ماهواره ایران و "زمین واره" شاه حسین مرتضوی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۹/۲/۴ کد خبر: 163135 منبع: پرینت

امروز، همان روزی که ایران علیرغم تحریم های سخت و غیر انسانی امریکا ماهواره نظامی به فضا پرتاپ میکند، شاه حسین مرتضوی بار دیگر علیه ایران برآمد یاوه گویی میکند.
حکومت افغانستان حق دارد، حتی اگر بجا و منطقی هم نباشد، از موضعگیری یک کشور خارجی در امور داخلی خود انتقاد کند. ولی پرخاشگری مداح ارگ علیه ایران را چگونه میتوان توجیه یا تعبیر نمود؟

آیا شما از مرتضوی انتقادی را علیه امریکا، نعمت ده او، حتی هنگامی که ترامپ و قبل از آن پومپئو بطور اهانت آمیز با اربابش برخورد کردند، خوانده اید؟
آیا هنگامیکه امریکا حکومت کابل را در روند مذاکرات صلح با طالبان، به درخواست طالبان، بطور تحقیر آمیزی کنار گذاشت، شما صدای اعتراض مرتضوی را شنیدید؟
یا علیه سیاست دیگر کشورهای منطقه مانند چین و روسیه که شباهت کامل به موضع ایران دارد؟

ولی چرا هرگاهی که صدای اعتراض ارگ علیه ایران بلند میشود از گلوی شاه حسین مرتضوی، چه سخنگو باشد چه مشاور و در واقع "مداح اشرف غنی"، بیرون میشود؟
خیلی ساده است و درعین حال این واقعیت در تمام دنیا رواج و قدامت دارد. در همین افغانستان چه کسی بهتر علیه تیم ثبات و همگرایی که ستون فقرات آن را تاجیک ها، هزاره ها و اوزبک ها تشکیل میدهند، از موقف و منافع اشرف غنی بهتر دفاع میکند به غیر از یک صالح تاجیک، یک دانش هزاره و یک ایلچی اوزبک؟

چه کسی در منطق پروپاگند اشرف غنی بهتر میتواند به حیث یک سید هزاره، یک شیعه، یک فارسی زبان، یک تحصیلکرده در ایران... بهتر از شاه حسین مرتضوی بر ضد ایران خدمت کند و BBC هم به آن اهمیت و رای آنچه که هست بدهد و تمایلات بخش های فاشیستی ضد ایران، ضد شیعه، ضد فرهنگ فارسی میان هواداران اشرف غنی را ارضا کند؟ هیچکس!

هیچ قدرت قومی، اتوریتر و تبعیض آمیز در طول تاریخ افغانستان معاصر بی نیاز از به خدمت گیری افرادی (مورخ، سیاستمدار، شاعر، نویسنده، ملا و مولوی، ​​​متنفذین محلی...) از اقوام مورد ستم نبوده است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
مرتضوی
نظرات بینندگان:

>>>   Karim Pakzad
اکثردوستان حالا میدانند که هم بفارسی نوشتن من خوب نیست و هم چون با کیبورد فارسی نمینویسم، نوشته های من خالی از نقایص نوشتاری و املایی نیست. در ماه های اخیر دیگه کسی کمنت نمیگذارد تا مرا متوجه سازد و یا یگان دوست جدید که مرا نمیشناسد. لذا همین که مفهوم متن را درک میکنند باقی نقایص را نادیده میگیرند و میبخشند. چند لحظه قبل دوستی عزیز و دانشمند و نویسنده توانا زنگ زد و چندین اشتباه را در این متن به من گوشزد نمود. نمیتوانستم آنرا دوباره نخوانم و خودم آنرا ویراستاری نکنم. از توجه این دوست سپاس، امیدوارم این متن اصلاح شده را دو باره بخوانند. :-)

>>>   صادق موحدي
برای همین‌یاوه سرایی و چاپلوسی و مدح‌گویی است که شاه حسین پهلوی غنی خود را گرفته‌است، وگر نه شاه‌حسین پیشتر از دیگران در سرگردانی و دربدری بود. غنی قبل از ۲۱۰۴ و حتی در منشور تیم‌اش نوشته بود، که اگر من تا پنج سال آینده تمام خانه‌های شما را روشن نکنم بچه... نباشم، ولی حالا نه‌تنها که این‌گونه نیست، بلکه شاید در روزهای آینده از دست فساد و دزدی برشنا برق وارداتی هم نداشته باشیم.

