خرید جایداد برای قنسولگری در استانبول لغو شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۷    ۱۳۹۹/۱/۲۸ کد خبر: 163055 منبع: پرینت

اشرف غنی حکم خرید یک جایداد برای قنسولگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه را پس از یک سال ملغی کرده‌است.
در سندی که به‌ طلوع‌نیوز رسیده‌، دیده می‌شود که همایون قیومی، مشاور پیشین رییس‌جمهور در امور زیربناها بربنیاد پیشنهادی که از سوی ذکریا بارکزی، جنرال قنسول افغانستان در استانبول برای خرید جایداد برای قنسولگری آماده ساخته‌است، از رییس‌جمهور خواسته‌است که هیاتی سه نفری را متشکل از نمایندگان وزارت‌های شهرسازی، امور خارجه و یک نماینده از سوی همایون قیومی برای خرید جایداد به ترکیه بفرستد.

غنی، سپس این در خواست را منظور کرده‌است. اما اکنون پس از حدود یک سال خرید این جایداد از سوی‌ رییس‌جمهور غنی ملغی شده‌است.
گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که علت ملغی شدن این خریداری از سوی رییس‌جمهور غنی، مشکلات قانونی و تخنیکی بوده‌است: «در جریان مجلس شورای عالی اقتصاد، با درنظرداشت خلاهای قانونی و تخنیکی تصمیم گرفته شد تا این معامله لغو شود.»

بربنیاد یک سند دیگر که از سوی وزارت امور خارجه به تاریخ ۱۱/۱/۱۳۹۸به وزارت مالیه فرستاده شده‌است از انتخاب یک جایداد در منطقۀ بنام «فلور» در استانبول به ارزش ۳۹۳۹۵۷۷ (سه میلیون و نُهصد و سی هزار و پنج‌صد و هفتاد و هفت دالر) گزارش شده‌است، اما منابع به طلوع‌نیوز می‌گویند که ارزش این جایداد در حدود یک و نیم میلیون دالر بوده‌است و حکومت پس از آن به ملغی شدن این قرار داد تصمیم می‌گیرد که این موضوع همگانی می‌شود.

در حالی که منابع، نقش ذکریا بارکزی، جنرال قنسول افغانستان را در استانبول ترکیه در مشخص کردن این جایداد و تلاش برای خرید آن اساسی می‌دانند، اما آقای بارکزی هرگونه داشتن صلاحیت خرید را در این پیمان رد می‌کند و می‌گوید که نظر به حکم رییس‌جمهور، همایون قیومی، مشاور رییس جمهور، صلاحیت عملی سازی این پیمان را داشت.

شماری از نمایندگان مجلس، می‌گویند که در بسیاری از قرادادهای حکومت فساد وجود دارد و این موضوع نیز باید به‌گونۀ جدی بررسی شود.
میرحیدر افضلی، عضو مجلس نمایندگان گفت: « به نحو زمینه سازی کردند که جایداد بر خلاف قیمت معمول بازار قیمت تر خریده است، باید که به مراجع عدلی و قضایی سپرده شود.»
نظیفه یوسف بیک، عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز افزود: « اکنون وزارت امور خارجه می‌گوید که نظر به دستور رییس جمهور هیئت دیگری برای خرید یک جایداد دیگر به استانبول خواهد رفت.»
اکنون وزارت امور خارجه می‌گوید که نظر به دستور رییس جمهور هیات دیگری برای خرید یک جایداد دیگر به استانبول خواهد رفت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قنسولگری
استانبول
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از مشکلات دیگر عهم که شاید دخیل باشد اینست که تعمیر اقامتگاه سفیر افغانیتان درتهران که مدتتی فامیل اعضای سفارت دران بودباش داشتند اکنون دریافته اند که تعمیر مذکر دراختیار اجنه قراردارد وبهمین دلیل اعضای سفارت آنرا تخلیه واکنون درتعمیر های کرائی بسر میبرند:
گذارش نامه :
ديپلمات های جن گريز در تهران!
دیپلمات های سفارت افغانستان در شهر تهران اقامتگاه هشت طبقه يي شان را در منطقه ١ تهران (الهيه) که به مصرف دو ميليون يورو ساخته شده رها کرده و بیرون از اقامتگاه خانه ها را رهن کرده اند و پول کرایه را از دولت اخذ میکنند.
ديپلمات هاي وزارت خارجه بعد از يكسال اقامت در آن محل به وزارت خارجه گزارش دادند كه اين تعمير جن دارد و اولادهای ما میترسند، امكان زندگي براي خانواده هاي آنها مشكل است.
وزارت خارجه هم امر تخليه اقامتگاه را مي دهد و ديپلمات ها خانه های کرايی مي گيرند.
تقريباً سالانه سه صد هزار دالر به دولت ضرر وارد مي كنند.
========
منبعد باید حکومت پیش از خریداری نخست توسط آغا صاحب تایمنی یا نماینده با صلاحیتش تثبیت نمایند که آن تعمیر جن ندارد وبعدا به خریداری آن اقدام شود
ر

