سیاف: شورای مصالحه در حال تشکیل شدن است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۹/۱/۱۱ کد خبر: 162828 منبع: پرینت

شورای مصالحه در حال تشکیل شدن است.
به گفته عبدالرب رسول سیاف، قرار است این شورا پس از تشکیل، چهارچوب گفتگوهای صلح را تعیین کند.

در همین حال، قرار است اعضای هیات ۲۱ نفری گفتگو کننده صلح حکومت افغانستان که ایجاد شد، دوشنبه، نخستین نشست رسمی شان را با طالبان برگزار کند.

به گزارش طلوع، سیاف از ایجاد هیات گفتگو کننده استقبال می‌کند و می‌گوید که این هیات باید در گفتگوها با طالبان یک دیدگاه مشخص را در پیوند به آینده افغانستان مطرح کند: «شورای مصالحه در حال تشکیل است تا خطوط مذاکرات و چهار چوب مذاکرات را با طالبان تعیین کند.»

حکومت پس از ماه‌ها را‌ی‌زنی سه رو پیش هیات گفتگوکننده را معرفی کرد. این هیات ۲۱ عضو دارد و زیر رهبری معصوم استانکزی، رییس پیشین امنیت ملی است.
نادر نادری، عضو این هیات می‌گوید که این هیات با صلاحیت‌های کامل با طالبان گفتگو خواهد کرد: «هیات با دیدی که رییس‌جمهور اعلام کرده، صلاحیت کامل دارد در حدود پالیسی‌هایی را که مطرح می‌شود مذاکرات خود را انجام بدهد و هدف نهایی این است که صلح در افغانستان بیاید و جنگ ختم شود و این به مهارت اعضای تیم مرتبط است و در عین حال به اراده دو طرف.»

در حالی که طالبان هیات گفتگو کننده حکومت را همه‌شمول نمی‌دانند، ارگ ریاست‌جمهوری طالبان را به بهانه‌گیری متهم می‌سازد.
وحید عمر ، مشاور راهبردی و روابط عامه رییس‌جمهور گفت: «ما این سوال را نداریم که در هیات طالبان کی است، نماینده‌گی از کی می‌کند، ترکیبش چگونه است، نماینده کدام قوم‌ها در آن است، نماینده کدام اقشار افغانستان در آن شامل است، آیا فکر های مختلف در آن است یا نه، آیا زنان در آنان شامل هستند یا نه؟، آنان هیات خود را بسازند.»

در همین حال، مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا با گذاشتن تصویرهای اشرف غنی و عبدالله عبدالله در تویترش از ایجاد هیات گفتگو‌کننده استقبال کرده‌است: «از همتایان در افغانستان سپاس‌گزاری می‌کنم که هیأت گفتگو‌ کننده همه‌شمول را آماده ساختند تا بحث و گفتگوهای میان افغانان را به‌گونه موفقیت آمیز پیش ببرند. از تعهد شما به آغاز روند رهایی زندانیان و تنظیم شرایط صلح و مصالحه خرسندم.»

وزیر خارجه امریکا به هردو رهبر سیاسی افغانستان تاکید کرده‌است که اکنون همین‌گونه تعهد شان را برای ایجاد یک حکومت فراگیر نیز نشان بدهند: «از شما می‌خواهم که همین‌گونه تعهد تان را برای ایجاد یک حکومت فراگیر نیز نشان بدهید.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای مصالحه
سیاف
نظرات بینندگان:

>>>   اسدالله خالد فرد منتصب اشرف غنی به وزارت دفاع هر از چند گاه سخن از انتقام علیه طالبان و مبارزه با دشمنان مردم می زند.
به حواله ارگان امنیت ملی ( ارگان ملی امنیت، نه دفترنشینان تصرف شده از سوی آی اس آی) اسدالله خالد نیمۀ روز را در حالت نشئه، دریک دست «ساغر پُرمی» و دست دیگرش «در ساعد ساقی سیمین ساق» سپری می کند
یکی از دختران شناخته شده، همیشه دراتاق موصوف حاضر است. اسدالله خالد فاسد ترین فردی است که به درد دفاع از کشور نمی خورد. او در سالیان هفتاد، در دبی روزانه پشت بچه های فیلیپینی را می گرفت که داستانش خیلی اسفبار است. در دوره ریاست امنیت ملی، دختر حوا نورستانی و شکریه بارکزی درکنار ملالی شینواری و هلینا ملکیار نوبت به نوبت از شاهدان خلوت وی بودند
گذارش نامه

