کرزی موفق شد اعضای تیم عبدالله را بجان هم بیندازد
فرمانده اصلی تمامی سران فاشیست قبیله، حامد کرزی بوده است، همین فردی که حالا در نقش میانجی میان غنی و عبدالله به رایزنی مشغول است. او مامور اصلی آمریکایی ها با نقشه های انگلیسی و پشتیبانی تدارکاتی پاکستان در راستای مشغولیت های ذهنی سیاسی است 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۹    ۱۳۹۹/۲/۳ کد خبر: 163114 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)حامد کرزی موفق شد تا در میان اعضای تیم عبدالله اختلاف بیندازد و آنان را به سه دسته مقابل هم تقسیم کند.
طبق گزارش های رسیده، عبدالله عبدالله، محمد محقق، انور الحق احدی، حاجی دین محمد یکطرف قضیه هستند که خواهان پذیرفتن رهبری "شورای مصالحه و نقش ۵۰ درصدی در دولت" میباشند.
در این میان، محمد کریم خلیلی و جنرال عبدالرشید دوستم خواستار تضمین‌های جدی در این توافقنامه شده اند که در صورت عدم تضمین های کافی تا سرحد قانع شدن خلیلی و دوستم، آنان همچنان مخالف طرح عبدالله خواهند بود.
در طرف دیگر قضیه، صلاح الدین ربانی و احمد ضیا مسعود قرار دارند که مخالف طرح عبدالله هستند و خواستار باطل شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد پست صدارت اجرایی شده اند.

مشکل عمده دیگر اقوام در طول تاریخ افغانستان این بوده است که آنان هیچگاهی نتوانسته اند بدون حضور سران فاشیست قبیله در کنار هم قرار بگیرند. در هر مقطع زمانی که دیگر اقوام و یا چند قوم بزرگ تصمیم به اتحاد و یا هماهنگی در میان یگدیگر داشته اند، حتما چند عوض اصلی و طراح فاشیست قبیله خود را در میان آنان جای داده و بدون اینکه آنان متوجه شوند، تمامی نقشه های شان را نقش برآب کرده و آنان را همچنان در اختلاف و سردرگمی نگهداشته اند.

گذشته نشان داده است که حامد کرزی از یکطرف، انورالحق احدی از جانب دیگر و اسماعیل یون در حاشیه، همواره باعث اختلاف و حتی درگیری دیگر اقوام با یکدیگر بوده اند. حتی این افراد پا را از حیطه جغرافیایی افغانستان فرا تر گذاشته و در میان متحدان بین المللی مخالفان قبیله نیز رسوخ کرده اند.

برخی از جاهلان "به اصطلاح" سران اقوام بارها فریب نیرنگ بازی های حامد کرزی و انورالحق احدی را خورده اند ولی متاسفانه بازهم چشمان خود بسته و در کنار آنان قرار می گیرند بدون اینکه به گذشته کرداری و پنداری این افراد توجه کنند.

طی چند دهه اخیر، سران فاشیست قبیله موفق شده اند تا زورگویان و قدرتمندان دیگر اقوام را تضعیف کرده و در مقابل، زورگویان خود را قدرت بیشتر بخشیده و حتی از میان نسل جدید آنان نیروهای قدرتمندی بسازند تا بطور مشخص و واضح جلوی دیگر اقوام بایستند. افرادی مانند فضل الهادی مسلمیار، حنیف اتمر، فاروق وردک، اسماعیل یون، ناصر اصولی، حمدالله محب، عمر زاخیلوال، ضیاالحق امرخیل، ملا تره خیل و....

اگر دقیق تر شویم متوجه خواهیم شد که فرمانده اصلی تمامی سران فاشیست قبیله در طول سه دهه اخیر، حامد کرزی بوده است، همین فردی که حالا در نقش میانجی میان غنی و عبدالله به رایزنی مشغول است.
او مامور اصلی آمریکایی ها با نقشه های انگلیسی و پشتیبانی تدارکاتی پاکستان جهت غارت بیشتر کشور توسط آمریکایی ها و سرگرم نگهداشتن دیگران در راستای مشغولیت های ذهنی سیاسی است.

در اصل کرزی باعث ایجاد امپراطوری ها اقتصادی از راه دزدی و غصب و چپاول برخی از سران دیگر اقوام گردید تا چهره آنان را نزد مردم خراب کرده و تمرکز شان را از مسیر غارتگری آمریکایی ها منحرف بسازد که موفق هم شد و اینک دیگر بزرگ قومی از دیگر اقوام وجود ندارد که با سربلندی در کنار مردم خود قرار بگیرد و ادعا کند که صادقانه بدون زراندوزی و تجمل گرایی همواره مددگار مردم بوده است.

کرزی از هرکدام از سران دیگر اقوام یک یا چند گروگان در دولت داشت که با سربلندی آنها را تحویل اشرف غنی داد. کرزی با زرنگی روباهی خویش، فرزندان و نزدیکان سران دیگر اقوام را در نمایندگی های سیاسی و برخی از ادارات دولتی جابجا کرد تا آنان برای حفظ موقعیت فرزندان و نزدیکان خویش، در هر مرحله ای در مقابل دولت فاشیستی قبیله سکوت کنند و چوکی های موقتی عزیزان نزدیک شان را بر منافع عامه مردم ترجیح بدهند که متاسفانه چنین شد و تقریبا تمامی آنان از این امتحان در برابر مردم خود شرمسار بیرون آمدند.

