طالبان چه می خواهند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۹/۱/۱۴ کد خبر: 162869 منبع: پرینت

درحالیکه اشرف غنی و عبدالله بر سر کرسی ریاست جمهوری در کشمکش هستند، طالبان باقمچین شریعت در پی شلاق کاری ارگ و سپیدار هستند.
طالبان شورای کویته تحت پوشش آی اس آی همصدا از تطبیق شریعت و نظام امارت اسلامی سخن می گویند. شریعت طالبان همان است که در دهه 90 قرن بیستم {1994-2001}، در حافظه تاریخی مردم افغانستان ثبت شده است.

در سال 1994 وقتی که به قندهار دست پیدا کردند، سپاه امر به معروف و نهی از منکر طالبان به دوکان ها و خانه هایی که آنتن های تلویزیونی بر بام ها نصب داشتند، حمله کردند، تلویزیون ها، رادیو ها و کست های فیته آواز خوانی و تصویری را چند پارچه چند پارچه به فتوای شریعت فقه کردند و از پایه ها اویزان نمودند و آن را شیطانی خواندند.

طالبان در سال 1995 وقتی که حوزه جنوب غرب را در یک چپه گرمگ تصرف کردند و به شهر هرات دست یافتند، ضمن حمله به تلویزیون ها و رادیوها و آلات موسیقی که همه شیطانی در فقه طالبانی تعریف می شود، هنر نقاشی و تصویرگری را نیز هدف قرار دادند. به کانون هنری نقاشی استاد مشعل در هرات حمله کردند و آثار بزرگ نقاشی را مورد حمله فقاهتی قرار دادند که تصویر کشی شرک است. طالبان هنر عکاسی را نیز مورد حمله قرار دادند و آن را در شرع شرک تعریف کردند.

بر طبق فرمان ملامحمدعمر آخوند تمام مردان باید ریش شرعی داسته باشند. فقه شریعت طالبان زنان را در دلاق ها در خانه ها بدون حقوق اجتماعی شان در زندان چهار دیواری خانه ها حبس شرعی کردند. تنها تعدادی از زنان دکتر حق داشتند در دفترهای جدا از مردان زنان مریض را مداوا کنند. در فقه طالبان زن فاقد حقوق اجتماعی و سیاسی است. فقه طالبان به حقوق فردی زن یعنی مهریه، لباس و نان و سرپناه توجه دارد. نه به حقوق اجتماعی و سیاسی زن.

وقنی که ملا استانکزی و ملا برادر و ملا هیبت الله رهبر طالبان شورای کویته از نظام امارت اسلامی و شریعت سخن می گویند در واقع قانون اساسی افغانستان و نظام سیاسی و حقوق شهروندی و آزادی های مدنی و در یک کلام دیگراندیشان جامعه را هدف تیر قرار داده اند.

واقعیت این است که رهبران فقاهتی طالبان علمای دین نیستند. هیچ یک از این ملایان تاریخ ادیان، حتی تاریخ سیاسی اسلام و صدر اسلام را نیز عالمانه نمی فهمند. بی اطلاعی طالبان از جهان و علوم معاصر یک واقعیت آشکار است. امارت اسلامی کادر فنی و تحصیلی و تخصصی و کادر فرهنگی و حقوقی که موضوع و مسایل زمان را بفهمند ندارند. سیاست مداران روی پرده همه دستور از آی اس آی می گیرند. وزارت خارجه پاکستان در سیاست منطقه ای و بین المللی از طالبان نمایندگی می کند.

پاکستان در سروکش مذهبی سیاسی طالبان در پی ساختن زندان برای مردم افغانستان است. طالبان خطرناکتر از کرونا هستند. کرونا به جسم حمله می کند، طالبان جسم و روح مردم افغانستان را هدف قرار داده است. می خواهند همه مردم افغانستان مانند آنها فکر کنند. مردان همه ریش بگذارند و لنگی بر سر کنند. زنان دلاق به هفت قات بپوشند. امارت اسلامی با فقه آنچنانی کالای است که در زمان و عصر جدید مصرف تاریخی آن تمام شده است.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نظام
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند مردم را از جهالت نجات دهد

>>>   طالبا بلا دپس شان که چی می خواهند اینه خبر را بخوان:
وزارت صحت بریتانیا امروز 5شنبه، (2اپریل) اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 569 تن به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باختند. و به تعداد 4244 تن دیگر به این ویروس مبتلا شدند.

>>>   دین اسلام جدا از دین طالبان است.
طالبان اول بیایند و ثابت کنند که مسلمان اند و پیرو اسلام محمدی.
اسلام طالب اسلام قبیلوی است که در گوشه های تاریک قبیله حاکم است و حتی در بعضی نقاط غیر پشتون یعنی غیر مسلمان.

در یک مناظره رو ریا روی مفتی کل طالب بیاید و ثابت کند که خود و جریان تروریستی طالبان مسلمان اند.
طالب و مسلمانی مثل هندو و گوشت گاو است.

