بلک واتر: نقش ما در افغانستان به طالبان داده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۹/۲/۱۰ کد خبر: 163203 منبع: پرینت

رییس شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر اعلام کرده که پس از امضای توافق‌نامه صلح نقشی که قرار بود این شرکت در افغانستان داشته باشد، به گروه طالبان واگذار شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایریک پرینس رییس شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر آمریکا به تازگی گفته است، نقشی که قرار بود در افغانستان به شرکت بلک واتر داده شود، هم اکنون پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، به طالبان داده شده است.

پرینس افزوده که او تلاش زیاد کرد تا در ادامه جنگ در افغانستان به شرکت بلک واتر نقش داده شود، اما موفق به کسب این نقش نشده است.
به گفته او، بر بنیاد توافقنامه آمریکا و طالبان، این گروه مکلف است تا در برابر داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی که بر ضد منافع امریکا کار می‌کنند، بجنگند.
او تاکید کرده، این دقیقاً همان ماموریتی است که دولت آمریکا نزدیک به 20 سال پیش به شرکت بلک واتر داده بود تا در افغانستان و منطقه به نفع آمریکا جنگ کند.

بلک‌واتر یک شرکت نظامی خصوصی امریکایی است که در سال 1977 میلادی توسط اریک پرینس بنیان‌گذاری شد و در زمینه مدیریت خطر، ارائه خدمات لجستیکی، امنیتی و نیروهای مسلح خصوصی فعالیت می‌کند.
این شرکت سال‌ها در عراق و افغانستان به نفع ایالات متحده جنگیده است.

در عراق، نام این گروه با یکی از چالش برانگیزترین پرونده‌های حقوق بشری نیروهای خارجی گره خورده است که در آن، نیروهای این گروه به شکنجه‌های خشن و قتل‌های فجیع غیر نظامیان عراقی، متهم شده‌ است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلک واتر
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی طالبان فعلا عسکر امریکا است. خوب شد که حد اقل از اسارت دال خورهای گرسنه و گداگر رهایی پیداکنند، میگوید پشت سیر را ببینید و روی گرسنه را نی.

>>>   بلک واتر یک شرکت امریکایی است و پولی که این شرکت برای مصارف خود از دولت امریکا میخواهد،به مراتب زیاد تر از مصارفی است که طالبان از امریکا میخواهند.
اما موضوع مهم این است که طالبان به وعده خود عمل میکنند و یا در آینده نرخ را بالا نبرند و یا هم از امریکا و هم از کشور های مخالف امریکا در منطقه پول نگیرند و به هرکدام شان وعده جداگانه ندهند؟

>>>   نقش بلک واتر راپاکستان به طتالبان ونش طالبان را به داغش داده است

>>>   در اول امریکا پاکستان و سعودی طالبان را به قدرت آوردند و افغانستان را چور و غارت کردند و مردم را قتل عام و شکنجه کردند. سیاست زمین سوخته و نسل کشی راه انداختند. امریکا دوباره همان سیاست قتل عام و زمین سوخته را توسط طالب و داعش در افغانستان روی دست دارد.

>>>   کاش طالب به آمریکا معامله میکرد.
اصل قصه این است که طالب از طرف پاکستان به آمریکا کرایه داده شده و نکته جالب اش این است که پرخچه های طالب برای روس و چین و ایران هم به کرایه داده شده اند و در نهایت افسار طالبان در دست پاکستان است.

>>>   ههههه طالبان که ادعای حکومت اسلامی را داشتند اکنون چلوصاف انها از اب برامد که طالبان بخاطر اسلام نه بل بخاطره پول و قدرت غلام بچه ای اس ای شده بودند وکه اکنون به بادار پولدار کلان خود را فروخته و بدستورات امریکا منبعد در هر جا و هر کشوری خواسته باشد ترورستان بی رحم طالب را میفرستد تا مقابله کند خداوند وقتیکه یک دروغگوی عوام فریب خدا نا ترس را میشرماند مثل طالبان که امروز نقاب از چهره شان بزمین افتید چهره واقعی شان به افغانستان و جهان رسوا و خجالت زده گردیده اند الله توبه از کار شیطانان رانده شده از دین اسلام بمانند طالب جان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است