"امارت اسلامی" خط سرخ طالبان در گفتگوها است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۱    ۱۳۹۹/۱/۱۳ کد خبر: 162860 منبع: پرینت

گفته‌های چند تن از سران طالبان که در روزها و هفته‌های اخیر بیان شده‌، نشان می‌دهد که این گروه احیای امارت اسلامی را در افغانستان، خط سرخ شان در گفتگوهای صلح با حکومت می‌دانند.
از این میان، ملا فاضل مظلوم، یکی از اعضای دفتر طالبان در قطر، گفته‌است که این گروه به نظام مشارکتی در افغانستان تن نخواهد داد.

در نواری که به رسانه‌ها رسیده‌، ظاهراً ملا فاضل این گفته‌ها را در سفری به بخش‌های مرزی پاکستان و افغانستان و در هنگام دیدارهایش با فرماندهان نظامی طالبان، ابراز داشته‌است.
در این نوار او می‌گوید: «تعلق قیادت به طالبان، اعاده امارت اسلامی و نافذ شدن نظام شرعی، خطوط سرخ ما در گفتگوها با امریکایی‌ها و ادارۀ کابل است؛ ما از این موقف عقب نمی‌رویم!»

در بخش دیگری از این گفته‌های ملافاضل، به چگونگی نظام آینده افغانستان و دیدگاه طالبان در این باره پرداخته شده‌است: «نظام، نظام اسلامی و شرعی خواهد بود و آنانی را که می‌توانند با ما همراه شوند، با خود خواهیم داشت؛ اما اگر آنان فکر می‌کنند که امارت اسلامی و طالبان جزء اداره کنونی کابل خواهند شد، این هرگز ممکن نیست و در این باره، اصلأ صحبتی هم نشده‌است.»

برخی از اعضای برجستۀ دیگر این گروه، نیز در روزهای اخیر، چنین گفته‌هایی را بیان داشته‌اند. از این میان، مولوی کبیر عضو شورای رهبری و مسؤول کمیسون دعوت و ارشاد طالبان می‌گوید: «کامیابی انقلاب اسلامی این خواهد بود که در نظام تغییر بیاید. اگر نظام برجای خود بماند و ما تنها برویم و با آنان بنشینیم، در این صورت، حال ما بدتر ازگذشته خواهد بود.»

در اعلامیه‌ای که ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان به مناسبت توافق صلح میان طالبان و امریکا به زیردستانش فرستاده بود نیز آمده بود: «مجاهدین امارت اسلامی باید برای رسیدن به هدف بزرگ‌شان که همانا قیام نظام اسلامی بعد از ختم کامل اشغال و رفاه مردم است، صفوف شان را هرچه بیشتر منظم، فعال و نیرومند بسازند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارت اسلامی
خط سرخ
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی جهالت خط سرخ طالبان است ، با همه اینها چیزی که امریکا وپاکستان بخواهند همان خواهد شد ،

>>>   باش که بگویند ، کشورهای جهان و ملل متحد آنرا به رسمیت نمی شناسند ، حالا عصر جهالت سپری شده پنجهزار سال تاریخ را می خواهند دوباره از سرشروع کنند
+++++
همانطوریکه انسانها زمین را از آنا نوکی به ارث بردند شاید افغانها هم زمین را از سایر جهانیان به ارث ببرند چون ما از قرن 21 به قرن اول دوره جهالت برمیگردیم تا دوباره ما صاحب پنج هزار سال تاریخ شویم دیگر جهان حتما به سیاره دیگری کوچ میکنند ،
ر

>>>   چند تا طالب احمق تعین کننده سر نوشت این ملت نیست.
بگذارید تا غربی ها و نوکران نکتایی پوش شان فرار کنند بعد ما میدانیم چگونه لشکر جهالت و فضاحت طالب و داعش را نابود کنیم.
ما همانیم که بودیم و همان خواهیم بود

