ربانی: تا تغییر نظام به مبارزه ادامه می‌دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۳    ۱۳۹۹/۲/۸ کد خبر: 163183 منبع: پرینت

صلاح‌الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی و از رهبران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» با انتشار پیامی به مناسبت پیروزی جهاد افغانستان در هشتم ثور گفت که این کشور به سمت نظام استبدادی و انحصارطلبی بازگشته است.
وی با اشاره به مشارکت پایین مردم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال گذشته گفت که دلیل آن تلاش‌های ویرانگر و اغماض برخی از جریان‌ها و شخصیت‌ها در سطوح ملی و متحدان بین‌المللی افغانستان نسبت به جفاهای تاریخی در مقابل اراده عمومی بود که دلگرمی و باور مردم نسبت به روندهای ملی و نقش آنها در جهت تعیین سرنوشت‌شان را روز به روز کمرنگ‌تر کرد.
این عضو رهبری تیم ثبات و همگرایی افزود: اغماض و بی‌تفاوتی بیشتر از این در برابر کودتاهای انتخاباتی، نتیجه‌اش بازگشت به استبداد و انحصارگرایی و روی کار آمدن حکومت‌هایی خواهد بود که با جامعه و نیازهای آن فاصله دارند.

در حالی که برخی گزارش‌ها از تلاش تیم ثبات و همگرایی و «اشرف غنی» برای رسیدن به یک توافق سیاسی خبر می‌دهند، ربانی تصریح کرد: ما به اِعمال حاکمیت رأی ‌و اراده واقعی مردم باور داریم و به هیچ قیمتی با هرگونه کودتا علیه آرای مردم کنار نمی‌آییم.
آقای ربانی ادامه داد: در مبارزه خویش در این مسیر نیز دنبال هیچگونه مأموریت و امتیازطلبی نبوده‌ایم و‌ نیستیم، بلکه هدف ما ایجاد نظامی است که مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فرآیندهای تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند و این هدف، بدون تغییر ساختار کنونی نظام سیاسی و توزیع افقی ساختار قدرت میسر نیست و ما برای رسیدن به این هدف، به مبارزه خویش تا حصول آن ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که ربانی خواستار گنجانده شدن موضوعاتی چون ابطال نتیجه انتخابات، تغییر ساختار نظام و تشکیل حکومت مشارکتی مبتنی بر توافق سیاسی در توافق با اشرف غنی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
تغییر نظام
نظرات بینندگان:

>>>   ادامه بده ،هیچ تغیری نمی اید ،همانست که سه صد سال پیش تا حال است
هرکه رابرای کاری آفریده اند ،
آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد
هرکسی را هرچه لایق بود داد
صلاح الدین ربانی و احمد ضیا مسعود صرف به فکر انتقام هستند ، کسیکه وزارت خارجه را به مفسد ترین اداره تبدیل کرد چگونه میتواند برای عدالت مبارزه کند؟
ر

>>>   حالا بهــــتـــرین فرصت است که برعبدالله هم مهر اینکه درترور آمر صاحب دست داشته است را زد ، چون دیگر کشی درپنشیر نمانده است که این مُهر را نخورده باشد