>>>   زمانی که فهمیدن دزدی شان همگانی شد چاره ای نداشتند جز اینکه این خرید را لغو کنند همایون قیومی از نزدیکترین و دوست صمیمی غنی است موضوع دزدی و خیانت قیومی که از جانب پارالمان کشور به سارنوالی جهت تحقیق و بررسی فرستاده شده بود نظر به دستور غنی حمیدی ریس دادستانی کل نه تحقیق شد و نه پرسان حمیدی و حلیم ریس دادگاه از جمله اغا بلی گویان ریس ارگ است در زمان ریاست جمهوری غنی این همایون قیومی دومین نفر وزیرمالیه است که پس از دزدی های کلان ملیون دالری پس از افشا و رسوایی به امریکا به جای اصلی شان فرار میکند اکلیل حکیمی و همایون قیومی دزدان ملیون داری از دارایی عامه از دوستان و رفیقان و انتخاب شخص غنی در صمت وزارت مالیه بود اگر دقیق ریاست تدارکات مرکزی بررسی گردد یقین داشته باشید که دزدی های زیادی را شاهد خواهید بود در صورتیکه هیت مقتدر صاحب صلاحیت ناترس از غنی باشد .

>>>   در دنيا متمدن و سفير و سرقنسول اختيار دارند در صورت نياز (در صورت گشايش سفارت و قنسولگرى ) ساختمان سفارت واقامت گاه سفير و ياساختمان سرقنسول گرى و اقامت گاه سرقنسول را با درميان گذارى بامقام بالاتر خود (وزارت خارجه) در ميان مى گذارد. اين راه کوتاه ترين ٬اقتصادى ترين٬ کارآمد ترين٬ راه دولتدارى خوب است.
آلمان فدرال قرار اطلاعيه 27.09.2019 در مجموع 227 نمایندگی در خارج دارد. 153 سفارت ! در همه کشورهاى جهان سفارت ندارد چون يک اش سفارت کارها ى ديمپلوماتيک کشورديگررا انجام مى دهد
54 کنسولگری عمومی 7 کنسولگری 12 آژانس چند جانبه ويک دفتر نمایندگی. همچنین 337 کنسول عمومی افتخاری و کنسول های افتخاری نیز مشغول به کار داوطلبانه هستند.
و اگر بررسى خريد يا کار سفارت به عهده رييس جمهور آلمان (اولين قدرت نمايشى دولت - بدون قدرت ) و صدراعظم آلمان که ازسوى پارلمان انتخاب مى شود ى و قدرت انتخابى حزب يا احزاب با راى اکثريت و يا داردايتلاف دو حزب را دارد کار خريدن ساختمان سفارت را هم بدوش مى گرفت کار اصلى و وظيفه اصلى مديريت (Moderation) در آلمان "رهبر" ٬"پيشوا"٬ "بزرگ قوم" وجود ندارد بلکه نخست وزير وکابينه باميز مدورى که تمام اموروظايف اجرائيه اى حکومتى تحت کنترول قوه قانونگزارى يا پارلمان و ديوان عالى دادگسترى پيروى مى شود . قانون اساس همه ارگانهاى دولتدارى وهمه شهروندان است. جاى تعجب است که خرید یک ساختمان اقامتگاه برای قنسولگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه آنقدر گران نباشد اگردر کنارهاى شهر خريدارى شود ونه در مرکز شهر. بطور مثال در زمان کرزى يک ساختمان سفارت و يک ساختمان قنسولى در برلين تقريبا با سه مليون خريده شد و ساختمان سفارت در مرکز برلين آلمان شرق نزديک (دروازه براندنبورگ ) با قيمت گذاف فروخته شد.
ناگفته نبايد گذاشت که عايدات سفارتهاى افغانستان در خارج مانند پرداخت صدها دالر براى براى صدور و تمديد گذرنامه ها وکالت نامه٬ نکاح نامه٬ سند تولدى وسند قابليت عروسى و سند مجردى و مهر زدن اسناد فوتى و غيره ميلونها دالر مى شود.
به دستور رییس جمهور هیئت دیگری برای خرید یک جایداد دیگر به استانبول خواهد رفت
پول مصرف سفرها و وقت (و وقت پول است) مقامات تنخواه خوار و و کاغذپرانى مشغوليت از پياده تا پادشاه زمان اوغنى هزينه زيادتر تمويل مى شود نسبت به پول خريد.
ا ستانبول انترنت دارد و هرحولى ميتواند عکسبردارى شود و قيمت حولى ازفروشنده به کابل فرستاده شود. براى دولت مرکزيت پرست افغانستان مهد شرارت و فساد و "الدورادو" تروريستهاى جهان ( ايالت الدورادو امريکا و مقر زر شوى ) هر چقدر راه تصميم گيرى عمودى پيچيده بالا پايين برود باشد مقامات دولتى پولدارتر مى شود. تفکر براى حل کار بى جنجال افقى يعنى امکانيت و ضرورت کوتاه راه يا کوتاه مدت توسط خط مستقيم افقى مثلا قنسول با امور خارجه و حسابدار پارلمانى احزاب و خزانه دار امرى براى پشرفت و ترقى ومدنيت است.
