بازهم فریب اتمر را خوردید؟!
چقدر این "به اصطلاح" سیاستمداران ما نادان و ساده هستند که از یک سوراخ به کرات گزیده شده اند و باز انگشت شان در همان سوراخ است...! 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۹/۱/۱۷ کد خبر: 162906 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)محمد حنیف اتمر نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه، تعیین گردید. محمد اشرف غنی طی دو حکم جداگانۀ، محمد حنیف اتمر را به صفت نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه تعیین کرد. در صفحه ارگ آمده است: اشرف غنی به تأسی از حکم فقرۀ ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی، محمد حنیف اتمر را بحیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه تعیین کرد و برایش در امور محوله آرزوی موفقیت نمود.

حنیف اتمر کیست؟
محمد حنیف اتمر متولد سال ١٣٤٧ در ولایت لغمان است (اصلاً متولد ١٣٣٦) و اسناد تحصیلی اش را از بریتانیا به دست آورده به دستور انگلیسی ها با روس ها اغاز به همکاری کرد و سپس بین سال های ١٣٧١ - ١٣٨١ سمت های مهمی در موسسات غیر دولتی داشته است. در سال ١٣٨١ سمت وزارت احیا و انکشاف دهات، در سال ١٣٨٥ وزیر معارف و در سال ١٣٨٧ به حیث وزیر داخله کار کرده است. وی سپس نورچشمی کرزی و غنی گردید تا اینکه بازهم به دستور انگلیسی ها استعفا داد تا مجری برنامه های انگلیس در انتخابات افغانستان باشد و سران غیر پشتون را یکبار دیگر بفریبد و باز به جایگاه حکومتی در پستی دیگر باز گردد.

حنیف اتمر که به زبان های پشتو، دری، انگلیسی و اردو مسلط است از بازمانده های نظام کمونیستی در افغانستان گفته می شود که انگلیسی ها او را به روسیه امانت داده بودند، دوباره پس گرفتند و در راستای منافع خودشان از این جاسوس ماهر استفاده می کنند.

حنیف اتمر جزو پشتونهایی است که بخاطر حفظ منافع قومی دست از تفکرات کمونیستی برداشته است و در همکاری با انگلیسی ها، به نفع آمریکایی ها تغییر موضع داده است. وی مهره انگلیسی است که با واسطه سازمان های خارجی ميليون ها دالر را بدون حساب و کتاب بر باد داد و حتی در زمان انتخابات سال 2009 رسما از امکانات وزارت داخله به نفع حامد کرزی تبلیغات می کرد.

حنیف اتمر از جمله کادرهای تشکیل دهنده طالبان در پاکستان و افغانستان بشمار می رود که ماموریت وی در این زمینه با وجود نشانه های بسیار همچنان مخفی مانده است. وی در ایجاد و تجهیز طالبان به انگلیسی ها و آمریکایی ها کمک های فراوان کرده است. در همین راستا از وی به عنوان پدر داعش نیز یاد می شود. زیرا در انتقال داعش به ننگرهار و تجهیز و اکمال آنان نقش اساسی را بازی کرده است.

حنیف اتمر سابقه کار در وزارتخارجه افغانستان را نیز دارد، وی قبلا بجای صلاح الدین ربانی به ایران و پاکستان می رفت و به بهانه امور امنیتی کارهای وزارتخارجه را انجام می داد.
وی که مشاوریت امنیت ملی را عهده دار بود، از کشورهای عربستان و امریکا و چین و... با مقام های بلندپایه این کشورها به گفتگو نشست در حالیکه همواره این سوال مطرح بود که صلاح الدین ربانی چه نقشی در وزارت خارجه دارد و در نبود اتمر چه کسی مشاور امنیت ملی است؟
اینکه چرا اتمر همچون وزیر خارجه به سفرهای خارجی می رفت، با طالبان در کشورهای عربی دیدار می کرد و واسطه میان اسلام آباد و کابل بود، ریشه در سیاست فتنه قومی داشت که آمریکا و انگلیس همواره خواهان دامن زدن به آن بوده اند.

در یک مقطع زمانی با اوج گیری انتقادهای مردمی و جامعه سیاستمداران برای برکناری اتمر از مشاوریت امنیت ملی، اشرف غنی طی جلسه ای خود را تهی از اختیار لازم برای حذف مشاور امنیت ملی عنوان کرد و نشان داد که اتمر به قدرتی فراتر از ریاست جمهوری افغانستان وابسته است.
اما متاسفانه همان منتقدین، فریب سیاست های اتمر را خوردند و باور کردند که در انتخابات ریاست جمهوری وی در کنار آنان ایستاده است و از قومگرایی غنی بیزاری جسته است در حالیکه این یک فریب دیگری برای محکم کردن پایه های قومگرایی بود که اتمر برای چندمین بار عامل تقویت آن شده بود.

