دوازده هزار نظامی ناتو افغانستان را ترک می‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۳    ۱۳۹۹/۱/۱۳ کد خبر: 162858 منبع: پرینت

دبیرکل ناتو می‌گوید که در تابستان سال جاری شمار سربازان این سازمان در افغانستان به 12 هزار تن کاهش خواهد یافت. به باور او، وضعیت در افغانستان همچنان شکننده باقی‌مانده و لازم است که تمام طرف‌ها به شمول طالبان نقش خود را برای آغاز گفتگوهای میان‌افغان ها بازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتونبرگ، دبیرکل ناتو، در نشست وزیران خارجه‌ی این سازمان گفت: «به عنوان بخشی از تلاش‌های صلح، ما حضور نظامی خود را در افغانستان کاهش می‌دهیم. تا تابستان، ما باید حدود 12 هزار نیرو در افغانستان داشته باشیم. هیچ تصمیمی برای کاهش بیشتر اتخاذ نشده است و تمام گام‌های بعدی ما مبتنی بر شرایط خواهد بود.»
او همچنان از طرف‌های سیاسی در افغانستان خواست که برای تنش‌های کنونی یک راه حل سیاسی پیدا کنند.

آقای استولتنبرگ گفت: «اوضاع در افغانستان همچنان شکننده باقی مانده است. اکنون زمان آن رسیده است که طالبان و همه‌ی بازیگران سیاسی نقش خود را ایفا کنند. تمام طرف‌ها باید با مشاركت سازنده به تعهدهای خود عمل كنند تا گفتگوهای میان افغانان انجام شود.»
دبیرکل ناتو تاکید کرد که کشورهای منطقه از جمله پاکستان نقش سازنده‌ای در روند گفتگوهای صلح افغانستان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان
ناتو
نظرات بینندگان:

>>>   همین دبیر درسفرقبلی اش یک ماه پیش گفت : ما مردم افغانستان را تنها نمیگذاریم واینجا هستیم ،

>>>   اگر فردا فرار میکنند امروز فرار کنند.
ما با این همسایه شیطان صفت که در اصل چتلستان است و نامش پاکستان و با مزدوران طالبی و دانشی اش پنجه نرم کرده ایم و نرم میکنیم .
بزدلان آمریکایی و اروپایی با نوکران نکتایی پوش دیسانت شده شان هرچه زود تر این وطن را ترک کنند بهتر است.
هزار و چهار صد سال است که این کشور مسلمان است اما تا حال از رئیس جمهور گرفته تا ملا و عامی نه ده فیصد آگاهی از اسلام دارند و نه عمل به اسلام میکنند و حالا این غربی های مکار آمده اند و توقع دارند که بعد ۱۸ سال ما از دموکراسی غربی چیزی آموخته و به آن عمل کنیم که نتیجه اش ادامه خنده آور انتخابات و کودتای انتخاباتی نوکر غرب غنی فاسد فاجر بود.
زود تر بروید و بگذارید که این ملت سیر طبیعی رشد خود را طی کنند.

>>>   امریکا اعلان کرده است که سربازان خود را طی چهارده ماه از افغانستان بیرون میکند.
اگر دبیر ناتو میخواهد بدون موجودیت سربازان امریکایی،باقی سربازان ناتو را از کشور های عضو ناتو در افغانستان نگهداری،این تصمیم خود باقیمانده کشور های ناتو است.
زیرا پیمان ناتو یک پیمان استراتیژیک میان کشور های عضو ناتو است که اگر به یکی ازین کشور ها،از طرف کشوری حمله صورت میگیرد،همه این کشور ها،متحدانه ازین کشور دفاع میکنند.
چنانچه این حادثه در طول موجودیت این سازمان یک مرتبه صورت گرفت که اًنهم بعد از یازدهم سپتمبر و حادثه انفجار مرکز تجارتی در نیویارک تدسط القاعده صورت گرفت.
حالا عارض،همراه متهم در محکمه جور آمده است و از دعوی خود بر علیه متهم صرف نظر میکند.
زیرا متهم سه هزار نفر را کشته بود و عارض تحت نام مبارزه علیه تروریزم،سیصد هزار نفر را کشت.
حالا هردویشان جور آمده اند.
یک متل مشهور است که میگویند:
تخته با تحته جور آمد.حاجت نجار نیست.
حالا عارض از دعوی خود صرف نظر میکند.
این که پیش قاضی هنوز موضوع حق الله باقی مانده است و قوای خود را تا زمانی که حق الله را نیز از طالبان نگیرد،بیرون نمی کند،خود متهم میداند و قاضی محکمه.
یعنی خود طالبان میدانند و منشی ناتو همراه با سربازانش.

