قرنطینه شدن آدمیزادگان در مبارزه با کرونا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۹/۱/۱۰ کد خبر: 162815 منبع: پرینت

البرکامو در کتاب«طاعون» از خالی شدن شهرها و قرنطینه شدن مردم اروپا یاد می کند. امروزه ترس از کرونا نه تنها در اروپا و امریکا بلکه بخش بزرگ دنیا شهرها را خالی کرده است و مردمان در قسمی دلُهره و ترس در خانه های شان قرنطینه شده اند.
تفاوت میان طاعون و کرونا این است که کرونا شاه و گدا را یکسان بدون تعبیض هدف حمله قرار می دهد. طاعون در آن زمان در اروپا و بخش های جهان به قصرها راه نیافت. کرونا قصرها را درنوردید.

علم و تکنالوجی بشر و پروفسیورهای امراض و میکروب و ویروس شناسی در مبارزه با کرونا در کار خود حیران مانده اند. علیرغم شایعات ساخته شدن ویروس کرونا در امریکا و یا المان و اسراییل و چین واکسن نسخه چاره ساز کرونا به بازار نیامده است. قرنطینه شدن آدم ها که تجربه چنینی در مبارزه با کرونا است که مفید ثابت شده است در دستور کار دولت ها در مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

دولت استرالیا سیاست قرنطیبه شدن اتباع آن کشور را مرحله به مرحله در دستور کار قرار داده است. تمام رستوانت ها و کافی شاب ها و نایت کلب ها و همچنان دوایر دولتی و موسسات تحصیلی برای دو هفته مسدود اعلان شده است. دولت استرالیا سیاست قرنطینه کردن مسافران خارج از کشور که از کشورهای دیگر وارد استرالیا می شوند را در دستور کار قرار داده 20 هزار استرالیایی و یا غیر استرالیایی که تازه وارد فرودگاه ها در کشور استرالیا شده اند به هوتل های شهر در اتاق های دونفر دونفر برای دو هفته قرنطینه می شوند.

یگانه سلاح در بی دفاعی در مبارزه با کرونا قرنطینه شدن آدم ها و خالی شدن شهر ها است که بحران اقتصادی در قلب بازار تجارت جهانی خلق کرده است. قیمت مواد ارتزاقی و ضروریات اولیه مورد نیاز مردم بسرعت بالا می رود. مردم روزمزد و کارگران و کارکنان شرکت ها که شغل شان را از دست داده اند و همچنان بزنیس های کوچک که تاب برداشتن زیان اقتصادی نشانی از کرونا را ندارند در اروپا و امریکا وابسته به کمک های دولتی می شوند و فقیر می گردند در بی امنیتی اقتصادی. در جهان سوم به شمول اسلام اکثریت فقیر تاب برداشتن قیمت های سرسام آور را ندارند که به نرخ روز نان بخورند. دولت ها هیچ کمک به مردم بی پناه نمی کنند.

چین، مرکز ظاهر شدن ویروس کرونا، با سیاست قرنطینه کردن و دست کمک دادن به مردم توانست کرونا را در آن کشور مهار کند. اما تا هنوز واکسن نسخه چاره ساز ندارد. درچین 70 هزار نفر تست مثبت کرونا شده اند. 3300 نفر مرده اند. اکنون اروپا و امریکا در مبارزه با کرونا سیاست قرنطینه شدن مردم را بکار می برند.
علم و تکنالوجی در کارمبارزه با ویروس کرونا بی دفاع شده است. یگانه دفاع خالی شدن شهرها و کوته قلفی شدن مرد و زن و دور شدن و پراگنده شدن آدم ها است.
کرونا نیروی کار را در خانه ها کوته قلفی کرده است که ضربه شدید به اقتصاد سرمایه داری است که چرخه آن بوسیله کارمزدی و سرمایه می چرخد.

طبیعت ویروس پشه نامرئی فرستاده است که علم و تکنالوجی هوش مصنوعی و دانش و فهم و تکبر لاف زدن های آدمیان را مسخره کند و خدایان روی زمین در قصرها که لاف ثروت و ابرقدرتمندی می زنند و در شعله حرص و آز طغیان شهوات نفس زمین را در انواع ظلم بسوی نابودی سوق می دهند را تکان بدهد و مجازات های آنچنانی کند. در سروده های اوپادنیشنیا آمده است که قدرتمندان در زمین لاف قدرت و سر نترسی و فتح و پیروزی در ظلم و سرکشی پُف می کردند. برهما {خدای واحد جهان هستی} خاشاک را بصورت گرد و خاک متحرک بسوی خداوندان زمین فرستاد. چون بدیدند حیرت کردند. گفتند تو کیستی؟ گفت من خاشاک متحرک هستم. اگر توانید خود را از من دور کنید. قدرتمندان به آگنی {آتش} امر کردند که نابود سازد خاشاک را. چون آتش بر سر خاشاک متحرک فرود آمد در فراز شعله ها، خاشاک همی حرکت می کرد گرد خویش. آتش قدرتمندان خدایان زمین در کار خود بیچاره شدند در برابر خاشاک که برهما برای مسخره کردن عقل ظالمان نشان داد.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
قرنطینه
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان دروغ می گوید در افغانستان ویروس کرونا هچ وجود ندارد به خا طر اینکه از جهان پول گداهی کند مردم را سراسیمه می سازد و می گوید این قدر نفر را کرونا گرفته همه شان غلط است در افعانستان اول هچ کشوری کفری کامیاب نمی شود هر کشور کفری که خواسته است افغانستان را اشغال کند توسط خداوند و مردم جهاد پیشه به عقب زده شد مانند شوروی که توسط مجاهدین شکست خورد و حالا امریکا که توسط طالبا ن کران به شکست مواجه شدن و حالا کرونا هم انشالله شکست خورد خا طر جمع باشید

>>>   بشر آنقدر بالا این کره زمین بیرحمی کرده که حالا انتقام خود را از بشر میگرد .امروز کره زمین نفس راحت میکشد از دست این بشر به استراحت خود پرداخته است.زور هیچ کس هم به او نمی رسد امید است بشر سر عقل بیاید درس باشد قدر زندگی را بدانیم . در صلح صفا زندگی لذت بخش است.

