بلک واتر طالبانی
سیاست های قوم گرایانه کرزی و غنی و سیاست بحران سازی امریکا که بلک واتر طالبانی را وارد کرده است، تا منافع را حفظ کند، افغانستان را بسوی فصل جدید از کشمکش های خونین قومی و مذهبی خواهد برد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۹    ۱۳۹۹/۲/۱۰ کد خبر: 163204 منبع: پرینت

گزارشات مشعر است که اریک پریس رییس شرکت بلک واتر امریکایی گفته است که: «بعد از توافق امریکا با طالبان، وظیفه جنگ با داعش و القاعده به گروه طالبان واگذار شده است». بلک واتر سازمان شخصی شبه نظامی است که در بدل گرفتن پول «سگ های جنگی» را برای حفظ منافع امریکا در کشورهای مناطق پیرامونی وارد کارزار می سازد. بلک واتر زیر پوشش چتر دولت دبلیوبوش و مقامات وزارت دفاع آن کشور پس از سقوط طالبان در نوامبر2001، وارد میدان جنگ افغانستان شدند.

بلک واتر بخش از پروژه ساست ملیشایی دولت امریکا و پنتاگون برای حفظ جنگ در کشورهای پیرامونی به هدف نابودی مخالفان امریکا و حفظ منافع آنکشور است. ترامپ، با شعار صرفه جویی در مخارج نظامی امریکا در افغانستان، در پی خصوصی سازی جنگ افغانستان بود تا سودهای چندصد ملیاردی به جیب زند. اما دولت افغانستان زیر بار نرفت و به شدت آنرا رد کرد.

در هرصورت، اظهارات اخیر اریک پریس رییس بلک واتر، به این معنا است که ترامپ، وظیفه سرکوب مخالفان امریکا، که بلک واتر در آن نقش بازی می کرد، را به شبه نظامی ملیشایی اردو بیرون مرزی پاکیتان {طالبان} سپرده است. مزدوران جنگی بلک واتر از افغانستان بیرون می شود. بلک واتر طالبانی به خرج کمتر که وارد میدان می شوند تا مخالفان امریکا و انگلستان و پاکستان و امارات را در تبانی با القاعده و داعش در افغانستان سرکوب کنند و همزمان با آن نفوذ ایران و روسیه و هند و ترکیه را در جنوب آسیا مهار سازند و راه را بسوی آسیای مرکزی باز کنند.

در گذشته ظاهر جنگ امریکا و ناتو با طالبان بود. اما آنها به صورت واقعی با طالبان نمی جنگیدند. هیچ یک از رهبران طالبان {به جز یکنفر ملا اختر منصور که با سپاه ایران تاردوانی داشت} بوسیله بلک واتر و یا جاسوسان سیا و یا پهپادها از هوا و زمین کشته نشدند. اما در عمل در میدان جنگ، رهبران جمعیت و سران شورای نظار مخالف امریکا و پاکستان و طالبان، پشت در پشت ترورهای خونین شدند. پنتاگون به خرج کمتر بلک واتر طالبان را جایگزین بلک واتر امریکایی در افغانستان ساخته است تا وظایف اش را انجام بدهد.

بلک واتر طالبانی {72 درصد طالبان مزدوران جنگی هستند که برای تامین امرار معاش و نفقه می جنگند. 13 درصد طالبان قوماندانان باج گیر مافیایی هستند} وظیفه دارد که منافع امریکا و پاکستان کشورهای هم محور دوست را در افغانستان پاسداری کند و مخالفان را نابود و یا از مخالفت توبه به بعیت شرعی به غلامی بگیرند. در همین زمینه به ضرب شلاق شریعت دموکراسی و احزاب سیاسی و آزادی بیان را بزنند و در مقام صدرنشینی قدرت سیاسی امارت بنشینند.