اینک نیز جناب کرزی ماموریت دارد تا در میان تیم عبدالله اختلاف ایجاد کند که این ماموریت برای کرزی در مقایسه با ماموریت های موفق گذشته اش، کار سختی بحساب نمی آید و از همین حالا نشانه های اختلاف در میان اعضای تیم عبدالله هویدا شده است.

سران دیگر اقوام و رهبران جهادی و بزرگان و متنفذین مردمی! چه زمانی می خواهید بفهمید که چندصباحی دیگر زنده نیستید، پس بیایید و بخاطر آینده این مردم، از چوکی ها و موقعیت های سیاسی و اقتصادی که به نفع قبیله تمام می شود بگذرید و برای یکبار هم که شده یک تصمیم شجاعانه و خداپسند در راستای منافع مردم خود بگیرید که بطور یقین نجات شما و فرزندان شما و قوم و مردم شما در گرو همین تصمیم شما است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
اقوام
نظرات بینندگان:

>>>   وای بحال تاجیک و ازبک هزاره که همیشه غلامی پشتونها را میکنه اگر تاجیک و ازبک هزاره و پشتون باهم نشوند پدر کسی نمیتانه در افغانستان حکمروایی کنه

>>>   برای من از کد 91 پول بدهید تابرای اعضای تیم عبدالله توزیع کنم که حتی کمر به ترور یکدیگر ببندند ، آن تیم نیست غاصبان غارتگران دزدان افراد بی مسئولیت که صرف بخود ومنافع فرعونی خود فکر میکنند درانجا تجمع کرده اند ، نه پلانی دارند نه هم میدانند چی باید بکنند

>>>   عبدالله باید به هر نحوی که میشود تیم خود را حفظ کند. حفظ تمامیت تیم ثبات و همگرایی باعث ثبات در وطن است.
عبدالله از پنجاه فیصد قدرت همه را به هم تیمی های خود بدهد و فقط در راس شورای مصالحه باشد مگر به این شرط که با جرئت و درایت عمل کند.

حرمت جناب دوستم و خلیلی و صلاح الدین ربانی باید حفظ شود و راضی نگاه داشته شوند و حق شان است که تضمین بخواهند چون بر غنی اعتماد کردن حماقت است.
احمد ضیاء مسعود بهتر است که سیاست را بگذارد به صلاح الدین خان و خود دست و آستین بر بزند و به حیث معاون جمعیت اسلامی کار های حزبی را سر و سامان بدهد تا زمینه کنگره جمعیت مهیا شود و جمعیت با قدرت و وحدت تمام برای سال های آینده توان حضور در سیاست ملی و جهانی را داشته باشد.
جمعیت ، افغانستان شمول است و نیروی بزرگ جوانان را در خود دارد به شرط اینکه این نیرو توحید و سمت دهی شود در غیر آن شاید جمعیت طی یک دو دور دیگر انتخابات به طرف اضمحلال دائمی برود.

غنی ، کرونا و صلح را در گروگان دارد و انتخابات آمریکا هم فرصت را تنگ تر کرده و به هر نحوی باید خود را به انتخابات آماده کند و دست آوردی نشان بدهد پس درایت این است که از این فرصت به نحوی استفاده شود تا در این گیر و دار زیر پای فیل نشوید.

>>>   تشکر از کرزی صاحب ، خداوند بیشتر توفیق نصیبش سازد تا این شروفسادرا کاملا از روی زمین محو کند تا مردم ازشر اینان درامان باشند

>>>   عجب بدبخت هستند اینها که همیشه فریب خورده و علیه خود قیام می کنند. معلوم می وشد برخی از آینها به دنبال پول و مقام هستند و با اندک اشاره ای تسلیم دشمن می شوند.

>>>   ما دور نمی رویم.
بعد از فروپاشی دولت داکتر نجیب،کی ها داخل شهر کابل شدند و چه کسانی دولت را زیر کنترول خود آوردند؟
شورای نظار،جمعیت اسلامی،وحدت اسلامی،جنبش اسلامی.
همه تاجک ها و هزاره ها و ازبک ها.
گلبدین را از شهر کابل بیرون کردند و گلبدین در خارج شهز کابل در چهار آسیاب موضع گرفت.
آیا همه این گزوپ ها برضد گلبدین قیام کردند و او را از چهار آسیاب کابل دور کزدند و یا این که بین خود بر سر تقسیم قدرت جنگیدند و در سر یکدیگر زدند و یکدیگر را کشتند؟
چرا هنگامی که طالب ها به افغانستان آمدند،با وجودی که پشتون ها گروپ های مختلف و قبایل مختلف هستند،با هم اتحاددکردند و تمام گروپ های مسلح جهادی غیر پشتون را خلع سلاح کردند و قدرت را بدست خود گرفتند؟
پس شما نه در بودن پشتون ها توانایی رهبری دولت را دارید و نه هم در بودن پشتون ها.
شما باید هم آگاهی از سیاست داخلی دولت داری داشته باشید و هم از سیاست خارجی.
شما نمیتوانید یک جانبه خودرا تحت نام زبان مشترک.در دامان ایران بیاندازید.
شما باید در روابط خارجی خود از دیپلوماسی کار بگیرد و تعادل روابط را با تمام کشور های همسایه و منطقه و جامعه جهانی در نظر داشته باشید.
شما باید تجربه کافی در بخش اقتصاد و تجارت داشته باشید و تولیدات داخلی را بلند ببرید و کسر بیلانس تجارتی خویش را با کشور های دیگر از بین ببرید.
شما باید سیستم آموزش خود را مطابق نورم ها و ستندرد بین المللی بسازید.
شما باید کوشش کنید هم زمان بخش های زراعت و صنعت و خدمات اقتصادی را در کشور بالا ببرید.
اگر شما بنشینید و به تاریخ پنج هزار ساله خود فکر کنید و به جهاد خود ببالید و دیگر هیچ کاری انجام ندهید،شما به هیچ جایی نمیرسبد.

