با کدام سند، کرونا برای مسلمانان رحمت است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۹    ۱۳۹۹/۲/۳ کد خبر: 163129 منبع: پرینت

ملا انصاری: کرونا برای کافران عذاب ورحمت است برای مسلمانان!
ز من بر صوفی و ملا سلامی
که پیغام خدا گفتند ما را
ولی تأویل شان در حیرت انداخت
خدا و جبرییل و مصطفی را
علامه اقبال

ملا مجیب الرحمن در مقام مفتی مدرسه دارالعلوم اسلامی هرات، اخیراً فتوا صادر کرده است که: «کرونا عذاب برای کافران و رحمت است برای مسلمانان»، سوال این است مبناءی شرعی یک چنین حکم فتاوی چیست؟ ایا قرآنی است یا روایتی؟ شما از قرآن کریم مبناءی شرعی برای فتوای یک چنین حکم مشخص عذاب کرونایی بر کافران که رحمت است بر مسلمانان، استخراج کرده نمی توانید. آیات عذاب بیشتر اُخروی روز محشر است نه عذاب دنیوی. عذاب دنیوی در دسته ی از آیات قرآنی ترساندن مردمان به غرض هدایت است. قسمی که علمای درجه اول و عرفای مسلمان در مورد آیات عذاب متفق القول هستند که هدف ترساندن و بشارت دادن برای هدایت و رستگاری است.

مبنای شرعی فتوای ملاانصاری محک قرآنی ندارد. باقی می ماند فقه روایتی حدیث مدار که خود را از مجموعه معارف دین {اعتقادات، اخلاق، اجتماعیات و ارزش ها} جدا کرده است. فتوای شرعی بر پایه روایت به جند وسیله تا به پیامبر برسد ولو سند آن درست باشد حجت ذاتی ندارد. زیرا که تمام امامان و شیوخ محدثین، خود از زبان پیامبر{ص} با الفاظ و کلمات و جملات خود پیامبر نشنیده اند. به همین دلیل روایت احادیث به چند وسیله از فلان بن فلان بن فلان در مقابل نص قرآن کلام الله مجید، حجیت ذاتی ندارد زیرا که تمام روایات حدیثی یکصدوپنجاه سال پس از رحلت پیامبر اسلام در زمان عمربن عبدالعزیز اموی به دستور خلیفه کتابت شده است که بعدها با عجین شدن شریعت دین با سیاست فقه ها و شیوخ سیاسی مزاج مصلحتی و معیشیتی خلفای اموی و عباسی و عثمانی و صفوی به شهادت کتاب های که علمای درجه اول اسلام در باب جعل حدیث و صحابه و راوی نوشته اند، صدها هزار حدیث به نام پیامبر{ص} جعل شده است که پایه شرعی حکومت های خانوادگی شاهنشاهی به حدیث شرعی شود. صدها مجلد کتاب درباره فقه روایتی در فرقه های سنی و شیعه بوسیله شیخ السلام های سیاسی مزاج و آیت الله ها نوشته شده است.

فتوای ملا مجیب الرحمن و این که او با متوسل شدن به «توکل به خدا» مسلمانانان را به نماز جماعت وتروای در مساجد فرامی خوان می دهد که خطر و ضرر جانی و مرگ کرونایی و شیوع مجدد حمله کرونا به مردم مسلمان هرات را در پی دارد، نه تنها هیچ حجیت دینی ندارد بلکه مخالف عقل و منطق و هشدارهای سازمان بهداشت جهانی و وزارت صحت عامه افغانستان در حفظ فاصله و دوری از اجتماعات است که یگانه سلاح حفظ جان مردم از شر کرونا است. حفظ جان از خطر چه خطر دشمن در صحنه جنگ و چه دشمن کرونایی که نامرئی است و از تماس و نزدیکی افراد در اجتماعات از فردی به فردی دیگر منتقل می گردد، سنت قرآن شریعت خدا و رسول است.

مفتی های حنبلی مذهب وهابی سلفی عربستان سعودی اجتماع حجاج در طواف مکه را متوقف کردند. تعدادی از ملایان الازهر مصر فتوای ماندن مردم در خانه های شان و ادای نماز در منازل شان را صادر کرده اند. ملا مجیب الرحمن با فتوای غیرشرعی و توکل به خدا که معنای واقعی آن را هم نمی فهمد، وظیفه شرعی، یعنی حفظ جان مردم را از یاد برده است.
قسمی که دولت غنی، با توزیع چهارونیم کیلو گندم جودار مردم را به توکل خدا در میدان گرسنگی گذاشته و وظیفه و وجیبه ملی در حفظ جان مردم از ویروس کرونا را فراموش کرده است.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
رحمت
کافران
نظرات بینندگان:

