کودکان پناهجو از یونان به آلمان منتقل می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۸    ۱۳۹۹/۱/۳۰ کد خبر: 163078 منبع: پرینت

کودکان پناهجو که از یونان به آلمان منتقل می شوند، از افغانستان و سوریه اند.
قرار است روز شنبه فقط کودکانی از کمپ های یونان به آلمان انتقال داده شوند که از سوریه و افغانستان به آنجا آمده اند. آلمان می خواهد در مجموع ۳۵۰ تا ۵۰۰ مهاجر خوردسال و بدون همراه را از کمپ های یونان بپذیرد.

به گزارش دويچه وله، قرار است ۵۳ تن از پناهجویان خوردسال و بدون همراه در آخر این هفته از یونان به آلمان آورده شوند. آنگونه که خبرگزاری آلمان «دی پی ای» روز جمعه از کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان «یو ان اچ سی ار» مطلع شد، در میان این کودکان و نوجوانان، دو فرد خوردسال و بدون همراه از اریتریا و دو پسر عراقی در سنین پنج و هفت ساله که مادر آنها در آلمان زندگی می کند، نیز شامل اند.

گفته می شود که باقی کودکان ۸ تا ۱۷ سال سن دارند. به گفته یک سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل، متوسط سن این کودکان مهاجر ۱۳ سال است.
آلمان می خواهد مجموعا ۳۵۰ تا ۵۰۰ مهاجر خوردسال و بدون همراه را از کمپ های پرازدحام در جزایر یونان قبول کند و در این زمینه کودکان بیمار، زیر ۱۴ سال و دختران ارجحیت دارند.
حکومت آلمان فدرال انتظار دارد که کشورهای دیگر اتحادیه اروپا که وعده پذیرش کودکان مهاجر را به خاطر شیوع کرونا به تعویق انداخته اند، به تعهداتشان عمل کنند.

بر بنیاد اطلاعات کمیسیون اروپا قرار است حدود ۱۶۰۰ کودک بدون همراه که برخی از آنها بیمار هستند، از یونان به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا انتقال داده شوند.
به غیر از آلمان، ۹ کشور دیگر اتحادیه اروپا (لوگزامبورگ، بلجیم، فرانسه، کرواسیا، فنلند، ایرلند، پرتگال و لیتوانیا) و سویس نیز می خواهند بخشی از این کودکان را بپذیرند.
تا به حال فقط ۱۲ مهاجر خوردسال از کمپ های یونان به لوگزامبورگ انتقال داده شده اند.

دويچه وله


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودکان پناهجو
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   مسؤل کمیته پناهندگان اتحادیه اروپا که از بلژیک است،پیشنهاد نموده است که هر مملکت نظر به مقدار نفوس اش،یک تعداد پناهندگان خورد سن را در کشور هایشان قبول کنند.
برای فی میلیون نفوس،دوازده نفر پیشنهاد نموده است.
چون خود بلژیک یک میلیون نفر نفوس دارد،بنأ دوازده نفر را قبول کرده است.
اما واویلا به جان کشور هایی مانند آلمان که هشتاد میلیون نفوس دارد،فرانسه و ایتالیا و اسپانیا که هرکدام شان پنجاه،شصت میلیون نفوس دارند.
اگر از روی منبع درآمد و عواید سرانه محاسبه میشد،شاید سهم بلژیک از پناهندگان زیادتر میشد.
انگلستان خو خود را از اتحادیه اروپا جدا کرد،تا از غم پناهندگان خلاص شود.
اما هنوز معلوم نیست که روابط تجارتی بین اروپا و انگلستان چطور خواهد بود.
اینطور نمیشود که انگلستان مال خود را به اروپا صادر کند و از اروپا مال وارد کند.اما در مورد واردات و صادرات پناهندگان شانه خالی کند و از دیگر کشور ها فقط آدم های پولدار و افراد با تحصیلات و موقف های عالی را در وطن خود راه دهد و از راه دادن افراد جغله و غریب و ناتوان و کرونا زده.که خودش نیز به کرونا مبتلا است،خود داری کند.

>>>   وزنش را زمین برمیدارد روزی اش را بگفته ملاها یهود ونصارا میدهند ، تولید از ما روزی از شما !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است