هیچ تروریستی در افغانستان محاکمه نمی شود
هیچ فردی در هرمقامی توانایی محاکمه تروریست ها را در افغانستان ندارد! زیرا آنان همواره تحت حمایت آمریکا و انگلیس و عربستان و امارات و پاکستان بوده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۲    ۱۳۹۹/۱/۲۳ کد خبر: 162996 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)امنیت ملی افغانستان ادعا کرد که عبدالله اروکزی با نام مستعار اسلم فاروقی اهل منطقه اورکزی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان در تاریخ ۱۴ حمل با نوزده تن از همکارانش در جنوب افغانستان دستگیر شده است.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان این ادعا را رد کرده به «دیلی تایمز» گفت که اورکزی در منطقه «مزار دره» ولایت «کنر» در محاصره طالبان قرار داشت که به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شد.
مجاهد در یک پیام صوتی تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغان در واقع به اورکزی پناه داده‌اند اما مدعی دستگیر کردن وی می‌باشند. وی افزود: نیروهای امنیتی افغان اورکزی و دیگر اعضای داعش را با موافقت آن‌ها به مهمانخانه‌ای منتقل کرده‌اند.

در همین حال، وزارت خارجه پاکستان عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد و خواستار تحویل اسلم فاروقی به پاکستان شد. اما وزارت خارجه افغانستان این خواسته پاکستان را رد نموده اعلام کرد که میان کابل و اسلام‌آباد قرارداد تبادله مجرمین وجود ندارد و اسلم فاروقی رهبر داعش شاخه خراسان در افغانستان و براساس قوانین این کشور محاکمه می‌شود.

واما محاکمه...!
برای همه دولتمردان و سیاستمداران و حتی مردم عادی کشور ما مسجل گردیده است که هیچ نوع محاکمه ای برای مخالفان مسلح دولت در مقاطع زمانی حکومت های حامد کرزی و اشرف غنی شکل عملی بخود نگرفته و هیجکسی بیاد ندارد که فردی بخاطر انجام اعمال تروریستی و یا عملیات خرابکارانه و جنایی محاکمه شده و به بجزای اعمالش رسیده باشد. اینکه همیشه داد برآورده اند که ترویست ها را محاکمه می کنیم صرفا جنبه شعاری داشته اشت.

از جانب دیگر، هیچ فردی در هرمقامی توانایی محاکمه تروریست ها را در افغانستان ندارد! زیرا آنان همواره تحت حمایت آمریکا و انگلیس و عربستان و امارات و پاکستان بوده اند و حتی اگر دولت های کرزی و غنی خواهان محاکمه تروریست ها می بودند بازهم کشورهای غارتگر و قدرتمند و ذینفع در افغانستان مانع محاکمه آنان بوده اند.

شواهد متعددی وجود دارد که بسیاری از سران و یا افراد بانفوذ طالبان و داعش در افغانستان دستگیر شده و بصورت نامعلومی رها گردیده و دوباره به صفوف رزم شان بازگشته اند و عملیات های متعدد آمریکایی که باعث فراری دادن مخالفان مسلح از جبهه های جنگی شده است و حتی در مواقعی هواپیماهای آمریکایی افراد طالبان و یا داعش را از محاصره نیروهای نظامی و یا محلی نجات داده و به مناطق امن انتقال داده اند.

مطلب دیگر اینکه فرد دستگیر شده که از آن بنام رهبر شاخه خراسان داعش در افغانستان نام برده شده است، یکی از فرماندهان تحت امر داعش است نه رهبر شان! رهبران ارشد داعش سعید باجوری، داکتر سبا گل، مولوی محمد امین، مولوی حبیب‌الرحمان، مولوی ربانی و عبدالخالق معروف به عمرکوی هستند.
اولین رهبر این گروه به نام حافظ سعید خان در سال 1395 و دومین رهبر این گروه به نام عبدالحسیب در سال 1396 در ولایت ننگرهار و سومین رهبر این گروه به نام ابو سید در سال 1396 و چهارمین رهبر داعش ابوسعد ارهابی در سال 1397 در ولایت کنر کشته شدند.
گروه داعش، افغانستان، ایران، پاکستان و برخی مناطق آسیای میانه را "ولایت خراسان" خلافت اسلامی می‌داند و به همین دلیل، اعضای این گروه در افغانستان "داعش خراسان" نامیده می‌شوند.
شاخه خراسان گروه داعش در سال 1394 اعلام موجودیت کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
محاکمه
نظرات بینندگان:

