افغانستان بستر جعل تاریخی و توجیه مقاصد قومی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۹/۱/۱۴ کد خبر: 162866 منبع: پرینت

در این ملک هیچ وقت حق و واقعیت نتوانسته است شکل بگیرد. دلیل و مثال های روشن اش را به گونهء مختصر برای شما نگاشته ام؛
مثلا اگر بگویید خط دیورند یک مرز رسمی است؛ برایت میگویند خاین و وطن فروش. اگر بگویی پس امیر عبدالرحمن خان که خط دیورند را امضا کرد خاین و وطن فروش بود؛ باز برایت میگویند گور خود گم کن؛ تاجیک تاجیکستان، اوزبیک اوزبیکستان و هزاره برو مغولستان.

اگر بگویی امان الله خان نافهم بود برایت میگویند کافر و وطن فروش، اگر بگویی خوب لنگی و چادری را گم کن چون امان الله خان امر کرده بود باز هم برایت میگویند کافر و وطن فروش.

نادر شاه در زمان حکومتش اجازه نمیداد کسی نام امان الله خان را بگیرد، ظاهر شاه اجازه نداد حتی امان الله خان در کابل دفن شود. اما حالا ما مجبوریم نادر شاه را غازی، ظاهر شاه را بابای ملت و امان الله خان را فاتح استقلال بگوئیم. تاریخ جعلی این وطن را هم همین ها نوشته اند. غازی هم اینها اند بابا هم.
اگر با خشونت مقابله کنی برایت میگویند "لندَغر، جنگ افروز، توپک سالار و کله خام برو کولاب، برو ایران، اوزبکیستان و مغولستان.

اگر برای دفاع از منطقه ات تفنگ بگیری و از دخول طالبان به منطقه ات جلوگیری کنید؛ برایت میگویند تُفنگ دار مسلح غیر مسوول، دزد. و اگر طالبان منطقه را گرفتند و همه چیز را غارت کردند، کشتند و بردند باز هم مجاهد اند.

اگر بگویی اشرف غنی برای بقای سلطه قومی و سرکوب سایر اقوام از طالبان استفاده میکند و یا تلاش میکند طالبان مورد حمله قرار نگیرند؛ میگویند تو متعصب و مخالف صلح هستی.
اما کدام صلح؟ صلح آیسکریمی مخلوط با خون ملت؟
وگرنه شما قضاوت کنید کدام عقل و منطق قبول می‌کند که اردو و ارتش ی با این همه ساز و برگ نظامی، قوای هوایی، کماندو، قطعات خاص، اسپیشل فورس و هزاران تانک ضربتی و... در حالیکه از حمایت قوی‌ترین پیمان نظامی جهان (ناتو) نیز برخوردار است، در برابر یک مشت شورشی موتر سیکل سوار حالت دفاعی بگیرد و در دفاع هم همیشه ناکام باشد و مناطق و شهر ها را یکی پی دیگری به طالبان واگذار کنند.

اگر بگویی اینجا معامله ی در کار است و شهرها و سربازان معامله میشوند؛ میگویند تو روحیه سربازان را ضعیف میسازی. خوب انسان متمدن 45 سرباز یک ماه در کمپ چینایی ها محاصره است و تو تا لحظه که همه کشته میشوند و تمام تانک ها و تجهیزات را طالبان میبرند کمک نمی فرستی ولی با یک تماس داعش دو هلیکوپتر را در ظرف ۱ ساعت به درزاب می رسانی و 250 تروریست را به شهر ها انتقال میدهی؛ پس کی روحیه سرباز را ضعیف ساخته‌است؟

نزد اینها ملا عمر هم مبارز و آزادی خواه است؛ انتحاری هم استشهادی و شهید است. اشرف غنی هم بابا و اتل است. مردم دیگه گوشت ماشین جنگ... سرکوب، توهین و بی عزت میشوند.

راه حل چیست؟
حالا تنها دو راه داریم یا باید همه باهم بایستم و با زور بازوی خود و به هر قیمت که تمام میشود دوباره نمونه کوچک از تمدن های بزرگ اشکانی، کوشانی و یا تیموری را در ملک آبایی خود شکل دهیم و یا باید این خاک را به همین مردم متناقض و همین فرهنگ که ذکر شد واگذار کرد. این ملک را متعفن ساخته اند. این ملک و همین مردم و همین تاریخ جعلی و همین بابا ها و اتلان ...

