بماند ، پشتون نخواهد بود.
پس چه بهتر که میکروب طالب و داعش را همه از میان خود دور و نابود کنند تا همه باشندگان شمالی بدون در نظر داشت قوم و جنس و دین و مذهب ، به حیث انسان با حقوق مساوی زیست با همی داشته باشند چون برتری جویی قومی هیچگاه نتیجه نداده و نمیدهد.
غنی و غنی ها می آیند و میروند مگر شمالی در جایش استوار برای همیشه خواهد بود.

>>>   کسیکه به مصیبت دیگران خوشی کند نتیجه اش اینطور میشود:
بیاد دارید زمانیکه درچین اعلان کرونا شدوزیرخارجه امریکا ذوق زده شده وگفته بود: این به نفع امریکاست حالا اقتصاد ما بیشتر رشد میکند اما نتیجه اش را ببیندی:
بر بنیاد آمارهای دانشگاه جان هاپکینز به نقل از مقام های فدرال و محلی، بیش 28 هزار 400 واقعه مثبت در 24 ساعت گذشته در ایالات متحده امریکا به ثبت رسیده است و از میان بیش از 2 هزار 200 تن جان باختند
++++ نباید به مصیبت دیگران جشن بگیریم
ر

>>>   دزدای شمالی از خدا می خواهند که آب خت شود وآنها ماهی بگیرند

>>>   كدام فرزندان حماسه افرين؟ شوراى نظار، دوستم مليشه، محقق و لشكر فاطيمون، وًيا ديگر وطنفرشان كه از هيچ جنايت رو نگشتاندند. نويسنده بايد خجالت بكشد و قلم را بجا بگذارد چونكه عفت نويسندگى كه واقيعت و حقيقت بيان كردن هست در نوشته اغاى محترم ديده نمى شود!! مرگ بر متعصبين و غارتگران!!

>>>   سلطان زوی آریانارا دزدیده بود یا طیاره جت میگ ؟؟؟
سلطانزوی جت میگ 21 را 34 سال پیش به آی اس آی تحفه داده بود
روزنامه لاس انجلس تایمز امریکایی به تاریخ ۲۴ اکتوبر سال ۱۹۸۶ از فرار دادن یک جت جنگی نوع میگ ۲۱ به پاکستان خبر داد.
خلبان به نام محمد داوود قبلاً با گروپ های شورشی درارتباط بوده و در ازاء تحویلی میگ دولت کابل امتیاز پناهنده گی سیاسی را به دست آورده است.
داوود سلطانزوی طیاره را به هدف یک مأموریت جنگی از کابل پرواز داده و از منطقه شرق افغانستان با منابع پاکستانی تماس گرفته و طیاره را به یک پایگاه آن کشور نشست داده است.
سلطانزوی به امریکا پناهنده شد و دربدل خدمتی که به کمپاین جهاد کرده بود، به یونایتد ایرلاین به کار پیلوتی پرداخت.
گذارش نامه

>>>   انګلیس ، روس و امریکایها همه کوشش کردند بین افغانها تفرقه اندازی کنند ، برای کوتاه مدتی کامیاب هم بودند ولی اتفاق و اخوت افغانهارا نتوانستند کاملا از بین ببرند زیرا افغانها مسلمانند و به احکام الهی احترام دارند ، با این نوع نوشته های طاغوتی و شیطانی هم چیزی خاصل نخواهد شد .
از خدا بترسید برزخ ، میدان حشر و دوزخ را بیاد آورید و در بین مسلمین از نفاق و دشمنی بپرهیزید و تقوا اختیار کنید .

>>>   آن غول هایکه زیاد قانون قانون و زیاد از برد غنی کوچی در انتخابات میگفتند، حال بگوید؛ غول ها اگر غنی کوچی تقلب و خیانت نمیکرد آیا امروز مجبور میبود که تقسیم قدرت کند؟ بروید گنده غر های انتحاری احمق۰

>>>   كدام فرزندان حماسه افرين؟ همان فرزندان حماسه آفرین که روس را با تمام غلام هایش بشمول تره کی امین جلاد و نجیب گاو روانه زباله دانی تارخ ساختند، طالب غلام پاکستان را نگذاشتند کاملن بر کشور مسلط شوند، و حال هم چوچه غلام های دیسانتی و پراشوتی را هم نمی گذارند آزادانه بر سرنوشت مردم با تقلب و خیانت حکومت کنند۰ حال فهمیدی!