>>>   سیاست به زبان ساده.
این دستکی پاکستان است که در عین کیسه بری دستگیر شده و پاکستان نگران است که در زیر شکنجه راز های جنایت پاکستان را اعتراف نکند.
اکثرا در چنین مواقع چند نفر را اجیر می‌کنند که اسیر
جاسوس را در زندان از بین ببرند.
ولی یک کار مهم که پاکستان با این شخص میخواهد بکند این
است که بداند چطور دستگیر شده و چه چیز هایی را اعتراف کرده که
تا حد امکان پیش اشتباهات خود شان را در آینده بگیرد.
اجمل احمدزی از لندن.

>>>   از یک طرف میگویی که رهبران داعش و القاعده و طالبان تحت حمایت عربستان و امارات و پاکستان و انگلیس و امریکا هستند و محاکمه نمیشوند،اما از طرف دیگر چندین نفر آنها را نام بردی که در میدان جنگ و یا توسط حملات طیاره های بی پیلوت امریکا و غیره حملات هوایی به قتل رسیدند.
پس امریکا خودش آنها را حمایت میکند و خودش به قتل میرساند؟
یک قسم در گفتار ات تناقض وجود دارد.

>>>   پنج هزار قاتل سخت به دام افتادن راحت آزاد..!
===========================
پنج هزار قاتلی که اسلحه در دست شان، بمب در کمرشان در حال کشتار یا بعد از قتل عام و تخریب شهرها، تیرباران جوانان، سنگسار و شکنجه زنان با رشادت و شهادت هزاران سرباز جوان در عملیات مختلف به پنجه عدالت سپرده شدند به این آسانی دستور آزادی آنها صادر شد!!
کرزی آنقدر گفت؛ طالبان برادران ما هستند و اشرف غنی از بی عدالتی تعداد نابرابر قومی زندانیان گفت و هر دو تلاش کردند به بهانه های گوناگون زندانیان طالب را آزاد کنند اقوام دیگر را به زندان بفرستند تا عدالت قومی در زندان برقرار باشد، هر چند در این سالها روزانه تعدادی از طالب ها بر اساس رابطه ها آزاد می شدند اما خاتمه پیدا نمی کرد چونکه افراد مهم و شناخته شده آنها در بند باید دسته جمعی آزاد می گردیدند.
دها کشور بنام مبارزه و نابودی طالبان لشکر کشی کردند اما امروز چه معجزه رخ داد که از برگشت و سهم گرفتن آنها در قدرت سخن گفته می شود و اینگونه مراحل آزادی زندانیان و بر گشت رهبران بزرگ طالب ساده طی شد؟!
زمانی تفکرات و باورهای جنون آمیز قومی در دستگاه حاکمیت اینگونه است، افکارهای بیمار گونه در جامعه خبری و رسانه ای اینقدر از صلح دروغین بزرگ نمایی می کنند امیدی به تغیر وضعیت جامعه در سال‌های آتی به چشم نمی خورد.
گل امیری