>>>   طالبان نظام اسلامی می خواهند نه نظام کفری وغنی یهودی

>>>   باید مردم نماز کرونا بخوانند تا این ویروس کرونا نابود شود

>>>   در زمان های سابق دولت همیشه اعلان میکرد که ما به حملات خویش بالای موضع های طالبان ادامه میدهیم،تا از مواضع قدرت با آنها گفتگو کنیم.
اما حالا صد نفر محبوسین طالبان را در مقابل بیست نفر سرباز اسیر نزد طالبان رها میکنند.
آیا این موضع قدرت است؟
باز خدا میداند که این طالبانی که رها میشوند،چه رتبه نظامی دارند که در مقابل سربازان عادی رها میشوند؟
اگر قوماندان های برجسته طالبان باشند،شاید ارزش هرکدام آنها چندین برابر سربازان دولتی باشند؟
در جنگ دوم جهانی به ستالین خبر دادند که پسرش که در جبهه جنگ سرباز بود،اسیر قوای آلمان شده است و آنها خواستار تعویض آن با یک جنرال اسیر نزد روس ها است.
استالین در جواب گفت:بروید کدام دیوانه را پیدا کتید که در مقابل یک عسکر یک جنرال را معاوضه کند.
من هرگز این کار را نمی کنم.
بعداً گفتند در مقابل یک جنرال پایین رتبه.
باز هم قبول نکرد.
بعد گفتند در مقابل یک سرباز!
باز هم قبول نکرد.
آخر گفتند که خی یک لنگ بوت یک سرباز ما در جبهه گم شده است،همان را پیدا کرده به ما بدهید،ما این سرباز را با لنگ بوت سرباز خویش معاوضه میکنیم.
بعداً استالین به جنرال هایش در جبهه امر کرد که عاجل لنگ بوت سرباز آلمانی را پیدا کنید و به آنها بدهید تا سرباز ما از چنگ اسارت دشمن نجات پیدا کند.
جنرال های ستالین عاجل به سربازان امر کرد که در مواضع مین گزاری شده،لنگ بوت سرباز آلمانی را بپالید.
بعد از پالیدن زیاد و تلفات چندین سرباز در اثر برخورد با مین،لنگ بوت سرباز آلمانی پیدا شد و با پسر استالین تبادله شد.

>>>   ما امارت جاهلی طالبان را آزمودیم و باز آزمودن آن خطا است و گناه.
طالب چنانچه از فلم ها و تصویر هایشان دیده میشود آدم شدنی نیستند پس چه بهتر که آمریکا فرار کند و ما دوباره این هیولای جهالت را درس تاریخی بدهیم .
از طالب هراسی کرده بهتر است تا طالب کشی کنیم.
در وضعیت موجود طالب مثل سگ ها رها شده اند و آمریکا سنگ ها را بر ما بسته است ک قوای مسلح حق نابودی طالب را ندارد فقط در حد جنگ و گریز اجازه عملیات را دارد.
در نبود آمریکا طالب را قوای مسلح ما در ظرف یک هفته نابود میکند و اگر پاکستان مداخله کند تجزیه میشود.

>>>   آزموده را رفعه دوم آزمایش بیادر خطاست. پای خر یگان دفعه به پل فرو میرود. اگر طالبان صد بار امارت استبدادی و خونریز بسازند شکست میخورد.

>>>   با تجربه ای که مردم از امارت اینها دارند ، روی کار آمدن دو باره شان یعنی سقوط در گودال ظلم و استبداد. باید همه با هم یکجا مقاومت نموده و در صورت لزوم این فغانستان و غمستان را تجزیه نمایند تا هر علاقه مندی امارت که با مفکوره آنها زندگی میکنند برود به قلمرو آنان و هر کسیکه مخالف تحجر و زورگویی آنان است بیاید به بخشی از کشور که خواهان تمدن و انسانیت هستند. راه سومی وجود ندارد

>>>   حکومت افغانستان باید برای افراد ( دزدان) قانع مدال حبیب الله کلکانی را تفویض کند تا این کار باعث تشویق سایردزدان گردد که با مقدار چند صد ملیون دالری راکه می دزدند به آن قانع شوند افراد مستحق مدال ازجمله صثد ها تعدادی اینها می باشند:
1- اکلیل حکیمی وزیر سابق مالیه که با اختلاس وسرقت ملیون ها دالر خودرا هخود کفا کرده وبه قناعت به آن بکسش را گرفته بطرف امریکا پرواز نمود
2- حید قیومی مشاور خاص رئیس جمهوروسرپرست وزارت مالیه که توانست در جریان چند ماه دروزارت مالیه خودرا خودکفا ساخته وبعد از رسیدن به هدف تکت طیاره اخذ وبجانب امریکاذ پرواز مع الخیر انجام داد
3- فطرت رئیس دافغانستان بانک که با کاروزحمت وابتکار در لیلام دالر برای سرای شهزاده بکمک معاونش به هدف رسید واکنون که درامریکا بسر میبرد خود کفاشده است
این لست طویل است ، اما همین جهادیون دروغین وغاصب هرگز ازقناعت نیستند اینها مستحق مدال نیستند

>>>   کمک کشوریکه بیست سال تاریخ دارد برای کشوریکه پنجهزار سال تاریخ دارد :
سفارت افغانستان در تاشکند می‌گوید فردا قرار است کمک‌های بشردوستانه ازبکستان شامل ۳۰۰ تن آرد، ۱۵۰ تن برنج، ۵۰ تن شکر، ۵۰ تن روغن نباتی، ۵ تن صابون و لباس‌های محافظتی و بهداشتی وارد افغانستان افغانستان شود.
آرد و گندم که از ضرورت‌های عمده غذایی افغانستان است که از بندر حیرتان میان افغانستان و ازبکستان وارد می‌شد.
= حالا باید افغانستان هم بالمقابل اقلا چند تن تریاک از محصول مروج افغانستان برای ازبکستان کنمک کند
درهرحالت ما این دو افتهخار را داریم:
- ماافتخار میکنیم که افغانیم ،
- ماافتخار مکینیم کا مسلمانیم،

>>>   این گپها را میگویند تا فضا سازی کنند و خواسته های امریکا و مردم فعلی افغانستان را دقیق درک نکرده اند.