>>>   ناتو و آمریکا چرا به افغانستان آمده بودند و حالا چرا ترک میکنند؟
اگر فردا میروند بهتر است امروز بروند و شرط اش این است که حتی یک سرباز خود را هم اینجا نگذارند و دیگر اینکه هیچگاه باز نیایند.

طالب فضله پاکستان است و تا پاکستان وجود دارد فضله اش هم وجود خواهد داشت.
داعش فضله القاعده است و القاعده فضله طالب و غنی فضله پشتون های فاشیست.

>>>   ناتو يعني امريكابه مردم أفغانستان جفا مينمايد و طور فكر ميكند كه مردم حا لا به بحران خطر ناك دست به گر يبان است.... اختلا فات گلمر جان را ديده فكر ميكند كه تمام افغانهاريشخند استند .
در اينچنين حالت لازم نميباشد تا أفغانستان رادوبارة به جنمگهاي دا خلي ببرد. افسوس افسوس با داشتن معدنيات فراوان كه داريم ونميتوانيم أمراً استخراج نمايم تا أز احتياج أين وان خلاص شويم. حالا مجبور استيم هر چه را بالاي أين كشور بي اتفاق... وبي سواد وبي احساس تحميل نمايد.
ب . م

>>>   +++بهترین تصمیم است . امید تمامی نیرو های نظامی ناتو افغانستان را ترک کند تا ما افغانها دفاع از خود را بیاموزیم. در سال ۱۹۸۷ عیسوی روسها افغانستانرا ترک کردند و پاکستانی ها و اشرار فکر میکردند که دولت نجیب الله در مدت یک ماه سرنگون میگردد. داکتر نجیب الله در پیشروی ارگ در برابر جمعیتی بزرک گفت: یـــــــــا وطـــــــن یــــــــاکــــــفن.... زیرا سفیر امریکا به پاکستانی ها و کــــــــــلبدین حکمتیار و رســـــول سیاف و در مجموع حکومت موقت ساخت پاکستان اشاره سبز برای حمله بر جلا ل اباد را داد ه بود و همه میدانیم که در اثر رشادت و دلیری سربازان و افسران قهرمان قوای مسلح جمهوری افغانستان و رهبری جنگ توسط شخص نجیب الله و بهترین جنرالهای ورزیده در سطح ارکانحرب چون اصف دلاور افضل لودین ودگران جنگ به نفع دولت تمام شد و اشرار رسوای عام وخاص و جهان گردیده و زنجیر ذلت و خواری شکست به گردن شان افتاد..اگر غرب و امریکا به تقاضا های مکرر نجیب الله برای مذاکرات مستقیم پاسخ مثبت میداد و اجازه نمیداد که سرنوشت مردم افغانستان به دست پاکستان و ایران و تنظیمهای دزد شیعه وسنی بیافتد اکنون ما با سرنوشت غم انگیز دچار نمیشدیم و جان هزاران طفل زن مرد افغانستانی از دست نمیرفت و افغانستان منحیث یک کشور پیشرفته با شرکت مردم میتوانست در سطح جهانی بدرخشد.
حکومات افغانستان بعد از طالبان فرصت های اصلی را از دست دادند .اعضای این حکومات چه پشتون و چه تاجیک همه در فکر پر کردن جیب هایشان و ارامی فامیل شان شدند .. دستگاه های مقننه ای کشور به مرکز فساد رشوه و زور گویی سمتی و تنظیمی بر اساس سهمیه ها مبدل شد و نتیجه این است که ما امروز میبینیم.
موجز اینکه: اشرف غنی به جای پوشیدن کرتی غربی و پیراهن وتنبان پاکستانی و تسبیح سه متره ای عربی و دکتور عبدالله به جای پوشیدن دریشی
های فیشنی به مود روز لباسهای کوماندویی با بوتهای عسکری به تن کرده کمر خود را شخ محکم بسته متحدانه به میدان جنگ وارد شوند و برای تمام مخالفین مسلح شان چلنج دهند و همان بیانیه ای تاریخی مرحوم نجیب الله را تکرار کنند و مردم را برای دفاع از وطن اماده سازند و این اقایان محقق {مــــحــــــــقیـــــــــق } وخلیلی نیز به جای چپن و لنگی ایرانی مانند لیاس عسکری به تن کنند سلاح بدست بگیرند و برای دفاع از وطن جانهای شیرین خود را که بسیار دوست دارند قربان کنند . تشویش فامیل های شانرا هم نکنند زیرا این افراد به قدر کافی از مال بیت المال دزدیده اند.
این است راه دفاع از مــــــــــــــیهن عزیز ما.
فخر اهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است