در این سایت، سال ها است که چندین مراتب به تمامی سران و سیاسیون هموطن پیرامون حضور خطر آفرین حنیف اتمر در مواقع مختلف، در کنار آنان تذکر داده ایم اما آنان همچنان مغلوب سیاست های روانی غرب بوده کمتر به واقعیت های اطراف خود توجه داشته اند. تا اینک واضح گردید که یکی از علل اصلی شکست آنان در برابر قومگرایی قبیله، اعتماد به حنیف اتمر بوده است.
چقدر این "به اصطلاح" سیاستمداران ما نادان و ساده هستند که از یک سوراخ به کرات گزیده شده اند و باز انگشت شان در همان سوراخ است...!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
فریب
قوم
نظرات بینندگان:

>>>   همین خادیست ها اکنون هم بنام مشاورین امنیتنی دروزارت خانه ها مصروف کاراند وبنابه عادت دیرینه خود هنوز هم بهمان اعمال خود دوام میدهند :
«جوا سیس خاد» که دست آموزان ونوکران (K.G.B) در افغانستان بودند، وبخاطر کسب رتبه ومدال ومقام ومعاشات فوق العاده مردم را حق وناحق بدام می انداختند،وسر به نیست میکردند، پس از سقوط دولت پوشالی، اکثراً به روسیه فدراتیف فرارکردند. آنان در روسیه هیچگونه ارزش واعتباری نداشتند وهرروز از سوی پولیس و نیروهای ماسک پوش معروف به "آمون"لت وکوب وتحقیر وتوهین میشدند ونشان دادن کارتهای خاد وجاسوسی شان نیز فایده ای بحال شان نمیکرد وهرچه در روز از دست فروشی در هوای سرد دربازارهای سرباز پیدامیکرند از ایشان گرفته میشد. فقط رده های بالائی خاد که با پشتاره های دالرواسعار خارجی به روسیه رسیده بودند، با اجارهً منازل گران قیمت واستخدام بادی گاردهای شخصی میتوانستند ازمنزل خود بیرون بروند، ولی چون هیچ خارجی کله سیاه در روسیه مصونیت جانی ندارد، آنها هم بزودی از روسیه بدر رفتند ودر کشورهای اروپای مرکزی به عنوان پناهنده پذیرفته شدند. گفته میشود بیشترین "جواسیس خاد" در هالند وآلمان ودنمارک وسوئد بسر می برند وگروهک های صنفی زیرسقفی (انجمن های فرهنگی ویا سیاسی) درست کرده اند وخود را در پناه این اتحادیه ها تسلیت میدهند.
اعظم سیستانی

>>>   معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی می‌گوید که کمک‌های جامعه‌ی جهانی به افغانستان نیازمند مشارکت با یک حکومت همه‌شمول است.

>>>   امرالله صالح در يك آزمون
تلاش و بخت دست بهم دادند تا امرالله صالح به مقام معاونيت اول رياست جمهوري اشرف غني دست يابد، رياست جمهوري ايكه داكتر عبدالله خودرا برنده بلا قيدوشرط آن ميداند كه در مقابل آن حكومت موازي و همه شمول تشكيل داده است. از طرف ديگر طالبان كه از ماه ها به اينطرف در مذاكره با امريكايي ها قرار دارند بنا به وعده و چراغهاي سبزيكه از انها دريافت كرده اند خودرا وارث اصلي حكمروايي بر افغانستان ميدانند كه اصلا به رياست جمهوري اشرف غني و دارو دسته آن وقعي نمي نهند و انرا دولت دست نشانده امريكاييها خطاب ميكنند و به مردم افغانستان كرارا اعلام ميدارند كه بار ديگر خودرا آماده پذيرش امارت اسلامي طالباني سازند!
افغانستان كنوني با در نظرداشت مطالب ذكر شده به مثلثي همانند است كه رؤس آن را سه قدرت تشكيل ميدهد(عبدالله عبدالله، اشرف غني،طالبان) و افغانستان در حقيقت صاحب يك حكومت مركزي نيست.
بررسيها نشان ميدهد كه گروپ اشرف غني بخاطرنداشتن پايگاه مردمي و ضمنا علائق و همبستگي هاي قومي خودرا آماده پذيرش و بهم پيوستن باگًروه طالبان كرده است و هيچ اختلافي ميان او و گروه طالبان به نظر نميرسد-هردو از يك ريشه آبخور و تغذيه ميشوند. اما تيم عبدالله عبدالله با پشتوانه مردمي ،تمركز چهره هاي مطرح اقوام و رهبران احزاب سياسي كشور با او، وزنه بزگي بخود گرفته است كه نسبت به هردو (طالب+غني)برتري قابل ملاحظه اي دارد؛اما عبدالله از الطاف قدرت هاي ذينفع و مستقر در افغانستان (امريكا و متحدانش) بر خوردار نيست و خليلزاد پشتون تماميت خواه و انحصارگر، نماينده خاص و مقتدر امريكا به مثابه حرم فشار بخاطر حفظ قدرت افغانستان در دست پشتونها، عليه عبدالله عبدالله و رهبران و شخصيت هاي مطرح ديگر كشور كه اكثرا متعلق به اقوام محترم تاجيك، ازبيك، هزاره.... است، ذهنيت امريكايي ها را به نفع همين قون(پشتون) تغير ميدهد و فقط همه تلاش و لابيگري اش همين است كه نظام افغانستان يكسره در دست پشتونها باشد؛ فرقي نميكند كه آن پشتون تروريست باشد يا تكنوكرات.
حرف اصلي من ازين مرقومه كوتاه در آزمون قرار گرفتن امرالله صالح معاون اشرف غني است. غني و دارودسته اش ميخواهند يكبار ديگر بسان حكام ناخلف شان پشتون هاي انسوي مرز را در افغانستان مسكن گزين سازند تا بتوانند تعداد پشتون ها را كه در اقليت در برابر ديگر اقوام افغانستان قرار دارند افزايش دهند كه البته اين توطيه بزرگي است كه انگليسها در تباني با پاكستانيها گرفته اند. روي كار آمدن يك كركت باز و سگ باز پشتون پشاوري "عمران خان" بحيث صدر اعظم در پاكستان بخاطر انجام و عملي ساختن همين پروژه است در غير آن پشتون ها در پاكستان ١٥-٢٠ درصد نفوس انكشور را احتوا نميكنند و يك اقليت بدوي غير متمدن بشمار ميروند.
چگونگي جابجايي كوچيها و پشتونهاي آنسوي مرز در افغانستان بيشتر در مناطق شمالي، شمال ،هرات و نقاط مركزي افغانستان متصور است تابتوانند از طريق اين ناقلين كنترول اين مناطق را در دست گيرند و يا حد اقل نفوذ و دست بالا داشتن اقوام ديگر را در اين ساحات تضعيف نمايند. انجام اين كار كه يك جنايت و خيانت ملي پنداشته ميشود را ميخواهند از طريق امرالله صالح معاون اشرف غني عملي سازند. شما ميدانيد كه اين خيانت كاري بار اول زمامداران پشتون در اين كشور نيست بلكه از دوران عبدالرحمن فاشيست و مزدور انگليس تا نسل امروز شان ادامه دارد. اما اين بار عملي ساختن پروژه اسكان ناقلين پشتون با گذشته ها متفاوت است و اين لكه ننگ تاريخي را با پلانگذاريهاي استخباراتي پيچيده در بدل مقام معاونيت رياست جمهوري از طريق امرالله صالح بزعم آنها نماينده تاجيكها در حكومت غني، عملي و به منصه اجراء ميگذارند كه با اين كار خود هم پشتون هاي پاكستاني را در مناطق ياد شده افغانستان مسكن گزين ميسازند وهم اين بدنامي ملي و تاريخي را با استناد معامله گري امرالله با غني و شايد هم با استخبارات پاكستان بنام قوم نجيب، با عزت، سر افراز و غيور تاجك حك نمايند.
اشرف غني درين اواخر با مشخص ساختن صلاحيت هاي معاون اولش امرالله صالح اورا مشخصا مسؤل توذيع زمين براي به اصلاح مهاجرين باز گشت كننده وياهم بيجاشدهگان كه اكثريت مطلق آن را كوچيها و پشتونهاي پاكستان تشكيل ميدهد ساخته است. اگر امرالله صالح به اين چال و نيرنگ فاشيست غني لبيك بگويد و كوچيها و پاكستانيها را در مناطق ياد شده و حتي هم در اقصي نقاط ديگر كشور جابجاسازد هما جرمي در برابر مردمش مرتكب خواهد شد كه عبدالرحمن خان مزدور و فاشيست پشتون در حق ديگر اقوام افغانستان با اسكان پشتونها مرتكب شده است!
گرچه امروز با آگاهي كه مردم افغانستان از تجربيات حكام دست نشانده و ن مزدور پشتونها در طول ادوار تاريخ حكمروايي شان دارند بسيار بعيد به نظر ميرسد كه توطيه بيرون مرزي و حلقات نيمه حاكم بتوانند كوچيها و پشتونهاي پاكستاني را در مناطق غير پشتون نشين اسكان دهند.
امرالله صالح بعنوان معاون اول حكومت بخش غني، بايد استقامت كاري خودرا در سكتورهاي امنيتي بخاطر تجربيات چند ساله اش مبذول بدارد و در صورت عدم پذيرش غني، برايش آبرومند خواهد بود تا صف خودرا از غني جدا و عليه توطيه هاي داخلي و برون مرزي ايكه در اين روز ها بشدت در جريان به مبارزه و مقابله برخيزد؛اما من بعيد ميدانم زيرا او شخصيت پول پرست و مقام پرستي ايست كه همه چيز را فداي ان دو ميكند.
شمس