>>>   بک چیز باید برای تان یاد آور شویم که شما ها باید کرزی را مانند یک طبقه از هندو ها که کلانتر خود را برهنه کرده واز هر قسمت بدن ان بوسه میگیرد و از او عبادت میکند شما کرزی را به همان نوع عبادت کنید همین کرزی لعنتی بود که افغانستان را پارچه پارچه کرد و به گرگ صفتان و بی موروت ها تسلیم کرد کرزی پیش مردم افغانستان مجرم است وباید این بیحیثت باید به دار اویخته شود وشما خورده منکر ها باید پیش وجدان خود خجل باشید که در مقابل کرزی بی حیثیت سخن به زبان میاورید

>>>   صلح داییمی وآشتی پایدار خواست وآرزوی دیرینه اکثریت مطلق ملت مومن وجنگزده افغانستان هستند. بیشترازچهل سال میشود که مردم مومن افغانستان درجنگ داخلی صدها هزار معیوب ومعلول بجا گذشته اند.میلیون ها نفر درکشورهای همسایه ودور مهاجر گردیدند.جنگ خانمانسوز افغانستان علاوه بر تلفات وضایعات انسانی، خسارات اقتصادی وفرهنگی وتعلیمی هنگفتی درافغانستان بجا گذاشته اند.شهرها ویران شدند،راه های مواصلاتی وپل ها تخریب گردیدند.دراکثر مناطق زمین های زراعتی به خواطر جنگ های داخلی برای مدت زیادی بدون کشت وزراعت باقی ماندند.کوه های انبوه ازجنگلات دراثرجنگ ها به خاکستر تبدیل شدند.تجاران وصاحبان سرمایه به خواطر عدم امنیت ونبودن شرایط مناسب برای سرمایه گذاری درداخل افغانستان ،سرمایه های شان را به خارج انتقال دادند.هزاران وسایط نقلیه مردم درین مدت چهل دراثر جنگ طعمه حریق گردیدند.ازنظر فرهنگی تردد وروابط بین ملت افغانستان محدود گردیدند واین محدودیت ضربه شدیدی برفرهنگ وعنعنات اصیل مردم افغانستان وارد آوردند ودرعوض فرهنگ نامتجانس وناپسندیده وارد جامعه افغانستان گردیدندوبه همزیستی مسالمت آمیز وروابط حسنه بین اقوام مختلف افغانستان ضربه جبران ناپذیروارد کرده اندکه درحال حاضر مشکلات زیادی برای ملت مومن افغانستان به بار آورده اند.درین مدت اکثرمناطق ازنعمت درس وتعلیم وتربیت محروم مانده اند.مکاتب دولتی وعلوم مدرن بنا به تبلیغات سوء وهم درجنگ های داخلی خیلی سال ها مسدود وبدون دانش آموز بودند.دانشگاه ها وپوهنتون ها محدود وبه اندازه حداقل کفایت مردم هم کمتر بودند.دراثر جنگ های داخلی آساس وتشکیلات اردو وپولیس محو ونابود گردیدند برعکس افراد مسلح به شکل گروپ های دارای افکار متضاد ودربعضی حالات با برداشت دشمنان گروهی شان تبارز کردند که درنتیجه دراثر برخورد وجنگهای تنظیمی وگروهی درتمامی قصبات ونواحی افغانستان هزارها انسان بیگناه عم از ذکور واناث واطفال متواری و کشته شدند.افراد مسلح خطرناک وآدم کشان بین المللی نیز باافکار سیاسی عوامفریبانه وارد افغانستان گردیدند.هرج ومرج در اکثر مناطق حکمفرمابود.یکعده ماجراجویان وفرصت طلبان بااستفاده ازین وضعیت وناامنی پول هنگفتی بدست آوردند.این وضعیت نامنی وعدم حکومت مرکزی وهرج ومرج طویل المدت کشورهای منطقه وجامعه جهانی رامجبور ساخت که برای پایان دادن به این وضعیت غیرقابل تحمل افغانستان خاتمه دهد ویک حکومت وسیع البنیاد که نماینده تمامی احزاب سیاسی ،قومی وگروهی باشد درافغانستان بوجود آید.برای اجرایی وپیشبرداین پروسه لازم بود که درقدم نخست نیروهای نظامی برای گرفتن امنیت نقاط مختلف افغانستان وارد این سرزمین گردند.درعین زمان فعالیت های سیاسی نیز درداخل وخارج افغانستان شروع شدند.آساس یک حکومت مرکزی باشرکت ذکور واناث درافغانستان بنا نهاده شد.کومک ها اقتصادی کشورهای منطقه و جامعه جهانی برای بازسازی ونوسازی درتمامی زمینه ها شروع شدند.برای امنیت پایدار ومحو بی نظمی آساس اردو وپولیس وامنیت ملی بنا نهاده شدند.