عبدالحفيظ منصور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جعل تاریخی
مقاصد قومی
نظرات بینندگان:

>>>   گذارش نامه :
11 هزار کوچی در تهران چی می کنند؟
سفارت افغانستان در تهران بنام مهاجر به خانواده های طالبان پاکستانی شناسنامه می دهد

حالا که چهار ماه می شود سفیر جدید آغای غفور لیوال آمده است و از این سهولت ایجاد شده توسط سفیر قبلی، استفاده فاشیستی و غیر قانونی را اغاز کرده است.
وی افزود:
در بخش تثبیت هویت یک تن از پشتون ها با آمدن سفیر جدید نیز مقرر شده است. از چهار ماه بدین سو یازده هزارتن پشتونِ پاکستانی را به نام کوچی تثبیت هویت کرده اند.
دوست ام گفت که این رقم در چها ر ماه تعجب انگیز است زیرا در مدت ده سالی که من این جا مامور استم ده تن کوچی ثبت نام نشده است و حالا در چهار ماه چگونه یازده هزارتن کوچی در ایران پیدا شده و آمده اندو شب و روز چادر در گرد سفارت زده اند و تثبیت هویت می شوند و می روند و معلوم نیست که از کجا آمده اند و به کجا می روند.
تبصره:
این ها از جاهای نامعلوم قبایلی خواسته می شوند و در سفارت تذکره می گیرند و باز داخل کشور می روند به مانند مهاجران یعنی عودت کنندگان و با داشتن تابعیت و تذکره قانونی از طرف سفارت افغانستان و آنگاه شامل احصایه عادی کشور می شوند و در شهرک های مربوط به وزارت مهاجرین برای شان زمین هم داده میشود و شاید به همکاری دولت افغانستان و UNHCR غم رمه و گله و مالچر هم برایشان در مناطق شمال کشور خورده شو

>>>   جناب منصور صاحب به مبارزه ای برحق خود ادامه میدهیم مایوس نمیشویم اینها که به زور وبازوی دیگران امده اند نه بحاطر تثبیت هویت ویااثبات تاریخ نیاکان بلکه مزدورانی اند که در پی منافع انی وزود گذر میباشند هرگاه بکس های اورده را مملو نمایند مانند قیومی وسایرین میروند وتعداد دیگر که برای حفظ منافع اجانب وظیفه گرفته اندبه مجرد ختم وظیفه اینجا را ترک مینمایند ما میمانیم وهمه وطندوست ها ومردمان با غرور ودارای احساس ملی از هر قوم وتباری این مرزوبوم بعد برای زنده ساختن تاریخ دو احمد شاه سعی وتلاش خویش را ادامه میدهیم واین کشور وملت تاریخ واقعی واصلی خودرا باز می یابد وصاحب سرنوشت واستقلال خواهیم گردید
تبنگچی

>>>   بسیار بجا و کاملا یک حقیقت تلخ تاریخی که ففط بعضی سیاسیون شجاع مانند پدرام جرات بیانش را دارند ، حقیقتآ اقوام غیر پشتون در مقابل خواست های بیجای پشتون ها بسار تمکین نموده اند و اکنون وقت حساب و کتاب است.
کوه کن

>>>   خوشبختانه
کرونا قوم را نمیشناسد
همه را شفتل واری میبلعد
آروق هم نمی زند
فقد دعاع کنید

>>>   از خود باید آغاز کرد.
کنگره جمعیت اسلامی باید دایر شود
جمعیت با نیروی جوانان متعهد و با دانش بازسازی شود و پیران خردمند و با تجربه در رهبری و نظارت جوانان کوتاهی نکنند.
تا یک تشکل قوی و منسجم نباشد با تک روی کاری ا ز پیش نمیرود.

تاکتیک فاشیسم پارچه پارچه کردن است.
شاید در کابینه فاشیسم چند جمعیتی و چند حزب اسلامی و چند جنبشی و چند وحدتی جا به جا شود اما ضعیف ترین ها و برای چند روز گذرا و بعد یک یکی در باطله دانی انداخته میشوند.
احزاب بزرگ و مطرح باید خود را بازسازی کنند و رهبران خردمند راه را برای جوان های دانشمند باز کنند و خود ناظر و حامی باقی بمانند.