>>>   این هیات ۲۱ عضو دارد و زیر رهبری معصوم استانکزی، رییس پیشین امنیت ملی است.
پشک يا گربه را پرسيدند شاهد ات کيست?
پشک زود پاسخ داد: "دم ام"
معصوم استانکزی خود اش پشتون کمتر از طالبان نيست اين مردکه و وزير "سرحدات و قبايل" (قوم و قبايل پشتون در مرز 2500 کيلومترى پاکستان بسيارى از مناطق غير پشتونى را به طالبان دودسته داد. بگونه مثال گلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبائل بند غورى ("دند غوری") و دهنه غورى استان پلخمري را به طالبان داد.
امضای تفاهمنامه ای بین گلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبائل با ریش سفیدان (بخوان دستنشاندهگان طالبان) منطقه در نزدیک شهر پلخمری، جنجالهای زیادی را برانگیخت و مجلس نمایندگان او را برای پاسخ دادن به سوالهای نمایندگان به مجلس فراخواند.
براساس تفاهمنامهگلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبائل ، نیروهای دولتی از حمله به مواضع طالبان در این منطقه خودداری می کنند و در مقابل، طالبان مستقر در این منطقه، امنیت شاهراه کابل- مزار شریف را مختل نمی کنند!?! شاهراه از سوى طالبان باز وبسته مى شد.
خود را با طلبان فراموش نموده است. طالبان نقش ابتکارى فعالانه و تعين کننده دارد. دولت قرارداد هاى ننگين

>>>   هیات باید بعد از تشکیل شورای مصالحه و از طریق شورای مصالحه تعین میشد.
این مردم با سر راه میروند نه با پا

>>>   اگر دولت اسلامی است باید هیت مذاکره هم اسلامی باشد نه مانند فوزیه کوفی که از دست ....نام دارد

>>>   برای نیروهای امنیتی یک توصیه دارم که بعد از این خود را نکشید برای کی می کشید در هر جای که با داستان زور آمد خود را تسلیم کنید ولو اگر دولت در قصه تان باشد فقط فامیل تان در غم تان می سوزد این جنگ سر و آخر ندارد برای کی می جنگید برای غ وغ شما شرم ندارید که ۵ سال همه را کشتند و حالا می خواهند ۵ ستل دیگر هم شما را بکشند

>>>   هیچ چیز درینجا تازگی ندارد همه کار هاوتشکیل ها از قبل ودربیرون ترتیب گردیده از اینجا صرف اعلان میشود کسی بجز چند نفر محدود نمیداند چه چیزدر جریان است حتی کسی نمیداندفردا چه بلای را بالای ملت ما خواهند اورد ما که در گذشته هم رهبر دلسوز ومستقل وازاد نداشتیم واگرهم بودند همه پدرود حیات گفتند وانها را اهسته اهسته ازصحنه بیرون نموده وبه دیار نیستی رهسپار کردند انهای که مانده جزءی برنامه وممدپروگرامهای از قبل طرح ریزی شده اند این که حضرت استاد میگویند جلسه ای شورای صلح درحال تشکیل شدن است به چشم ملت خاک میزنند ونیک میدانند که همه چیز مرتب واماده است وحتی الا ما شا الله یکی از اعضای ان تشکیلات داعی اجل را لبیک گوید جای ان را چه کسی باید بگیرد معین شده است ودر اصل صلحی درکار نیست همه حافظ منافع ارباب اند ودر راس هم اختلاف ودودستگی وجود ندارد معاذا لله که کسی را قدرت وجرات مخالفت باشدهر دستوری که داده میشود وهر فرمانی که صادر میگردد شیخ وشاب ومعمم ونیکتای دار همه امنا وسلمنا قبول می نمایند هیج نوع نقاش وخلافی در کارنیست که هیات صلح وشورای صلح تشکیل میدهند قطع نامه از قبل ترتیب گردیده صرف چند کس مهر وامضا می نمایند خلاصه ای کلام انا لله وانا الیه راجعون
ولایت خان صافی از کاپیسا

