فرمانده داعش رابطه مستقیم با دولت پاکستان دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۳۹۹/۱/۲۴ کد خبر: 163002 منبع: پرینت

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان با سرکرده بازداشتی شاخه خراسان داعش رابطه مستقیم دارد و از بیم تخلیه اطلاعاتی خواستار تحویل وی به اسلام‌آباد شده‌اند.
رحمت‌الله نبیل رdیس سابق امنیت ملی اظهار داشت که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) روابط مستقیم با «عبدالله اورکزی» سرکرده شاخه خراسان داعش دارد.

نبیل به «رادیو آزادی» گفت: پاکستانی‌ها تلاش می‌کنند تا اورکزی را دوباره به‌دست آورند، این سرکرده داعش جنایت‌های بسیار زیادی را انجام داده است و این مداخله علنی سازمان آی‌.اس‌.آی در امور افغانستان را نشان می‌دهد.
وی افزود: آن‌ها ترس دارند که اگر اورکزی تخلیه اطلاعاتی شود، این افشاگری‌ها می‌تواند پاکستان را در سطح، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به چالش بکشد.

نبیل پیش از این نیز در توdیتی در واکنش به درخواست پاکستان برای استرداد اورکزی گفته بود: «ارتش پاکستان و آی‌اس‌آی گمان می‌کنند افغانستان قلمرو آنها است؛ آن‌ها هرگز خواسته دولت افغانستان برای تحویل «ملا برادر»، «صدر ابراهیم»، «ملا داود»، «مولوی میراحمد گل»، «ملا عبدالسلام» و ده‌ها عضو ارشد طالبان که در پاکستان دستگیر شده بودند را قبول نکردند».

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در دیدار اخیرش با «عاطف مشعل» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد اظهار داشت: «از آنجایی که عبدالله اورکزی در فعالیت‌های ضد پاکستانی در افغانستان دخیل بود وی باید برای تحقیقات بیشتر به پاکستان تحویل شود».
وزارت خارجه افغانستان نیز این درخواست پاکستان را مداخله در مسائل این کشور دانست و تأکید کرد که چنین اظهارات غیرمسئولانه‌ای فضای بی‌اعتمادی را تقویت می‌کند.

(9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
نبیل
نظرات بینندگان:

>>>   همه مردم این را میدانند ، حالا حکومت منتظر است تا این گروه ترورست وجنایتکارکدام خارجییا داخلی را اتطاف کند وبعد حکومت این وحشی رابا او تبادله کند ، این ترورست وهمراهانش باید به اهل هنود وسک تسلیم داده شود تا اورا سنگسار کنند
ر

>>>   پاکستان مرکز تربیه طالبان و داعش است.

>>>   متیقن باشید که اوروکزی نیز چندی بعد مانند حقانی در بدل رهایی کدام کارمند استخبارات امریکایی گروگان گرفته شده جعلی محترمانه رها خواهد شد. اگر این چال به درد نخورد- تکتیک دومی این خواهد بود که سران قبیله مانند گذشته ها به حضور شان شده و بر بیگناهی و مسلمان خوب بودنش شهادت خواهند داد . بدینصورت قبیله بازهم یکی از فرزندان را نجات خواهد داد (اسدالله سروری را بیاد بیاورید). در غیر آن عمال آی اس آی وسیله فرارش را وظیفتآ مهیا خواهند کرد.

>>>   اگر غنی آدم است فقط اگر آدم است از باقی فضایل انسانی و اصل انسان بودن هم می گذریم فقط اگر آدم و اولاد آدم است و بچه کدام چیز دیگر نیست پس باید تمام پروسه تحقیق و اعترافات و محکمه این جانیان قرن ۲۱ را علنی در تلویزیون پخش کند و اشد مجازات را که شایسته این جانیان کثیف است در حقشان اجرا کند در غیر آن بچه کدام چیز دیگر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است