حنیف اتمر سرپرست و نامزد وزیر وزارت خارجه تعیین شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۹    ۱۳۹۹/۱/۱۶ کد خبر: 162898 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه، تعیین گردید.
محمد اشرف غنی طی دو حکم جداگانۀ، محمد حنیف اتمر را به صفت نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه تعیین کرد.

صفحه ارگ آمده است: اشرف غنی به تأسی از حکم فقرۀ ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی، محمد حنیف اتمر را بحیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور خارجه تعیین کرد و برایش در امور محوله آرزوی موفقیت نمود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
وزارت خارجه
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر خارجه باید لنگ نباشد

>>>   یک مقام ارشد آلمانی اقدام دولت آمریکا برای ربودن ماسک‌های سفارش‌داده‌شده برای پلیس آلمان را «دزدی دریایی مدرن» خواند.

>>>   اگر سایر اقوام کوتاه بیایند، این قوم ....از هر راهی که شده همیشه خود را برنده اعلام کرده و حکومت می کنند. دین که این ها ندارند. عقل و وجدان که ندارند. ....تر از قوم .....در دنیا نیست. بی عقل تر از قوم ....در دنیا نیست.
محمد از هرات

>>>   از روی لطف وکرم تان این آگاهی دانشجویان واستادان افغان مقیم هند را به گوش این مرد اگر گوش شنوا دارد برسانید. با احترام ازکروناها درامان باشید.
نامه ای شماری ازدانشجویان واستادان افغان درهند
به وزارت خارجه دولت اسلامي افغانستان !
اسلام علیکم ورحمت الله وبرکات ،
جناب وزیرصاحب خارجه ،
طوریکه شما ازحال واحوال سفارت افغانستان درهندوستان آگاهی دارید که این مرجع معتبرکشوردرحالت نهایت رقت بار وخارج ازدایره دیپلوماتیک درانظارجامعه دپیلوماتیک قرارگرفته است. ودلیل آنرا نیزمیتوان تقرر شماری از دیپلومات های که اصلا سابقه دیپلوماتیک در وزارت خارجه ما نداردند می باشند . یک سال اندی میگذرد که سفیرابدالی ازین سفارت رفته است وجایش را چندین بار مورد تعویض قرارگرفته است باری ژورنالست که درزبان فارسی گونگه بود بحیث سرپرست که نه زبان انگلیسی را میدانست ونه هم هندی را مقرر رواداشتند. که درچند نشست ها دانشگاهی حثیث ومقام سفارت افغانستان درسطح وقاهت بار سریع نشان دادند. باری دوم ژورنالست تبعه انگلیستان و خبرنگار بی بی سی را فرستادند که ازبرکت ایشان سفارت افغانستان نام کلوپ بی بی سی وقادری راکمایی کرده است. که تاکنون این حالت زار به تمام وقاهت و رسوایی های غیردیپلوماتیک آن جریادارد.بالاثربی کفایتی این سرپرست بود که چهارتن ازدیپلومات های فاسد بخاطرفسق وفساد که تحت سرپرستي وتشویق آقای قادری شروع کرده بودند وآخرشان به رسوایی کشیده شد ازطرف مرکزمنفک وازهندوستان فراخوانده شدند.
جناب وزیرصاحب سرپرست !
تمام فعالیت های آقای سرپرست تنها منحصربه سایت سفارت که درآن بدون خودش کسی دیگر رونمایی نمی گردد می باشد. عملآ ازمشکلات دانشجویان واستادان که مصروفت تدریس وتحقیق درپوهنتونهای مرکزی هند اندآگاهی ندارند ونه هم خبردارند که محصلین افغان درحال حاضر با چه مشکلات روبرو اند.مشکل معاشات شان حل نشده، ازمسایل درسی وتعلیمی مان خبرندارند که ما درچه حالت قرارداریم ونمیدانیم که سرنوشت این گروه کثری ازجوانان ما در سمسترآینده به کجا خواهد رسید. ما دریک خلای کاملآ بی امید قرارگرفته ایم. مدت یک ماه واندی می شود که حداقل کسی ازحال محصلین که در ده کیلومترسفارت قراردارد خبرداری نکرده است.
جناب وزیر !
اگرکمی دقیق شوید دربین افغانها مقیم شهردهلی آوازه های بالا وپایین می گردد که گویا معاملات دیگری چون سازش کمپاین که درین زوزها بنام مسافران گیرمانده افغان درهند درمثلث سفارت – کام ایر – وشماری ازمقامات دیگر داخلی وخارجی راه اندازی شده وآنرا بخاطر معامله درانحضار کام ایر بجای آریانا قرار داده است. موضوع است تحقیق طلب شما میدانید که هموطنان ما یک تکت را تا هشت صد دالر خریداری نموده است. واین همان معامله ء بوده است که درآن سرپرست سفارت دخیل بوده وشمالطف نمایید این موضوع را نیز با بزرگواری تان تحقیق نمایید وباوراست که حقایق پشت پرده را بدست خواهید آورد. ما بحیث شاهدان عینی اوضاع ازشما جلالتمآب آرزو می بریم که این حالت سفارت (کلوپ بی بی سی قادری ) را نقطه پایان گذارید وافغانستان را ازین زیادتر درانظارمردم وجامعه دپیلوماتیک دردهلی جدید به رسوایی سوق ندهید.
به امید پیروزي جلالتماب شما
جمع از دانشچویان واستادان افغان مصروف تدریس وتحققات علمی درهند