هندوستان، از طالبان به عنوان اردوی میلیشایی بیرون مرزی آی اس آی یاد می کنند. اکنون بلک واتر طالبانی از موضع قدرت بالحن متکبرانه و امرانه با دولت غنی و اوزیسیون سخن می گویند. امریکا اوراق بحران سازی های بی شماری در جانته سیاست و جنگ در جنوب آسیا دارد. بلک واتر طالبی که قرار است در خم و پیچ بازی های فتنه سیاسی به مثابه یگانه مرجع شرعی قدرت وارد میدان شود، ماشین جنگی مزدوران جنگی است که قلب ملت و مردم افغانستان را نشانه گرفته است و در پی گرفتن بعیت از مردم و ترور مخالفان و سرکوب جبهه مقاومت ملی و باز کردن راه بسوی آنطرف دریا ها در آسیای مرکزی است.

سیاست های قوم گرایانه کرزی و غنی و همچنان سیاست بحران سازی دولت های امریکا به شمول ترامپ، که بلک واتر طالبانی را وارد کرده است، تا منافع را حفظ کند، افغانستان را بسوی فصل جدید از کشمکش های خونین قومی و مذهبی خواهد برد. پای کشورهای قدرتمند منطقه بار دیگر در میدان جنگ افغانستان باز خواهد شد.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلک واتر
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   سیاست امریکا در جهان حفاظد مافیا، تروریستان، قاتلین مانند داعش و طالب است. تا جنایتکار، دزد و قاتل نباشد مورد حمایت امریکا نیست.

>>>   وظیفه بلک واتر طالب ووظیفه طالب را داغش بلک بیرق اجرا میکند

>>>   امریکا هزینه هنگفتی را متحمل شده و در هر صورت میخواهد و میتواند مجری مسائل افغانستان باشد و حالا که کرونا اقتصاد جهان و خصوصاً کشورهای منطقه را زیر فشار و تخریب گرفته امریکا مصمم تر شده و میخواهد همه را از پتانسیل جنگ و ناامنی افغانستان در منطقه هشدار داده و در صورت نیاز عملی کند تا یا به حضورش در منطقه و حکومت و مدیریتش بر جهان اعتماد کنند، یا اینکه توسط تندروها بیش از این دچار بی ثباتی و تضعیف شوند.
در افغانستان اگر تمام اقوام و سیاسیون کاملاً با غنیِ امریکایی جور بیایند و طالبان را نیز با خود گرفته و در جامعه هضم کنند، امریکا دوباره کمکها و همکاریهای خود را شدت خواهد بخشید و بلاخره بهترین شراکت خصوصاً برای افغانستان خواهد شد. ولی اگر سیاسیون جبراً راه سازش و جلب اعتماد امریکا را پیشه نکنند و این دفعه خیال سرکشی یا حتی سر و صدا داشته باشند و بجای درک حساسیت شرایط، بازی بخورند، در کمترین فرصت پشیمان خواهند.
تمام اقوام پشتون و غیرپشتون افغانستان بعد از این اتمام حجت بین المللی چاره جز سازش با امریکا و دوری از ارزشهای محدود و تحریکات ماحول خود ندارند و اگر بعد از هضم طالبان و ظرفیت سازی اولیه در مسیر توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی قرار گرفتند، به زودتر یک فرصت به مرکز تجاری و صنعتی منطقه مبدل شده و تمام کشورهای منطقه ارادتمندانه در خدمت شان خواهد بود و امریکا نیز شریک دائمی شان خواهد بود.

>>>   گل فروش های مقابل سیلو از اخاذی و اذیت و آزار پولیس حوزه پنجم به ستوه آمدند!
امروز برای تصفیه حساب با یکی از شرکت های گل و گیاه مقابل سیلو رفته بودم
،میگفتند منسوبین حوزه پنجم به بهانه های مختلف از ما پول و گل میگیرند در صورتیکه ندهیم به حوزه برده چند اتهام دیگر را اضافه کرده برای گرفتن پول بیشتر ساعت ها ما را حبس و لت کوب می‌کنند،از من میپرسید که شکایت ما را به کجا ببریم..!؟
پیشنهاد من این بود که موقع مراجعه پولیس حوزه ۵ به ۱۱۹ زنگ بزنید گفت یکی از همسایه که به ۱۱۹ زنگ زده بود اینها اتهام دروغین بستند که پولیس را فحاشی کردند و‌ غیره...
امیدوارم وزارت امور داخله در زمینه توجه نماید.
طبق شعار پولیس باید در خدمت مردم باشد نه موجب اذیت و آزار قشر غریبکار و بیچاره...
Arian Tareq

