مجلس شورای ملی به قرنطین رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۹/۲/۱۱ کد خبر: 163209 منبع: پرینت

مجلس شورای ملی افغانستان که به رغم تعطیل و به قرنطین رفتن مجلس سنا به کارهایش ادامه می‌داد، بالاخره روز چهارشنبه ۲۹ اپریل (دهم ثور) تصمیم گرفت که برای دو هفته جلسات عمومی و کمیسیون‌های دایمی خود را به تعلیق در آورد.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس که در چند هفتۀ گذشته تلاش وی برای تعطیل کردن مجلس نتیجه نداده بود، روز چهارشنبه کروناویروس را "بلای آسمانی" خواند و بحث قرنطین دو هفته‌ای مجلس را شامل اجندا کرد و به رای گیری گذاشت.
به گزارش صدای آمریکا، در نشست عمومی مجلس از ۲۵۰ عضو فقط ۶۵ نفر حضور داشت، اما رییس مجلس گفت که برای تصمیم‌گیری در این مورد به نصاب کامل نیاز نیست و بر اساس آرای اکثریت وکلای حاضر تصمیم گرفته می‌شود.

پیش از این وزارت صحت عامۀ افغانستان نیز خواستار قرنطین شدن شورای ملی افغانستان شده بود، اما شماری از نمایندگان مخالف اینکار بوده و استدلال داشتند که در شرایط دشوار کنونی باید مجلس نمایندگان در کنار مردم بوده و به رخصتی نرود.
حتی پیش از قرنطین شدن، مجلس به‌خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس، نشست‌های عمومی خود را کاهش داده و تنها هفتۀ یکبار برگزار می‌کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
قرنطین
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین آنست که برای پنجستال تعطیل باشد وبعد دو.باره انتهخبات واقعی برگزار شود تا نماینده های واقعی مردم درینجا راه پیداکنند

>>>   وقت که بود چه کردند کهدر قرنطین رفتند همه شان سرمایه داران اند به خاطر سرمایهخویش در پارلمان رفته اند تا از بادی گارد استفاده کنند

>>>   در دوران قرانطین بیچاره ها از گرسنگی خواهند مرد.

>>>   این دیوانه خانه برای همیشه باید قرنطینه شود و تمام اسباب و و وسایل آن ضد عفونی شود و پس از برگزاری انتخابات سالم نمایندگان واقعی ملت به پارلمان بیایند. این شورا برای کشور بدتر و خطرناک تر از کرونا است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است