>>>   پشتونیزم از یک طرف دعوت به اتحاد میکند! از یک طرف میخواهد کلمه منحوس افغان را بالای تاجیکان تحمیل نماید و با بی شرمی به تاجیک و خراسانی و زبان فارسی توهین میکند دزدهای واقعی دزدهای جنوبی هستند که بر مردمان شریف شمالی خراسان زمین تهمت دزد میزند.
پیمان از مزارشریف بلخ

>>>   Scherzadeh Gul Mohammed
از کسی پرسیدند شتر تخم ميدهد یا چوچه ؟
گفت : از این دُم بریده شکی نیست که هردویش را بدهد .
حالا گپ همان گپ است . از این حکومت متعصب و قومگراى که داریم ، اگر اصولی " اشتباهى به دنيا آمده و متعصب وکیل شده میتواند جنرال دوستم هم مارشال .

>>>   Hafiz Ravand
اشرف غنی احمدزی از نادانی و یا از تعصب سنگ به کوه میبرد ! چونانی که اواخیرن چنار گل پتان را از ولایت لغمان مربوط به مناطق الحاق شده به پاکستان را بحیث سرپرست ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان فرمان داده است. این در حالیست که ولایت بامیان با اکثریت نفوس هزاره و اقلیت تاجیک دارای بهترین نویسنده گان و فرهنگیان فرهیخته و توانا بوده
که میشود از آنها در بخش های فرهنگی مناطق جنوب وجنوب شرق کشور استفاده کرد ، نه برعکس و به قول معروف که میگویند :(( سنگ به کوه برد )) .

>>>   یک لک جنرال تنها از 5 شیر است اقدام کنند بینیم چه می کنند
بدخشانی

>>>   متاسفانه این نوشته ی مرا به نشر نمی رسانند زیرابه طبع وذوق سکیولریست های بدل وطنی و قوم پرستان برابرنیست با آنهم امید است اینبارازدموکراسی واقعی کارگرفته بدون سانسور آنرانشر کنند. باکمال تاسف وهزار افسوس باید نوشت اینکه مردم مسلمان افغانستان آنهایی که درسایه ی اسلام عزیز وتحت نظام های بیدین عبدالرحمن خانی ، فرزندش نواسه اش امان الله بیعرضه وبیدین ، نادر غدار، ظاهر مکار، داود جلاد، کمونیست های وحشی ، شروفساد، نظام وارداتی طالبانی و بالاخره دیموکراسی بدل واردشده به زورقوای ناتو تحت نظام بسیارفاسد صدباربدتراز شروفساد مرحوم استادربانی ... بله درهرشرایطی ملت قهرمان ومظلوم اعم ازهمه ی ملیت ها باهم برادروارزندگی نموده وهیج مشکلی نداشته اند این شما قوم پرستان ومزدوران بیگانگانه بشمول همسایگان نزدیک ماهستیدکه کوشش میکنید شراندازی کرده هرتحول وهر واقعه یی را رنگ قومی ونژادی بدهید همانطوریکه اسلام عزیزازتعصب و قوم پرستی منع فرموده وسخت نفرت دارد مردم عام افغانستان که الحمدلله مسلمان هستند نیزازین فکرشما بیزارهستندزیرا یک نمونه ی کوچک آنرادردوران حکومت ایتلافی بعدازسقوط داکترنجیب به چشم سردیدندکه چقدرزیانبارودردآورو فاجعه آفرین بود. و انشاءالله اگر شما هرقدر بکوشید ملت دیگر فریب شمارانخواهد خوردو این ارمان را بگورخواهید برد البته دشمنان قسم خورده ی افغانستان بگورخواهند بردکه مردم بربنیاد قوم وسمت ونژاد صف بندی نمایند و به این دسیسه ی شوم دشمنان افغانستان لبیک بگویند .
کابلی

>>>   بر هیچ اوغانی اعتماد نکنید۰ این ها یگان ویش و وای میکنند ولی باز هم روح و روان شان در همآهنگی با غنی متقلب و طالبان وحشی است۰ برای اکثریت مطلق اوغان طایفه پشتونولی مهمترین عنصر در زندگی شان است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است