>>>   محمدحسین هاشمی
درودهانثار تان باد گل امیری یزرگوار موفق وکامگارباشید گرامی.
تاحاکمیت فاشیستی وقبولی خربودن برای فاشییتان جنایتکارآن وتقلبکاران ودزدان وغارتگران واشرف غنی احمدزی وباندمافیایی جنایتکارآن وسیاف وهابی وحامدکرزی سلطان مافیاکراسی وتقلب ازطرف غیراوغان های معامله کروجود داشته باشد جنایات فاشیستان مکاروعهدشکن ومتعصب لعنتی هر روز بدتر از دیروز عدامه خواهد داشت برده های فکری تاجی و هزاره وترکتباران وبلوپچها ونورستانیها پشه ای ها وسادات شیعه وسنی وعربهای کشور مان باید بیدار شوند

>>>   درجریان همین 19 سال هیچگاهی نیدیدم که ریاست امنیت ملی یا دراصل کنمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک حتی یک فرد سرشناس اشرار یا القاعده یا داغش را براستی دستگیر کرده باشد گرچه طور خیالی دستگیرنموده مثلا چندی پیش اعلان کرد که ذبیح الله را زنده دستگیر نموده اند اما بعدا معلوم شدکه آن دستگیری طور خیالی بوده وواقعی نبوده ، حتی همین داغشی جنایتکار پاکستانی هم از تر س اینکه مبادا توسطز اشرار دستگیر و بدارزده شودخودرا تسلیم امنیت داده است ، اما ریاست امنیت بدروغ اعلان میکند که طی یک عملیات پیچیده!!! رهبر شاخه آی اسآی داغش را دستگیر کرده اند،
مردم افغانستان میدانند که این موش ها آهو شکار کرده نممیتوانند ، چون اینان درمقابل حکومن مخلص نیستند وفقط بدنبال پول هستند اختطاف میکنند سرقت های مسلحانه میکنند ، برای انتقام گیری شخصی کسی را ترورست معرفی میکنند وصد ها هزار افغانی را از پولکنمپنی مصرف میکنند تابتوانند برای آن دسیسه ترتیب دهند

>>>   به سربازان دستور داد طالبان را آزاد کنید
به طالبان گفت؛ حمله کنید بکشید!
مردم شهر را قرنطین کرد...
نه فرزندش در جنگ کشته می شود و نه رولا غنی داغدار می گردد، نه غصه گرسنگی دارد و نه قیمت سرسام آور مواد غذایی بر وی اثر دارد حتی اگر بوجی آرد یک میلیون، روغن دو ملیون و برنج سه ملیون گردد هیچ مشکلی بر اشرف غنی خلق نمی کند، این مردم بدبخت شهر فرسوده هستند در غم جنگ و فقر می سوزند که هیچ چیز در این ماتم سرا ندارند.
Gol Amiri

>>>   دولت اعلان کرد که در شهر کابل ۱۲۵۰۰۰ فامیل مستحق وجود دارد
امروز گروپ مردان خدا، نظری و وطن دوست به کمک هموطنان با همت ما در خارج از کشور به پنجاه فامیل بسته کمک یک ماهه که شامل ۱۰ لیتر روغن یک بوری آرد و یک بوری برنج میشد توزیع کردند که هر بسته حدود ۵۰۰۰ افغانی تمام شد.
حال ۱۲۵۰۰۰× ۵۰۰۰=۶۲۵۰۰۰۰۰۰
یعنی ششصد و بیست و پنج ملیون افغانی
حال اگر این 625 ملیون افغانی را تقسیم بر 5000 شرکت تجارتی و ساختمانی و انواع و اقسام آن که در کابل ثبت شده اند بکنیم سهم هر شرکت میرسد
۶۲۵۰۰۰۰۰۰÷۵۰۰۰= ۱۲۵۰۰۰
یک لک و بیست و پنج هزار افغانی

اگر دولت مدیریت داشته باشد و یا میداشت و اگر صالح و غنی و دانش فهم کاری می داشتند اول این ۵۰۰۰۰ هزار شرکت را در یک هماهنگی تشویق به پرداخت نقدی به این فامیل ها میکردند و بعد قرانطین اعلان میکردند و در مقابل برای شرکت ها معادل این پول را از حساب مالیه آخر سال شان کم میکردند .