ولى از نام ذکریا بارکزی، سر قنسول افغانستان در استانبول ترکیه هويدا است که احمد زيان کوچى (غير شهرنشينى) خصومت شخصى با قوم بارکزى شهر نيشن مدنى دارد. فاشيزم حتى بين اقوام و قبايل خود نژاد پرستى دارند
بوروکراتى (کاغذپرانی ) و دزدى کراتى فساد و کلاهبرداری ، دستکاری و چاقی مقامات و دستگاه ها يعنى سؤاستفاده ازهر امکانات براى پرکردن جيبها منافع شخصى وقومى .. و بلاخره به درازا کشيدن وناتمام گذاشتن سازه ها ساختمان و پسمانده گى وضد پيشرفت بخشی اساسی حکومتدارى مردار از زمان تغيرنام کشور خراسان "خورشيد برامد" به نام ستان" افغان کردن" . (" ناله وفرياد ستان" )
حاکمان پشتون همزمان با تغيرنام فغان و ناله که خود را اکثريت و ملت افغان اصيل ناميدن انگليس باوجود دستنشانده خارجيان (شاه شجاع) شاه شجاع دوم (امير عبدالرحمان قاتل عام) به از ناتوانی دولتدارى توان اجرای مؤثر و کارآمد را مستقل نداشتند سالانه پول و توڀ و تفنگ مى گرفتند. پول فروش خاک پختونخواه سالانه هم مى گرفت که از آن پول حرمسراى براى زنان تخمه هاى گنده خود ساخت.
ساختار اساسی دولتهای تحت سلطه حاکمان پشتون از ريشه بى مايه و بيگانه پرست رکود و کساد پايان ناپزير اقتصادى ، بحران هستند .دايمى سياسى و وابستگى وغير مستقل بودن وعدم استقلال انديشه و عمل چگونگى دولتداران حاکمان پشتون اند. اين چه گونه حاکمان ملت پشتون "اکثريت" اند که اقوام و قبايل اش يک وزارت دارد. در حاليکه در جامعه هاى پيشرفته براى ملت هاى اقليت دفاتر عالى ويژه براى دفاع حقوق شان دارند. چون سرشمارى سراسرى ميتواند موضوع اکثريت و اقليت را حل و روشن نمايند رژيم پشتونپرست (با لقب افغان ) از ترس اقليت بودن خودشان مخالفت نشان مى دهد.
اى قوم بيگانه پرست و شهروند کش تاچه وقت دستنشانده خارجيان مانند انگليس وروس وآمريکا باشيد. حاکمان پشتون حتى به اقوام زي ها و خيل هاى خوداعتبار ندارند. به جاى چاق و قوى ، فربه سازى و ضخامت سازى دستگاه هاى دولتى و کوتاه سازى راه هاى براى يک درخواست مارپيچگونه پيمودن چندين باره عمودى از پايين به بالا و برعکس و بخصوص از رياست جمهورى تا دويدن مراتون المڀيکى پياده دفتر پايانى بى هدفى بى مايه گى وتصوير برجسته ازبى کفايتى نظام برامرامريکا است. بوديجه چنين مخارج زير کنترول هيات است که مرکب نماينده گان پارلمان و ديوان حساب که متشکل ازهمه احزاب باشند.
تفکر و عمل افقى تفکر فدارلى است و تفکر کار آمد است. تفکر تقسيم قدرت است تفکر همسانى و همکارى است تفکر اعتماد و اعتبار است. تفکر يک کليد خانه پيش پشتون هر کليد به ملتهاى مندرجه در قانون اساسى حذف کلمه افغان- اطلاق جداکننده شهروندان است .افغان با هر تفسير و توصيف از معنى لغوى و تبارى اش پاک شدنى نيست.

>>>   قیومی گریخته و جای داد اگر خریده میشد سهم غنی به دستش نمی رسید و حال با تعین هیات جدید همان آش است و همان کاسه همان دزدی همان غنی.

>>>   ... بر غني و تيم دزدان امريكائي او ، از همين خاطر همه اختيارات را از رباني و همه وزراء گرفته بود تا خودش و قيومي به دل خود نرخ بگيرند و بدل خود بخرند و بفروشند. بايد ميدياء اين مسئله را زير نزند، لا اقل يك مبارز پيدا شود كه اين قضيه را به مطبوعات جهاني رسماً برساند كه مردم امريكا خبر شوند و لنده غني يعني ترامپ را بپرسند كه دزدي پول تكس مردم امريكا چقدر به آساني توسط معتمدين وي صورت مي گيرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است