>>>   یک منبع موثق که خانه اش در نزدیک ارگ است وبه نسبت حساسیت موضوع نخواست نامش یاد شودگفت: جلالتماب عبدالله عبدالله عبدالله رئیس جمهور همه شمول برای جلالتماب محمد اشرف غنی رئیس جمهور دولت ساز تقا ضا کرده است ده روزی که قبلا وقت داده بود وحالا که این موعد تکمیل شده است ده روز دیگر هم وقت داده شود اما رئیس جمهور همه شمول آنرا نپذیرفته وصرف به احترام استاد سیاف یک هفته دیگر وقت اعطا کردند که این اقدام را رئیس جمهور دولت ساز با الفاظ خیلی شدید محکوم کردند

>>>   چهره‌های سیاسی با عبدالله عبدالله و اشرف غنی برای پایان دادن به تنش‌های به میان آمده پس از انتخابات، (پنجشنبه، 14 حمل) هم شماری از این سیاسیون با عبدالله عبدالله نشستی را در خانه گلبدین حکمتیار برگزار کردند.
آقای ترشتوال می‌افزاید که انتظار می‌رود تا سه روز دیگر این توافق نهایی شود: «دو طرف دیدگاه‌های شان را با هیئت شریک ساخته‌اند

>>>   احمقها کیشتی ساختند به کشتیران نیاز داشتند
آقای اتمر صاحب را کشتیران ساختند
ولی بعدا فهمیدند کشتی شان سوراخ دارد
و چاره یی نداشتند کشتی را به عبدالله به اجاره دادند
هه هه هه

>>>   اتمر جاسوس تربیه شده و همکار سه استخبارات سه کشور چون ای اس ای پاکستان و ام اکس ای انگلیس و سی ای ای امرکا است و حتی چهار استخبارات کشور های قدرت جهان در کا جی بی هم همکار بد و شاید حال هم باشد اتمر یک خاین وطنفروش کار کشته در استخبارات و جاسوسی و یک شخص قومگرا عوام فریب دشمن مردم فارسی زبان و ازبو ترکمن و ملیت هزاره است اعتماد هاتمر خیانت بخود و مردم و کشور است .

