استعفای امرالله صالح پذیرفته نشد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۹/۱/۱۹ کد خبر: 162939 منبع: پرینت

خبر موثق از جريان استعفا امرالله صالح و ميانجگري سفارت امريكا.

امرالله صالح از فرمان غنی احمدزي بخاطر لایحه وظایف معاونیت اول ریاست جمهوری انتقاد کرده است. او از آقای غني احمدزي توضیح خواسته است که چرا بدون آگاهی و مشورت چنین فرمانی را صادر کرده است.

امرالله صالح به غني احمدزي گفته است که پیش از ایجاد تکت انتخاباتی یک سلسله تفاهماتی بین هم توافق کرده بودند كه كار رئیس جمهور با معاونینش واضح باشد و با این روایت جدید وارد پیکارهای انتخاباتی شدند و غني احمدزي روی آن توافق کرد.

آقای صالح برای غنی احمدزي توضیح داده است که پرداختن به مسایل اقتصادی مربوط رییس جمهور، حوزه نظامی و استخباراتی مربوط معاون اول و قانون‌گذاری مربوط معاون دوم باشد که متاسفانه دیده می‌شود به آن قول و قرار توجه صورت نگرفته است.

غنی احمدزي گفته است که بخش نظامی را صرف نهاد مشاوریت شورای امنیت ملی به صورت یک دست رهبری می‌کند و معاونین رییس جمهور در امر مشوره دهی در تعیین پالیسی های نظامی در چهارچوب شورای امنیت ملی همکاری داشته باشند.

در پايان امرالله استعفا خود را پيش كرده و غني احمدزي با همكاري سفارت امريكا امرالله صالح را از استعفا منصرف ساختند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفا
امرالله صالح
نظرات بینندگان:

>>>   گزارشنامه افغانستان
حنیف اتمر: به حساب شماری از خرابکاران در ارگ می رسیم!
اطلاع ارسالی به گزارشنامه افغانستان
منابع مقرب به حنیف اتمر حکایه دارند که وی در آستانه بازگشت به تیم حاکم با طرفداران خویش پیوسته در مشورت بود. وی در روز معرفی به مأموران وزارت خارجه، قبل از شروع مجلس در دفتر ریاست آن وزارت یک جلسه نهایی و خاص داشت.
برخی شاملان این جلسۀ مشورتی درمجالس خود مانی به نقل از آقای اتمر نقل کرده اند که: حال زمانی است که به حساب کسانی برسیم که درین مدت از داخل ارگ، شب و روز به تخریب ما مشغول بودند.

اشارۀ جالب اتمر برین است که ما دشمنان خود را به وسیلۀ خود رئیس جمهور از ارگ بیرون می اندازیم. تبلیغات باید درین راستا آغاز شود که مدیریت نا کارای یک حلقه خام در اطراف رئیس جمهور بود که سطح آرا پائین آمد.
این چند ناکرده کار را از ارگ بیرون می کنیم.

وی همچنان افاده داده است: حضور دوست عزیز ما شاکر کارگر در ریاست دفتر ارگ فرصت مناسبی را برای ما به وجود آورده است.
اتمر به مقربان خویش سفارش کرده است که به کرزی نزدیک باشند و نباید شرایطی ایجاد شود که از آدرس کرزی علیه ما تخریبات صورت گیرد.

>>>   اینبار نپذیرفت دوسه ماه بعد خودش زمینه را فراهم میکند تا استعفا پیش کند وغ هم آنرا منظور میکند حالا رویس جمهور گرفتار مشکلات زیاد است اخطار های امریکامبنی برکاهش کمک ها، زندانیان اشرار ، مخالفت های تیم ثبات ، وکرونا خیلی زمانی مشکلی است برای رئیس جمهور،کمی فرصت بیابد منظوری استعفا کار مشکلی نیست
ر

>>>   صالح می خواهد صلاحیت وزارت دفاع داخله وامنیت ملی همه مربوط او باشد ؟؟ قصد کودتا داشته باشد؟