مکاتب وپوهنتون ودانشگاهای دولتی وخصوصی عم ازذکور واناث به خواطر ارتقای سطح تعلیمی وفرهنگی ورشد وترقی افغانستان درپایتخت و ولایات وولسوالیها به فعالیت آغازنمودند. قانون آساسی بنا برشرایط واوضاع سیاسی جدید باشرکت علمای دینی،روحانیون، دانشمندان،حقوق دانان ذکور واناث وجامعه مدنی درافغانستان به عنوان وثیقه ملی تدوین وترتیب گردید.پارلمان های ولایتی وولسی جرگه ومشرانو جرگه با رای وانتخاب ملت مومن افغانستان برای تصویب وتایید قوانین ضروری شروع به فعالیت نمودند.قوه قضاییه برای جلوگیری ازجرم وجنایات درکنارقوای مجریه ومقننه تشکیل گردید.انتخابات برای تعیین زعیم کشور ونمایندگان ملت درپارلمان ها تاحال چندین دفعه عملا صورت گرفته اند.تجارت داخلی وخارجی رونق بی سابقه داشته اند.اعمار سدها وبندهای آبی برای پیشرفت ورشدزراعت درمناطق ونواحی مختلف افغانستان اعمار گردیده است.ترمیم واعمار راه های مواصلاتی عمده واصلی اسفالت وقیر ریزی گردیده اند.درمناطق صعب العبور راه های مواصلاتی خاکی جدید اعمارگردیده اند.برای رشد صنایع دستی درروستاها ودهات فعالیت های چشم گیر صورت گرفته اند.ساختمان های ادرات دولتی وشفاخانه های دولتی وخصوصی درتمامی نقاط افغانستان ساخته شده اند.مکاتب ومراکز تعلیمات فنی ومسلکی برای تربیه افرادفنی ومسلکی درمرکز وولایات شروع به فعالیت نموده اند.خوشبختانه درحدود یک سال است که برای صلح پایدار وامنیت سرتاسری درافغانستان جنگزده وویران شده با کومک کشور های همسایه ومنطقه وجامعه جهانی جلسات وگفتگوها به شدت ادامه دارد وتاحال پروسه صلح پیشرفت چشم گیر داشته است.انشالله روزی ملت مومن وصلح دوست افغانستان شاهد صلح عادلانه پایدار وامنیت سرتاسری درافغانستان باشند.متاسفانه تاحال بعضی گروپهای مسلح غیرمسئول درکنج وکنار افغانستان دست به آدم کشی،انفجار وانتحار میزنند وانسانهای بی گناه عم ازذکور واناث واطفال وهموطنان خویش را به کام مرگ میفرستند .این آدم کشان وماجراجویان ودشمنان ملت مومن افغانستان بدانند که صلح وامنیت دیر ویازود به افغانستان آمدنی است اما خوطرات تلخ وماجراجویی غیر انسانی گروه های مسلح غیر مسئول به اذهان ملت مومن وصلح دوست افغانستان تاابد خواهد ماندواین جنایات وآدم کشی شان ثبت تاریخ خواهد شد.لذا بهتر است برای محو وجلوگیری از ماجراجویی ازخونریزی بیشتر هموطنان شان هرچه زودتردست از ماجراجویی وآدم کشی بردارند و به پروسه صلح عادلانه کشورهای منطقه وجامعه جهانی همکاری صمیمانه وقلبی خودهارا شروع نمایند تا به یاری خداوند جل جلاله صلح عادلانه پایداروامنیت سرتاسری درافغانستان جنگزده حاکم گردد.زنده وجاوید باد همزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر افغانستان مستدام بادصلح عادلانه وامنیت سرتاسری ،محوونابود هرگونه تبعیض ونفاق افگنی وماجرا جویی بین اقوام برابرساکن افغانستان.
ومن الله التوفیق
عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   نویسنده عالیقدر کود۴!
شما همواره معقول ومقبول مینویسید.
مردم با تاخرعقلی پیشرفته انسانهای کودن و بی مسولیت را رهبر انتخاب کرده اند که انها صرف متوجه جیب خود٫ فامیل ویزنه وخسربره خود هستند.
عاقل

>>>   بهانه برائت پهلوان شکست خورده، تنگ بودن نیکراش است.

>>>   ماکه پنچهزار سال تاریخ داریم نمیتوانیم سوزنی بسازیم اما استرالیاکه دوصد سال تاریخ ندارد شیشه های ساخته که وقتی نصب کلکین خانه ها شوند از نور خورشید مانند سولر برق تولید میکنند:
اگرباورنداری اینه بخوان :
گروهی از محققان استرالیایی می‌گویند این رؤیا به وقوع پیوسته است.
این محققان می‌گویند که سرانجام موفق شده‌اند سلول‌های خورشیدی را که اکنون در پانل‌های خورشیدی روی سقف خانه‌ها استفاده می‌شود تا اندازه‌ای شفاف و ترانما کنند که بشود آنها را در پنجره‌ها قرار داد.

