اشرف غنی: عجله کنید که گندم ها خلاص می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۸    ۱۳۹۹/۱/۳۱ کد خبر: 163092 منبع: پرینت

اشرف غنی خطاب به مردم افغانستان عجله کنید که گندم ها خلاص می شود.
اشرف غنی رییس جمهور و اعضای برجسته تیم دولت ساز از هفته ها به فکر این بودند، تا کمک های عاجل را برای شماری از مردم کابل که از تآثیر ویروس کرونا با فقر و تنگ دستی روزگار سپری می کنند کمک شود. اخیرا دولت افغانستان برای دستکم یک هزار خانواده نیازمند در کابل چهارونیم کیلو گندم به هرخانوار کمک کرد، که واکنش‌ها به این میزان کمک دولت به نیازمندانی که به دلیل قرنطینه کابل بیکار شده اند، از همان زمان آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

برای چگونگی کمک های عاجل به مردم کابل مغرهای متفکر در ارگ تصمیم گرفتند برای نیازمدان کیسه های گدم به مقدار حدود ۴ یا ۵ کیلو گرام را که اگر سنگ ریزه ها و سایر اشغال ها آن کم شود، شاید بیشتر از دو و نیم کیلوگرام نماند را برای رفع نیازمندی های فوری یک هزار خانواده توزیع کنند.

تیم ارگ با افتخار و سربلندی این کمک های دوستانه را در رسانه ها منتشر نموده است، انتشار این خبر نه تنها در رسانه های افغانستان بلکه در رسانه های بیرون از کشور به عنوان یک رسوایی سیاسی به اشرف غنی و تیم اش تلقی شده، اینک پس دو یا سه روز که ارگ متوجه شده، چه اشتباه بزرگی انجام داده و بگونه ای به کمک گیرندگان توهین شده است.

مشاور ارشد اشرف غنی وحید عمر رییس کمیته دولتی مبارزه با شیوع کرونا به رسانه ها با سرافکندگی گفته، این کمک ها ففط برای آزمایش بوده تا دولت نتیجه آنرا ببیند. ارگ تصور کرده یک هزار فامیل در کابل گدا هستند، ندانسته که فامیل ها به حالت از دست دادن کار روز مزد مردان شان به ویروس کرونا، بیکاری دست تنگ شده اند، نخست از همه باید اشرف غنی از این مردم شریف معذرت بخواهد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
گندم
نظرات بینندگان:

>>>   يك دانه ترموز ٥٠٠٠ افغانى و يك دانه چپركت ٣٢٠٠٠ افغانى خريده مى شود، همه خاموش اند.

>>>   به ملیون ها دالر گندم درجه سه را خریدند ودر گدام ها زیر نام درجه اول ذخیره کردند و حال به بهانه کرونا همان گندم های درجه ۳ را به مردم توزیع کردند و صورت مصرف را از گندم درجه اول نشان دادند.
دزدی نه شاخ دارد و نه دم

>>>   گندم هارا برای مرغ ها داده اند تا تخم بگذارند چون قیمت تخم هم بالا رفته است

>>>   دوست خوب روز بد:
هند برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا میان نیروهای افغانستان دو نوع دارو برای درمان بیماران کرونایی به وزارت دفاع افغانستان کمک کرد
وزارت دفاع ملی افغانستان نوشت: وینی کمار سفیر هند در کابل در دیدار با اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت: این کمک ها با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انجام شده است.
ر

>>>   اصل قضیه در کجاست!
تمام مصارف خوراکه سی میلیون نفوس افعانستان،شامل آرد و روغن و برنج و چای و بوره،به یک ملیارد دالر نمیرسد.
در صورتی که هیچ فرد افغانستان کار نکند و قرار در خانه خویش خواب کند.
اما امریکا هر سال پنجاه ملیارد دالر در افغانستان خرچ میکند.
چرا؟
بخاطری که ازین پول ها خورد و برد صورت میگیرد.
اما افغانستان چرا مردم افغانستان را سیر نگاه نمی کند؟
بخاطری که افغانستان برای خورد و برد این پول ها به جنگ ضرورت دارد.
در غیر آنصورت مردم امریکا میگویند که در صورتی که افغانستان آرامی است،پس سربازان ما آنجا چه میکنند؟
بنأ جنگ باید ادامه داشته باشد.
حالا اگر تمام مردم برایشان نان و روغن و آرد و برنج و چای و بوره برسد،دیوانه هستند که به صفوف سربازان بپیوندند و در جبهه بروند و کشته شوند؟
معلومدار نی.
پس این گرسنگی است که مردم را وا میدارد که سرباز شوند و برای امرار معاش خود با جان و حیات خویش بازی کنند.
بنأ برای امریکا و دولت افغانستان.گرسنه نگهداشتن مردم افغانستان.یک امر حباتی برای حفظ دولت افغانستان و ادامه جنگ در افغانستان است.

>>>   آیا اشرف غنی پول این کندم ها را از کیسه خود داده یا از خزانه دولت است بهتر بود براب شان آراد می داد و یا۵۵ افغانی پول نقد حالا میخواهد این گدا بازی ها را سایر ولایات انجام دهد

>>>   اان گفتار وحید عمر مشاور خاص اجتماعی غنی احمدزی در تالار مجلس نماینده گان که وکلای مردم از چنین توزیع گندم ۳-۴ کیلو کندم به خانواده های نیاز مند کابل برای پاسخگویی فرا خوانده شده بود برای اقنایی وکلای مردم گفته بود که توزیعمقدار کم گندم نوع از ازمایشی بود و در اینده انهم نا معلوم مواد غذایی بیشتر دولت توزیع میدارد سخن وحید عمر در رسانه های داخلی و فیسبوک ها دست بدست گردید و مورد انتقعادات بیشمار مردم قرار گرفت و حتی در رسانه های خارجی از جمله بی بی سی هم موضوع را نشر کرده و انرا مورد انتقعاد قرار داده است و صدای اشنا امریکا هم به ان اشاره کرده ابراز انتقعاد نموده اند .

>>>   ازین کله خران نباید منتظر چیزی بیشتر بود. به این وحید احمق باید گفته شود که مردم مثل تو گدای گر کلیسا هاو مرستون های غرب نیست اگر تو آدم حسابی و با شغل ثابت در غرب می بودی برای چور در ین سرزمین نمی آمدی (پیش پنج هم پنج و پیش‌ما هم پنج). وهمچنان مردم سمپل هایی آزمایشی شما نیستند. معذرت خواهی اشرفک ....هم در واقعیت توهین به مردم رنجکشیده و شرافت مند ما خواهد بود.
آزاده

>>>   تعفن میمون های مقلد ساکن در ارگ، فضای افغانستان و همسایه هایش را چنان آلوده کرده است که حتی عزرائیل نیز سفرش را به این کشور به تعقیب انداخته است. کثافات چنین افتضاح در کشورهای دیگر با خون مردم شسته می شود. ولی مردم این سرزمین بی صاحب که در خوابند، اصلاً چرتی نمی زنند!
کبیری

>>>   اعلان و توزیع چارونیم کیلو کندم قصدا و عمدا صورت ګرفته تا مردم از دولت توقع کومک نکنند .

>>>   حمید عمر فکر می کند این هزار خاواده محترم کابلی گدا هستند تا برای شان خیرات بدهد اشرف غنی باید ازاین هزار فامیل معزت خواسته به هر خوانواده برای یک ماه ده هزار افغانی بدهید تاجبران شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است