بیل گیتس زمان پایان کرونا را پیش بینی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۹/۱/۲۴ کد خبر: 163007 منبع: پرینت

"بیل گیتس" در یک مصاحبه تلویزیونی به سوالاتی جالب پیرامون ویروس کرونا و پیش‌بینی‌های خود در این باره پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، "بیل گیتس" بنیانگذار شرکت "مایکروسافت" که در این روزها کمک‌های ارزنده‌ای را برای مقابله با "کرونا ویروس" برای بشریت به ارمغان می‌آورد، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی CNBC درباره پیش‌بینی‌های پیشین خود راجع به شیوع "بیماری‌های ویروسی" توضیحاتی را ارایه داد.

گیتس می گوید اگر ایالات متحده بتواند بیماری COVID-19 را در ماه های آپریل و می کنترل کند، در تابستان و پاییز می توان انتظار باز شدن کارخانه ها، مدارس و از سرگیری فعالیت های ساختمان سازی و غیره را داشت.

بیل گیتس همچنین یک خبر ناامید کننده نیز داشت. به عقیده وی واکسن بیماری COVID-19 تا سپتامبر سال 2021 آماده نخواهد شد و مردم ایالات متحده تا پایان ماه می نمی توانند طرح فاصله گیری اجتماعی را متوقف کنند. این طرح زیان قابل توجهی به اقتصاد این کشور وارد کرده و جدی نگرفتن آن احتمال بدتر شدن اوضاع را به دنبال دارد.

او خبر خوب هم می دهد و می گوید جهان پس از بحران کرونا احتمالاً دیگر با بحرانی شبیه به COVID-19 مواجه نخواهد شد، چون این کرونا درس های زیادی به بشر داده و با استفاده از داروهایی که در حال حاضر برای پاسخگویی به بحران کرونا در دست ساخت هستند، می توان در آینده قبل از شیوع گسترده عوامل بیماری زا آنها را کنترل کرد.

البته گیتس آماده شدن واکسن در بازه 18 ماهه را در صورتی امکان پذیر می داند که ساخت آن با بیشترین سرعت پیش برود و شرکت های تولید کننده واکسن نیز به سرعت و با بیشترین ظرفیت تولید آن را آغاز کنند. آنوقت می توان به توزیع انبوه واکسن تا سال آینده امیدوار بود، این در حالی است که از صدها واکسنی که در حال تولید هستند، فقط چند مورد مؤثر خواهند بود.

در حال حاضر 100 واکسن در دست ساخت است که 10 تای آنها از جمله واکسن Moderna-NIAID «نتایج بسیار امیدوارکننده ای» داشته اند. فاز اول آزمایش انسانی این واکسن اواخر ماه گذشته شروع شد و آزمایش بقیه واکسن ها نیز از ماه آینده شروع می شود.

بیل گیتس می افزاید که «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» علاوه بر سرعت بخشیدن به روند ساحت واکسن ها، روی مبحث درمانشناسی هم تمرکز کرده؛ بنابراین می توان چندین کلاس مختلف از داروها را در مدت زمان کم توسعه داد و در آینده پس از شیوع بیماری جدید داروی موثر آن را چهار تا شش ماه بعد تولید کرد.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 502 هزار و 876 نفر رسید. بر اساس آخرین آمار منتشره شمار فوتی‌ها نیز به 18 هزار و 747 نفر رسیده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیل گیتس
پایان کرونا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است