تلاش‌های متعدد برای ساختن پنجره‌های خورشیدی نیمه‌شفاف و محقق ساختن این رؤیا تا پیش از این به خاطر ناپایداری مواد، بازده پایین و قیمت بسیار بالا شکست خورده بود.
اما اکنون با بودجه مخصوصی که آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا در این راه مصرف کرده، پژوهشگران توانسته‌اند یک ماده آلی نیمه‌رسانا تهیه کنند که می‌شود آن را تبدیل به بَسپار (پلیمر) کرد و با آن پایداری سلول‌های خورشیدی نیمه‌شفاف را تضمین کرد.
تیم پژوهشی دانشگاه مانِش (موناش) در ملبورن استرالیا که به این فناوری دست یافته اکنون در حال همکاری با «وریدیَن گلاس» یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیشه در استرالیا است، تا ساخت و فروش انبوه این محصول بتواند آغاز شود.
( پنج هزار سال تاریخ )

>>>   برای نفاق انداختن بین اقوام از همه مضر تر پنشیری ها هستند ،همین ها هرزمانیکه فرصت برای سشان مساعد شد ومنافع شخصی شان تامین شد دیگران رازیر پا میکنند وهر زمانی از قدرت افتادند آن وقت باز بنام قوم حرف میزنندهمه آنها دوصد نفرنیستنداماهرکدامش فکرمیکند نابغه است هرکدامش بنام خود یک انجوی بنام حزب روند سازمان نهضت وغیره وغیره ساخته اند که درحقیقت هریکی در بیست حزب وسازمان شامل است وافغانستان را مال شخصی خودشان میدانند،

>>>   بعد از توزیع یک یک کیلو گندم برای مرغان غرب کابل اکنون رئیس صاحب جمهور تصمیم دارد تا منبعد از طریق نانوائی ها برای مردنم ناتوان نان رایگان توزیع کند

>>>   وآن ستمکاران که با هم محرم اند
گرگ هاشان آشنایان هم اند
---------------
گرگ ها همراه و انسان ها غریب
با که باید گفت این حال عجیب؟.

>>>   نجیب بارور
چندروز پیش تیلفونی صحبت کردیم، از حرفهایش قوت گرفتم. در صف ما یکی از کسانی که سودای سربالا دارد صلاح الدین است. او هم خودش آگاه است و هم پیوند معناداری با نسل آگاه دارد. صلاح الدین در زمان ماموریت خودش هم نشان داد که از ماموران مطیع و گوش به فرمان نیست. امروز هم که نسل با شرف سیاسی در آزمون سرنوشت سازی قرار گرفته است؛ یکی از کسانی که پافشاری به اقتدار سیاسی دارد صلاح الدین خان است. او یک تنه ایستاد شده و برای همگان فراخوان داده است که معامله نکنید. نسل امروز باید قدر این آدم را بدانند. من بسیار دیر او را شناختم؛ هیچ کسی به میزان او در میدان سیاست قابل اعتماد و سنجش نیست.

>>>   آقای عبدالله نباید مفهوم مراسم تحلیف تعهد و سوگند به قران را با مراسم نکاح بستن خطبه ملا امام قریه خویش قاطی کنند.
واقعاً این به دوراز معیار اخلاقی یک انسان خواهد بود که همه چیز را به مسخره بگیرند وبه افتضآ بکشند. دراینمورد اصطلاح پرمعنی وطنی داریم : درهمه چیز شوخی ؛ درریش بابا هم شوخی ؟!!
البته دراینجا بحث من درمورد اینکه نتیجه معاملات و زد و بندهای پشت پرده عبدالله به کجا می انجامد هرگز نبوده ونیست ، یقیناً دیر یا زود همه چیزمعلوم خواهد شد و بدون شک مردم هم واکنش خودرا در زمینه خواهند داشت . ولی بحث من و سوال اساسی که توجه مرا به آن جلب نموده است اینست : سرنوشت تحلیف ویاتعهد قرآنی که این مردک همچون رییس جمهور به آن حلف وفاداری نموده است چطور میشود؟
زیرا مراسم تحلیف قرآن نه یک مراسم نکاه است که به این سادگی یک ملا بیاید خطبه بخواند عقد بسته کند برود ؛ نه طلاق محاکم وبلاخره ونه هم تاکید به فرمایش تعیین یک زعیم پشتون در «بن» !
اهمیت تحلیف را به گند کشیدن وپابند نبودن به تعهدات درزمینه توهینی است به ارزش و ماهیت اخلاقی و حقوقی این مراسم ، واین موضوع را وسیله تجارت ومعاملات قراردادان درنهایت امریک حرکت طفلانه ،و سبکسرانه بیشی نبوده ونیست وبرای تاریخ نهایت شرم آور است. اینرا میگویند با ریش بابا شوخی کردن...!!
عطا صفوی