>>>   اتمر در پایان دور کاری خود به حیث جاسوس قرار دارد و شاید این بار رو به تقاعد باشد و پایان کارش هم بهتر از موهن لال نخواهد بود.
در سیستم جاسوسی انگلیس وقتی صفحه بر میگردد مهره های استفاده شده صفحه قبلی به خصوص مهره های بومی به صفحه بعدی انتقال داده نمی شوند.
و مهم تر از همه این که در صفحه بعدی امتیاز و تقاعدی یی برای کارمندان بومی صفحه بعدی وجود ندارد و چون موهن لال باید در غربت و فقر بمیرد.
بیچاره اتمر که نه پایک چوچه اش از کار است و نه هم لنگ لنگش به درد بخور و نه هم راهی به لغمان دارد و نه هم راهی به انگلستان سرنوشتی بهتر از موهن لال نخواهد داشت.
حال که غنی یک سره در باخت است همه آنهائی که خود را در چیز غنی کشال کرده اند بازنده خواهند بود.

>>>   درین که اتمر وکرزی وغنی وعبدالله وبرادران وخواهران دیگرشان مهره های انگلیس وامریکا اند هیچ جای شک نیست وهمه این پروسه را میدانند ولی با وجود این که انگلیس وامریکا در کشور ما وسایر جا ها مهره های فراوان دارند چرا عناصر جدید ونا مرءی وناشناخته هارا تعیین وانتخاب نمی کنند تاکمتر مردم بالای انها بی باور باشند وتاروشن شدن این مزدور ها کار هارا بهتر وخوبتر به نفع شان انجام دهند ازین که میگویند< صاحب الدارادری بما فیها> یعنی صاحب خانه بهتر میداند که در خانه اش چه چیرها است نظر ومشوره وتوقعات ما به اینها وازاینها بیهوده و مفید فایده نیست اما این قدر معلوم میشود که اینها میخواهند ملت سر افراز افغان را بیش تر تحقیر وتوهین نمایند وچنین وانمود کنند که دیگر ان زمانه ها گذشت که خودرا با غرور وملی وازادیخواه میدانستید حال باید حاکمیت مهره های زر خرید مارا قبول کنید وحتما ازینها فرمان ببرید دوملیون ازاین قوم پر افتخار را به شهادت رسانیدند وبیش ترازین تعداد را معیوب ومعلول گردانیدند وده ملیون افغان را هم اواره ساختند وما بقی را از طریق اجنت های معلوم الحال خود زیر چکمه های استعماری قرار دادند وهنوز مطمین نیستند که چند در صد غرور وحماسه ای این قوم غیور را پاین اورده اند اگر بزرگ سالان ما به این ذلت تن درداده باشند انشا ءالله نسل جوان ونوین ونوجوانهای وطندوست وملیت خواه ما تا اخیر با این ترفند ها مقاومت خواهند کرد ونمی گذارندکه کشور وملت وفرهنگ شان پامال اجانب ومزدوران انها گردد
وطندار

>>>   نظر دقیقی است راستی هم که درقسمت قومگرایی همه شان یکی اند مانند شعبده بازها اند درفریب دیگر اقوام مداری گری نموده فریب شان میدهند.
عبید.

>>>   Hasan Ali Adalat
ویروس قدرت طلبی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله را باهم نابود می کند!
اشرف غنی احمدزی را حس دکتاتوری و انحصار گرایی و عبدالله عبدالله را حس نرمش و سازش توام برای شوق ماندن در قدرت به پرتگاه نابودی قرار داده است .
راه از پیش هر دو جانب گم شده است و طالبان سخت در کمین قرار دارد و این وضعیت در آخر بدون شک به نفع طالبان تمام می شود .
تویت های پی در پی آمریکایی ها که باید حکومت همه شمول تشکیل شود از یک جانب اشرف غنی احمدزی را ناامید برای فرمانروای دکتاتوری و انحصار گرایی می نماید و از جانب دیگر اعلامیه های پی در پی عبدالله عبدالله مبنی بر سازش و نرمش نامبرده را تشویق به یکه تازی و دوام حکومت تک قومی می کند .

>>>   حکومت دوسره تاساخته شود اگر زمین سقوط کرد چی میشود ؟
سیستم‌های ردیاب خودکار ناسا در “مرکز مطالعات اشیاء نزدیک زمین” در کالیفرنیا به تازگی شهاب سنگی را رصد کرده‌اند که می‌تواند حتی نقطه پایانی برای نسل بشر باشد. و تخمین زده می‌شود که طولی در حدود (4.1 کیلومتر) داشته باشد.
به عقیده محققان، شهاب به این بزرگی اگر با زمین اصابت کند، به طور بالقوه می‌تواند پایان نسل بشر را رقم بزند. همچنین، بر اساس برآوردهای ناسا، این سیارک با سرعتی در حدود 8.7 کیلومتر در ثانیه (31320 کیلومتر در ساعت) در حرکت است. سرعتی حیرت‌انگیز که حتی تصور برخورد آن با زمین با چنین سرعتی هم بسیار ترسناک است.
این طور که دانشمندان ناسا می‌گویند، شهاب سنگ بااین سرعت، در روز 29 آپریل (10 ثور امسال) به زمین نزدیک خواهد شد
ر

>>>   مشکور کابلی زکریا
فرستادن حنيف اتمر به وزارت خارجه در دولت احمدزی ، تمام پرده ها را کنار زد‼
او را پدر داعش در افغانستان خوانده اند و متهم اصلی انفجار های انتحاری در کابل محسوب می شود‼

>>>   Sayid Mohammad Agha Mahmmoodi
او از روز اول معلوم بود که اتمر بخاطر از هم پاشیدن مجاهدین قدرت طلب و چوکی طلب به میدان آمده است
ولی امروز ثابت شد که نثل مجاهد به سیاست و دیپلوماسی نمی فهمد بهتر است دیگه ازی بیشتر مردم غریب را ابزار خود قرار ندهند بهتر است برون بری چند وقت درس سیاست را بی آموزن از سیاست و سیاست گری سالها دور هستند این طائفه خود خواه و جا طلب

>>>   غنی د شر بابا ده او بی بی گل یی انا
اتمر وظیفه داشت تا در صحبت با عطا یک تیر و دو فاخته کند.
هدف اول این بود که عطا را برای تشویق به کار ی بالا تر از ولایت بلخ از مقابله با غنی بر حذر دارد و چنان نماید که
من و تو هر دو باهم
بی غنی سلطان شویم.

