فرق میان دموکراسی و حکومت خودکامه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۹/۲/۹ کد خبر: 163190 منبع: پرینت

فرق میان دموکراسی و حکومت خودکامه افغانستان.
فرق بین شهروند و برتری طلبی نژادی.

حداقل طی این ۶ سال حکومت غنی صدها عمل ضد قانونی از حکومت و مامورین و نیروهای امنیتی برعلیه مردم صورت پذیرفته و شاید ۶۰ بار کمیسیون تحقیق ارسال شده که کسی از کار آنها خبری ندارد.

دیشب در حومه پاریس یک خارجی که متهم به دزدی بود توسط پولیس دستگیر شد. در جریان دستگیری کلمات زشت نژاد پرستانه در مورد رنگ پوست سیاه او توسط پولیس گفته شده و حتی مورد لت و کوب قرار گرفته بود. شهروندی از آنجا میگذشت. صحنه را با تلفن اش فیلمبرداری نمود و نشر کرد.
امروز افسر پولیس و دو پولیس دیگر از پست شان معلق شدند و تحقیقات قضایی در مورد آنان آغاز شد و پسر متهم به دزدی که شواهد محکم علیه وی وجود نداشت آزاد شد. این همه در کمتر از ۲۴ ساعت.

هیچ چیزی بهتر از تابعیت از قانون و دفاع از آزادی و از کرامت انسانی نیست. در افغانستان گفتار نژاد پرستانه یکی بر علیه دیگر و بخصوص علیه هزاره ها حتی توسط معاون اول یک تیم انتخاباتی بزودی فراموش میشود.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دموکراسی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   ازین حادثات و بدتر ازآن در جامعه "دموکراسی!!" شما بمراتب رخ داده است مگر فی الحال رشد سریع تکنالوژی واز جمله ایجاد وسایل شبکه هایی اجتماعی میروند تا طلسم ظالمانه و ضد بشری جوامع کاپیتالیستی را بشکنند. همانطور که سالها قبل گفته شده بود که سیسیتم هایی نوین انسانی متدرجأ در بطن این جوامع پدید آمده و تکامل می کنند. سرزمین بدبخت ما تا هنوز در قرن اوسطا زنده گی می کند وحتی تفتیش عقاید به همان شکل ظالمانه قبل از رنسانس در آنجاجفا می کند و به مردم هم گفته میشود که صبرت را به خدا کن و آه از جگر نکش!!!!!!!
آزاده

>>>   در افغانستان هیچ کس از کسی برتری ندارد و برابر اند این را شاید خود تان بدانید ولی در افغانستان انعده مردم غوغا سرداده که انها به همان دزد سیاه پوست شباهت دارد همه اش دزد لندغر چپاولگر هستند ولی حکومت افغانستان از حکومت فرانسه در دیمکراسی پیشتر است وبه این دزد ها ولندغر های کوچه گذشت هیچ نمیگوید وهمین دلیل است که همه روزه همین لندغر ها صدها انسان را اختطاف میکند و صدها فعل دیگر را میکند

>>>   دراسترالیا جتی اگر کسی سرقفه کند جریمه است اما میگویند دموکراسی است ، حتی اجازه سرفه را ندارند ،
درافغانستاتن آدم بکش کسی مزاحمت نمیشود
مقامات کوئینزلند استرالیا جریمه 13 هزار دالری برای تف کردن عمدی ، عطسه ، یا سرفه به سمت افرادی که درگیر فعالیت های مهم اجتماعی هستند ، تعیین نمودند.
اکنون پلیس این ایالت می تواند افرادی که کارکنان و کارگران را به طور عمدی با سرفه و یا تف کردن هدف قرار می دهند جریمه کند و این قانون دیگر فقط محدود به حمایت از پرسنل درمانی نخواهد بود.
این در حالی است که یک اتحادیه صنفی مربوط به کارگران سوپرمارکت ها اعلام کرده بود که بحران کروناویروس فشار زیادی روی این کارگران وارد کرده است چرا که بسیاری از آنها از سوی مشتریان مورد بی احترامی و خشونت قرار گرفته اند.
دبیر انجمن کارکنان فروشگاه ها، مراکز توزیع و تعاونی های این ایالت استرالیا، می گوید: «گزارش های مربوط به کارگران سوپرمارکت ها که در صورت آنها به طور سرفه و یا عطسه شده است به طور ناراحت کننده ای در حال عادی شدن است.

>>>   برق افغانستان توسط خود دولت تخریب می شود باز دولت بالای طالبان می اندازد این هم چال غنی یهودی است برای آمریکا خود را پاک جلو می دهد و نام طالبان را بد می کند

>>>   دقیق گفتید جناب پاکزاد.واقعا همینطور است دکشورما.

>>>   در زمان حکومت داوود خان جنرال پیلوت طیارات نظامی بنام سرزاز بحیث قوماندان امنیه انوقت در بغلان تعین گردیده بود چنان دست به چور و چپاول و اخذ رشوت از مردم گردیده بی حراس و نا ترس از قانون و بطور واضح وروشن به همه بود چون این خیانت و زورگویی و ناترس از قانون وعدم اطاعت از والی بنام یوسفی چندین نام والی بکابل بوزارت داخله و غیر مراجع فرستاده بود همه خیانت انرا مستند و باشواهد نوشته بود زمانیکه از کابل به بغلان هیات سه فره وزارت داخله رسید و از قوماندان سوال در مورد رهایی زندانیان و اخذ رشوه و غیره خلاف رفتاری هایش سوال کردند در مقابلل به هیت قوماندان سرباز چنین گفته بود شما از ماده قانون نوشته اید این ماده است و من نر با معذرت نوشته بود من نر هستم ماده راسوار میشوم ماده ماده پیش مه ارزش ندارد زود برگردید بکابل در غیران شما را زندانی میکنم حال هم غنی و ارگ نشینان عین گفته سرباز را در پیش گرفته ماده قانون نزد انها ارزش ندارد هرچه که دلشان بود انرا اجرایی میکنند .

>>>   دو غریبه وطن بدزدیدند
خلق ما بیخبر از آن باشد
بعد دزدی قراربخسبیدند
کار کشور خودش روان باشد
پیش این دو حریف خسته ز صلح
جنگ و خون ریزی بی زیان باشد
موج آزادی و کرامت خلق
زشت و منفور و کسر شان باشد
ای وطندار به گاه سجده مدام
نفرینت نثار شان باشد
مهاجر دور از وطن

>>>   وقتی غنی یک میلیارد از کود ۹۱ بدزدد پس به کدام حق جلودزدان سر کوچه را خواهد گرفت؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است