>>>   مصرف برق خودرا هم نخست تحویل بده بعد مبارزه کنید

>>>   چرا عاقل کند کاری که بار ارد پشیمانی ؟
تبریک گفتن جناب ربانی به پیروزی مجاهدین وتجلیل از هشتم ثورموقف بجا وستودنیست اما استادنش در پهلوی کسانی که ثمره ای خون یک ملیون افغان رابه معامله گرفت وتا توانست مردان مقاومت وجهاد را ضربه های کاری ومحکم وارد نمودخصوصا نادیده گرفتن ارزش خون پاک استاد بزرگوار رهبر جمعیت وکوتاه امدن دربرابر قاتلین این رهبر خرد مند همه را در برابر موقف های جناب صلاح الدین بی باور کرده بود قرار گرفتن در موقعیت رهبری یک حزب پیشتاز وهمه شمول با اشتباه های پیهم سازگاری ندارد وبه قول بیدل <ادب گاهی محبت ناز وشوخی بر نمیدارد--- سر موی گر اینجا خم شوی بشکن کلاه انجا> استاد بزرگوار شهید موقف ثابت ومستحکم داشتند اگر رفقای نیمه راه وناجوانمردش که وطن راهم تباه نمودند وخویش را هم قربانی ساختند به حرف های ایشان گوش میدادندامروزه سرنوشت ملت عزیز ما بدست مزدوران اجانب نمی افتید واگرهم میشد تا این حدکشور ما ویران وملت عزیز تباه نمیگردید واشغال واسارت ر سرنوشت این ملت عزت مند محتوم نمیبود ازان گذشته یگانه فرزند خردمند شان این خون پربها ونهایت عزیز را دربرابر کرسی بی صلاحیت وزارت خارجه معادله نمیکردند تاروح شهید عزیز مااظهار نا رضاءیتی نمیکرد حالکه تا اخیر بادزد ها دهن جوال گرفتند وخود وقاتلین ملت رااز سر نعش شهدای عزیز عبور دادند دیگر خیلی دیر شده که بتوان با این مجموعه ای خاین وغدار به تنهای استادگی نمودوموقف استوار وثابت جمعیت رامتزلزل نسازند با این همه گرچه دیر شده بازهم مقاومت وپایمردی در خونخواهی وارج گذاشتن به خون ملیونها شهید کاملابیهوده نخواهد بود
یک مجاهد دل شکسته

>>>   مردم خمیر شما را میشناسد! فعلاً استفاده خود را بکن ولی مردم بیش از این دنبال هر کس نمیرود و دولت هم چنان حامیان دارد که موثرترین و واقعی ترین افغانستان را برای افغانها براه اندازد و شما و حامی رو به سقوط تان عبرت خوبی برای مردم ضربه خورده ما خواهید شد!
موفق باشید

>>>   ضمن قدر دانی از موضع آقای ربانی
از نظر من در شرایط فعلی ایجاد تشنج کار گشا نیست،
اگر خواستار تغیر مثبت و دائمی هستید در قدم اول از تغیر در جمعیت آغاز کنید تا از این بی برنامگی و پراکندگی بیرون شود و دوباره وزن لازم سیاسی خویش را باز یابد و آنگاه است که باید و نباید جمعیت در نظر گرفته خواهد شد.
در قدم اول یک تیم کاری را توظیف کنید تا قوانین و تعاملات و اساسنامه و مرامنامه و هرچه مربوط مسائل داخلی اداری و تشکیلاتی جمعیت میشود را تنظیم و آماده پیشکش به کنگره جمعیت کنند.
در قدم دوم پالیسی و پلان و استراتژی جمعیت را در مسائل کلان سیاست داخلی و خارجی تنظیم و آماده تقدیم به کنگره نمایند.
در قدم سوم طرح و تشکیل یک حکومت سایه را در داخل جمعیت راه اندازی نمایند که شامل کابینه سایه و ایجاد طرح و پلان برای وزارتخانه های مختلف و تعقیب و نظارت و بر عملکرد وزارت های حکومت های در قدرت و آماده سازی کادری و فنی کابینه سایه برای احراز قدرت در صورت پیروزی در انتخابات های بعدی.
در قدم آخر زمینه سازی برای راه اندازی کنگره جمعیت و تصویب طره های فوق و تعین رهبر و تشکیلات داخلی و راهکار مبارزات سیاسی برای حد اقل پنج سال بعد .
و چه بهتر که در هر چهار سال رهبری بر اساس انتخابات داخلی تعین گردد تا رهبر جدید یک سال فرصت برای آماده شدن به انتخابات کشوری داشته باشد و نظم و انظباط حزبی حاکم شود و از پراکندگی سیاسی جلو گیری شود.