و هدف دوم ایجاد یک محور تازه برای قدرت طلبان حوزه جهاد و مقاومت که در کنار عبدالله به خاطر حضور احزاب قدرتمند از موقعیت به اصطلاح مناسب شآن خود باز مانده بودند.

دز واقع اتمر حیثیت یک بمب دستی را داشت که از طرف غنی در کمپ حریفان قدرتمند مقابل پرتاب شد و آنها را پارچه پارچه کرد تا یک دست به مصاف غنی و تیم تابوت ساز نیایند.

اتمر با پای لنگ و سابقه رسوای کمونیستی اش توانست که داعیه داران جهاد و مقاومت را به دنبال خود بکشاند و در صحرای نا امیدی و حیرت رها کند که یا مذبوحانه جذب محور فاشیسم ارگ شوند مثل عطا و امثالهم یا مثل قانونی و اسماعیل خان در محور شرارت کرزی به چرخش بیایند یا اینکه چون محقق عقل خود به کار گیرند و به اصل خویش بپیوندند.

و حال اتمر پیروزمندانه بر گشته و در آغوش ارگ از فضای آنچنانی که فضلی ایجاد کرده حذ میبرد.

و اینکه در نهایت
ز پای دیگرش هم لنگ شود
این مرغ زیرک
بعد چند روزی

>>>   آغای حنیف اتمر این خادیست باید عقب میله های زندان می بود جوابگو قتل صدها جوان افغانستان را باید بدهد .شعارهای ضد غربی اش فراموش اش شده که مردم را جرم سفر به کشور های غربی شکنجه میکردید .خجالت هم ندارید مهم قدرت است نه آبرو مردم خادیست ها را فراموش نمیکند در لباس که باشد.

>>>   حکومت باید ماهانه پنج ملیون افغانی کرایه قصر سپیدار را از نزد عبدالله عبدالله اخذ نماید

>>>   به نظر اتمر صاحب حالا همه چیز خوب درست وسرجایش هست انتخابات هم کاملا شفاف وقانونی بوده ، هیچ تقلبی صورت نگرفته ، اشرف غنی وتیمش هیچ عیبی ندارند، خلاصه گل وگلزار است،
دلیلش اینست که خودش بهدف رسیده باقی دنیا را آب ببره !

>>>   رول که اتمربازی کرد شیطان نمیتواند بازی کند . اما خوب شد که احمق های مانند عطا و قانونی کمی به هوش بیایند. حالا غنی وزیر خارجه دارد که شیطان در قالب انسان و دیده شود که به کجا ختم می شود. اتمر مسول بندیش راه های اعتراضات مردم با کانتینر ها و مسول انفجار ها در میان مظاهره کننده گان که همه میدانند !

>>>   Noor M Khurrami
بازی کثیف سیاسی وغیر اخلاقی حنیف اتمر !
در سیاست متعارف جدا از اصول، پرنسیب ، قاعدهٔ بازی ووو.. یک چیزی را " اخلاق سیاسی" هم می گویند.
اخلاق سیاسیی که حنیف اتمر نداشتن آنرا به شیوهٔ بسیار مبتذل وبازاری آن به نمایش گذاشت !
اونه تنها هم تیم های خود را "لغمانی گونه" فریب داد بلکه ناشیانه و گستاخانه به ریش یک ملت خندید که باید حتماً بهای آنرا بپردازد !

>>>   من صرف همینقدر میدانم که در هروزارتی بوده چند خادیست از خود به آن وزارت میراث گذاشته که دراصل یک شبکه جاسوسی کو چک برایش هستند

>>>   از حنیف اتمر دوری کنید حتی اگر صبغت الله استخاره هم بکند
دوری کنید دوری
جاغوری

>>>   اتمر مانند ماهی لَشم است، که هر قدر بکوشی، او را در دستت محکم گرفته نمیتوانی.اگر کمکِ از او بخواهی یا پیشنهادِ برایش بکنی، طوری وانمود میکند، که همه کارت را همین فردا اجرا میکند و پیشنهادت را می پذیرد، اما خودت را پُشت نخود سیاه میفرستد.
نادر

>>>   هـــمــــه كارش خــــوب بود تنها همينكه هرجاي وظيفه نو ميگرفت هــــمان خاديست هاي گنهكار سابقه را دور خود جمع ميكرد وهمه صلاحيت ها را به همان دسيسه بازان كه از نعمت ايمان ووجدان هم محروم بودند محول ميكرد

>>>   آغای حنیف اتمر تحصیلا عالی ندارد در زمان مهاجرت در انگلیستان کورس های پنچ ماه و شش ماه که این کورسا ها برای تمام مهاجرین حتمی و معمول است. همان طوریکه اغای ویس برمک نیز کورس های موق انکشاف در کشورهای بعد از جنگ در انگلیستان خوانده است.