>>>   طالبان آدم شدنی نیستند، این گروه سیاه دل و مزدور صرف انسان نما هستند ، از انسان و انسانیت بویی نبرده اند ، نباید در میدانهای جنگ این خود فروخته ها زنده اسیر شوند ، بلکه به حیات این کفتار ها ور میدان جنگ خاتمه داده شود .
شمس تمنا

>>>   اگر شما مردم افغانستان اسلام را می خواهد خو باید یک دولت اسلامی بو جود اید اگر نمی خواهد دولت یهودی را بخواهد

>>>   همین که گفتند خواهد شد . باز خواهید دید . به امریکا مهم نیست که امارت باشد یا شاهی ، یا جمهوری . جنانچه دولت های نوکرش را در کشور های عربی می بینید همه با این سه نام حکومت مینمایند ولی در ماهیت یک چیز اند . صلاحیت بدست امریکا خان است . گپ مفت نزنید

>>>   مردم ساده نظام طلبان مانند سابق نمی اید حالا تغییر کرده و خطا نباشد فقط مطابق قانون اسلام می ایو

>>>   ــــطالبان مانند جهادی های شیعه و سنی افغانستان دروغگو نیستند.. انها برای طرد خارجیان از افغانستان و ساختن امارت اسلامی در افغانستان جنگ کرده اند. همین جنگ تباه کن را شما اقایان از طریق تنظیمهای دزد جهادی علیه دولت وقت کارمل و نجیب بنام اسلام تبلیغ میکردید نمیدانم مشکل شما قلم بدستان در چه است . تا زمانیکه حکومت کارمل و نجیب بود تمام روز در تلویزیونهای افغانها در امریکا و اروپا بر ضد کارمل و نجیب تبلیغات میکردید و مردم را برای جهاد علیه گویا دولت کفار دعوت میکردید و تمام پرچمی ها را وطنفروش خطاب میکردید در حالیکه خود شما کاسه لیس امریکا و غرب بودید
حالا که طالبان همان وظیفه ای نا تمام شما را تکمیل میکند خوش باشید ..شمایان تا دیروز نوکر عرب و ایرا ن و پاکستان جمهوری خلق چین بودید دفتر هایتان در پاکستان فعالیت داشت منظورم تمام ماوویستها افغان ملتی ها سازا ها و جازاها وغیره و زیر پوشش اسلام جنایات نا بخشودنی را مرتکب شده اید مکتب شفاخانه و معلم و نرس همه را سوختانده و برباد کردید..
شما یان به هرملیتی که تعلق دارید به خاطر ان بر ضد طالب استید که جای برای شما باقی نمیماند تا به دزدی و معامله گری تان ادامه دهید به این خاطر بنام حقوق زن و باز بودن مکاتب برای دختران تجارت میکنید در حالیکه همین اکنون بیشترین ظلم بر زنان در جمهوری اسلامی افغانستان میشود بچه بازی و فساد اخلاقی توسط شما به اوج خود رسیده است رشوه فساد بیکاری حکومت را عملا فلج کرده است بی اتفاقی اختلافات قومی و سمتی هر روز زیاد شده میرود..
دوستان گرامی من نه طرفدار جهادی ها بودم و استم و نه طرفدار طالب و نه طرفدار جمهوری اسلامی ..من طرفدار یک کشور ی بر پایه حقوق مدنی نه دینی و مذهبی استم. یک هزار و هفتصد سال میشود که بنام دین محمدی در کشور های اسلامی انسانها قتل گردیده اند بنامهای مختلف زنها سنگسار شده اند دختران خرد سال به فتوا های ملایان به شوهر داده شده اند و این ملایان با دولت های جابر همدست بوده اندو زمانیکه خود شان به قدرت رسیده اند چون جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وحشت بر پا کرده اند...به این خاطر قلم بدستان باید هم علیه دولت کنونی دزد افغانستان مشتمل بر جهادی های دزد و هم طالبان کور و خادم جهل مبارزه کنند . وقس و علیهذاــــــ

>>>   افغانیت را کنار اسلامیت نگزارید
هیچ فقط فرشته مرگ از شما نمی‌رسد افغان بودی یا تاجیک و ازبک و بلوچ و هزار؟
اما قطعا از مسلمانی مفصل از شما سوال میکند
لطفاً تعصبات قومی و پشتون پرستی را کنار گذارید بجای افغانیت از انسانیت سخن گویید انسانیت را میشناسیم اما خدا میداند تا به امروز ما هنوز افغانیت را نمیشناسیم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است