رابرت گیتس: طالبان را کرزی در شمال جابجا ساخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۹/۲/۱۶ کد خبر: 163275 منبع: پرینت

رابرت گیتس وزیر دفاع پشین امریکا در کتاب خاطرات گفته است که حامد کرزی (رییس جمهور پیشین افغانستان) از همان سال‌های دور دوم حکومتش، به جابجایی طالبان در شمال آغاز کرد.
رییس پیشین پنتاگون همچنان در این کتاب نوشته که آقای کرزی در یک نشست محرمانه در ارگ کابل، از من خواست تا در از بین بردن سران جبهۀ شمال و تضعیف آنها، با او همکاری نمایم.

در این کتاب آمده است: کرزی به من گفت: بزرگ‌ترین تهدید در برابر حکومت من، جبهه شمال است نه طالبان.
براساس نوشتۀ گیتس، کرزی افزود که حد اقل دست مرا در تقویه طالبان باز بگذارید تا بتوانم از آن طریق، تفنگ‌سالاران را از بین ببرم.
کرزی جابجایی افراد مسلح طالبان را با فامیل های‌شان به کمک کشور انگلیس و همکاری سازمان مواد خوراکی ملل متحد از پاکستان به نام عودت‌کنن‌گان و بیجا شدگان آغاز کرد.
اولین جابه‌جای آن‌ها در منطقه کیله‌گی، دندغوری، چشمۀ شیر و خواجه الوان ولایت بغلان بود.

مردم پلخمری به یاد دارند که درگیری‌های شدیدی در همان روزها بین افراد جدید الورود (عودت‌کنندگان طالبان) و مردم پلخمری صورت گرفته بود. حتی کرزی هیأتی را از مرکز فرستاد و آنها را جابجا کرد.
بعداً این پروژه را در ولسوالی‌های چهاردره و دشت ارچی ولایت قندوز نیز عملی کرد و الی اخیر دورۀ حاکمیت خود آنها را تمویل و تجهیز نمود. این کار در زمان وزارت داخله اتمر و پتنگ صورت گرفت.

شاید همه به یاد داشته باشند که از شمال کشور صداهایی بلند شد که شبانه هلیکوترهای ناشناس در مناطق طالبان نشست و برخاست دارند و این هلیکوپترها مربوط نیروهای ویژه انگلیس‌ها بود که سلاح و تجهیزات آنها را اکمال می‌نمود و امریکایی‌ها هم نظاره می‌کردند.

منبع: روزنامه ماندگار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   میرویس کرزی خود قربانی کشت پدر خواهد شد و کرزی بر گورش خواهد گریست.

>>>   کرزی مفسد ترین انسان ومادر فساد ومولد اشرار ودزدان بیشمار دزدای شمالی را ببینید که این کلاهبردار را بین خود قاضی کرده اند تا با اشرف غنی وساطت کند یعنی گرگ را چوپان کرده اند

>>>   کرزی خاین خیانت های بیشماری را در حق اقوام تاجیک هزاره ازبیک کرد. این چهره منفور رهبران بزرگ جهادی مشل سید مصطفی کاظمی شاه جهان نوری جنرال داود داود جنرال سید خیلی استاد ربانی را ترور کرد.

>>>   اقای رابرت کیتس نیک میدانند که ایجاد طالب به همین منظور بوده که دولت ربانی ونیروهای شمال را تضعیف ونابود سازند با این اظهار که گویاکرزی طالب هارا به شمال انتقال داده ودرخواست نموده تا دست خبیثش در ازمیان برداشتن نیروهای شمال باز باشد خلاف غقل ومنطق است زیرااگر برنامه واستراتیجی یک قدرت بزرگ دنیا را کرزی وسایر اجنت ها بتوانند تغییر دهند ویا دران نقش داشته باشند دیگر به پروگرامهای انها باید خندید بیچاره کرزی از طیاره های شما در بگرام پاین وذریعه ای نماینده های شما در بن انتصاب گردید ومجبور بود تا فقط دساتیر شما را عملی ودرمنصه اجرا قرار دهد با این اظهارات جناب گیتس میخواهند ازیک اجنت معلوم الحال خود یک قهرمان بسازند در این که نیت کرزی وغنی و عبدالله وحکمتیار و...در ازبین بردن نیروهای مقاومت منفی وسلبی است هیچ جای شک نیست اما نقش سرنوشت ساز وتعیین کننده را حتما خود خارجی ها داشتند وهمه میدانند که القاعده وداعش وطالب وحکمتیار همه made ın englınd ve usaاند ودیگران نوکر وغلام وگوش به فرمان هستند
گل نبی عیدی زاده