>>>   حنيف اتمر از جمله خاديست دولت كمونست نجيب است

>>>   ... دشمني او با اسلام ووطن ثابت است او نه تنها ....و وطن فروش و ... است بلكه ميلونها دالر را براي اقارب و نزديكان... و پرچمي خود سبب شده است
تيز بين

>>>   حنیف اتمر از پلید ترین شکنجه گران استخبارات محسوب می شود، موصوف در بین زندانیان به نام متخصص فحش و ناسزا های رکیک شهرت داشت و با مواجه شدن به هر زندانی لحظه ای زبانش را از دشنام دادن به زن، خواهر و مادر و... بند نمی کرد.

روزی یک زندانی را با دستان از پشت بسته اش نزد او می اورند. وقتی اتمر زندانی را می بیند طبق عادت دیرینه خویش شروع به فحاشی می کند. زندانی بنام ایمل زرمتوال بود، مردی قوی هیکل و قدبلند، ایمل با شنیدن دشنام های اتمر با اشاره ای متبسمانه او را نزدش خواسته و می گوید چیز های را برایش افشا خواهد ساخت.

اتمر نظری فاتحانه به سایر خادیان حاضر انداخته و گفت: کسی که نزد من بیاید حتماَ رازش را برایم می گوید و سپس نزدیک ایمل می رود. ایمل از او می خواهد نزدیکتر بیاید تا موضوع را در گوشش بگوید. اتمر گوشش را پیش می کند که ناگهان ایمل با تمام نیرو و قوت با زانویش ضربه ای سختی به خصیتین اتمر می زند.

اتمر به زمین می افتد و از درد بخود می پیچد که ایمل بازهم خیز زده و با هر دو زانو خود را روی شکم شکنجه گر می اندازد. دیگر خادیان ایمل را دور می کنند. اما اتمر از زمین بلند می شود و بدون آنکه کلمه ای به زبان آرد، با تفنگچه کمری اش سه مرمی بر ایمل فیر کرده او را به قتل می رساند.

حنیف‬‬ اتمر بسیار مذبوحانه تلاش کرده تا هویت اش را پنهان کند و بر جنایات مرتکب شده اش پرده بیفگند، اتمر کوشش کرده تا تاریخ تولد اش را چنان ترسیم کند که مدت زمان کاری او در دستگاه جهنمی خاد را پنهان سازد.

محمد حنیف اتمرمتولد سال۱۳۳۶ در قریه لقمان ولایت لغمان است. حنیف اتمر از فامیل بزرگ اتمرخیل لغمان می آید که تقریباَ همه این خانواده در آبخور حزب دموکراتیک خلق برای جنایت و مزدوری بیگانه خزیده و بیشترین این افراد در خاد صدارت و شش درک به ضرب و شتم هموطنان مظلوم مشغول کار بوده اند.

ملت متدین و رنج دیده افغانستان هویت جنایتکارانی چون حنیف اتمر، اسد اتمر، معروف اتمر، فاروق اتمر، غلام سخی اتمر، همایون اتمر، بشیر اتمر، مصطفی اتمر، واسع اتمر، هادی اتمر، اکبر اتمر و دیگران شان را بخوبی می شناسند.

محمدایوب عظیمی

>>>   با ید دقیق بود ودر مورد هر چیزیکه گفته شده واقعیت ندارد . زیرا اتمر در ریاست شش نزد کاکایش کارمند بود ( خورد ظابط ) وی هیچ گاهی مستنطق نبوده ونه کسی بوی صلاحیت تحقیق را می داد
ک.م از کابل

>>>   در باره حنیف اتمر ضرورت به معلومات بیشتر نیست چهره وکارنامه هایش همه چیز را بر ملا میسازد
.مهاجر

>>>   این حکومت فاشیستی غنی را تحریم کنید و بگذارید که غنی و بی بی گل نفر های خود را تعین کنند.

>>>   غنی طرحی مهندسی شده از قبل آماده کرده.
وزارت مالیه را به سه اداره مستقل تجزیه کرد و حال معلوم نیست که ارغندیوال مسئول کدام بخش است ؟
اما در حال بخش عواید و گمرکات مربوط اش نمیشود.
و مثل این همه بخش ها
به خصوص که کابینه اصلی زیر نام شورا ها در ارگ مستقر است و وزیر ها در حد مدیران اجرایی تصمیم شورا ها هستند که در راس همه آنها بی گونه نا مرئی بی بی گل قرار دارد و از طریق آغی گل اجرآت میکند.

>>>   در شرایط فعلی و برای مدت های طولانی آینده تمام غیر اوغان های کشور ما از هر قومی غیر اوغان که هستند باید شدیدا باهم متحد شوند چون بزرگترین دشمن همین تمامیت خواهی اوغان ها و انحصار قدرت توسط اوغان ها است نه هیچ چیزی دیگری بشمول داعش وغیره۰
اوزبیک هزاره تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ ایماق سادات و غیره تمام قوم های غیر اوغان باهم متحد باشید و برضد تمامیتخواهی و انحصار گرائی اوغان باهم یکجا ایستاد باشید، در غیر آن هویت تان را از دست میدهید تاریخ تانرا از دست میدهید و اولاد اولاد تان مجبوراً غلام اوغان میشوند و ناگذیراً تسلیم تقلب و جعلکاری های اوغان خواهند شد۰

>>>   اگر اتمر وزیرخارجه شود قبل از قبل دامنگیرشدن جنگهای قبیلوی،سمتی،لسانی و متباقی بدبختیهای کشور را به همه مظولومان کشور تبریک عرض میکنم.اشراف غنی باید حیا و شرم نماید که این پلیط شیطان را در حکومت جابجا نسازد گرنه باردیگر نسل کشی هزاره های مظلوم و دیگر اقلیات در افغانستان آغاز میگردد.
اتمر توانایی این را دارد که همه مردم به جان هم بی اندازد، بسیارنقشه های برای تخریب افغانستان دارد، باید وی فعلا در زندان میبود ولی متاسفانه که هنوز هم زنده است و تعدادی بی خبران از وی حمایت میکنند.
جار الله لوگروال