مکانیزم کار ساده بود.
به فامیل هایی که تثبیت شده بود دولت چک ۵۰۰۰ افغانی میداد و شرکت ها در مقابل اخذ این چک پول میپرداختند و در نهایت چک را دوباره به وزارت مالیه تسلیم داده و در مالیه آخر سال شان حساب میشد.

ضرورت نبود که ۴ کیلو گندم و یک کیلو نخود فاسد توزیع کنند و بعد مثل وحید عمر ۲۷ ملیون مصرف نشان بدهند.

>>>   هیچ فردی در هرمقامی توانایی محاکمه تروریست ها را در افغانستان ندارد! زیرا آنان همواره تحت حمایت آمریکا و انگلیس و عربستان و امارات و پاکستان بوده اند!!!!!!؟
شبکه! درین گفته تان هیچ تردید ندارم!
اما یک سوال می ماند که: چرا این سرخطر را منظم و اینطور مکمل ننوشتی:
هیچ فردی در هرمقامی توانایی محاکمه تروریست ها را در افغانستان ندارد! زیرا آنان همواره تحت حمایت انگلیس آمریکاوپاکستان و با عرض معذرت( ایران فراموش شده و یا صرف نظر کرده؟ عربستان و امارات بوده اند!!!
....

>>>   بتول سیدحیدری
چرا دربرابر جنایت های اخیر طالبان سکوت کرده اید؟
طالبان از یکطرف دم از صلح می زند، آزادی زندانی هایشان را می‌طلبند و رویای بازگشت خودشان را در کشور برای همه پلان می کنند،اما از آنطرف شاهد قتل عام وافسارگسیختگی شان در مناطق ملکی و مسیرهای عبور هستیم.
مسئولان حکومتی که در راس گفتگوهای صلح اند، بهترست پیرامون اتفاقات اخیر تذکر بدهند ومذاکره کنند، نمی‌دانم دل طالبان به چه گرم است،چه تصویری وامیدی پشت پرده به اینها داده شده که بازخواستی برایتان نخواهد بود که هم خدایی دراین کشور را می‌خواهند هم خرما را وباخونسردی وبی خیالی به جنایت‌ها و کشتارشان همچنان ادامه میدهند.

>>>   سیدعبدالقهار حقیقت
حکومت، نه برنامه مدون ملی در راستایی صلح دارد و نه تدبیر مسلکی نظامی جهت مهار حملات دشمن و نه صلاحیت تذکر برای گروه مقابل.
توده های مردم باید خود در ولایات، ولسوالی ها و قریه ها دست به کار شوند و از هر راه ممکن وارد عمل شوند و جلوی فجایع را بگیرند.

>>>   Aziz Rafiee
قابل توجه وزارت مالیه و به تعقیب شهادت ناجوانمردانۀ کارمندان افغانستان بانک!
حدود یک سال قبل به اساس یک تصمیم نادرست و ناسنجیده، گمرک هرات به اسلام قلعه انتقال شد. از زمان انتقال تا امروز بیشتر از سی‌وپنج تن از کارمندان دولتی این نهاد درین مسیر راه کشته شده اند. بیشتر از پنجاه تن از بازرگانان در همین مسیر اختطاف شده اند. آیا می‌دانید که فقط مافیای فساد توانسته است ازین تصمیم بهره ببرد؟ این تصمیم نادرست به تجدید نظر فوری نیاز دارد!
ای داد و بیداد!

