توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در ماه رمضان
 
تاریخ انتشار:   ۰۴:۲۸    ۱۳۹۹/۲/۷ کد خبر: 163154 منبع: پرینت

سازمان جهانی بهداشت در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمانی این ایام با شیوع ویروس کرونا با انتشار گزارشی ضمن ارایه توصیه‌هایی از روزه‌داران مسلمان خواست بین وعده افطار تا سحر حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشند و از خوردن غذاهایی که آب بدن را تامین می‌کند، غفلت نکنند.

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در خاورمیانه در گزارش خود آورده است که با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای آینده و افزایش تعرق بدن، ضروری است روزه داران برای جبران کمبود آب در ساعات روز حداقل روزی ۱۰ لیوان آب بنوشند.

این سازمان همچنین تاکید کرده‌است که روزه داران از خوردن نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار خودداری کنند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که با توجه به قرار گرفتن ماه رمضان امسال در روزهای گرم و طولانی سال که زمان روزه‌داری را گاهی تا ۱۶ ساعت هم افزایش می‌دهد، لازم است روزه داران در مکان‌های سرپوشیده با تهویه مناسب حضور داشته باشند و در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

این سازمان همچنین توصیه کرده است در وعده افطار، روزه داران از مواد غذایی مقوی و دارای الیاف برای جبران کمبود انرژی خود همچون خرما استفاده کنند.

سازمان جهانی بهداشت خوردن سبزی فراوان در وعده افطار را هم توصیه کرده و تاکید کرده است که روزه داران از گوشت قرمز بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده کنند.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که روزه داران از خوردن غذاهای سرخ‌کردنی و فست‌فود در ایام ماه رمضان که دارای روغن و قند بالا هستند، خودداری کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان بهداشت
ماه رمضان
نظرات بینندگان:

>>>   غداران و فاسدان و فاجران و حکام خداناترس و اراکین دولت غنی از خوردن حق مردم و احتکار و سودجویی بی حد و اختلاس و توزیع گندم های فاسد به نیازمندان احتراز کنند و از خدا بترسند و بیت المال ملت را غارت نکنند.

>>>   اساساً برنامه ماه مبارک رمضان برنامه انسان سازی است که انسان‌های معیوب در این ماه خود را تبدیل به انسان‌های سالم، و انسان‌های سالم خود را تبدیل به انسان‌های کامل کنند. برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزکیه نفس است، برنامه اصلاح معایب و رفع نواقص است، برنامه تسلط عقل و ایمان و اراده بر شهوات نفسانی است، برنامه دعاست، برنامه پرستش حق است، برنامه پرواز به سوی خداست، برنامه ترقی دادن روح است، برنامه رقاء دادن روح است.

اگر بنا باشد که ماه مبارک بیاید و انسان سی روز گرسنگی و تشنگی و بی‌خوابی بکشد و مثلًا شب‌ها تا دیروقت بیدار باشد و به این مجلس و آن مجلس برود، و بعد هم عید فطر بیاید و با روز آخر شعبان یک ذره هم فرق نکرده باشد، چنین روزه‌ای برای انسان اثر ندارد. اسلام که نمی‌خواهد مردم بی‌جهت دهانشان را ببندند، بلکه با روزه گرفتن قرار است که انسان‌ها اصلاح شوند. چرا در روایات ما آمده‌است که بسیاری از روزه داران هستند که بهره آن‌ها از روزه جز گرسنگی چیزی نیست؟ بستن دهان از غذای حلال برای این است که انسان در آن سی روز تمرین کند که زبان خود را از گفتار حرام ببندد، غیبت نکند، دروغ نگوید، فحش ندهد. این از همان امور معنوی و باطنی و ملکوتی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است