>>>   مسوؤلیت شکست را صلاح الدین ربانی به دوش دارد ، زیرا او عبدالله را از آدرس جمعیت و تاجیکان نامزد داد ، مگر صلاح الدین نمی دانست عبدالله پشتون است و از بن تا امروز و در همه ی انتخابات به تاجیکان خیانت کرد ، صلاح الدین مگر نمی دانست که او در کودتاه علیه استاد ربانی شامل بود و از اولین کسانی بود که به امریکای ها مشوره داد که استاد ربانی سد صلح است باید یک پشتون در راس قدرت بیاید ! مسوولیت شکست این انتخابات را باید صلاح الدین ربانی اخلاقن بپذیرد ، صلاح الدین ربانی در مراسم قرآن خوری عبدالله ، با آشتیاق نعره تکبیر گفت و دست عبدالله را بلند کرد ، باید پاسخ و مسوولیت این شکست را به دوش بکشد و با مردم شفاف سخن بگوید که چرا شکست خورد ورنه اگر پنهان کاری کند خودش هم در شمار جفا کاران و معامله کران محاسبه خواهد شد. در تاریخ یک تصمیم غلط و اشتباه می تواند پیامد های غیر قابل جبران داشته باشد !

>>>   هههههههههه
سلام به همه والی های که تعین گرده بو چی شد انها در طول تاریخ باهم یکجا نشده و نمیتواند یک جا شود چر انها به سیاست بی نمی برد همه را تکه تکه کرد نوشی جان غنی بابا در زنده گی باز عبدالله دوسره سربلند نخواهد کرد
گل مرجان از بنجشیر

>>>   تاجک ها همه چیز در عبدالله عبدالله می بینند و ازبک ها در دوستم و هزارها در محقق و خلیلی - لطفا از این چهره های فروخته شده و متنفر دور شوید - تا و فتیکه که مردم در دور همین افراد باشند روی خوبی را نخواهند دید

>>>   اگـراشرف غنی بتواند دست این جنگ سالاران ودزدان غاصبان اختلاس گران جهادی را از یخن مردم کوتاه سازد واینان رابه گدال تاریخ بسپارد باید جایزه نوبل برایش داد ه شود
درینمورد تجربه کشورتاجکستان موجود است امام علی رحمان جنگ داخلی را ختم کرد برای مدتی جنگ سالارهایش را که جهاد می گفتند را درحکومت شریم ساخت وبعد از مدتی آنانرا یک یک یا خانه نشین ساخت یا زندانی حالا حکومتش خالص از اعضای همان مامورین سابقه است نام ونشان مجاهد را از تاریخ تاجکستان پاک ساخت افتخار به اینگونه رهبران
ر

>>>   Shoja Mohseni
طرفداران دو ايده امارت و خلافت در سراسر جهان كه سال ها در پي ساخت الگوي حكومتداري بودند و در نقاط مختلف جهان شكست خوردند، دوباره به افغانستان چشم دوخته اند.
الگو هاي مختلف نظام سازي اسلام سياسي ( حكومت مبتني بر انتخابات اخوان در مصر در زمان مرسي، اميد به ايجاد جمهوريت اخواني النهضه در تونس، اسلام گرايان ليبيا، الجزاير، بالكان، خلافت داعش در عراق و سوريه، شاخه هاي القاعده در كشورهاي مختلف، و.... ) همه شكست خوردند و دوام نياوردند اما سوال اين جاست كه گذشته از عوامل خارجي، چه عامل جامعه شناختي و داخلي در افغانستان وجود دارد كه نسل بيش فعال جهادگران بين المللي عرب - افغان در اين كشور پرورش يافت و صادر شد، و تا كنون دو الگوي حكومت براساس مدل اسلام سياسي ( دولت اسلامي مجاهدين و امارت طالبان ) را شاهد بوده و در شرايطي كه الگوهاي بسيار قوي اسلام سياسي در جهان شكست خورده، طالبان به عنوان الگوي امارتي اسلام سياسي قرار است دوباره به قدرت برسد؟

>>>   عبدالله آرمانها و روياهايمان را فروخت!
=======================
مبارزه برای تغیرات بنیادی کار مردان مُرددّ، شكاك، ترسو، جاه طلب، عياش بي بندو بار؛ مردانی که دل به میانه روی و مذاکرات با حاکمان ظالم بسته اند و انتظارات و روياهاي ملت شان را به معامله مي گيرند نیست.
انقلاب یعنی ارج نهادن به آرمان‌های والا و انتظارات بزرگ جامعه از پیشوایان انقلابی است. «در دنیای دوقطبی میان عدالت و بی عدالتی قرار داريم راه سومی در آن بنام مذاکره وجود ندارد.»
انقلاب هدیه ای الهی به خوش بینی های بی انتهای روح انسانی، یاد آور خاطره ها، اسطوره ها و رویاهای عصر طلایی است که در آن همه مردان و زنان هماهنگ با یکدیگر زندگی می کنند و هر فرد منافع خویش را در منافع دیگران جستجو می کند و همه بر محور عدالت می چرخند، آن عدالتی که الهام بخش دنیای واقعی روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ساخته می شود و فرد انقلاب خود را متعهد به بنای نوین شیوه زندگی و انهدام کهن شیوه زندگی می داند و پا بند به اعتقادات خویش؛ اصلاح جامعه را ناممکن می داند و بر سر هیچ مصالحه ای تن نمی دهد و هر آنچه بر سر راه عدالت قرار می گیرد باید برداشته شود حتي عبدالله را كه سالهاست كمر عوام فريبي و خيانت را بسته است بايد از سر راه برداشت.
Gol Amiri

>>>   ما باید به فکر ملت خودمان باشیم که در افکار و اندیشه و جنگهای عشیرتی 14 قرن پیش مانده و دارند خون همدیگر را می ریزند و می خورند. تا موقعی که فتنهً دین و مذهب از کشور رخت بر نبدند، کشور افغانستان هرگز به صلح و ثبات نرسیده و نخواهد رسید.ما مسلمانان نیازی به دشمن خارجی نداریم، زیرا دشمن خودمان همین دین و مذهب و افکار عقبمانده و ارتجاعی دشمن بزرگ ماست.