>>>   من کارمند وزارت خارجه هستم. به ربانی میگویم فعالیتهاو افکار خودت هیج فایده ای ندارد،زیرا به یادت است که ریس دفترت،ریس منابع بشری،مدیراستخدام و همه ان بدخشی بودند یک کمی خجالت بکش. ازاد کدام ماستری داشت که انرا در وظیفه اول به هند به حیث مستشار فرستادی،داکترذبیح کدام سابقه کاری داشت که وی را به حیث مستشار در امریکا فرستادی. راغی که یک شخص معلوم الحال بود چگونه ریس منابع ساختی یک مقداری به کارهایت مکث کن. همه کلانهای جمعیت را از جمیعت دلسرد ساختی تو یک مدیر بی کفایت و کینه دوز هستی .احترمانه خواهش میکنم که بس کن از همه چیز استعفا کن خانه نشین باش. هیچ یکی از رهبران با نفوذ جمیعت با تونیست ماهیت تو را من خوب درک کرده میتوانم دیگر بس است دیگر بس است دیگر بس است.
قلندری

>>>   این دزدان و قاتلان مردم افغانستان هنوز به چه رویی در قدرتند و طرفدار دارند و گپ میدهند؟
مردک بی شرف، پدر مزدور تو به خاطر چادر نداشتن زنان افغان به آنها جهاد اعلام کرد و حالا خواهرت در دوبی بسیار آزادانه لباس میپوشد و رستورانت افغانی هم دارد. حالا تو انگل هم در افغانستان جای پدر خدا نیامرزت را پر کرده یی.
افسوس به شما و افسوس به احمقانی که هنوز به شما اعتماد دارند.

>>>   ربانی که حرف از مشارکت میزند، در وزارت که خودش کار میکرد غیر از تیم خودش کدام کس دیگری دیده نمیشد، همچنان در مناطق که تحت سلطه طرفدارانش است آیا به غیر از تیم خود ایشان سمت ماموری را به دیگران قایل شده اند، حتی محافظ ( چپراستی ) هم از همان دسته خود شان است . حال که لاف از عموم مردم میزند همه اش دروغ محض است .
بتاشی

>>>   ا پیوستن عبدالله عبدالله به حکومت سه اتفاق قطعی است:
- جایگاهش را بیشتر از پیش در میان هوادارانش از دست می‌دهد. شواری مصالحه آخرین سکوی سیاسی عبدالله عبدالله خواهد بود. او دیگر شانسی برای بقا ندارد. شورای صلح گذشتۀ جالبی دارد. تمام رؤسای این شورا یا به مرگ طبیعی و یا در نتیجۀ حملۀ انتحاری جان باخته‌اند. از صبغت‌الله مجددی تا استاد برهان‌الدین ربانی و پیرسید اسحق گیلانی. هیچ کدام هم به آرزوی‌شان که برقراری صلح بود، دست نیافتند.

>>>   اميد است كه حد اقل رباني ثابت قدم بماند.، در غير آن هيچ آبرويي براي تاجكها نميماند.

>>>   این بچه خواجهین ربانی نمی تواند نماینده مردم تاجیک افغانستان باشد فامیل ربانی که اصلا ازبیک هستند از طرف روسها به حیث جاسوس در بین مهاجرین بخارایی برای ماموریت به افغانستان فرستاده شدند و همان بود که وقتیکه به اصطلاح ریسجمهور بود روسها را از مسولیت دادن حدود بیست میلیارد دلار غرامت جنگی به افغانستان معاف کرد که بزرگترین جفا و خیانت در حق مردم افغانستان را مرتکب شد.

>>>   سلام.
آقای ربانی اگر کمی غیرت وشهامت داشته باشی از اعمال ناپسندیده خودت دروزارت خارجه وپدرتدروقت ریاست جمهوری چشم پوشی نکنی باید چادر بپوشی در خانه خودرا مخفی کنی ویا در دوبی نزد خواهرت در رستورانتش همکاری وازآن مواظبت کنی تا به افتخار پدرش گلی را در آب ندهد.
پدخشی باشنده کابل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است