>>>   اگر بگوئی پنشیری ها قلدر قانون شکن غاصب اختلاسگر بود ومثال بدهی مثلا تجلیل روز شهید چگونه است یا بگوئی چورکننده کابل بانک قیروز وحسین فهیم کی بودند/ ان وقت میگویند فاشیست هستی ، خداوند را شکر گذاریم که همی قوم اوغان اگر تا اندازه جهالت تعداد کم شان دارند بازهم بهتر از پنشیری های قانون شکن وائتلاف ساز هستند

>>>   منصور صاحب اینرا خودت هم میدانی اگر خدانکند صلاحیت پنشیریها برابر قوم اوغغان می بود درین وطن کسی زندگی کرده نمیتنوانست ، حتما اینرا قبول داری ،

>>>   تا وقتي رهبران خود خوانده اقوام ديگر حق خودرا به چند پول و چوكي هاي تشريفاتي معامله ميكنند، همين حال است و همين منوال. ببينيد كه برادران پنجشيري و يك تعداد ديگر مانند عطاء، امان الله گذر، داود كلكاني، حاجي الماس و غيره كه خودرا رهبران تاجك ميخوانند، در چه معامله و زدو بند مصروف استند. هر كدام شان در فكر جيب و موقف خود است. از اين خانه خالي شان ديگران سوء استفاده ميكنند. باين خاطر بود كه داودزي رهبران اقوام ديگر را ... خواند كه پشت استخوان ميگردند. اما نا صالح و ديگر كأسه ليسان همرايش هم طبق هستند.

>>>   جز آمر صاحب مسعود، سر هیچ پنجشیری اعتماد نکنید. مگر همی حفثظک دیوانه عضو هیئت مذاکره کنندگان با طالبان نیست؟

>>>   همی دزدای شمالی راکه بنام تاجک لست کردهخ ای خودشان میگویند ما عرب هستیم!
چون عربستان خیلی پولدار است

>>>   آقای منصور حق گفتی، ولی راه حلی که ارائه می کنی یکی با نامیدی همراه است و دیگری ناممکن به نظر می رسد.
حبیب حبیب

>>>   داود شوی زهره بعد زیاد چیز پارگی مامور بلدیه مقرر شد و تا به خود آید ابزارش بر آید.