>>>   برادر عزيز .. اين چي ربطي به فرهنگ فارسي و مذهب دارد ؟ اين يك مسله سياسي است...

>>>   شاه حسین مرتضوی سخنگو است وظیفه دارد جوابگو باشد شاه حسین مرتضوی هیچگاه اولشرو کننده نبود جوابش مقابل جواب بوده
nabi.jaghori

>>>   وقتی دلارچشم های مرتضوی کورمیکند تاسال گذشته ازعبدالله پول میگرفت اشرف غنی رانوکر امریکاه ویک یهودی خوانده بود وقتی اشرف پیشنهاد پول بیشتر دادبه طرف اشرف اغنی رفت. گرچند مرتضوی رفیق دوران تحصیل من است واینکه برعلیه منافع مردم خودقرارگرفته متاسفم
محمدی غزنوی

>>>   مرتضوی دوبخش دارد:
مرتضوی پیش از سخنگوشدن
مرتضوی بعد از سخنگو شدن
هربخش آن باید جداگانه بر راسی گردد++
بخش فضائی امریکا این خبر فرستادن سفینه به فضارا تائید کرد

>>>   مرتضوی یک روسپی مطبوعاتی است.
دریافت پول بیشتر ، ارائه خدمات بیشتر
از نظر فیزیکی هم حامله است اینکه چه بیرون خواهد داد در آینده معلوم میشود.

>>>   شماباید مشکل مرتضوی را درک کنید ، چون او مدتی درایران بوده برای اینکه کسی فکر نکند که این فرد جاسوس ایران نباشد بهمین دلیل می خواهد خودرا مبرا نشان دهد
طور مثال بشردوست مدتی درفرانسه بوده حالا زمانیکه در رسانه ها صحبت میکند اگر نام از امریکا پاکستان روسیه ایران برده شد او فورا نام فرانسه را هم داخل میسازد تادیگران فکر نکنند بشردوست جاسوس فرانسه است
عین مطلب مرتضوی هم از ترس برچسب خوردن جاسوس ایران درمقابل ایران حساسیت بیشتر بروز میدهد

>>>   اگر مرتضوی چاپلوسی و بوت پاکی ریس ارگ را نکند معاش و خوراکش برایش نمیرسد از مرتضوی گله نیست چون خود را در مقبل پول و چوکی فروخته است پس از فروخته شده چرا شما گله میکند مرتضوی همه از عواقب خود فروشی را در نظر گرفته اقدام به چنین کار ذلت بار کرده .

>>>   مرتضوی بیچاره در کنار اشرف غنی نانش به گفته ایرانیها تو روغن است.

>>>   مسئول اصلی 40 سال جنگ و ملیونها کشته و زخمی و مهاجر مظلوم افغانستان این امریکا جنایتکار و اردوی مزدور پاکستان است.

>>>   این که مرتضوی از ایران بد گویی میکند و یا خوب گویی میکند و یا از امریکا و اروپا و پاکستان و هند و روسیه و چین و عرب ها خوب گویی میکند و یا بد گویی میکند،کار خودش است.
اما این که خودت از ایران طرفداری میکنی،یک رقم آدم بالایت شاکی میشود که عضو سپاه فاطمیون نباشی و با در قم تحصیل نکرده باشی و یا هم همشیره جناب عالی با کدام ایرانی عروسی نکرده باشد.
زیرا بعضی افراد هستند که یازنه هایشان را خیلی دوست دارند.

>>>   برادر عزيز .. اين چي ربطي به فرهنگ فارسي و مذهب دارد ؟ اين يك مسله سياسي است...

>>>   اقای مرتضوی دست شما درد نکند. همیشه نظرات شما در مورد ایران درست بوده است ‌ چرا که این کشور را صرف از طریق مطالعه و گزارشات خبرنگاران نمی شناسی، بلکه خود در اینجا زندگی کردید، تبعیض ، خفقان وحشتنناک را علیه مهاجران افغان را با تمام وجود حس کردی.به قول یکی از مقامات ارشد امنیتی ایران ،شما افغانها در ایران حق ندارید بدون اجازه ما حتی اب بخورید. ایرانی ها همیشه خودشان را بهترین میزبانان مهاجران در دنیا می دانند حال انکه بیشترین ظلم را بالای مهاجران کرده است. این را شما خوب مفهمید چونکه این درد مشترک را کشیده اید برای همین مواضع شما در مورد ایران چاپلوس ها و تنگ نظرها را بشدت براشفته می کند.