>>>   همینکه با بیانات جاهلانه اش اینقدر دررسانه ها مطرح شده خودش یک رحمت است برایش ، با این مطرح شدن قیمتش درنزد عرب های ترورست ومفسدبالا میرود آی اس آی بیشتر خریدارش میشود برای او همین بزرگترین رحمت است

>>>   ملا مجیب یک ....است و مامور عربستان

>>>   ویروس کوید19 بین مسلمان یا کافر ، امیر یا غریب ، پیر یا جوان تفریق نمیکند.ایکاش همین ملا های هیچ چیز نفهم را و اعضای خانواده شانرا ویروس کرونا میگرفت تا خودشان قضاوت میکردند که مسلمان هستند یا کافر؟؟و ایکاش ارگی ها را و در سر فهرست غنی را هم ویروس میگرفت تا از درد مردم غریب بیچاره احساس مینمودند.

>>>   يك نلري كه مصاب. كرونا باشد. برود وديتها شان را بهذرة احترام. به بوسه
كه خودش را كرونا بكيرد. ودوكتوران از تداوي اب وراندا وبگوينين. رحمت است.
باز رحمترا. خواهد. ديد. ومردم قوانين دولتي را مراعات ميكنند

>>>   بلا ادب است برای فاسقان
امتحان است برای مومنان
درجه است برای اولیاالله

>>>   این ملای دیوانه چه التقاط های غیر قابل قبول دارد . آیا به تنازعات تاریخی
دامن زدن میخواهد و شهرت کاذب را در پی است .
آیا هراتیان در خوابند .
م . زمین بوس

>>>   صدیقی!
بیا وببین!
مردن از کرونا در جمله شهادت میرود! مرگ که بسیار ....مثل مولوی مجیب انرا دروازه جنت و مقام رسول را داده اند! بنا این دعوی این ....قرون اوسطی درست است! اما خدا گرفتارش کند تا مانن فرعون برای مان عبرت شود!
اگر این عالم ....غیرت دارد بجای بودن در مسجد برود و طبق گقته محمد ص بهتر بسیار کمتر از رفع مشکل مسلمان است! ّس چرا این مسلمان ریش در شفاخانه ها نیست؟ تا منحیث کار گران صحی و نرس کار کنند و در اخر شهادت نصیب شان شوند!
خلقی

>>>   این مریض روانی را کدام مقام مفتی مقرر کرده که نمیتوانند عزلش کنند
م. قاسمیار

>>>   سياسى كردن اسلام و سياست بازى كردن با قوانين اسلامى ، آيات و احكام قرآن را از روى ميل و هوس نفسانى و مطابق منافع شخصى و قومى تأويل و تفسير كردن ، سالها پيش از دوران اموى و عباسى و عثمانى و صفوى بلكه در زمان حيات خود پيامبر (ص) باب شده بود.
طبق منابع موثق و معتبر اهل سنت و شيعه ، پيامبر گفت : قلم و كاغذ بياوريد تا وصيت و نصيحتى براى شما بنويسم. يك نفر از ميان مجلس گفت : ما با وجود قرآن ، نياز به نصيحت شما نداريم. وقتى پيامبر اصرار بر آوردن قلم و كاغد كردند همان شخص دو باره گفت: ( إنّ الرجل لَيَهجُر) يعنى اين مرد ( پيامبر خدا) هذيان يا به گفته خودمان چتيات يا شطحيات ميگويد.
آرى پيامبر را از وصيت كردن ، منع كردند و من و تو را از دانستن حقيقت !
راستى آيا اعراب به فرمان الهى و به دستور پيامبر اسلام ، به سرزمين هاى پارس و خوارزم و خراسان حمله كردند ؟

>>>   این انصاری کدام ملا بچه آی روانی است و در پی اشتهار کاذب و زبان زد
شدن خود است و در نتیجه ء آن استفاده مادی . آن زمانه ها دیگر عوض شده
تا هر کسی از نام دین گپ بالا کند و به نام و پول دسترسی یابد.
این وظیفه ای مردم با سوابق نیکوی هرات و دیار شخصیت های علمی است
که او را سر جایش بنشانند یا اگر حکومتی فعلا و جود ندارد ( مسلمآ که ندارد ) مردم اورا سر جایش بنشانند و از دسترسی به محراب و منبر که جایگاه
انسان های خوب و خیرالناس است ممنوع سازند .
ذبیح الله قیومی

>>>   ولا تلقو بایدیکم الی التهلکه ایت ۱۹۵ سوره دوم
هرکه مردم ( که عام مردم بی سواد اند ) را به نادیده گرفتن هدایات تخصصی و تنظیمات و احتیاط ها تشویق میکند و بلا وغضب را رحمت
تبلیغ میکند در ضیاع جان مردم مسوول و مستوجب مواخذه و تعقیب استند .
انجنیر حبیب الله مستمتد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است