طرحی برای حکومت محلی تخار در قرنطین
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۹/۱/۲۶ کد خبر: 163036 منبع: پرینت

طرح یازده ماده من برای حکومت محلی تخار به هدف قرنطین ساختن مردم در تخار.

۱- حد اقل برای سه تا چهار هزار خانواده فقیر، دستفروشان روی شهر و نیازمندان برای یک تا سه ماه مواد خوراکی ترتیب و روند توزیع کمک ها را برای این گروه آغاز کنید. این کار سبب می شود که مردم از گرسنه نگی نمیرند و در خانه های شان بمانند و قرنطین را رعایت کنند.

۲- حکومت محلی اداره های دولتی را که هنوز رخصت نکرده است رخصت کند. (ریاست داستانی، ریاست دادگاه، ریاست حقوق و...)

۳ - برای ماموران ادارات دولتی که باز بودن شان نیاز اشد است و دست نیازمندان را می گیرند؛ کارت هویت و یا اجازه نامه ورود به شهر را بدهند تا پولیس تفکیک افراد موظف شده و بیکار را کرده بتواند. پولیس برای هیچ فردی اجازه گشت زنی را در مرکز ولسوالی ها ندهد. (ریاست شهرداری، ریاست مبارزه با حوادث، ریاست حلال احمر، ریاست تمامی ادارات بهداشتی، ریاست مهاجرین، موسسات که در زمینه بهداشت فعالیت دارند ونیروهای امنیتی)

۴- برای تمامی دستفروشان، بازرگانان و دوکان داران که مواد های اولیه خوراکی را بفروش میرسانند از طریق شهرداری و اتاق پیشه‌وران، کار هویت که تاپه این دو نهاد را داشته باشد، بدهند. تا در جریان آمدن به شهر و باز بودن دوکان های شان در داخل شهر با پولیس درگیر نشوند و پولیس افراد بیکار را تشخیص و به خانه های شان برگرداند. تاپه زدن به کارت ها کمک می کند که جلوی جعل کارت گرفته شود.

۵- نیروهای پولیس کوچه به کوچه شهر گشت زنی را آغاز کنند و از طریق بلند گوهای شان در مورد خطرناک بودن ویروس کرونا به صورت کوتاه آگاهی بدهند و از مردم بخواهند که در خانه های شان بمانند.

۶- ریاست حج و اوقاف را مسوولیت بدهند که در هر پنج وقت وعده نماز، یک دقیقه در مورد خطرات ویروس کرونا در بلند گوهای شان آگاهی بدهند. همچنان روایت های تاریخی وشرعی این گونه بیماری ها را برای مردم پیشکش کنند و از مردم بخواهند که در خانه های شان بمانند.

۷- در ساحات که افراد دچار این بیماری شده اند، قرنطین را شدید و از جریان آن نظارت کنند و افراد را که این ویروس را تمسخر می کند و شایعه پخش می کنند که این ویروس برای کفار است نه برای مسلمانان؛ بازداشت کنند.

۸ - از تمامی افراد که از ایران بر کشته اند و علایم را دارند نمونه بر داری صورت بگیرد و برای افراد که تازه از ایران به تخار برگشت می کند یک قرنطین گاه ایجاد کنند وبه مدت بیست روز این افراد را در قرنطین نگاه کنند تا معلوم شود که سالم اند و یا مصاب.

۱۰ - از تمامی مصارف شان از بودیجه صد میلیونی که حکومت برای تخار تخصیص داده است؛ برای مردم حساب دهی شفاف کنند و یک تیم نظارتی را برای مصرف این پول بسازند.

۱۱- جای مصرف بیست ملیون در بخش آگاهی دهی، می شود که با کمترین رقم در حد یک نیم و دو ملیون افغانی با سپردن مواد های بخش اگاهی دهی به رسانه ها محلی تخار؛ خوب ترین و کوتاه ترین آگاهی را کرد. این کار از یک سو رسانه های محلی را تقویت می کند و از طرف دیگر تقویت نهاد ها و رسانه ها که بخشی از وظایف حکومت است را نیز؛ تکمیل می کند.‌

از سوی دیگر در این شرایط نمی شود که مردم را جمع کرد و در مورد این ویروس آگاهی داد. چون هرگونه تجمع نادرست و خلاف طرزالعمل های طبی است ودستور های سازمان بهداشت جهان است. در این صورت جذب ۱۲۰ فرد عادی به عنوان مبلغ به هدف آگاهی دهی نیز مفهومی ندارد و مصرف بیجای پول است.
از طرف دیگر جلوی مصرف گزاف را که در بخش مبلغین درنظر گرفته شده است را می شود گرفت. و ۱۸ ملیون دیگرش را در بخش های دیگر می شود که مصرف کرد.

با حرمت شفیق "پویا"


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تخار
قرنطین
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین راه تبلیغ چاپ پوستر های تصویری به حد اکثر است تا در تمام محلات و مساجد و مسیر های رفت و آمد عمومی نصب شود.
پوستر های کوچک تصویری و تشریحی در محلات خرید مواد غذائی و تمام بخش های اداراتی که در قرنطینه باز میمانند تهیه شود و یک کاپی آن به مشتریان داده شود .
رادیو وتلویزیون محلی پیش از پخش اخبار و فلم ها و سریال ها و برنامه های پر بیننده اعلان های آگاهی دهنده را پخش کنند .

>>>   در این روز های قرطینی ریس جمهور اشرف غنی برای همه بلند منزل های شهر کابل امر نموده تا دیگر هم بلند منزل های خود را بلند کنند زیرا دولت وجود ندارد هر کس به دل خود کار کنند خصوصا حوزه ۴ خواب برده پرسنل همین حوزه فقط موتر رنجر ها را سوار شده و چرک پی زند شوروحال نو هم یکباره کان است از شهر و نواحی ۴ خدا ندارد فقط سلطان زوی را گپ رسیده واز هر بلند منزل ۳۰هزار دالر گرفته باز برای بلند پنز۶گفته به خاطر که مروم نفهمد تکه سبز در منزل بگریدومردم نمی فهمد بی غم کار کنید دولت اشغالی است غنی یهودی در غم خود است و صالع معاون ریس جمهور هم توسطگارد هایش در بلند منزل ها تقسیم شده و پول میگیرند این بود کمپاین ریس جم۶و معاونش افسوس به حال مردم ساده افغانستان

>>>   فکر میکنم که هنوز خواب هستی!
در دیگر کشور های جهان که به دروغ آوازه ده ها هزار مبتلا به ویروس و صد ها و هزار ها کشته آوازه شده بود.حالا کم کم قیودان را از بین بردند و مردم شروع کردند دوباره به کار و بار شان برسند،مثل ایران و بعضی کشور های دیگر و حتی بعضی کشور ها مردم خود را هیچ قرنطین نکردند،مثل کوریای شمالی و ترکمنستان و روسیه سفید و سویدن و غیره،تو آمدی و در یک ولایتی که هنور تعداد مبتلا آن به اندازه انگشتان دست ات هم نیست،قرنطین پیشنهاد میکنی!
آیا عقل و منطق دارید؟کله شما درست کار میکند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است