>>>   امروز اقای وحید عمر بعد از مصرف ۲۷ میلیون افغانی مسولیت اگاهی دهی کرونا را به وزارت صحت عامه سپرد.
حالی از کی باید پرسان شود که چرا تا حال این مسولیت که کار وزارت صحت عامه بود به اقای عمر داده شده بود؟
این ۲۷ میلیون دالر در کجا و چی رقم مصرف شد؟
ما از روزی که این کمیته ساخته شده بود همین موضوع را بار ها ذکر نمودیم که اگاهی دهی در بخش صحت از خود یک بخش تخصصی تحت نام ارتقا صحت یا Health promotion دارد این کار غیر مسلکی هست و باعث فاجعه در کشور خواهد شد اما کجا است کوش شنو

>>>   امرالله صالح خود را بسیار زیرک و عاقل حساب میکند اما باید از اول میدان به این تقاضایش سند رسمی میگرفت و الا از کندن کله گرگ پند میګرفت . جنرال دوستم با فن پهلوانی و چاپندازی اش به ترکیه متواری شد ولی برای جناب شان پنجشیر هم مکان امن نیست . بسیار خوب است هم اکنون چاره خود را جستجو کنن .

>>>   امریکا آهسته آهسته عبدالله را از قدرت محروم میسازد ، دوم استاد عطا محمد نور بحیث وزیر داخله غنی مقرر می شود ، فکر می کنم غنی داخل خربوزه وزارت ها را خود خورده ، پوچاق های وزارت خانه را به عبدالله می اندازد .

>>>   تیم فحشا پرور ارگ در پی فحشا و گناه است.

>>>   غنی احمدزی بمثل زلمی خلیل زاد جاسوس امریکاست و از خود هیچ ارداده ندارد. از صالح بحیث سرکوبگر اقوام تاجیک هزاره و ازبک استفاده میکنند و کوچیهای پاکستانی را در شمال به امضای او مسقر میکنند. امرالله خان کاپی گل محمد مومند. برای صالح بجز استعفا راهی دیگر نمانده است. با غنی و سی آی ای کار کردن غیرممکن است.

>>>   27 میلیون افغانی نه دالر فرقی معامله زیاد است

>>>   گذارش نامه :
سارنوال فتاح یک میلیون دالر را به ترکیه منتقل کرد.
این عکس از مرستیال نظامی در دادستانی کُل است؛ سارنوال فتاح.
عکس دومی، صرف طعام. بعد از یک معامله خوش به رضا و حق گیری از قراردادی های وزارت داخله و دفاع، خوان نعمت گسترده اند. میلیون ها دالر از هزینه دو وزارت سکتوری درجیب های مافیای دولتی و غیر دولتی می رود.
سارنوال فتاح، حلقه وصل معامله گرانی است که با پول بازی می کنند. از کادرهای برجسته خونتای انتخاباتی ارگ محسوب می شود. فتاح به حواله گزارش منابع امنیتی، به وسیله خسربره اش اخیراً یک ملیون دالر را به ترکیه منتقل کرده. فرید حمیدی سهم مشخص شده را دریافت می دارد. بازار دوسیه سازی و محاصرۀ قراردادی های به وسیلۀ اسناد و مدارک ساخته شده از سوی فتاح، کماکان گرم است. درین وضعیت اسفبار کرونایی، مجالس عشرت وبی بندوباری این دسته برقرار مانده است.
گزارشی واصل شده است که این دسته درسارنوالی نظامی حتی حق گیری از روسپی خانه هایی را شروع کرده اند که در خط ارتباط با آنان قرار ندارند. این است حال و روز دادستانی کشوری در چنگال مصایب گرفتار آمده است

>>>   طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله وقوع این رویداد را که امروز (سه‌شنبه، 19 حمل) در منطقه‌ی دوغ‌آباد حوزه‌ی هفتم امنیتی شهر کابل رخ داده است، تأیید می‌کند.
در نتیجه‌ی درگیری میان اعضای دو خانواده در مربوطات حوزه‌ی هفتم امنیتی شهر کابل بر سر کاغذپران بازی سه نفر کشته شده‌اند.
همچنان در نتیجه‌ی این درگیری‌ها، دو عضو دیگر این خانواده‌ها زخمی شده‌اند.
وزارت داخله‌ی کشور می گوید که بررسی‌ها در مورد چگونگی این رویداد آغاز شده است.