>>>   قصه ای گویم به یاران جوان
کشوری بودی بنام، افغان ستان
مردمانش صلح جوی ونیکخواه
سرزمینش پر ثمر از هرنگاه
گرچه پیشرفته نبود درعلم و فن
لیک درعرفان وفرهنگ مبرهن
سرزمین عارفان داد فر
مامن، شاهنشهان پر ظفر
این خطه الحق که بالای زمین
کشوری بود مردمانش نازنین

از کمین مردمان زشت و دون
وز سیاهکاری اشخاص زبون
ناگهان افتاد بدام پیل سرخ
وز همه بهروزی ها گشتاند رخ
دوره بدبختی ها آغاز شد
گاه خشم وکین وحرص و آز شد
موقعی گردید میسر بیگمان
بررقیبان تا به ما آرند زیان
خوشی اش یکبارگی وارون بشد
آنچه اعمار کرده بود واژگون بشد
این شرایط بارها تکرار شد
کودتا شد کودتا بسیار شد
ارتش سرخ عاقبت برگشت ورفت
دشمن افزون کرد بر آتش نفت
بعد یک دوره زشت پر جدال
خون ریزی، کشت وکشتارو قتال
دشمن دیرین نه چندان دیر کرد
طالب کودن به کشور میر کرد
طالب اسود به فرهنگ سلطه گر
گرچه نا امنی ودزدی دورتر

دور آخرعهد حکم غربیان
جرقه امید بر هم میهنان
لیک این امید بزودی محو شد
آنچه شاعر وصف میکرد هجو شد
ملتم را باز به ذلت دیدمی
دشمنان را باز علت دیدمی

این نظام ملیونی بنمود، چند سر
احتیاج نان بساخت محتاج تر
حاکمان دایم به خویشان مهربان
بر رعایا دشمنی از صدق جان
نزد دشمن این دیار، بس خوب دیار
مخزن چرس و دخان و کوکنار
حاکمانش بنده سیم وزر اند
گرچه مردم رنجدیده رنجبر اند
حاکمان مشغول به عیاشی و نوش
نایبان سر مست از بزم و خروش
پول بیت المال تمامی مال شان
گر قبولت نیست بگیر احوال شان

آن طرف جوخه بجوخه مردمان
عده ای همدست با قاچاقبران
دام گذاری کار شان در بیشه ها
خشک سازند نسل نو را ریشه ها
شیشه و بنگ وهرویین دام شان
فقر و تهدستی بود پیغام شان

سوی دیگر عده ای بر خلق سوار
گرچه در ظاهر خود خدمت گذار
خون را چون شیر مادرمیخورند
هرچه از حکام فزون ماند، میبرند
خویش را ناجی ملت گفته اند
اجتهاد را خیرو برکت سفته اند
داعی ملک و همه دار و ندار
العیاز باشد خودش پر وردگار
تخم لنین زین جهان گر رخت بست
همت ریگان نبود ، زینان هست
ارتش سرخ منقرض از جهد شان
بارها وارونه کردند عهد شان
در نهایت داعی قدرت مدام
تشنه پول و زر وثروت و نام

یک طرف هم زورمندی چور کرد
با تفنگ وبرچه خلق مقهور کرد
حاکمان کی میشوند مانع و سد
چون به اوشان نیز حقی میرسد
ای بسا داروغه سارق بوده اند
در تبه افشانی لایق بوده اند


قصه کوتاه درچنین ماتم سرا
گله مندی از بلک واتر چرا؟
چون خودت کردی مجو تدبیر ما
خود خطا کردی ندان تقصیر ما
پایه از بن بست خرابی داشته
ریشه فرسود گرچه آبی داشته
سحر طالب باز افسون کرده است
چال نو از چانته بیرون کرده است
طالبان توظیف به امن مردمان
گویی گرگ باشد شبان بره گان

مهاجر دور از وطنن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است