>>>   امارت اسلامی طالبان و رهبر گروه طالبان بنام امیر المومنین مسما گردیده و و حکومتداری اسلامی را خلاصه به امارت اسلامی و امیر المومنین میکند این چیزیست که چه در صدر اسلام و چه در زمان خلفای راشدین چنین چیزی وچود نداشت و در نصوص قرانی و سنت نبوی هرگز از امارت اسلامی و امیر المومنین ذکر نشده امارت اسلامی و امیر المومنین خواست اسلام گرایان افراطی است که مردم را گوسفند و امیر المومنین را چوپان تشبیح کرده اند طالبان در زمان اشغال افغانستان بواسطه نظامیان و استخبارات پاکستان در زمان حکومت مجاهدی در کشور ما همین نام امارت اسلامی و امیر المومنین ساخته ای اس ای پاکستان بزیر نام طالبان استفاده کردند و هر انچه دلخواه خود شان بود ظالمانه و جابرانه بواسط دره و قمچین و قتل و زندانی بالی مردم ما جبری تحمیل کرده بودند و فتوای خود سازی خودشانرا بزیر نام اسلام که در حقیقت مخالف و مغایر اسلام بود بر بالای مردم تحمیل کردند نه تنها که به اسلام خیانت را انجام دادند به غیرت و شعونات افغانیت و عزت و غیرت مردم تجاوز اشکار را انجام داده اند اکثریت مردم ما ۹۹ در صد مردم بر خلاف امارت اسلامی طالبانی خود ساخته ای اس ای پاکستان هستند و هرگز حاضر نیستند که دوباره بنام امارت اسلامی و امیر المومنین خود سازی انها به اسلامیت و انسانیت و غیرت و ناموس انها دست تعرض از جانب جاسوسان پاکستان صورت بگیرد.

>>>   اگر طالب وداعش وحکمتیار .وبا اند ویا طاعون ویا ویروس کرونااستعمار غرب انهارابر ما مسلط مینماید در واقع برنامه ای احتلال بسیار پیش تر ازین بودولی تعدادی از ازادیخواهان برای یک مدت کوتاه برنامه های اشغال وتجاوز را به تعویق انداختند وبه همان جرم انها را به قتل رسانیدند هنگامیکه روسها تازه از حریف شکست خورده واقتصاد شان ورشکسته بود وسیل از لشکر طیبه والقاعده ومجاهدین کشمیر را بنام جهاد در اسیای میانه منسجم نموده میخواستند از طریق افغانستان بالای انها حمله نمایند که ناگهان احمد شاه مسعود به انها اجازه نداد وپروگرامهای انها را خنثی ساخت او چون تجربه داشت وفهمیده بود وقتی خارجی ها افغانها را نگذاشتند تا به سرنوشت خود حاکم باشند دیگران رانیز نخواهند گذاشت وجز اهداف استعمار واستثمار چیزی دیگری ندارند ودران زمان غربی ها هم امادگی کامل برای مقابله با حکومت قانونی ومعترف از سازمان ملل را از طریق ایادی شان القاعده وحکمتیار نداشتندگرچه بعد ها حزب وحدت وجنبش ملی هم با انها یکجا شدندوحزب همبستگی تشکیل دادند باز کار ارای چندانی از خود نشان داده نتوانستند تا مجبور شدند هسته ای طالب را در کویته ای پاکستان بنا نهادند وهمراه با خلیج وپاکستان و تیم بین المللی خویش این برنامه راپیش بردند تا این که استاد مزاری شهید واحمد شاه مسعود وعده از مخالفین پروگرامهای استعماری خویش را به شهادت رسانیدند ودر میان مقاومت یک تعداد مهره های را از ابتدا داشتند وبعضی دیگر را تازگی به سازمانهای استخباراتی خویش جلب وجذب کردند ودر کنفرانس بن اهدافی راکه در پروگرام بنان سیوان نتوانستند بدست بیاورند موفق به نیل ان شدند ودرین راستاعناصر تازه وارد زیاد تر به درد بخور برامدند یکی از انها جناب عبدالله ودیگری هم حضرت قانونی وهمراهان شان که در سقوط حکومت قانونی نقش بسیار بارز بازی کردند وکرزی را اوردند وتا امروز برنامه های ارباب را تطبیق مینمایند ازین رو میتوان گفت که یاران کهنه وجدید ومجدد همه در خدمت شات قرار دارند وهیچ اختلاف جزری واساسی میان شان وجود ندارد
معلم محمد داود بیک از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   طالبان میخواهند خون مردم مظلوم افغانستان را بنوشند و قتل عام کنند چون به این جنایت بشری عادت کرده اند.

>>>   طالبان اشخاص مسلمان اند اما غنی یهودی برای کفار خدمت می کند و زنش یهودی اصل لبنانی اند اگر مردم ایمان شان ضعیف نباشد باید شخص ایکه مسلمان باشد از او پیشتبانی کند نه از یهودیت

>>>   اقوام گوناگون شریف افعانستان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و همه باهم برای نجات کشور و مردم بخاطر نجات از حشرات موذی طالب متحد شوند . دو راه بیشتر وجود ندارد ، یا قبول ذلت و بردگی زیر سلطه پاکستان و نوکران خود فروخته شان ، طالبان و باعزت و سربلندی زندگی کردن.این جنگ ، جنگ میهنی است و تا آخرین رمق باید برضد این جانیان وحشی طالب برزمیم‌ و پوز های بوگین طالبان را بخاک بمالیم.
شمس تمنا

>>>   طالبان می خواهد افغانستان از اشغال کفار خلاص شود یک دولت اسلامی که مطابق احکام خداوند باشد نه اینکه مانند دولت موجود که تمام دختران وزنان افغانستان در فحشا غرق اند

>>>   طالبان یعنی آی اس آی

>>>   بسیار خوب این طالبان که تا حال در خدمت ای اس آی پاکستان بودند در همان کشور میلیار ها دالر شان را خرج کنند تا باداران پاکستانی انها هم راضی باشند ولی دست از سر مردم افغانستان بردارند و فکر مسلط شدن بر سرزمین افغانستان رابرای همیشه از کله ی عصر حجری خود بیرون کنند، ورنه همین مردم زجرکشیده بعلت حکومت غنی و عبدالله، انها را به انسوی دیورند خواهند دواند. زیرا مردم ما دیگر حاضر نیستند به زندگی زیر حاکمیت مزدوران پاکستان تن دهند.نه مردان ما مردان دیروز اند و نه زنان ما.
نوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است