>>>   وحید عمر هم دریا نوش است ،

>>>   اینه تقــــــــلــــــب :
شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا در گزارش گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به همکارانش "به طور خصوصی" فشار آورده تا نمایشی از ختم جنگ افغانستان ترتیب دهند تا عملی‌شدن قول انتخاباتی‌اش را نشان دهد و "جایزه صلح نوبل باید به او داده شود."
در روزهای اخیر ابعاد تازه‌ای از پشت پرده نارضایتی واشنگتن از حل نشدن اختلافات میان اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین افغانستان و معطل ماندن اجرای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان خبر می‌دهند.
شبکه ان‌‌بی‌سی آمریکا امروز، هفتم آوریل/اپریل فاش کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دو هفته پیش به طمع بدست آوردن جایزه صلح نوبل، مایک پومپئو، وزیر خارجه‌ را با یک اخطار به کابل فرستاد.

>>>   اصلاً اشرف غنی پلان دارد که در عوض امرالله صالح عطا محمد نور را مقرر کند.
بنأ بهانه پالی میکند.
زیرا انتخاب امرالله صالح منحیث معاون اول در آن زمان از روی مجبوریت بود که آدم های مشهور و معروف در دیگر تکت های انتخاباتی رفتند و اشرف غنی دیگر کسی را نیافت،بنأ مجبور شد که امرالله صالح را انتخاب کند.
امرالله صالح هیچ پایه مردمی حتی در ولایت پنجشیر خود ندارد و کمترین زای را در آن ولایت گرفته است.
از طرف دیگر عطا مجمد نور خود را از مخالفین سرسخت داکتر عبدالله نشان میدهد.
این که در خفا اعضای جمعیت اسلامی چه رابطه یی با هم دارند،به من و یا به خودشان بهتر معلوم است.

>>>   معاونین ریس جمهور با رای ازاد مردم انتخاب میشود تا ختم دوره ای ریاست جمهوری ویا وفات معاون کسی اورا برطرف نمیتواند ویا او حق ندارد که به کسی استعفایش را تقدیم نماید چنانچه مارشال عبدالرشید دوستم این رویه قضای را دنبال نمودوهر قدرغنی نیرنگ وحیله کرد اورا مجبور به استعفانتوانست شاید صالح این کار را نکرده اما چون یک انسان سبک وبی پایه است غنی به اسانی میتواند اورا از پهلویش دور سازد بهترین دلیل برای غنی انست که به اقای صالح خواهد گفت توهم مانند من اگر تقلب نمیکردیم دوهزار رای نداشتی وحتی از زادگاه خود پنجشیر با مصرف نمودن هشت ملیون وپنجصد هزار دالر تنها ۵۰۰ رای اورده بودی و... اما افسوس ما از یک ابر قدرت جهانی است که پس از بیست سال اشغال ایادی ومزدوران شان از ولایت های خودشان ۵۰۰ رای هم نمی اورند چون انها به چشم دنیا وملت افغان خاک زدند وبا وعده ای مبارزه با تروریزم خود ساخته شان ومبارزه بامواد مخدر که انرا هم بیش تر رونق داده و صد چندان بیش تر ساختند واوردن دموکراسی که ان را هم در جهان مسخره نمودند نتیجه ای تقلب وتجاوز همین است که درویدند
گل نبی عیدی زاده

>>>   پيوستن ناصالح با غني، انتهاي حماقت و ناداني اورا نشان داد. غني هيچ قول و قرار ندارد. در اخير روسياهي به صالح ميماند.

