نقش نامرئی رسانه ها در ترور فرماندهان جنگی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۷    ۱۳۹۹/۲/۱۸ کد خبر: 163307 منبع: پرینت

بهار تازه از راه رسیده بود، رایحه خوش گوار گل نارنج از هر طرف به مشام می رسید. هوا کاملآ تاریک شده بود. در مقابل یک قلعه بزرگ و قدیمی چندین واسطه سیاه رنگ ایستاده شدند.
نخست چندین مرد مسلح نقاب دار از واسطه نقلیه اولی و آخری پیاده شدند وهمه جا رازیر نظر گرفتند بعد از چند لحظه از موتر وسطی مرد بلند قامت و لاغر اندام پیاده گردید و بلافاصله وارد قلعه شد.
در یک اتاق بزرگ تعدادی زیادی از مردان جوان نشسته بودند وقتی مرد بلند قامت وارد گردید همه به استقبال وی از جاهای شان بلند شدند.بعد از احوال پرسی دو تن از نوجوانان با آفتابه لگن وارد اتاق گردیده و دست های مهمانان را شستند.
انواع غذاها روی سفره چیده شده بودند همه منتظر بودند که وی به خوردن غذا آغاز کند. مرد قامت بلند رادیو کوچکش را ازجیب واسکتش بیرون کرد وبعد از روشن کردن مصروف پیدا کردن کانال مورد نظرش گردید می خواست مصاحبه خود را که با یک رسانه جهانی انجام داده بود بشنود.
هنوز صدایش از کانال رادیو پخش نشده بود که نوری بسیار قوی اطرف قلعه را روشن ساخت وسپس یک انفجار عظیم قسمتی زیاد از قلعه را با خاک یک سان نمود، فردا آن شب رسانه های آمریکایی به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش دادند که:

- به اثر شلیک چندین موشک از یک کشتی جنگی مستقر در اقیانوس هند،ملک نیک محمد وزیر در منطقه کوهستانی وصعب العبور وزیرستان کشته شد.
در سال 1386 مقامات نظامی آمریکایی از کشته شدن ملا دادالله اخوند(فرمانده طالبان افغان) خبر دادند. ملادادالله برای ثبوت زنده ماندش با خبرنگار یک رسانه بین المللی به تماس می شود،اما این خبرنگار از مصاحبه با وی خود داری می کند چون می داند که تماس های وی از سوی تمامی شبکه های استخباراتی شنود می شود. ازهمین رو ملا دادالله با یک خبرنگار دیگر تماس می گیرد واین بار جواب مثبت می شنود.
خبرنگار مذکور در ولایت هلمند با وی مصاحبه می کند رسانه متذکره پول هنگفت را در مقابل این مصاحبه به این خبرنگار می پردازد. حدود یک ماه بعد از این مصاحبه ملا دادالله در یک حمله هوایی به قتل می رسد.

درسال 1393 رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات نظامی این کشور خبر مرگ حکیم الله مسید(رهبر تحریک طالبان پاکستان) را به نشر رسانید حدود یک ماه بعد ازاین خبر حکیم الله مسید با یک رسانه جهانی حاضر به گفتگو گردید.
مصاحبه در یک باغچه ی صورت گرفته بود که درختان زیاد خرما درآن کاشته شده بود"درختان خرما تنها وتنها در وزیرستان شمالی می رویند" حدود پانزده روزبعد ازپخش این گفتگو حکیم الله مسید همراه چندتن از اعضای دیگر تحریک طالبان پاکستانی در اثر یک حمله هوایی یک طیاره بی سرنشین آمریکایی در وزیرستان به قتل رسید.
در آواخر سال 2006 ابو مصعب الزرقاوی(رهبر شاخه القاعده در عراق) بعد از نشر یک نوار تصویری"دراین نوار وی در حال تیر اندازی دیده می شد" در شهر بعقوبه عراق کشته شد.

لطیف آرش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرماندهان
رسانه ها
نظرات بینندگان:

>>>   از شاه تا گدا همه در خدمت شیطان اند و در بند نفس در زندان

>>>   چطور ذبیح الله مجاهد هر روز همراه تلویزیون عمر خطاب مصاحبه میکند،هیچ کس عرض اش ندارد؟
جالب اینجا است که رهبران طالبان هنوز در است سیاه ملل متحد است و نام شان از لست نبرآمده است،اما امریکایی ها در قطر همرایشان مذاکرات کردند.
جالبتر این که،هنگامی که روس ها میخواستند با طالبان مذاکره کنند،دولت افغانستان اعتراض کرد که طالبان مخالفان مسلخ دولت افغانستان هستند و روس ها اجازه ندارند که با آنها مذاکره کنند.
جالب جالبتر این است که همین حالا هر روز طالبان هم در مقابل دولت افغانستان میجنگند و هم مردم ملکی را میکشند و هم پایه های برق را میپرآنند،اما دولت هر روز صد ها بندی طا لبان را کالای نو و ده ده هزار افغانی داده،رها میکند.

>>>   وزیر صحت خودش مثبت تثبیت شد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است