فرجام سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۹/۱/۲۴ کد خبر: 163012 منبع: پرینت

روایت می کنند که: سه گاو نر بزرگ که یکی سیاه و دیگری سفید و سومی سرخ رنگ بود، در علفزاری با هم در کمال اتّحاد می چریدند. در آن علفزار شیری وجود داشت که هرگز قادر نبود به آن سه گاو آسیبی برساند. تا اینکه شیر نقشه ی ایجاد تفرقه بین آنها را کشید، نخست به گاو سیاه و سرخ گفت: «کسی نمی تواند از حال ما در این علفزار خرّم مطّلع شود مگر از ناحیه ی گاو سفید، زیرا سفیدی رنگ او از دور پیدا است، ولی رنگ من مانند رنگ شما تیره و پنهان است، اگر بگذارید به او حمله کنم و او را بخورم، پس از او این علفزار برای ما سه موجود باقی می ماند.»

گاو سیاه و سرخ، نصیحت شیر را پذیرفتند، شیر به گاو سفید حمله کرد و او را درید و خورد.
چند روز دیگر که شیر گرسنه شده بود، محرمانه به گاو سرخ گفت: «رنگ من و تو همسان است، بگذار گاو سیاه را بخورم و این سرزمین پر علف برای من و تو که همرنگ هسستیم باقی بماند.»
گاو سرخ اغفال شد و اجازه داد. شیر در فرصت مناسبی به گاو سیاه حمله کرد و او را درید و خورد.

پس از چند روزی با کمال صراحت به گاو سرخ گفت: «تو را نیز خواهم خورد»، روز موعود فرا رسید، شیر به گاو سرخ رو کرد و گفت: «حتما تو را می درّم و می خورم» گاو سرخ گفت: «به من مهلت بده تا سخنی را سه بار بلند بگویم بعد مرا بخور!» شیر به او مهلت داد.
گاو سرخ فریاد زد: «آهای چرندگان! از خواب غفلت بیدار شوید من در همان روز که گاو سفید خورده شد، خورده شدم»

یعنی همان هنگام که بر اثر هواپرستی و غفلت، بین ما ایجاد تفرقه شد، سنگ زیرین سقوط ما پایه گذاری گردید و امروز دشمن از آن استفاده کرد و ضربه ی نهایی خود را بر من وارد ساخت.
بر نتابم یک تنه با سه نفر پس بُبرّمشان نخست از یکدگر
هر یکی را زان دگر تنها کنم چونکه تنها شد زبانش بر کنم

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست
داستان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی تلاش دارد تا یک ظلعی از اظلاع مربع خلیلی محقق دوستم و عبدالله را به خود جذب کند هر چند به قیمت گزاف باشد و آنگاه ضلع دومی را به نصف قیمت و سومی را به قیمت اندک و چهارمی را نابود کند و بعد سومی را حذف کند و بعد دومی را خاک به سر کند و بعد اولی را به ذلت تمام از صحنه بدر کند و آنگاه سلطه فاشیسم قبیله را با قساوت تمام سرتاسری کند مگر اینکه
کمپ ضد فاشیسم اعم از پشتون و غیر پشتون با قدرت تمام در مقابل حیله های غنی و اتمر بایستند و مقاومت کنند چون کمر غنی شکسته و فقط بر سر عصا ایستاده
مذاکرات با طالب را آغاز کنند و به توافق برسند و در همکاری با جامعه جهانی آتش بس را به گونه یی محلی به اجرا گذارند و غنی را وادار به پیوستن به پروسه صلح سازند یا با هم غنی را به جهنم بفرستند.
اگر کمپ ضد فاشیسم دست به کار نشود همین پروسه را غنی با طالب انجام میدهد و ور نهایت خود را طعمه طالب میسازد و ملت را اسیر پاکستان.

>>>   ازین سه گاو سیاه و سفید و سرخ،کدام اش طالبان است و کدام اش داکتر عبد الله و کدام اش اشرف غنی؟
این شیر کیست؟
امریکا است؟اروپا است؟ناتو است؟پاکستان است؟ایران است؟هند است؟چین است؟عربستان است؟ روسیه است؟
کدام شان است؟
یا همه شان است؟
لطفاً توضیح بدهید!

>>>   دقیقا سیاست اشرف غنی را تمثیل کرده است.

>>>   بسیار نوشته طنزکونه عالیست.قلم تان رساباد.ع.ا..ن.

>>>   دانشمند گرامی خیلی بجا نوشتی ، انتباه و عبرت درس تاریخ است. تجارب تاریخی در کشور مان ازاین درد ‌تجربه بیکران دارد، قرنها گذشت و پالیسی انگلیس در کشور مان چالان است. تفرقه بانداز و حکومت کن. گپ ساده نیست هنر زندگی باید آموخت و ‌از بیخبری فاصله گرفت. فهم تاریخ و زمانه بالاخره میرساند که دزدانی در کمین اند و تار و پود ملت مارا به یغما میبرند. اما دزدان و تفرقه افگنان همیش در کالبد شیران ظاهر نمیشوند بلکه چون روباه مکار آشیانه معصومین را سوراخ میدارد. همیش تفرقه اندازان در میسر تاریخ دزدان مال و جان بشریت بوده است و ما در کشور خویش نمونه های آنرا با کار، عمل و قواره می شناسیم. سپاس از بیان زیبای شما.
هموطن مهاجر

>>>   مردم افعانستان نمی دانم بالای کی اعتماد کند شما بینید باد گارد های امرالله صالح معاون اول غنی در سرک ه پروژه تایمنی نزدیک به سرک سلیم کاروان موتر دولتی رنجر سفید را در زیر بلاک توقف داده و صاحب بلند منزل می خواهد منزل ۷ را با استفاده از رنجند و معاون اول اباد نمایند اگر شما می خواهد آدرس مذکور موتر رنجر سفید را بینید در نوش یک بلند منزل سفید است باید هر کس موضوع را به مقامات برسانند در کمپاین خو همه از زورگوی جیغ می زدند و حالا شما قضاوت کنید آدرس مقابل تانگ تیل وزیر اباد یک سرک به طرف سرکه رفته در نوش همین تعمیر موقعت دارد و موتر امرالله صالح از باد گارد هایش در زیر بلاک ک توقف است تا کسی ممانعت در کار کارگران نشود شما خود قضاوت کنید دیگر باید به انتخابات و کمپاین های سیساسیون باور نداشته باشید

>>>   هواداران صالح صاحب لطفا هر چه زودتر همین پیام را برای معاونصاحب صالح برسانید که کدام کسی گفته بود که بادی گارد های معاون صاحب از زور کار گرفته ودر سرک ه پروژه تایمنی نزدیک به سرک سلیم کاروان یک بلند منزل سفید در نوش قرار دارد و پرده سبز هم گرفته می خواهد منزل ۸ را بلند کنند موضع را لطفا به مقامات برسانید

>>>   نگفتید که همرایی ‌کدام گاو نر هستید سرخ سیاه ویا سفید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است