تسلیم و مرگ سیاسی ثبات و همگرایی
عبدالله حق ندارد بدون مشوره با مردم و رای‌دهندگان، خودسرانه تصمیم بگیرد. تجربه‌‌ی تلخ پنج سال حکومت وحدت ملی نشان داد که چنین توافقات اصلا ضمانت اجرایی ندارد و یک فریب سیاسی‌‌ است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۹/۲/۲ کد خبر: 163103 منبع: پرینت

قرار شنیده‌ها اگر زمزمه‌های توافق دسته‌ی ثبات و هم‌گرایی با ارگ با پذیرفتن ریاست شورای صلح و سهم پنجاه درسد در قدرت و حکومت درست باشد، چنین توافقی به معنای تسلیمی و مرگ سیاسی است. سران این دسته حق ندارند در این زمینه بدون مشوره با مردم و رای‌دهندگان، خودسرانه تصمیم بگیرند. تجربه‌‌ی تلخ پنج سال حکومت وحدت ملی نشان داده است که چنین توافقات اصلا ضمانت اجرایی ندارد و یک فریب سیاسی‌‌ است.

سران ثبات و همگرایی باید بدانند که مردم برای این شروط و خواست‌ها (ابطال نتیجه‌ی انتخابات، تغییر نظام سیاسی از ریاستی به صدارتی یا پارلمانی و تعدیل قانون اساسی) از آنان حمایت کرده اند. اگر این خواست‌ها برآورده نشوند، بهتر است سران این دسته، با آن‌که با وقت‌کشی‌های مستمر خویش فرصت‌های مناسب را از دست داده اند، به ایستادگی و اقدامات عملی ادامه بدهند و اگر آن نیز نتیجه نداد، بهتر خواهد بود در نقش اپوزسیون سیاسی قرار بگیرند تا معامله‌ی مجدد و گرفتن چند کرسی و مقام بی‌صلاحیت و غیر اجرایی.

آنان باید از تجارب تلخ گذشته آموخته باشند که در موجودیت آقای غنی و ارگیان، گرفتن هیچ مسند و تعهدی ضمانت اجرایی ندارد. جنرال دوستم نباید به گرفتن یک رتبه‌ی نظامی، معاونیت وزارت دفاع، چند وزارت و تعیین چند والی دل، خوش کند. او باید درس گرفته باشد که در پنج سال معاونیت نخست ریاست‌جمهوری چه کرد که پس از این بکند. به همینگونه دکتر عبدالله و آقای محقق در پنج سال ریاست و معاونیت ریاست اجرایی چه کردند که پس از این بکنند.

در این میان، چنان‌که گفته می‌شود، صلاح‌الدین ربانی و احمد ضیامسعود در موضع گذشته‌ی خویش استوار مانده اند و بر ابطال نتیجه‌ی انتخابات و ایجاد سمت صدارت تأکید دارند. گفته می‌شود که آنان توافقات احتمالی جدید را نپذیرفته اند و اگر این زمزمه‌های رسانه‌یی واقعیت داشته باشد، در میان دسته‌ی ثبات و هم‌گرایی اختلاف ایجاد خواهد شد و در صورت انجام چنین معامله‌یی بیشترین زیان را حزب جمعیت اسلامی خواهد کرد و این حزب به جزیره‌های کوچک قدرت محلی و منطقه‌ای تقسیم خواهد شد. آنچه را که ارگیان و نظریه‌پردازان جهت مخالف این حزب می‌خواستند و در برنامه داشتند.

آنان همواره در تلاش بودند تا این حزب فراگیر، مقتدر و پرنفوس و پرنفوذ را، که یگانه حریف و رقیب سیاسی خود می‌دانستند، به نحوی از انحا، تضعیف کنند و به مرور زمان با ابزارهای ترور، تطمیع، تفرقه و توطئه تقریبا به این آرزوی دیرینه‌ی خود رسیده اند و اگر این معامله انجام شود و شایعه نباشد، ارگیان سنگ تمام اهداف خود را خواهند گذاشت و این آرزوی دیرینه‌ی شان بگونه‌ی کامل محقق خواهد شد.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم ثبات
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   باید یاد آور شویم که افغانستان‌ خانه شخصی چند فاسد نیست که باید به هر وسیله باشد باید قدرت داشته باشد و این تنها به عبدالله مربوط است که از هر راه که باحکومت کنار میاید و باید بیاید بازنده است واگر هدف خدمت به مردم دارد باید هر ماموریت که برایش داده می‌شود قبول نماید و مصدر خدمت شود واین اولاد ناخالص چنگیز مانند نویسنده متن که دایم به نفاق مردم دامن میزند وظیفه عبدالله است که این خوک ها در لباس انسان را از دور خود دورنموده و به همکاری مشترک همرایی دولت این جاسوسان و چنگیز پرستان را نابود سازد چون اینها به نابودی افغانستان کمر بسته اند و باید کمر شان شکستانده شود