>>>   مه یک رقم شک بر هستم.
به مجردی که ویروس کرونا در اروپا و امریکا آمد.دولت های آلمان و امریکا عاجل درخواست کمک های تریلیون ایرویی و تریلیون دالری برای مبارزه علیه خسارات اقتصادی ویروس کرونا شدند.
در آن زمان ،هنوز صد نفر هم در آلمان و امریکا به ویروس کرونا دچار نشده بودند.
از کجا میدانستند که چقدر نفر به ویروس کرونا دچار میشود و چقدر نفر میمیرد و چقدر وقت نیاز است که این ویروس کاملاً از آلمان ودامریکا از بین برود و چقدر خسارات اقتصادی ببار می آید؟
این بدان میماند که یک نفر مریض خویش را غرض تداوی به شفاحانه بیاورد و عاجل مسؤلین شفاحانه و داکتر ها او را بستر کنند و برای پای واز مریض بگویند که هفت لک افغانی پول بستر شدن مریض را بپرداز و چند لک افغانی پول سیروم و دوا و معاینات او را.
تو از کجا میفهمی که چه مریضی دارد و چقدر وقت در بستر میماند و چقدر دوا و معاینات ضرورت دارد؟
حالا شما پیشه کی از کجا میدانید که خسارات اقتصادی ویروس کرونا برای کشورهایتان چقدر است؟
هرچقدر که میکنم فکر خود را آرام بگیرم،یک قسم شیطان در دل آدم وسواس می اندازد.
نمیدانم که در دل شما هم شیطان چنین وسواس می اندازد و یا این که شیطان با آدم های نا فهم هیچ سر و کار ندارد.

>>>   همی وزیر صحت عامه افغانستان چقدر بی عقل است.باز دعوی هشتاد میلیون دالر برای مبارزه با کرونا را نیز میکند و میگوید که مه مثل دیگر کشور ها ملیارد دلار نمی خواهم ،فقط هشتاد میلیونک دلار میخواهم.
در دیگر کشور ها جدول ها و گرافیک ها و دیاگرام ها و نقشه های توسعه ویروس کرونا ،توسط پروگرام های کمپیوتری ترتیب داده شده است و هر منطقه و هر قریه را نشان میدهد که روزانه چند نفر به ویروس مبتلا شدند و چند نفر مردند و چند نفر صحت یاب شدند.
مثلاً در یک شهر کوچک که من زندگی میکنم با نفوس صد هزار نفر،هر روز پنج نفر و ده نفر زیاد میشود و حالا حدوداً به نود نفر رسیده است.
با وجودی که سابق ها هر روز صدای امبولانس بود و امبولانس مریض ها را از خانه های سالمندان به شفاخانه ها غرض تداوی انتقال میداد.اما از وقتی که مرض کرونا آمده است.فضل خدا امبولانس ها گم شده است.نمیدانم که تعداد مریض ها کم شده است و یا میمیرند و ما خبر نمی شویم.
بهر صورت.من که در جدول کرونا وزارت صحت عامه میبینم،از یک ماه بدینسو در شهر کابل با شش میلیون نفری،هشت نفر مصاب به کرونا هستند که تقریباً در یک میلیون نفر،یک نفر میشود.
در حالی که در شهرک که من قرار دارم،با صد هزار نفر،هر روز ارقام تغیر میخورد و حالا به چهل نفر در صد هزار نفر رسیده است.
اگر وزیر صحت عامه افغانستان یک جدول درست تقلبی جور نکند،نه تنها که کمک دریافت نخواهد کرد،بلکه برطرف نیز خواهد شد.
از وزیر مهاجرین یاد بگیر.
یک هفته از ویروس کرونا ایران تیر نشد،دعوی کرد که یکصد و پنجاه هزار افغان از ایران برگشتند.لطفاً برای کمک به آنها،اداره پناهندگان ملل متحد به ما پیسه بلطفند!
یک کم ذره به عقل بیا.
ده فکر ای نباش که باش کرونایی های هرات را زیاد نشان بتم و از شهر کابل را کم نشان بتم که اشرف غنی از پیش مه خوش شود.
تا چه وقت مه به شما عقل یاد بدهم؟
یک کم ذره سر عقل بیایید!

>>>   یقین داشته باشد که در افغانستان هچ کرونا وجود ندارد فقط دولت بخاطر اینکه پول از جهان اخذ نمی اید مردم را سراسیمه می سازد

>>>   ازنظردین مقدس اسلام کرونا مانند وبا وطاعون است که دروبا وطاعون دین مقدس اسلام به پیروان خود دستور داده است که درجای که طاعون باشد شما باید درآنجا نروید وکسانی که در آن منطقه زنده گی میکنند باید دراز آنجا فرار نکنند
مولوی غلام محسن (چشتی )
باشنده میربچه کوت

>>>   مرض کرونا از کابل و افغانستان ختم شد دیگر انشالله باقی نمانده است خاطر تان جمع باشد دولت به خاطر امتیاز و پول از کشور های کفری که گویا در آنجا کورنا است نمی خو اخذ بگوید که ختم شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است