>>>   وزیرخارجه باید لنگ نباشد شخصی سالم وبدون عصا نیاز است ، اگر درافغانستان یافت نمیشود از کشور دوست هندوستان کمک گرفته شود

>>>   کسی راکه شاگرد نمیگرفت حالا وزیرخارجه ؟ معلومنمیشود که این اکت های اتمر کاندید شدن همه سازشی بوده وصرف برای پارچه پارچه ساختن تیم عبدالله بوده نه واقعی ،

>>>   جناب اشرف غنی باید لقب قهرمان ملی یا بابای حکومت لقب گیرد چون با چال ونیرنگ توانست همه دزدان جنگ سالاران را بجان هم اندازد وآنهارا از حکومت بیرون سازد، براستی که متفکر است ، شسش ماه پیش از لانتخابات اتمر را وظیفه داد تا کاهندید شود وکسانیکه احتمالا به عبدالله رای میدادند را به دورخود جذب کندتا رای عبدالله کم شود ، او هم اینکار را کرد ابن الوقت ترین ومعامله گر ترین افراد مانند عطای چور یونس قانونی را با خود همراه کرد ،حالا که انتخابات یکطرفه شده دوباره برگشت ، برای جناب اتمر باید لقب سومین متفکر جهان داده شود ،اگرمجازات ومکافات نباشد کارها رونق نمیگیرد باید کسانیکه خوب کتارنموده اند معرفی شوندبهمین دلیل پارلمان باید لقب بابای حکومت را به جناب اشرف غنی بدهد( چون لقب بابای ملت قبلا انحصارشده) ولقب متفکر سوم رابه جناب اتمر رسما اعطا نماید
ر

>>>   حنیف اتمر کاری کرده که راه باز گشت به ارگ ندارد در غیر آن غیرت غنی زیر سوال میرود هرچند فعلا" هم از این نگاه مفلس است.

>>>   اگر طالب مسلمان باشد، با آمدن چهره هاي مثل اتمر ، علومي و ديگرانش در كابينه بايد عكس العمل نشان دهند و گر نه نزد ملت در جمله كمونستان حساب خواهند شد.

>>>   از اول معلوم بود حنیف اتمر یک کاندید دروغین در حمایت اشرفو هست.

>>>   ارگ در گذشته: اتمر با صداقت انجام وظیفه می کند.
ارگ درحال حاضر: اتمر رقیب غنی شده و انگلیس ها از او حمایت می کنند.
رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی: اتمر بجای اینکه برای ارگ ممد واقع شود، فضا را پیچیده ساخته و بیرون از صلاحیت هایش مداخله می کند.
ظاهر قدیر - معاون پیشین مجلس نمایندگان: اتمر داعش سازی می کند و من در این رابطه اسناد دارم.
جنبش روشنایی: اتمر در حادثه خونین دهمزنگ دست دارد.
جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری: اتمر در کمین بر من قصد کشتن ام را داشت.
کریم متین والی پیشین پکتیکا: اتمر پول های زیادی را در پروسه داعش و طالب سازی مصرف می کند.
صلاح الدین ربانی پس از حمله انتحاری بر مراسم جنازه شهید سالم ایزدیار از حکومت خواست: اتمر باید برکنار شود.
جمعیت اسلامی بخش اروپا: اتمر خادیست یک پایش را در جنگ بر ضد مجاهدین در جلال آباد از دست داده است.
بشردوست: اتمر در کنار ان جی او سالاری باند بازی، يکی از چپاولگران منطقه شیرپور شهر کابل نيز می باشد.
حضرت علی عضو مجلس: قسم یاد می کنم که اتمر همه چیز را درباره داعش می داند و پول آنها را از همینجا می دهد.
جنرال نقیب الله عضو مجلس: اتمر برای خانواده های داعش در ولسوالی برمل پکتیکا پول توزیع کرده است.
یک کارمند ارگ: اتمر در همه امور مداخله می کند و نماینده انگلیسی ها در حکومت است.
یک مولوی از شورای علما: اتمر از نام دين سوء استفاده کرد و بنام مدارس دينی، فعالیت های مشکوک طالب سازی داشت.
ملاسعدالدین سعید وزیر پلان زمان طالبان: اتمر در زمان حکومت طالبان با موسسات خارجی کار می کرد و با انگلیسی ها به کابل می آمد.
امان الله نام یک دوست سابق اتمر: اتمر مامور انگلیسی ها بود که به دستور انکلیسی ها به کمک آمریکایی ها می آمد.
ویکی‌لیکس : اتمر از شرکت‌ امریکایی داین‌کورپ انترنشنل جهت استفاده مواد مخدر و برگزاری محفل بچه‌بازی برای پولیس‌ افغان در قندوز پول می گرفت.
عضو حزب خلق: اتمر از پلید ترین شکنجه گران استخبارات حزب خلق بود و در بین زندانیان به نام متخصص فحش و ناسزا های رکیک شهرت داشت.
عضو حزب پرچم: اتمر بسیار مذبوحانه تلاش کرده تا هویت اش را پنهان کند و بر جنایات مرتکب شده اش پرده بیفگند.
یک جمعیتی: اتمر جزو پشتونهایی است که بخاطر حفظ منافع قومی دست از تفکرات کمونیستی برداشته و به نفع آمریکاییها تغییر موضع داده است.
یک فرمانده جمعیت در شمال: اتمر در تمامی ترورهای رهبران شمال دست داشته است.
یکی از همرزمانش: اتمر تحصیلات عالی دانشکاهی ندارد ولی کورس موقت زبان و انکشاف دهات را در انگلستان خوانده است.
عضو ارشد جناح کرزی: اتمر مهره انگلیسی و يکی از عناصر اصلی ساخت سیستم فاسد کرزی است که با ان جی او سالاری ميليون ها دالر را بر باد داد
برخی از مردم: اتمر در پس شلیک به روی مظاهره کنندگان در جمعه 12 جوزا دست دارد.
کارمند وزارت داخله: اتمر در زمانی که وزیر داخله بود زمینه کشاندن ناامنی ها از جنوب به شمال را پی ریزی کرد.
سخنگوی سابق وزارت معارف: مکاتب خیالی از مناطق ناامن طرح اتمر بود که بخشی در زمان وردک اجرایی شد.

