نگرانی باشندگان قندوز از افزایش تجمعات
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۸    ۱۳۹۹/۱/۲۸ کد خبر: 163056 منبع: پرینت

باشندگان ولایت قندوز از افزایش محافل عروسی‌ها، دستار بندی‌های شاگردان مدارس دینی و همچنان در برخی موارد از راه‌اندازی تجمعاتی زیر عنوان سگ جنگی، مرغ جنگی و پهلوانی ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که در چنین یک وضعیت مبارزه با ویروس کرونا دشوار است.

سردار رازمل از باشندگان این ولایت به رادیوآزادی گفت: "در ولایت قندوز مردم به رهنمودهای کارکنان صحی گوش فرا نمی‌دهند، این‌جا محافل عروسی، شیرینی خوری، دستاربندی، پهلوانی، بُزکشی و دیگر میله‌ها را مردم راه‌اندازی می‌کنند و مردم تجمع می‌کنند و اگر جلو این تجمعات گرفته نشود ویروس کرونا به‌زودی در کندز گسترش پیدا می‌کند".
آنان می‌گویند که راه اندازی این چنین برنامه‌ها به سادگی زمینه برای گردش ویروس‌کرونا در این ولایت را مساعد می‌کند.

با این همه مولوی عبدالظاهر رشاد رییس حج و اوقاف این ولایت می‌گوید، باوجودی که از همه علما خواسته است که از برگزاری هر نوع تجمعات خودداری کنند، اما برخی از علما از دستورشان سرپیچی می‌کنند.
باشندگان قندوز در حالی از افزایش تجمعات گونا‌گون در سطح این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند که تا حال سه نفر به ویروس کرونا در این ولایت مبتلا شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندوز
تجمع
نظرات بینندگان:

>>>   این کار علما !!! است چون علما می گویند کرونا صرف برای کفار است
این کشور شهید پرور آنقدر عـــالـــم دارد که نه دراروپا است نه درامریکا
( جُـــهُـــلا )

>>>   همی ویروس کرونا بیچاره را در مابین خانه ها نشسته در شش های خود قرنطین کنید.
برآیید بیرون در هوای آزاد و هوای آزاد تنفس کنید و ویروس بیچاره را نیز بگذارید که خود را از قرنطین شش های شما بیزون کند و در هوای آزاد چکر بزند.
این ویروس بیچاره چون زمستان هوا سرد بود و دیگر جایی برای بود و باش نداشت و در خنکی هوا تلف میشد،بنأ مهمان شش های شما بوده بود.
حالا که هوا گرم شده است،بگذارید بیچاره را از شش های شما در هوای آزاد بیرون شود و چند روز دیگر زنده است و بعداً که هوا گرمتر شد.خود بخود ویروس بیچاره میمیرد و به اطلاع دوستان میرسد و برایش هیچ مراسم فاتحه نیز نگیرید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است