>>>   جناب مرتضوی نه سید است و نه مرتضوی. چرا که سید یعنی محترم و با عزت و مرتضوی یعنی کسی که به مولا علی منتسب است.
اقدامات و گفتارهای این آدم نه در راستای عزت است و نه با منطق امام علی علیه السلام سازگار است. این آدم عزت و اقتدار علوی را فقط به پول چاشت و شام معامله کرده است البته، جای ملامتی نیست در دینای سیاست از این لودگی ها زیاد افتاق می افتد. به نظر هنوز دیر نشده است. او می تواند برگردد و در تنهایی رفتارها و موضعگیری هایش را مورد بررسی قرار دهد. ار مدرسه کاسه گران اصفهان تا ارگ کابل خیلی فاصله نیست.

>>>   نه کل باند نه کدو، خاک بر سر هردو.

>>>   مرتضوی یک بوت پاک حرفوی است۰ گفته شده که وظیفه .... در ارگ را هم همین شخص به پیش میبرد۰

>>>   خواست از دیگران است و قلم از مرتضوی۰ مرتضوی یک قلم و یک دهن کرایی است۰ در دهنش خوب پُر کن بعد هر چیز خواستی برایت مینویسد؛ پس مهم نیست این اجاره شده دربار ارگ حال چه مینویسد ویا زمانیکه در هشت صبح بود چه مینوشت۰

>>>   امام حسین علیه السلام فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید
کسی که نام فاطمیون را در کنار داعش گزاشته در نهایت بی انصافی و بی وجدانی است جوانان پاکدل فاطمیون جان شیرین خود را برای مقابله با داعش داشتند لشکر بهشتی امام حسین علیه السلام کجا با لشکر یزید قابل مقایسه است ؟!
باز هم افغانیزم های پشتون پرست از خدا بی خبر که قوم پرست بوده و هیچ گاه دنیا را با چشم انسانیت نگاه نکردند این گپ های مفت را بر زبان میاورند اگر با این جوانان ارتباط داشتید می‌دانستید چقدر با اخلاق و خالص و باصفا هستند و در زندگیشان اهل خیرات و حیات طیبه هستند به راستی نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بریشان زینت است کورباد چشم ی که دیدن اینها را ندارد.

>>>   این مایه ننگ هزاره نیست

>>>   شک نکنید روزی فراخواهد رسید که ارگ نشینان ؛سیاست بازان حزبی ؛همه وهمه افتخار خواهند کرد که نام فاطمینون را بر زبان جاری سازند. مزدوران امریکایی ووهابی ها امروز بیش از هر روز دیگر به ایران می تازند وزبان در اورده اند وبه هر نوعی می خواهند از ایران بد بگویند چرا؟؟؟؟از خاطر لشکر الهی فاطمیون. هرچند غیرت چند جوان افغانستانی در جلوگیری از توهین وجسارت مشتی تروریست به حرم آل الله ومقدسات شیعه همگام با نیروهای ایرانی وحزب الله لبنان وجوانان دیگر بلاد شد ولی برخلاف اینکه ایران این جوانان واین لشکر فاطمیون را جور کرده گپ درستی نیست . جوانان مهاجر با غیرت وهمت خود این لشکر را جود کردند والبته ایران به انها کمک کرد. فاطمیون ستاره درخشانی است که در فردای اسمان افغانستان خواهد درخشید وناجی ملت وکشور ما خواهد شد. ما نشاند نور پو سگ عو عو کند. حالا هرکس برای دستیتبی به حلوای چرب وشیرین امریکاییها و وهابی ها به این جوانتن مخلص فداکار ومومن راستین حمله وتوهین میکند اما به شما بگویم شک ندارم فاطمیون اینده امنیت واعمار وانکشاف واستقلال واقعی کشور ما را رقم خواهد زد .گفته میشود فاطمیون فقط شیعه ها هستند خیر این درست نیست تمام جوانان غیرتمند شیعه وسنی به این لشکر الهی خواهند پیوست وپیوسته اند وریشه ظلم وچور وچپاول از کشور ما کنده خواهد شد بدست پرتوان فاطمیون.حالا این فرد وان فرد توهین میکند چون مزدور عربستان وامریکا است.//
داکتر عبدالرب اچک زیMD


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است