بندر گوادر پاکستان به روی تاجران افغانستان باز شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۹    ۱۳۹۹/۲/۳ کد خبر: 163125 منبع: پرینت

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از باز شدن بندر گوادر پاکستان به روی تاجران افغان استقبال می‌کند.
جان آقا نوید معاون روابط عامه این اتاق امروز سه‌شنبه به رادیو آزادی گفت اولین محموله تاجران افغان از طریق این بندر به کشور انتقال کرده است.

او گفت: "این بندر که به روی اموال افغان‌ها که از کشورهای منطقه از جمله هند می‌آید یک قدم نیک است اما پاکستان باید امکانات و سهولت‌های بهتری را در آن بندر برای تاجران افغان فراهم کند."

آقای نوید گفت اگر بندر گوادر با بنادر دیگر مانند چمن سپین بولدک و تورخم به صورت دوامدار برای انتقال اموال تاجران افغانستان باز باشد روی قیمت مواد اولیه در کشور تأثیر مثبت بجا می‌گذارد.
پس از گسترش ویروس کرونا پاکستان بنادر تورخم سپین بولدک و چمن را فقط هفته سه بار برای انتقال اموال به روی تاجران افغانستان باز می‌کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
بندر
نظرات بینندگان:

>>>   حتما به نفع خود شان است که این کار را میکنند تا تاجران افغان بدنبال راه بدیل نباشند ، بعد از چند روزی که کالا های تاجران انبار شد دوباره بندر را می بندد وآنقدر از ین کالاها روزانه کرایه بندر را میگیرند که قیمت کالا هابرای مردم ما پنج برابر شود بعد رها میکنند

>>>   با پاکستان باید معامله بالمثل شود.
یک لاری اجازه داد یک لاری اجازه بدهید .
سرحد را بست شما هم ببندید.
لاری ها را در کراچی توقف داد ، لاری هایش را در حیرتان توقف دهید.

>>>   بنادر پاکستان منحیث یک آله فشار سیاسی و اقتصادی برای افغانستان است.
هر وقتی که منافع سیاسی و اقتصادی اش ایجاب کرد،بندر را برویتان باز میکند و هر زمان که ایجاب نکرد.بسته میکند.
پس شما خوش نباشید که این بندر ها موقتاً برروی شما باز میشود.
بندر چهابهار نیز چنین خواهد بود.
همین حالا شما سالانه چندین ملیارد دالر کسر تجارتی با کشور های همسایه دارید.
اگر کمک جامعه جهانی نباشد،شما از گرسنگی خواهید مرد.
در ظرف بیست سال گذشته با وجود صد ها ملیارد کمک جامعه جهانی نتوانستید،اقتصاد کشور را باز سازی کنید و کشور را از کشور مصرفی به کشور تولیدی تبدیل کنید.
حال سربازان امریکایی نیز افغانستان را ترک خواهند کرد و افغانستان ،مثل ویتنام به باد فراموشی سپرده خواهید شد و یا هم همسایه های افغانستان با یک های جنگی شان در افغانستان،دوباره جنگ های داخلی را براه خواهند انداخت.
بنأ تا زمانی که یک دولت قوی و فهمیده و مبتکر و دارای روابط خوب و نیک که زمینه حفظ سیاست احترام متقابل را با کشور های همسایه فراهم کند و اقتصاد کشور را رونق دهد،بوجود نیاید،افغانستان ازین بحران عدم امنیت و فقر رهایی نخواهد یافت.

>>>   ازافتخارات پنجهزار سال تاریخ صرف افتخارات پنجصد سالش رابه پاکستان بدهید تا مجبور شود که الی قیام قیامت دروازه رابروی باز بگذارد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است