بلک واتر طالبان در شمال و شمالی
سران تازه به دوران رسیده تاجیک هزاره و ازبیک و ترکمن که با حکومت های کرزی و غنی در معامله گری ها منافع شخصی و گروهی خودشان را دنبال می کردند، در خم و پیچ بازی ها در تیررس بلک واتر طالبانی قرار گرفته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۸    ۱۳۹۹/۲/۱۸ کد خبر: 163308 منبع: پرینت

گزارشات مشعر است که مفرزه های بلک واتر طالبانی در شمال و شمالی به حرکت درآمده اند. طالبان در ولایت فاریاب شمال غرب افغانستان محموله های امدادی ترکمنستان را متوقف ساخته اند. نیروهای بلک واتر طالبان در ولسوالی های المار و قیصار ولایت فاریات و همچنان در ولایات بادعیس، جوزجان، مزار، سمنگان، بغلان، پلخمری و همچنان ولایت پروان و در ولسوالی های نزدیک کابل از جمله شکردره و دو راهی بگرام و گل بهار مفرزه های جابجا کرده است.

ولسوالی شکردره به مرکز فعالیت های اصلی بلک واتر طالبان در قره باغ تبدیل شده است. ارگ در جابجا سازی خانواده های پشتون های مشرقی در قره باغ شکردره، از طریق متنفدین محلی پشتون از جمله انور اوریاخیل {عضو مجلس وابسته به ارگ} و حاجی روف ولیل ننگرهار، نقش مهمی بازی کرده است.
جنگ های اخیر در سرحد ولسوالی شکردره و ناحیه هفدهم شهرکابل میان مزدوران بلک واتر طالبان و نیروهای دولتی نشان دهنده این واقعیت است که تاجیک های شمالی و کوهدامن در محاصره سه جانبه گیر افتاده اند.

اوضاع امنیتی شمالی و کوهدامن و بگرام خیلی ترسناک شده است. بطوریکه روزها نیروهای دولتی حکومت می کنند و شب ها مفرزه های بلک واتر طالبان ده ها مدارس مذهبی رسم طالبان در شمالی و پروان و همچنان در شمال غرب و شمال شرق به وسیله ملایان فعالیت دارند و اجازه نمی دهند جوانان محلات سازمان های دموکراتیک داشته باشند. ملایان مدارس فقاهتی همبازوی بلک واتر طالبان هستند. در این مدارس در پروان جوانان پروانی قسمی ذهن شویی که لشکر جنگی بلک واتر شوند.

اوضاع امنیتی و سیاسی شمالی چنان ترسناک شده است: با جابجا شدن خانواده های پشتون ننگرهار توسط ارگ در همدستی با حاجی روف وکیل ننگرهار در گوشه از شهرک منشی میرغلام در بغل گوش قوماندان امان الله گذر که در گوشه دیگر شهرک منشی مبرغلام جایگاه و بارگاه سهامی دارد، در بطن سیاسی لشکر جوانان پشتون را به عنوان مفرزه های وابسته به بلک واتر طالبان در قلب شمالی و منطقه مسلح می سازد.

قوماندانان تاجیک تبار شمالی از جمله امان الله گذر، ملاتاج محمد مجاهد و قوماندان لطف الله قریشی تحت فشارهای چندجانبه داخلی و خارجی و دشمنی ها و رقابت های داخلی گیر افتاده اند که در غم جان خود هستند که چطور در دور جدید بازی های بلک واتری، جان به سلامت ببرند. نبض شورای قوماندانان شمالی بزرگ از طریق قوماندان الماس در دست غنی است.

این درحالی است که در جلسه های ارگ اوضاع شمال و شمالی از دستور اجندای سیاسی اشرف غنی، خارج است. مسوولین نهادهای امنیتی امنیت ملی و ارتش و پولیس در شمالی و پروان با ارگ و مفرزه های بلک واتر طالبانی در قسمی تاردوانی هستند. این نیروها پاسدار امنیت مردم نیستند. سران تاجیک تبار احزاب سیاسی در چرخه مخالفت های درون حزبی و بیرون حزبی با همدیگر در کشمکش های حل نشدنی گیر کرده اند.

عبدالله، به روی صلاح الدین ربانی که می خواست طرح لغو آرای انتخابات و تغییر حکومت و اصلاح قانون اساسی برای گذر به حکومت غیر متمرکز صدراتی به ارگ تسلیم داده شود، شمشیر منافع معامله گری کشید و طرح حکومت مشارکتی صدرات اجرایی و رتبه مارشالی به جنرال دوستم را حضور غنی پشنهاد کرد که به یمن لطف منظوری غنی بسته است.