>>>   کار سر چپه
مخصوص غنی دیوانه

>>>   صوفی صیب این شوروای مساله دار چی وقت طیار میشود
ازگرسنگی مردیم

>>>   دو دهه قبل طالبان يك جنگ ناتمام داشتند و آنرا نبايد ناتمام بگذارند ، بايد آنرا تمام كنند ، بعداً صلح و دولت مفهوم خواهد داشت !
اگر چه درد آور است ولي چاره جز اين نيست .
كابلي از نيوزيلند

>>>   در کشور سرزمين هندو کوهان و سيندخت مادر کلان رستم داستان طالبان امسال تا اکنون بیش از دوهزار نفر را در حملات تروريستى خود جان شرين شان را کشته اند. جان باخته گان در حملات انتحارى و انفجارى وحشيانه بقتل رسيده که هنوز علماى اسلامى پشتونى و افغان لقبى باقاطعيت تفکر وعمل اسلامي ناميده شان را به عوض سرزنش حتى نيکويش نموده و بخاطر کلمه واله اکبرخواندن شان و خون مشترک پشتونى به جاى محکوم کردن اين ڀليدهارا "برادر" افغان ويا پشتون مى نامند.
دست کم طالبان تندرو اسلامی در استان با بمب مغناطیسی و انتحارى در 31 از 34 استان هاى کشور بلاديده با وجود و هم از سبب توافق ایالات متحده امريکا با هموکلوسکهاى خودطالبان
در 29 فوریه ، نامه ای با طالبان سال روان امضا کرد تا به تدریج تمام نیروهای سرزمين مهراب شاه شاه اشغالگر بین المللی از سرزمين مهراب شاه٬ شاه هندوکابلستان ٬ خارج شوند. در عین حال ، باید راه را برای مذاکرات صلح حاکمان پشتون ازقماش متقلب هاى انتخابات دولتى آموزشداده شده امريکا و خودکفانکهاى باتربيت پاکستانى و پول امريکايى هموار کند. از آن زمان تاکنون طالبان حمله به نیروهای امنیتی افغانستان را ادامه داده اند.
طالبان در یک ماه گذشته بیش از 400 حمله انجام داده اند. تعداد حملات واقعی طالبان احتمالاً بسیار بیشتر باشد، با این حال ، از آنجا که این گروه هاى شبه نظامی تروريستى پشتونى هر حمله را علناً گزارش نمی دهد و به گردن ديگران و داعش ،مى اندازند . چند روز پیش در گزارش درج شد که طالبان در 31 از 34 استان نيرو پياده نموده انجام شده است. و بسيارى شهرستانها را بويژه شهرستانها را اشغال نموده و شعار سوسياليست هاى چين را اجرا مى کنند که نيروهاى نظامى کل شهرها را از طريق دهکده ها تسخیر نمايند.
در روز اخير ماه مارچ ، طالبان در استان هاى شمالی بدخشان و تخار و قندوز منطقه هاى غير پشتونان را کامل غلبه کردند و آن را تحت کنترل خود قرار دادند. یک شورای استانی هفته گذشته گزارش داد که چندین نیروی امنیتی باید پاسگاه های خود را واگذار می کردند.

>>>   سیاف وهابى "مصالحه" مى کند
با تروريستهاى ستان معامله مى کند
عبداله را استحاله مى کند
احمدزى را با چوف و پف خود استغاثه مى کند
غنى سیاف وهابى را از همين کرده زيادتر استغناء تر واستفاده مى کند

>>>   کل اگر طبیب بودی ،سر خود درمان مینمودی.سیاف توبرو گویته.........