>>>   کرزی صد مرتبه بدتراز ملا عمر است
کرزی دزد است زمین های قول اردوی قندهار را غصب کگرد برادرش بانک را دزدی کرد فابریکه های سمنت مزار وپلخمری را می خواست بنام خود قباله کند
ازین خیانت کلانتر چی است ؟؟؟؟
باید درزمان که فرصت میسر میشود این ترورست پرور مفسد مجاکمه شود

>>>   کرزی راه طالبان را بطرف شمال باز کرد و جنگ از جنوب به شمال انتقال داد. کرزی و غنی هردو خیانت کردند.

>>>   پس به رابرت گیت بگوید که شما در کشتن افراد بیگناه مان شریک هستید و یک روز باید جواب بدهید

>>>   حوند هزاران جوان مردم بباد رفت ، از یک طرف سرباز را به جنگ می فرستاد از طرف دیگر اشرار طالبی را دالر میداد وبا هلیکوپتر جابجا میکرد

>>>   اگر این نوشته ومضمون حقیقت داشته باشد حامد کرزی خایین ملی ومسئول تمامی قتل وکشتار درشمال وغرب افغانستان است که توسط ادم کشان در مدت 15 سال درشمال وغرب کشور صورت گرفته است.

>>>   بیدون شک شماکه همه کاره کشور بودید .درین پروسه شریک نبودید .فقط کرزی صاحب ملامت بوده ودیگران سلامت .

>>>   کاسه ها ونیم کاسه های زهر آگین است که فاش میشوند .
نادیه پرستو

>>>   پاکستان خودش هم تا حدی هزینه ها و خصوصاً قربانی زیادی از حمایت مجاهدین و طالبان را پرداخته ولی ایران که هیچ قربانی هم نپرداخته چرا از زمان حزب حرکت اسلامی ، اوایل جمعیت اسلامی ، حزب نصر (وحدت) ، سپاه محمد و ... گرفته تا سالها و خصوصاً ماههای اخیر بیشتر از پاکستان و حتی تمام کشورهای مداخله گر منطقه، طالبان را تسلیح ، تجهیز و تمویل میکند ، جمعیت اسلامی را دشمن نظام و حتی دشمن آینده قومش کرده ، از کلانترین اختشاشات اجتماعی تا تخریب کوچکترین امکانات عامه (پایه های برق) دریغ نمیکند و ... تا بلکه درد افغانها به از تحمل خارج شود و به شورش تبدیل گردد؟؟؟
متآسفانه از بیسوادی و خصوصاً عقده های قومی خودمان استفاده میکند و یک قوم خاص مان (در این روزها) و خصوصاً یک ولایت خاص مان (ولایت شمال شرق) را شستشوی مغزی داده که تا بی آبرویی و نابودی آینده قوم خود، جاسوسی و خودزنی میکند و بی خبر از اینکه ایران ذاتاً یک کشور خودخواه و خودبین است و به مراتب بدتر از پاکستان خود را باکلاس تر و برتر از جهانیان میدانند و هیچ قوم افغان را نزدیک و دوست خود حساب نمیکنند.
این مملکت از دست و اختیار خودمان رفته و قدرت بزرگی بنام امریکا خریداری نموده که اگر هم بخواهیم به ایران پاکستان چیزی از آنان داده نمیتوانیم و فقط به ناحق همسایه های ما به ما چنین درد میدهند و فقط عقده های خود را خالی میکنند و ما را هم غرق در عقده های بیشتر و وابستگی های بیشتر به امریکا میکنند و بس.

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
یکونیم دهه پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   کرزی باعث بد بختی ۳۵ ملیون انسان در این کشور است.
این بد بخت منافع کشور را فدای منفعت قومی و قبیلوی خود کرد.
قاتل تمام‌ فرماندهان و سربازان پولیس و اردو‌ می باشد.
.....لر این انسان بی وجدان یکجا با غنی .....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است