>>>   تکیه به افراد تجربهء ناکام است !
اتکا به فرد در سیاست همانقدر زشت است که تمرکز قدرت در دست یک فرد ، این دو باهم همخوانی دارند.
نیروهای پراکنده و باانگیزه و افراد وجود دارند ولی باتاسف جای تشکل عمل گرا و برنامه محور و انسجام خالی است .
برای گذار از بحران کنونی به نیروی متشکل انسجام یافته ، عمل گرا ، برنامه محور و با انگیزه نیاز است .
محمداسلم سلیم

>>>   محمد اکرام اندیشمند
دونالد ترامپ از طریق تیلفون به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفته است که به مهمانان طالب خود بگوید تا جنگ و مسلمان کُشی و افغان کُشی شان را در کشور خودشان کم بسازند.
امیر قطری میزبان تروریستان امارت طالبانی افغانی به ترامپ گفته است که چشم، من این پیام را به برادران خود می رسانم، اما یادت باشد که در موافقت نامه میان شما و برادران تروریست ما، آزادی ده هزار زندانی این برادران درج بود که شما هنوز آن ها را نتوانستید از زندان های دولت افغانستان رها کنید.
این صحبت تیلفونی رئیس ترامپ و امیر تمیم با تاکید بر آزادی زندانی های طالبان و کاهش خشونت پایان یافت. به این معنی که اگر زندانی های طالب آزاد نشوند، جنگ کم نمی شود.
اگر ده هزار زندانی طالبان آزاد شوند، آیا جنگ کاهش می یابد؟
پاسخ این پرسش را ممکن است صدیق افغان بر اساس فلسفۀ ریاضی پیدا کند که اگر ده هزار نیروی جنگی را بدون هیچ حساب و کتابی از زندان رها کنند، جنگ کاهش می یابد یا تشدید؟

>>>   یگانه راه حل و بیرون رفت افغانستان از فقدان حکومت

یگانه راه حل و بیرون رفت افغانستان از فقدان حکومت که باعث قتل و کشتار مردم بیگنا و سربازان بی دفاع ما شده است ، قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه حاکم کثیف یاوه گوی طرف دار اشغال بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است ,هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری در تفکر حذف اقوام غیر اوغان پختون راه حل نیست، با جسارت با دلیری برعلیه حاکم فاشیست عصر 21 جعل کار ،متقلب روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
باید خاطر نشان ساخت که متفکر دو جهان و مغز فاشیستی دوم جهان بعد از هیتلر اشرف غنی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر از پنج سال به ساحل رفا وآسایش کشیده نتوانست.
اشرف غنى و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیراوغان پختون كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور شهود آن مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه ترویست تفکر حذب اقوام بومی کشور بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده بود.
بنابر این غنی مغز تفکر حذب لیاقت های اقوام بومی کشور درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب و فاشیست معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو این گزافه گوی غنی نامرد بعد قول و مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف غوده یی سر طانی و ایده تجزیه را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.
بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با همدست ترورست ستون پنچم ارگ نشته ولی تو از دنیا بخبر هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه درجبعا ت جنگ بخون افتیده , غنی مغز گنده نمی تواند انسانی فکر کند، بناً ، او مردم شریف با دیانت برخیز تا چه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب تک قومی قبیله ارگ نیشن بد اخلاق سکسی خواهدشد.
جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین خورشید شما هستد ، هرچه عاجل برخیز و قیام در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیستها جاهل وجنایت کاران ارگ نیشن خونخوار برای خواست ها مطالبات تان آماده کنید واز هیچ تهدی حاکمان جاهل ستم گر فاشیست نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای شکست طلسم انحصار قدرت جعل حاکمان ستم نجات وطن حکومت همه شمول را حمایت کنید ونجات از دست حلقه ای های خبیثه فاشیست و تروستان درون حکومت غنی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی وطن نیاکان تان از دست خاین نجات دهید.
هموطنان مبارز , دلیر شجاع وطن با یک روز حرکت قیام عمومی برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه خبیثه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی یک پارجه نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا سربازان بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .نه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم سربازان بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت و اشغال گران در کشور غزیز ما افغانستان است ,هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری در ایده تفکر حذف اقوام راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بخاطر جلوگیر از تجزیه کوچیزم بیاید. البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی سربازان عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 18 سال صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد ِ عصبی بیمار روانی و جسمی است و شهود آن چیغ و صدا و مرد بدخوی غش و مکار و حیله گر و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد .
چون غنی دارای مغز پوچ گنیده است از بابت رفتارتعصب و عمل شیطانی اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی در این سه سال انجام نداد و نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و افغان ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر ران آزادسازیم
با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن افتابی ما را آباد سازیم