>>>   در شرایط فعلی و برای مدت های طولانی آینده تمام غیر اوغان های کشور ما از هر قومی غیر اوغان که هستند باید شدیدا باهم متحد شوند چون بزرگترین دشمن همین تمامیت خواهی اوغان ها و انحصار قدرت توسط اوغان ها است نه هیچ چیزی دیگری بشمول داعش وغیره۰
اوزبیک هزاره تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ ایماق سادات و غیره تمام قوم های غیر اوغان باهم متحد باشید و برضد تمامیتخواهی و انحصار گرائی اوغان باهم یکجا ایستاد باشید، در غیر آن هویت تان را از دست میدهید تاریخ تانرا از دست میدهید و اولاد اولاد تان مجبوراً غلام اوغان میشوند و ناگذیراً تسلیم تقلب و جعلکاری های اوغان خواهند شد۰

>>>   حاکمان "دولت هاى" پشتون ڇه شاهى سلطنتى و جمهورى و جمهورى پرچمى وخلقى و چه "جمهورى اسلامى" وامارات طالبانى فقط وفقط به تعهدات در قبال شان باداران خارجى از گونه برتانيه انگريزى و روسيه شوروى و کاکا سيم يانکى ايالات متحده امريکا پايبند بوده اند.!
طالبان از سر کل شان را خاريده اند و براى ادامه اشغال امريکا مردم کشى و جنايت مى کنند. ايالات متحده امريکا که از جفت (کيک تفاله رحم) اش طالبان توليد شد به انسانک هاى مصنوعى و ترميناتورهاى انسانکش در مدارس قرآنى و قرانى (پول کورونايى يا تاجى) تربيت شدند.
ايالات متحده امريکا و غلامبچه پشتونتبارى اش در اعلاميه ها و مصاحبه هاى شان در رسانه هاى سرزمين سهراب و توراندخت و بهمن وآذرنوش هندوکش و منطقه و جهان چنين وانمود کردند که عساکر خود را اخراج نخواهند کرد از ستان ما اگر که طالبان حملات تروريستى خود را ادامه دهند.
پس از موافقتنامه يا "قرارداد کاهش خشونت" ميان ايالات متحده امريکا طالبان دو ماه پيش جانيان و اوباشان پشتونيسم تروريستى دست کم چهارصد حمله تروريستى نمودند که در اثر اين حملا ت دست کم 2000 شهروندان غير پشتون در حملات پسا موافقتنامه نگين جان باختند.
ترامپ، بادار اصلى حاکمان پشتونان طالبان و دولت پشتونى درکابل خموش است.
چرا جان و کرامت انسانى شهروندان غير پشتونى ستان ما اهميت ندارد.
اين قلدرى و غداريت ماهيت و چهره اصلى جنايتکاران طالبان را وهم ماهيت چهره اصلى تروريسم دولتى ايالات متحده امريکا و غلامبچه پشتونتبارى اش را آشکار وفاش ساخت.
افسوس که رهبران غير پشتون احساس ندارند و معامله گر اند. بسيارى شان افغانشدگان است. از نيمه پشتون داکتر عبداله کارى خوب انجام نمى شود.
طنز باز
وى يعنى عبداله خان در 15 سال بعد خود را براى سمت رياست جمهورى انتخاب مى کند. دکتور مير ويس کرزى برنده انتخابات مى شود و چين يگانه حامى و سرپرست منافع پشتونستان و هزارستان ! از پسر غنى چيزى جور نمى شود
شايد دختر اش انسانک امريکايى بزاييد و غلام بچه ميرويس شود.
طنز بسته
هاجى ارمان

>>>   سیاف،بی همه چیز،ماهنوز جنایت افشار رافراموش نکردیم...دیگه چوب باش،وا.........نکن
حاجی احمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است