>>>   فاشیست و قاتل هزاره ها، ازبکها و تاجیکها

>>>   من از این شخص تکراری بل کل خسته شده ام خداوند غنی یهودی را به مرض کرونا دچار کند اگر خداوند ما غریبان را در نظر می گری خو باز دعا ما را قبول کن تا کی بی عدالتی

>>>   همین مردم کابل چه گناه کرده که در کابینه یک نفر وجود ندارد از برای خدا چرا شما این قدر بی غیرت هستید یک شوروحال کابل که باید از کابل می بود تعین نشد چرا به غنی یهودی نمی گوید

>>>   واقعآ روی سفارت وناکارایی آن باید غوردقیق ازطرف وزارت خارجه صورت گیرد. درین سفارت مسوول تعلیمی ازیک دهه نصب این مقام است آیاد درافغانستان کسی دیگروجود ندارد ویا اینکه ایشان واسطه والا است واین قواله پدرکلان اش ؟؟
سهیم محصل افغان در هند

>>>   بلی مسوول فرهنگی را ازآن هم بدتر که معنی فرهنگی را نمیداند. نه زبان هندی را یاد دارد ونه هم انگلسی افسوس صد افسوس که ایشان جانشین نخبه گان کشورچون استاد رشید وافسررهبین گردیده است. باید هرچه زودتر حکومت جدید به این شرم طبق را ازطبق سفارت برچیند.
زرنگار از خیرخانه

>>>   استادان و دانشجویان عزیز
نه این وزیر لنگ و نه هم وزیران کور و کر و امثالهم هیچ کدام صلاحیت ندارند و فقط در سطح مدیران اجرایی مسئول پی گیری و انجام دستورات قریه دار ارگ و بچه گک ها و ناز دخترک های دور و بر بی بی گل و غنی هستند.
فقط ۱۵ روز دیگر منتظر باشید اگر کاری شد خوب در غیر آن منتظر بد ترین های بد تر از این باشید.

>>>   حنيف اتمر اگر لنگ است باكي نيست.... كشه بيبين.... زرنگي أو را به وزارت كليدي رساند.
ب،م

>>>   غنی فاشیست قاتل مردم افغانستان و پدر داعش و طالب اتمر لنگ را از میان 35 ملیون نفوس انتخاب وزارت خارجه کرد .... بر غنی فاشیست و خاین و عروسک امریکا.

>>>   تمام ادارات و مقامات عالی از اوغان است
پس معنای " دولت سازی " تو غنی کل همین بوده؟؟؟؟

>>>   Saboor Raheel
چرا برای اتمر برنامه‌یی بدان تفصیل در وزارت خارجه گرفته شد؟ آیا هر وزیر با چنین مراسمی در وزارتش معرفی می‌شود؟ اتمر که تنها نامزد این پست است و هنوز وزیر هم نشده است.چرا باید چنین مراسمی برای خودنمایی او ترتیب شود؟ چرا وزیرسرپرست‌‌های دیگر و یا وزرای پیشین خارجه با چنین تشریفاتی و در صحن وزارتخانه‌ها معرفی شده و چهل دقیقه سخنرانی نکرده و نمی‌کنند؟ آیا اتمر سرپرست اعلان شد یا مراسم تحلیف ادا کرد؟
درین کشور چه وضعی جاریست؟ آیا خردوانی را معنی و مثال دیگری هم هست جز آنچه این بچه‌های آدم در افغانستان به پیش می‌برند؟

>>>   اتمر با فضلی در یک خط حرکت میکنند.
اتمر و فضلی هردو از دیانت و اخلاق و مردانگی عاری هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است