>>>   حنیف اتمر .... بود ،یک پای آن در عملیات...د مرمی خورد و قطع شده است.

>>>   ملت متدین و رنج دیده افغانستان هویت جنایتکارانی چون حنیف اتمر، اسد اتمر، معروف اتمر، فاروق اتمر، غلام سخی اتمر، همایون اتمر، بشیر اتمر، مصطفی اتمر، واسع اتمر، هادی اتمر، اکبر اتمر و دیگران شان را بخوبی می شناسند.

>>>   Saboor Raheel
چرا برای اتمر برنامه‌یی بدان تفصیل در وزارت خارجه گرفته شد؟ آیا هر وزیر با چنین مراسمی در وزارتش معرفی می‌شود؟ اتمر که تنها نامزد این پست است و هنوز وزیر هم نشده است.چرا باید چنین مراسمی برای خودنمایی او ترتیب شود؟ چرا وزیرسرپرست‌‌های دیگر و یا وزرای پیشین خارجه با چنین تشریفاتی و در صحن وزارتخانه‌ها معرفی شده و چهل دقیقه سخنرانی نکرده و نمی‌کنند؟ آیا اتمر سرپرست اعلان شد یا مراسم تحلیف ادا کرد؟
درین کشور چه وضعی جاریست؟ آیا خردوانی را معنی و مثال دیگری هم هست جز آنچه این بچه‌های آدم در افغانستان به پیش می‌برند؟

>>>   طائفه اوغان است که گاهی خود را به انگلیس می فروشد گاهی خود را به روس گاهی به سعودی و پاکستان و حال هم خود را به امریکا می فروشد تا فقط به قتل و کشتار خود در مقابل مردم خراسان ادامه داشته باشد و پنجه خونین حکومت خویش را بر گلون این مردم محکم داشته باشد۰

>>>   اقای سیستانی!
ماهردو ازخادیست هاگله مند هستیم ولی با اندکی تفاوت.گله من اینست که چرااین همه اوباش هارا سر به نیست نکردندتاامروز همه یک زندگی انسانی میداشتیم.
عده راازمحبس عوض تیرباران احمقانه رها کردندوعده را قادر به گرفتاری شان نشدندوماوتورابه این مصیبت انداختند.
عاقل

>>>   نجیب بارور
حنیف اتمر یک سیاستگر شکست خورده و بی اعتبار است. او با نیرنگ سیاسی خود در شناسایی اهداف پنهان فاشیسم ده برابر یک فیلسوف برای ما کارآمد داشته است. او وقتی نتوانست از حلقه کلان فاشیسم پا بیرون گذارد و قدرت را تقسیم کند، تسلیم غنی شد و در خانه خود نشست. او در خانه باشد یا در وزارت خارجه، کارآمدش به غنی یکسان است. حالا که دیگر حتی کودکان ما هم از نیت اتمر آگاه شده اند، خاموش بودنش به درد غنی نمی خورد. روی همین ملحوظ به دیدار بعضی رفیق های خود می رود و قابل تشویش نیست. دیگر به فرمایش اتمر خری هم بادش را رها نمی کند. فقط در کلیات فکر کنید، او خودش است و عصایش.

>>>   حنیف لنگ شیطان ره هم بازی داده است .

>>>   بازهم فریب اتمر را خوردید؟!
ای دشمنان افغان !
باز هم فریب خوردید که یک ادم وطنپرست را بجای حمایه، میکوبید، زیرا او شما را می شناسد و نمی گزارد باز به خراسان وندباز برسید!

>>>   اين جنايتكاران مردم را به قوم بازي، سمت بازي ، لسانبازي وغيره مصروف ساخته اند و خود شان با دارو دسته جنايتكار شان عيش و نوش و زر أندوزي ميكنند. اگر يك حكومت ملي و مردمي باشد، جاي غني، اتمر، ستانكزي، داود زي ، سلطان روي ، يازنه ها و ديگر پليدان زندان است.

>>>   پول کود ۹۱ را چه که اگر بی بی گل را هم شب روان کنند کسی این بار فریب غنی کوچی متقلب اعظم را نمیخورد و بر این نامرد های بدقول بار دیگر اعتماد نمیکند۰

>>>   فریب اتمر را نخوردند ، اتمر هم یک غلام مانند دیګر غلامان است ، هیچ غلامی بدون خواهش و فیصلهٔ مالکان اختیار پوست وزارت خارجه را ندارد .
درین میدان فقط غلام اعلی صاحب پوست اعلی میشود.

>>>   ‌ناگفته نماند که یونس قانونی و استاد عطا نور از دوستان نزدیک ٱقای اتمر است.

>>>   فریب اتمر را نخوردند ، اتمر هم یک غلام مانند دیګر غلامان است ، هیچ غلامی بدون خواهش و فیصلهٔ مالکان اختیار پوست وزارت خارجه را ندارد .
درین میدان فقط غلام اعلی صاحب پوست اعلی میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است