>>>   Sajida Milad
در هند خانواده های زیادی گرسنه اند و حتی از فقر خود کشی می کنند حکومت هند به ما کمک می کنند جای حیرانی است

>>>   Najib Rahman Shamal
آیابهتر نیست تا بودجه تهیه لباسهای نو، لنگی،واسکت و بوت های نو طالبان آزاد شده از زندانها، در شرایط شیوع کورونا درکشور، برای دست فروشان،فقرا،معیوبین و فامیل های محتاج توزیع گردد؟

>>>   Anwar Rawi
تف برروزگار بد
هنوز طالبان وحشی شپشی برتخت کابل تکیه نزده اند که یک تعداد از مفسدین فی الارض در این طرفها طالب شده اند و با بی شرمی تمام پرچم اسلامیت برداشته اند و ما را متهم بر کفر و ستمی گری و کمونست بودن می کنند !
این کله خران تازه مسلمان شده که نه از تجارت سیاه و سفید روی گردان هستند و نه از دیگر ناروایی های آشکار و پنهان ؛ میخواهند با اتهام کفر و کمونیزم بر دیگران توجه طالبان را به خود جلب کنند , در حالیکه در کله خرشان چیزی بنام اسلام وجود ندارد ...
من باز هم به آواز بلند ؛ آشکار و روشن میگویم ؛ روزه هم مثل دیگر فرایض دینی یکی از فرایض است ؛ علمای دین , برای حفظ حیات مسلمانان حتی نماز های جماعت و ادای فریضه حج را امسال منع کرده اند ؛ عین فتوا و حکم میتواند در مورد روزه هم صادق باشد ؛ در صورت که روزه در تقابل با ویروس کشنده کرونا باعث مرگ انسان شود نقض آن حق است ...
حالا بروید یک ملا پیدا کنید که کفر مرا ثابت کند ؛ این گز و این هم میدان !

>>>   مذاکرات سری بین «جمهوریت» و«امارت»
مذاکرات طالب و ارگ ادامه دارد.
نکات اطلاعاتی تعجب انگیزی به گزارشنامه افغانستان واصل شده است که نشان می دهد بین هیأت طالبان و مقامات حکومت کابل مذاکره در جریان است و اعلامیه طالبان مبنی بر خروج هیأت شان از کابل دروغ محض است.
یک هیأت سری طالبان درامور اتباع خارجی هم اکنون درکابل به سر می برد.
این درحالی است که درسطح رسانه ها، تنش لفظی و جنگ زرگری ظاهراً بین «جمهوریت» و «امارت» را داغ نگه داشته اند.
شبکه ملی امنیت می گوید که مضمون مذاکرات هیأت دوطرف، مسایل صلح و رهایی زندانیان نیست؛ ترتیبات و سازوکار جنگ با بسترهای سیاسی ضد طالبان تا سرحد حذف گروه های مذکور است. مشخصاً روی برنامه های تعرضی در شمال و حوزۀ غرب مباحثه درجریان است.
محورکوچک امرالله صالح ظاهراً ازین بگیرو بده مطلع نیست. رهبری پروژه منحصراً در دست معصوم استانکزی و شخص اشرف غنی قرار دارد. خونتای ارگ سرگرم ایجاد یک قدرت قوی با طالبان است.

>>>   خلیل زاد معمار پروژه طالبان ,در حالا حاضر ،در ظاهر مذاکره کننده صلح با طالبان در اصل معمار داعش طالب برای شمال وآسیای میانه آزادی 5000 طالب تعلیم دیده برای جنگ هایعدی درشمال ومناطق مرکزی ،آوردن طالب بر قدرت برآنست تامراکز سازماندهی نزدیک به جنگ داشته باشند نه طالب دشمن امریکا بوده واست ونه امریکا طالب را از آغوش خود بدور انداخته بل طالب سربازه کم ازینه برای جنگ های نیابتی میباشند ،ودو دیگر با شناختیکه من از عبدالله دارم دقیق پروژه های استخباراتی خلیل زاد را چه در دوران جهاد وچه در زمان مقاومت وچه به گند کشیدن مذاکرات بن وچه در دوران حامدک کرزی وچه حالا که در وقت کشی وبه بازی گرفتن هم پیمانانش را به پیش میبرد ،واین آدمکهای بظاهر قلم بدست که گروهی از از حقانیت پشتون وگروهی از مظلومیت تاجگ در افشانی میکنند همه شامل پروژه خلیل زاد ها اند ..
هروز یکی بی هنر آید منم
درسلک هنر هربی هنر آید که منم
چونعره زنم که کیست از اهل هنر
هر نره خر بی پدر آید که منم
کبیر عبادی
12_ 4 - 2020

>>>   واقعیت روشن است. افغانستان در کنترول رهبر بزرگ تروستان و بنیانگذار تروریستان امریکاست. تروریست اردوی مخفی امریکاست.