>>>   Hamid Rahguzar
ما به پيوستن داكتر عبدالله به دولت و مقرري اش در راس شوراي مصالحه خوشبين هستم.
اما مشكل اصلي اينجاست كه يك گروه فرصت طلب به نام اصلاحات و تغيير، ٢٠ سال است كه مردم را به گروگان گرفته اند.
ما در روزهاي اول تشكيل تيم هاي انتخاباتي، به دوستان مشوره داديم كه داكتر عبدالله قصد رياست را ندارد و در ضمن شريك قابل اعتماد هم نيست.
گفته بوديم، يا خود را نامزد رياست جمهوري كنيد و يا با داكتر غني كنار بياييد.

استدلال اكثريت اين بود كه اينبار نمي گذاريم كه داكتر عبدالله بدون مشوره كاري كند.
پنج سال، زمان كمي نيست و داكتر عبدالله اين فرصت بزرگ را از دست داد.
شما بفرماييد و بگوييد؛ كوچكترين كاري كه داكتر عبدالله در ٥سال، در قسمت تغيير و تطبيق توافق نامه حكومت وحدت ملي كرده، چي است؟!
بحث اصلي اينجاست كه هزينه انتخابات و كشمكش هاي پسا انتخابات را مردم افغانستان پرداخته اند و هيچ گونه زياني متوجه داكتر عبدالله و تيم توجيه گرا و ياوه گوي او نشده است.

>>>   Hamid Rahguzar
پيوستن داكتر عبدالله عبدالله نامزد بازنده انتخابات گذشته را به دولتِ تحت رهبري داكتر اشرف غني به فال نيك مي گيريم.

مطمين هستم كه حضور داكتر عبدالله در راس شوراي عالي مصالحه، روند مذاكرات صلح را به سمت بهتر سوق خواهد داد و زمينه را براي صلح در كشور فراهم خواهد كرد. موفقيت هاي ملموس و مشهودش را در اين راستا خواهانم.

شماري از افراد تازه به دوران رسيده كه در يكسال گذشته، به آدرس ما حرف هاي سخيفانه و زشت حواله كردند، اين را بدانند كه ما در سياست و قواعد بازي هاي سياسي و پيشبيني هاي وضعيت سياسي، به مرحله روشن و مطمئن رسيده ايم.
به هر حال، همين كه يك جماعت پس از لغو رياست اجرائيه بيكار مي شوند و اكنون رييس جمهور غني در نظر دارد كه اين جماعت را در معينت نشرات وزارت فرهنگ جابجا كند، يك اقدام نيك است...

>>>   عطا صفوی
گوساله "چند مادره"....!!
--------------------
با اینکه از اینچنین گوساله های " چند مادره " کم نداریم وممکن است استفاده این اصطلاح سوچه وطنی برای تمامی هموطنا نم آشنا نباشند ؛ ولی به هرشکل این اصطلاح زمانی به آن تعداد افراد گمراه وسبکسراستفاده میشود که راه خودرا گم گرده اند چون " گوساله ها "نمیدانند که مادر اصلی اش چه کسی است ودرطویله خانه دهن خودرا به پستان چندین گاوه میزند تا شکم خودرا سیر کند وبه این میگویند گوساله چند مادره وحتی دیده شده است ازشیر خرها هم صرفه نمیکنند.
دقیقا این سیاسیون بی خرد پیش ازاینکه در درو دروازه خود را بدانند بی صاحب وبی اداره ولجام گسیخته چون مرغ ها درهر جا دل شان شد بیضه میمانند وازهرگاوی شیرمیمکند ودرعقب دروازه دیگران درنوبت ایستاده اند.وضعیت موجود بیانگراینست که این سیاسیون بی معرفت همچون گوساله های "چند مادره" به چنین روشی رو آورده اند ومیخواهند حتی نسل ازخود بجامانده شان هم به این مرض شرم آور عادت کنند.

>>>   محمد اسلم سلیم
هر طرحی که میانجی آن سیاف " شیخ فتنه و کرزی جاسوس باشد ، برای مردم ما عزت نه بلکه ذلت به بار می آورد.
سیاف ، کرزی و غنی احمدزی دارای یک تفکر اند!

>>>   برادران نهایت محترم همه شما الحمدالله مسلمان هستید از سخنان که مخالف انسانیت و. عزت وشرف انسانی است و کلمات رکیک در حق برادران مسلمان تان استفاده مینماید و یکدیگر را متهم به تبیعض وقومگرایی میکنید به هر یک شما برادران محترم ومسلمان در این ماه پر برکت مگر لازم چنین کلمات ناشایسته وناجایز بر زبان بیاورید تا جاییکه من فکر میکنم نویسنده این مقاله همه را بجان همدیگر انداخته و شما برادران محترم پشتون و تاجک وهزاره وازبک چنان کلمات ناسنجیده وبی ارزش مینویسید که عقل سالم انرا قبول ندارد خوب به امید روزیکه وحدت وهمرنگی و همبستگی در ملت بزرگ ما رونما گردد !!!
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است