>>>   همه ميدانند كه غني و امرالله بيشتر از سه ماه با هم گزاره نمي توانند، و علت مهم آن اين است كه امرالله كدام دانش ، عقل ، علميت ، فهم و پايه ندارد. تنها با گردن شور دادن ميتواند كه كدام تيم قرسك پنجشيري را رهبري نمايد.

>>>   انشا الله که روزت از همه بترشود جناب امرالله جریب کش صاحب وروزی سرور گنس هم در حال خراب شدن است. جزای قروت اب گرم . از جنرال دوستم پند عبر ت نگرفتید .امرالله جریب کش وسرور گنس همه نان تان سرد واب تان گرم باشه با همه بی توجه ای وکلان کاری تان

>>>   خدا صالح را ازین هم خرابتر کند که هنوز به سیاست آشنای ندارد
طاهر کابلی مقیم ترکیه

>>>   اسلحه سیا برای حمله قلبی
در اواسط دهه هفتاد قرن گذشته، از سلاح جدیدی که توسط سیا تهیه شده بود رونمایی شد. این سلاح یک تپانچه بود که می‌توانست باعث حمله قلبی به قربانی شود، زیرا تیری آزاد می‌کرد که می‌توانست در لباس‌ها نفوذ کند و یک علامت کوچک شبیه نیش پشه روی پوست به جا بگذارد.
این پیکان مجهز به سم کشنده بود و در هنگام کالبدشکافی این گونه به نظر می‌رسید که قربانی بر اثر دلایل طبیعی درگذشته است، ما نمی‌دانیم که آیا سیا باز هم از اسلحه حمله قلبی استفاده می‌کند یا نه؟!

>>>   این آغاز مسأله است، سر لکش هنوز زیر لحاف است!
کبیر کبیری

>>>   هنوز اول عشق است سفر دنباله دارد.
افراد مستقل و خود اراده تاآ خر منزل با غنی کار کردهنم تواند البته از تیم خودش این را ثبوت کردند و نتوانستند که با غنی کار نمایند مانند حکیمی وزیر مالیه که انسان خیلی مدبر و با وقاری است ، ادود صبا وزیر اسبق معادن ، نور الحق علومی و سایرین ، شاید امرالله صالح تا اخر با وی بسازد و وی بستگی به استقلالیت و خود ارادی گی وی ارتباط دارد . خود غنی هر چه هست مشکل مریضی و روانی دارد هر تصمیم غلت که خودش بگیرد با ید همه همان را بگوید که درست است یک مثال آن انقسام وزارت مالیه بود که به زور امریکا و سایر دونر ها غنی از آن صرف نظر کرد. بناٌ با این وضعیت کسانیکه که از خود شخصیت مستقل ندارد نمیتواند با وی کار نمایند.

>>>   صالح نه کدام آدم مهمی است نه کدام پایگاه مردمی حتی در بین پنچشیری های خودش دارد.
هیچ تاجیکی حاضر نبود معاون غنی کوچی شود و این غلام بچه موقع را غنیمت شمرد و خودش را در خدمت قرار داد. صالح را چندروزی سهو استفاده میکنند و بعد با اولین کلانکاری که در مقابل خودشان کرد از دوستم و ضیاه لوده بدتر با او معامله میکنند.
صالح فراموش کرده که اینها در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارند.

>>>   صالح نه کدام آدم مهمی است نه کدام پایگاه مردمی حتی در بین پنچشیری های خودش دارد.
هیچ تاجیکی حاضر نبود معاون غنی کوچی شود و این غلام بچه موقع را غنیمت شمرد و خودش را در خدمت قرار داد. صالح را چندروزی سهو استفاده میکنند و بعد با اولین کلانکاری که در مقابل خودشان کرد از دوستم و ضیاه لوده بدتر با او معامله میکنند.
صالح فراموش کرده که اینها در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است