>>>   طالبان به خاطر جلب رضاییت ترامپ رییس جمهور امریکا که به آنها چراغ
رنگه ( یعنی بهتر از سبز ) را روشن کرده دروغ میگویند.
کفرستان کجا و مسلمانی

>>>   بهتر است کار را بگذاریم به اهل کار
تا حال هیچ داکتری ارتباطی بین روزه و کرونا را مطرح نکرده و هر فرد چه روزه دار یا بی روزه باید دستورات صحی را مراعات کند و تا جای ممکن خود را از نصاب شدن به این مرض نجات دهد.
اما
اگر کسی مصاب به کرونا میشود مثل هر مریض دیگر در صورت تجویز داکتر میتواند گرفتن روزه را به تأخیر بیندازد و بعد صحت یابی قضائی بگیرد.
نیازی به فتوی جدید ملا یا غیر ملا نیست.

>>>   تروریستهای دیروز و امروز با هم کدام فرقی ندارند
کـــــــــابل بایـــــــــــــــــــــــــــــد بــــــــــــــسوزد
شعار جنرال اختر عبدالرحمن رییس ای اس ای
پاکستان

>>>   تروریستان دیروز یعنی جهادی ها و تروریستان امروز برادران هم استند...
" کــــــــــــــــابــــــــــــــل بـــــــــــــــــایـــــــد بـــــــــسوزد"
شعار جنرال اختر عبدالرحمن رییس اسبق .I. S. I پاکستان
کتاب "تلک خرس " ـ سالهای ۱۹۸۰-۱۹۸۷ ..ترجمه محمد قاسم اسمایی--
دوستان عزیز کتاب ' تلک خرس 'نوشته ای جنرال یوسف است این جنرال پاکستانی سالهای نوزده هشتاد شخص درجه دوم و مسوول تربیه و تجهیز تروریستها ی افغان برای تخریب شهر ها ی افغانستان انفجارات و ترور شخصیتها ی حزبی و دولتی انفجار پایه های برق قطع راه های مواصلاتی حمله بر قطار های اکمالاتی تخریب مکاتب وموسسات تعلیمی وشفاخانه هابود...جنرالان پاکستانی حداقل 80000هزار دزد و رهزن و قطاع الطریق را بنام مجاهد تا سال ۱۹۸۷ برای نابودی نه تنها نظام دولتی بلکه محو افغانستان از ریشه تربیه کرده بودند .لطفا بر گرفته ای از این کتاب را که به قلم جنرال پوسف پاکستانی که دوست نزدیک حکمتیار سیاف... بود و نقل قول شده است مرور کنید موصوف در باره ای طرح پلانها برای سوختاندن کابل که چهل سال است ادامه دارد صحبت کرده است..
"مانند شهر روم در زمان امپراتوری ان در افغانستان تمام جاده ها به شهر کابل منتهی میشوند این شهر مانند مرکز یک چرخ است ...بطرف شمال ان شاهراه سالنگ... به طرف شرق جلال اباد و سپس با عبور از دره خیبر تا به پشاور ممتد است...به استقامت غرب راه حلقوی به طول ۶۵۰ کیلو متر که از مسیر غزنی و قندهار تا هرات ...
برای سوختاندن کابل استراتیجی ما دارای سه بخش بود .در قدم اول اقدامات در جهت هماهنگ ساختن حملات برای قطع راه های اکمالاتی کابل و جلو گیری از رسیدن مواد به داخل شهر . برای رسیدن به این هدف اجرای کمین ها در مسیر کاروانهای اکمالاتی به استقامت کابل برای از بین بردن منابع اب نوشیدنی و منفجر ساختن بند های اب و از بین بردن سیستم برق رسانی و منفجر ساختن شبکه برق ..
۲-اقدامات ما پیشبرد اعمال تخریبی و سبوتا‍ج در داخل بود از جمله اقدامات ما جابجایی و انفجار دادن بم در اواخر سال ۱۹۸۳ در طعامخانه پوهنتون کابل کشتن داکتر نجیب که رییس خاد بود
۳- اقدامات ما عبارت بود از حملات راکتی دور برد بر شهر کابل که طور دوامدار صورت میگرفت.چنانچه ده هزار راکت در طول حملات ما بر شهر کابل و اطراف ان پرتاب گردید.....در فهرست من بیش از هفتاد هدف اساسی برای حمله بر کابل وجود داشت..."
انچه شما مرور کرده اید چند پاراگراف از کتاب تلک خرس است. جمهوری دموکراتیک افغانستان از سال ۱۹۸۰-۱۹۹۱هزاران مرتبه اعتراض نامه ها به دفتر ملل متحد در کابل و نیویارک سپردو از ادامه اعمال تخریبی پاکستان و مداخلات امریکا و غرب اعتراض نمود که جایی را نگرفت و نظام سقوط کرد.
پاکستان از چهل سال بدینسو منکر مداخلات در امور افغانستان است .
تروریستهای دیروز که جامه بدل کرده اند لباس چرک و سیاه شان به کف و کالر تبدیل شده و خر و قاطر شان به موتر های لند کروزر تیدیل شده است همان برادران تروریستهای امروز استند.انها دیروز عین همین اعمال تخریبی و تروریستی را انجام میدادند و حالا رییس وزیر و قصر نشین شده اند .تروریستهای امروز که بنام طالب و داعش و خلافتی و غیره هر روز مردم را کشتار میکنند باز با پا در میانی امریکا و توافق دزدان دیروز که در قدرت دولتی قرار دارند به حیث نیروی جدید و تازه نفس برای حد اقل یک دهه ای دگر جلو این کشور را بدست خواهند داشت...
فخر اهنگر