به هرصورت، در جابجا شدن بلک واتر طالبان در شمال شرق و شمال غرب حامد کرزی پدر احیای دوباره طالبان نقش بازی کرده است. در جابجا شدن خانواده های پشتون مشرقی و طالبان در شکردره و شمالی اشرف «بابا» غنی پدر تعصب قومی نقش بازی کرده است. حامد کرزی متوجه قدرتمندتر شدن سران تاجیک و ازبیک و هزاره در شمال شرق و شمال غرب افغانستان شده بود. پس از سقوط طالبان در شمال شرق و شمال غرب متنفذین پشتون وفادار به طالبان در ولایات بدخشان و تخار و قندوز و همچنان در مزار و فاریاب از ترس جان فرار کردند. کرزی، برای دوباره آمدن پشتون ها به شمال، طالبان را دوباره در شمال شرق و شمال غرب احیا کرد که فصل خونین ترورهای زنجیره ای سازمان یافته را در سال های 1390 و 1391 آورد که قربانیان اصلی آن فرمانده های نظانی ارشد تاجیک تبار جمعیت اسلامی از جمله جنرال داوود داوود آمر امنیتی زون شمالشرق، جنرال شاه جهان نوری قوماندان امنینه تخار و جنرال مولانا سیدخیل قومندان امنیه قندوز بودند که با سیاست های قوم گرایانه کرزی، در شمال شرق مخالفت می کردند.

سران اشرافیت تازه به دوران رسیده تاجیک هزاره و ازبیک و ترکمن که با حکومت های کرزی و غنی در قسمی معامله گری ها منافع شخصی و خانوادگی و تباری و گروهی و ستمی خودشان را دنبال می کردند، در خم و پیچ بازی ها در تیررس بلک واتر طالبانی قرار گرفته اند.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلک واتر
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   این هم ازبرکت فروخته شده گان باصطلاح سران نامنهاد شمالی که از ارگ پول میگیرند ودهن شان خاموش ومطیع میشوند بخاطرپول.خیانت تاریخی دربرابر تبار وزبان خود مینماینداما این یک شرمساری تاریخی برجبن شان میزنند.این هم میگذرد.

>>>   با خبر عبدالله نماینده بلک واتر در شمال است .بهمین خاظر بنام ریس صلح خودرا چا بجامی کنند و از کرزی خان قومنده می کیرد.

>>>   درینصورت دزدای شمالی شاید در اینده محدودیت بردزدی های شان ایجاد شود ، یاشاید ممکن است این تازه واردان هم خصوصیت تاریخی مردم شمالی جان را که دزدی است بخود بگیرند

>>>   هر نوع تغییر و تبدیلی دولت غلام و دست نشاندهٔ اجنبی و تعصب و تفرقه افزایی آنها دیګر فایده ندارد .
الحمدلله اموز در تمام کشور عزیز تمامی اقوام بدون نفاق و تعصب بردرانه دست بدست هم داده تحت یک قومانده و یک بیرق مزین با کلیمهٔ محمدی در مقابل اشغال و فساد برای آزادی و نظام اسلامی میرزمند ، برتری در میان آنها فقط تقوا و اهلیت است .

>>>   غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهید، شما افغان نا اصل میباشید، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخورید۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور و به ریا همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشان را وحدت ملی تلقی میکنند۰
وحدت ملی این شکل بدست نمی آید۰ کار و مبارزه درازی در پیشرو داریم۰

>>>   یک اوغان به نمایندگی امریکا و یک اوغان دیگر به نمایندگی پاکستان بر سرنوشت مردم این کشور قمار میزنند، و آن اوغان دست نشانده دیگر را که استعمار ریس ارگ ساخته است مردم را با حیله و تقلب فریب میدهد.

>>>   هر نوع تغییر و تبدیلی دولت غلام و دست نشاندهٔ اجنبی و تعصب و تفرقه افزایی آنها دیګر فایده ندارد .
الحمدلله اموز در تمام کشور عزیز تمامی اقوام بدون نفاق و تعصب بردرانه دست بدست هم داده تحت یک قومانده و یک بیرق مزین با کلیمهٔ محمدی در مقابل اشغال و فساد برای آزادی و نظام اسلامی میرزمند ، برتری در میان آنها فقط تقوا و اهلیت است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است