>>>   مرد،مردها شیطان بود که گفت نمیکنم سجده به این آدمک های خاکی این خاکی ها برای قدرت سر برادش را میبرند برای وبخاطر ثروت سگ واربا پوزه خودرا بپای ارباب خودگذاشته وآنر را میلیسند به خواهرشان تجاوز میکند خون میریزن وآتش می افروزند واز هیچ جنایتی نادم و روگردان نیستند.
جناب باوربامیک:- مردم میگویند آدم کور یک بار عصای خود را گم میکند، بار بار نه وهم گفته شده سزای قروت آب گرم است ،واین سزای شما ویگر پیروان این رهبران است که کور کورانه ودیده بدانسته باوجود آنکه میدانند که این به اصطلاح رهبرانشان همه بفکرخود وخانود خویش اند تمام دوره ماموریت که باید برای سعادت مرم خود سپری کنند مصروف سرزدن به مغازه های مود فیشن سپری میگردد. این رهبران خود ساخته نه کدام دور نمای سیاسی دارند ونه اقتصادی ونه حس وطن پرستی ونه احساس مردم دوستی فقط زمانی به مردم خود رجوع میکنند که انتخابات باشد ،تابتوانند از مردم گوسفندی برای بدست آوردن قدرت استفاده نمایند ، وبعد همه چیز فراموش شان میگردد( نه چرکی ونه پرکی) اگر خودشان برقدرت باشند حقوق اقوام تامین است ولی اگر از مسند بدور شدند باز حقوق اقلیت هارا نشخوار می نمایند.
من ازشما که قلم بدست ،که با سواد هم تشریف دارید میپرسم آیا از تجارب این بیست سال گذشته پند وتجربه نگرفته بودید بودید؟ آیا کور تر ازآن کوریکه فقط یک بارعصای خود راگم نمودبود تشریف نداشتید؟ ولی شما وپیروان این دیود ودد بیست سال است که عصای خود راگم میکنید مخوصن شما وقلم بدستان مثل شما که فریب این خود فرخته های مزور وفریب کار رابار بار خورده ومخورید وباز هم در آخر خط هم خود را فریب میدهند وهم باقلم خودخیانت میکنند که اگر حقوق بگیر نباشند مردم را فریب میدهند.
ع

>>>   عطا صفوی
گزینه دیگری را روی دست گیرید....!!
-----------------------------------
اگر این معامله ننگین پزیرفتن "شورایی عالی جنگ" وچند چوکی وپست لرزان که گفته میشود در راه است ، مطمینآعملی شدن اش نهایت تلخ وبدتر از سناریو 2014 خواهد بود . گفته میشود که تعدادی ازبی ریشه های معلوم الحال معامله گر این تیم این معامله ننگین را قبول کرده اند و گویا تنها آقای جنرال دوستم ، صلاح الدین ربانی واحمدضیامسعود مخالفت جدی دراینمورد نموده اند. بنآ اگر چنین است ووضعیت به اینجا رسیده است ؛ برای رهایی از اسارت دایمی ورهایی از سیطره فاشیزم قبیلوی ، بهتر است هرچه ذودتر برای حق وآزادی مردم خویش آقای صلاح الدین ربانی ویا جنرال عیدالرشید دوستم وارد میدان شوند که مسولیت تاریخی وانسانی را به دوش دارند وباوردارم که میلیون ها شهروند این سرزمین ازحرکت عدالتخواهی اینها پشتیبانی خواهند نمود. قبلا هم بخاطر عدم قاطیعت رهبری و افراد سست عنصر درونی موضوع گزینه ها رایاد آورشده بودیم.

>>>   خسر بره ویازنه بی مسئولیت ترین افراد درجامعه هستند، درین شرایط که سنوشت نظام سیاسی درخطر است این دو فردبی استعداد وبیکار فقط به منافع شخصی خود وبه انتقام می اندبشند ،
جناب عبدالله باید راهش را از کسانیکه سارق هستند وقبلا از طریق رسانه هاازسرقت شان همه جهان ومردم آگاهی دارندجدا کند وبگذارد تا اینها تجرید شوند تا مجبور شوند منبعد به دنبال سرمایه ها وپول های حرامیکه قبلا بخارج انتقال داده اند بروند وآنجا زندگی کنند ومردم از شر شان رها شوند
ر

>>>   عبدالله باید اول از ریاست جمهوری استعفا بدهد

>>>   استر جنرال عبدالرشيد دوستم بحيث سر قوماندان اعلاي اردوي ملي افغانستان مطرح شده است

>>>   حزب جمعیت همانا لشکر زمینی ملحدین که علیه نظام شرعی شورش کردند. باید توبه کنند. واگر نه رسوای هردوعالم خواهند شد. انشاالله

>>>   اکر داکتر عبدالله کلان تیم ثبات و همگرایی است هر تصمیمی که بگیرد باید قابل قبول همه تیم باشد اگر هر لوده تصمیم کیر باشد به جایی نمیرسیم

>>>   غرس نهال کنید که در فردا های بعد باغ بی درخت نشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است