>>>   راه همان است که جنرال شهید(رزاق)گفتند،دیگر کسی را،اسیر نگیرند .........چون انها با ما رحم وترحم ندارند،پس چرا زنده دستگیر شوند؟
حاجی احمد مومنی

>>>   اگر دولتهای افغانستان اعتبار و محبوبیت و پشتوانهً مردمی و برنامه و سیاستی ملی نداشته و ندارند، این موضوع چه ربطی به آمریکا و انگلیس و غیره دارد؟ در کشور ما قوانین دموکراتیک حاکم نیست، پس بنابراین دولتی که بر خاسته از ارادهً و رای آزاد و آگاهانه مردم باشد در کار و حاکم نیست و همگی بر اساس دروغ و منفعت و شارلاتانیسم برگزیده شده اند که راه چارهً گذر از این وضعیت فلاکتبار باز هم آزادی بیان، قلم، اندیشه و مدیاست تا مردم افغانستان در روشنایی و شفافیت و آگاهی رسانی روند رشد آزاد را طی و تجربه کرده و آگاهانه در انتخابات خود جانب حق و حقوق مسلم و طبیعی خود و افراد مسئول و متعهد به منافع ملی کشور را برگزینند.

>>>   اگر هزار مرتبه تروریستان و طالبان قاتل را بزندان کنید به فرمان امریکا آزاد میشوند غنی عرسک امریکاست.

