یک اردوگاه پناهجویان در یونان قرنطین شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۹/۱/۱۶ کد خبر: 162890 منبع: پرینت

یک اردوگاه پناهجویان در یونان به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطین شد.
به گزارش دويچه وله، پس از آن که ابتلای ۲۱ پناهجو به ویروس کرونا در اردوگاهی در نزدیکی شهر آتن تشخیص شد، حکومت یونان این اردوگاه را برای دو هفته قرنطین کرد. این نخستین اردوگاه پناهجویان در یونان است که به دلیل شیوع کرونا قرنطین می شود.

وزارت مهاجرت یونان اعلام كرد كه پس از ثبت افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در اردوگاه ریتسونا، پرسونل طبی اضافی به منطقه اعزام می شوند. در این اردوگاه که در ۷۵ کیلومتری آتن موقعیت دارد، در حال حاضر ۲۵۰۰ پناهجو زندگی می کنند.

بر اساس اطلاعات این وزارات، اوایل این هفته یک زن ساکن این اردوگاه در شفاخانه ای در آتن فرزند به دنیا آورد و در آنجا مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلا شده است. این وزارتخانه گفته است که در این میان، آزمایش ۲۰ پناهجو دیگر نیز مثبت بوده است. اما گفته شده است که کارمندان اردوگاه به ویروس کرونا آلوده نشده اند.

در مجموع ۶۳ نفر در این اردوگاه مورد آزمایش قرار گرفته اند. تاکنون هیچ یک از افراد علائم معمول بیماری کووید ۱۹ را در وجود شان ندارند. گفته شده است که آزمایش ها هنوز ادامه می یابند.
به گفته وزارت مهاجرت یونان، اکنون آزادی گشت و گذار در داخل و خارج از اردوگاه باید به مدت ۱۴ روز محدود شود. پولیس از این محدویت ها نظارت می کند.

نخست وزیر یونان اخیراً از اقدامات حفاظتی در اردوگاه های پناهجویان قدردانی کرد. وی به رسانه امریکایی «سی ان ان» گفت كه مقامات به خوبی آماده هستند تا در صورت بروز این بیماری، تماس های پناهجویان را پیگیری كنند. او در ادامه گفته است که "ما همچنان از آنچه در اردوگاه های ما اتفاق می افتد بسیار دقیق نظارت خواهیم کرد و ما به توسعه امکانات طبی ادامه خواهیم داد." یونان از اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اواخر ماه فبروری گزارش داد. در این میان، ۱۴۱۵ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ثبت شده است و ۵۰ نفر در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند.

آلودگی این مادر جوان به کرونا نخستین مورد تائید شده بیماری کووید ۱۹ در یکی از اردوگاه های پناهجویان در یونان است. وضعیت در اردوگاه ریتسونا را بسیار بد تعریف نمی کنند. اما در دیگر اردوگاه های اغلب مزدحم در جزایر شرقی دریای اژه، جایی که ده ها هزار مهاجر زندگی می کنند، پناهجویان در معرض خطر شیوع کرونا قرار دارند. کارشناسان می گویند که در این اردوگاه ها پناهجویان دسترسی به مراقبت های طبی اساسی ندارند.

یونان برای پناهجویانی که از جنگ و فقر از خاورمیانه و مناطق دیگر فرار می کنند، به اصطلاح دروازه ای برای ورود به اتحادیه اروپا به شمار می رود. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از یک میلیون نفر از این کشور عبور کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
یونان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است