>>>   محترم عبدالحفیظ جان:
من نمیدانم که شما از کدام بخشی افغانستان استید اما من تاجیک و از شهر کابل و اجدادم از سمت شمال اند..مکتب و فاکولته را در شهر کابل بدون تبعیض تا جیک و پشتون در زمان ظاهر شاه و محمد داود تمام کرده ام..در این جای شک نیست که قدرت در دست یک خانواده بود اما در قدرت طور گسترده تمام اقوام به خصوص تاجیکها سهیم بودند حتی پدر احمد شاه مسعود در پولیس کابل رتبه ای خوب داشت و از زندگی فوق العاده خوب با داشتن خانه ای کانکریتی زیبا در کارته پروان برخوردار بود.. شخص مسعود فارغ از مکتب نامی ا فغانستان یعنی لیسه عالی استقلال که در ان اکثرا پسران فامیلهای پولدار میتوانستند شمولیت حاصل کنند بود و موصوف شمولیت یکی از انستیتوتهای معتبر افغانستان یعنی پولیتخنیک را حاصل کرد . همه میدانیم که تحصیلات عالی با کیفیت عالی رایگان بود...
نویسنده ای محترم شاید شما از پنجشیر باشید ایا مسعود شما با کدام نوع تبعیض روبرو بود ؟؟در پنجشیر نه زمین فراوان و نه درخت و تاک فروان کسی دارد زیرا این منطقه مطلقا کوهبند است و مردم ان از جمله باشندگان غریب افغانستان بود پس چگونه مسعود و امثال ان در افغانستان صاحب زندگی خوب بودند؟ من این مثال را برای ان دادم تا شما بدانید که در استقرار و تحکیم پایه های دولت های ظاهر و داود همین تاجیکها بودند که تا سرحد وزیر و صدراعظم پست داشتند...
تدریس تاریخ افغانستان در مکاتب افغانستان کاملا دور از واقعیت های تاریخی افغانستان صورت میگرفت این حرف شما درست است .
مشکل شما اقایان اینست که مسایل اصلی جامعه را فوق العاده سطحی ارزیابی میکنید.. ادامه ای سیاست های ستمگرانه و چسپیدن به قدرت و یرتری جویی یک قوم و ملیت بر دگری در افغانستان ریشه ای تاریخی خیلی ها قدیم دارد و علت ان هم حاکمیت یک طبقه استثمار گر بر طبقه ای محکوم است...شما شاهد استید که چگونه قبایل پشتون در سیصد سال اخیر برای احراز قدرت علیه یکدگر جنگیده اند و در این راستا خلق ها و مردم بی بضاعت قبایل مغلوب پشتون رنج فراوان دیده اند. در شرایط کنونی اگر چهار تا پشتون در راس قدرت است به معنی ان نیست که تمام پشتونها در عیش و عشرت زندگی میکنند و یا اگر محقق {محقـــــقیق}
یا خلیلی هزاره یا سیاف و خاندان مسعود صاحب !! امکانات وسیع مادی و سیاسی اند به معنی ان نیست که مشکل تمام تاجیکها حل شده است و یا قیصاری و یا عبدالرشید دوستم امکانات فراوان مادی و سیاسی داشتند و دارند کدام درد یک ازبیک بیدفاع را دوا کرده اند؟.. برای حل مسایل ملی تقسیم قدرت و فورمول و پنجاه و پنجاه معنی تامین عدالت اجتماعی را نمیدهد ... چنین پالیسی ها درز و جدایی و بدبختی ها را بیشتر تعمیق میبخشد...برای اینکار مبارزه ای طبقاتی یگانه راه حل است..
دوست گرامی هوس دوره های قدیم تاریخی را خورده و اشک بریزیم کدام دردی را دوا نمیکند ...بهتر است به جای تحریر مقالات سر در گم و گمراه کننده مردم را برای یک مبارزه ای طولانی سرسخت و طولانی و بی امان اماده سازید ....
پامیر

>>>   ۵ هزار سال تاریخ هههههه۰۰۰
تا سه صد سال پیش رسم خط نداشتی حال از پشت شتر برآمدی و دعوای برتری فرهنگی تاریخی و قومی داری و ادعای تاریخ ۵۰۰۰ ساله میکنی، ...

>>>   یک ریس جمهور با ایمان الله گوی ، صادق و حب وطن سایه خدا با لا ملت 99 در مسلمان سایه خدا است و برکت در کار رفاه و آسایش و صلح و امنیت و دفاع از ارش های منافع ملی کشور کرده می تواند نه ریس جمهور سکولا دزد کمک های 280 میلودالر از پروژه پرویموت حق میلیون ها کودک بیوه زن بی دفاع و سر پنا را مافیا ارگ نشین دزد ندند .هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا اشرف غنی نا به هنجاری ها ی اجتماعی آن طی پنچ سال دیگرنهباید نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است هموطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید، عمل ناسالم بد غیر انسانی فاشستی متقلب غنی با عث تجزیه افغانستان به سه دو دولت شده است . این بار زنان با افتخار پاکدامن ککوداد های پرورش یافت مسلمان افغانستان حق زن اول و ملکه شندن را در افغانستان دارنند.

>>>   آیا الگوی شما اشکانیان و تیمور ‌اند؟ آن دوران گذشته است و بازنخواهد گشت.

>>>   ۵ هزار سال تاریخ هههههه۰۰۰
تا سه صد سال پیش رسم خط نداشتی حال از پشت شتر برآمدی و دعوای برتری فرهنگی تاریخی و قومی داری و ادعای تاریخ ۵۰۰۰ ساله میکنی، برو گمشو اوغان غول۰

>>>   افغانیت را کنار اسلامیت نگزارید
هیچ فقط فرشته مرگ از شما پرسان نمیکند افغان بودی یا تاجیک و ازبک و بلوچ و هزار؟
اما قطعا از مسلمانی مفصل از شما سوال میکند
لطفاً تعصبات قومی و پشتون پرستی را کنار گذارید بجای افغانیت از انسانیت سخن گویید انسانیت را میشناسیم اما خدا میداند تا به امروز ما هنوز افغانیت را نمیشناسیم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است