>>>   افغانستان در یک قرن اخیر دارای حکومات و نظامهایی بوده است که تا حد ممکن سعی داشتند تا عرابه ای ترقی و تحقق ریفورم ها را برای رهایی خلق از ستم ملی و عقبماندگی به پیش برند اما متاسفانه استعمار قدیم و نوین همواره با استفاده از راه ها و توسل به ابزار مختلف چون وسیله قرار دادن دین و مذهب زبان و ملیت ستیزی در شرایط گذشته و کنونی توانسته است سد راه واقع شود. البته هیچ حکومت و دولت نمیتوانست و نمیتواند کاملا مبری از عیوب باشد ولی حکومات زمانی برجسته و مورد حمایت توده های عظیم قرار میگیرند که از زبان خلق حرف بزنند و برای خلق کار کنند. عشق سیری ناپذیر استعمار در گذشته و حال با کشور های عقب مانده صرف بخاطر منابع طبیعی این کشور ها بوده است... زمانی هندوستان مرغ طلایی برای انگلیس بود همزمان افریقا برای استحصال رابر و نیروی کار و انتقال بیست ملیون سیاهپوست به تما م نقاط حساس جهان با منابع طبیعی سرشار برای کار مفت و در دو دهه ای اول قرن بیستم اروپا و امریکا در گیر عشق با شرقمیانه شد و بدینترتیب سالها منابع سر شار نفت این کشور ها عاید سر شار و منبع پر درامد برای شان بود .اکنون با گلوبالیزیشن اقتصاد شرایط استعمار و اتمار فرق کرده است و در این راستا نه تنهاکشور های امپریالیستی تشنه ای عواید سر از منابع طبیعی کشور های جهان اند بلکه کشوری تازه نفس سوسیال امپریالیزم چین نیز مثل اختاپوت زنجیر اسارت را به گردن کشور های نادار جهان انداخته و با دادن قروض در بدل منابع طبیعی و کنترول بندرگاه های بحری کشور ها در اسیا و افریقا توانسته است شهرک های چینایی را بوجود اورده و باعث بیکار ی در بین مردم محل گردیده است .
در یک جمله بدون ازادی اقتصادی دموکراسی واقعی به یک میوه ای پوسیده از داخل که از بیرون زیبا به نظر برسد میماند...
فخر اهنگر

>>>   اوغانستان به دست اوغان ها فدای پاکستان می شود
نه طالب است نه داعش فقط رنگ است و نام که به اوغان ها داده می شود وگرنه همه یک اوغان و از یک قوم جاهل اند
یک روز با صد شهید دستگیرش میکنن روزی دیگر به بهانه سیاسی با لباس های نو آزادش میکنن
چوب سوخت این وطن فقط اقوام غیر اوغان است و بس
بازیگر میدان جنگ و سیاست همه اوغان است
طالب اوغان
داعش اوغان
ارگ اوغان
میانجیگر اوغان
مصلح اوغان
صلح گر اوغان
زندانی اوغان
آزادشونده اوغان
فقط اسیر بقیه اقوام است
یا تمام عمر بسوزند
یا قیام کنن
اما بهترین راه: یک قیام جانانه و مردانه است
پایان تلخ بهتر است از تلخی بی پایان

>>>   طالبان نگو فرشته نجات انسانها بگو که جان مردم بیگناه را میگیرد بنام دین راهی بهشت میکند اگر طالب پشتون میبود امروز نسل شان را منقرض میکرد چون پشتون است برای جنایت بشری تحت نام طالب مجال داده است که خون برسیزد وخون بنوشد.

>>>   در زندان ها فقط غیر از تروریست اسیراند و زندانی
اگر تروریست و انتحاری باشد جایش امن و روزی با لباس های نو و فاخر با جیب خرچی آزاد می شود
فقط معتاد و گدایگر زندانی می ماند
یا هم اگر غیر اوغان باشد

>>>   به کسانی که از اوغان دل شان داغ داغ است
اگر می خواهید که این قوم جلودار این کشور نباشد
خود را به جای آنها مزدور و نوکر اجنبی بسازید و تمام
هرکه مزدو حلقه بگوش است در راس قدرت خواهد بود
یا هم یک اتحاد ملی بر ضد این فاشیست های متعصب بس تمام ختم کلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است