خلیلزاد: حکومت هیات همه‌شمول تشکیل داده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۹/۱/۱۰ کد خبر: 162812 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان از اعلام فهرست مذاکره‌کننده با طالبان استقبال کرد.
وی در حساب توییترش نوشت: می‌خواهم به حکومت افغانستان و رهبران سیاسی و جامعه مدنی به‌خاطر گردهم آمدن شان، مبارکی بگویم.

خلیلزاد افزود: آنان برای گفتگوها با طالبان یک تیم مذاکراتی همه‌شمول را تشکیل داده اند.
به گفته او، هیات افغانستان نمایان‌گر نمای واقعی ملت و نقش سازنده زنان است.

گفته می‌شود که عبدالحمید آخندزاده معاون کمیسیون طالبان برای رهایی زندانیان ریاست هیات ۱۵ نفری طالبان را به عهده دارد.
او در زمان حاکمیت طالبان وزیر مبارزه با مواد مخدر بود.
طالبان تأکید می‌کنند که این هیات تنها در باره آزادی زندانیان گفتگو می‌کند.

در این حال سهیل شاهین سخگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر روز پنجشنبه به رادیو آزادی گفت: وظیفه هیئت تنها تخنیکی بوده و به رهایی زندانیان محدود است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
هیات
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خلیل زاد یهودی کامش همه شمول تمام بچه خورد را برای مذاکره تعین نموده چرا در چشم مردم ما خاک پاش می دهی

>>>   احمد سعید
اکشی کمار هنر پیشه هندی ۴ ملیون دالر را برای مبارزه و تداوی کرونا به مردم خود کمک کرده است همینطور آقای زمری کامگار مالک شرکت هوایی کام ایر تکت طیاره را از هند به افغانستان از ۱۵۰ به ۵۰۰ دالر بالا برده است تا وطنداران بند مانده در هند به وطن برگردند.

>>>   خلیل زاد! ما را زخیر تو امید نیست شر مرسان! ازروزی که این جندینده ای روی زمین به میدان امده نه به نفع امریکا نه هیچ کشوری دیگری کار مفید انجام نداده در عراق در افغانستان ودر هر جاکه اورا موظف ساخته اند انجا ویرانی وخرابی به بار اورده نمیدانم در امریکا مانند افغانستان قحط الرجالی امده ویا اصلا هرجا که بخواهند کار به مشکل بر بخورد وحل نشود اورا می فرستند چه مخرب تر از اونیافته اند اگر بجای اوکسی دیگری میبود مذاکرات طالب وامریکا ظرف یک هفته به پایان میرسید واگر مداخله های مغرضانه ایشان نمیشد انتخابات افغانستان به این مسخره گی تبدیل نمیگردید درانجا طالب لیست هیات مذاکره کننده ای حکومت دست نشانده را رد مینماید وان را همه شمول وجامع نمیداند ودرینجا حضرت خلیل زاد این لیست نا تکمیل وبی محتوا را تبریک میگوید این عمل یک نوع تمسخر به حال ملت به خون غنوده وبیچاره ای افغان است
گل نبی عیدی زاده

>>>   طنز تاریخ.
"پیمان کاهش خشونت" بین ایالات متحده آمریکا و سازمان تروریستی طالبان در 29 فوریه 2020 یکی از نکات برجسته در زندگی آدمکشان طالبان است. . از زمان امضای دو پشتون ، زلمی خلیزاد ، شهروند ایالات متحده ، و شریک امضای وی ملا برادر ، طالبان بی رحمانه حتی متکبرتر ، جسور تر شده اند. در واقع ، مذاکرات صلح در داخل افغانستان چیزی جز مذاکرات داخلى پشتونان نیست. زیرا در درون دولت غدار و دستنشانده پشتونى و طالبان پشتونى تروريستى تنش درگیری و بحران وجود دارد و غير پشتون کشى و حقير وتوهين کردن غير پشتونان جزء سياست غير انکار پزير حاکمان پشتون است.
خليلزاد پشتونتبار نماينده ويژه آمریکا شهروند ایالات متحده آمریکا و دولت ترامپ بلاخره طالبان را هر روز قوى تر ساخت و و مى سازد . ایالات متحده آمریکا دولت کشور را براي طالبان در بشقاب طلايى دودسته تقديم کرده است. اين مذاکرات بهانه اى است تا طالبان را مشروعيت بين مليتهاى درون ( يا فرامليتى پشتونى و تاجيکى و هزارگى وپارسى وانى ...) سرزمين هندوکش دهد. هم اين برنامه امريکا ناکام مى شود.
ایالات متحده آمریکا فکر مى کنند که آدمکهاى ساخته وبافته خودشان به بهترين گونه سياست منافع امريکا را به پيش خواهد برد.
تروريسم چيست?
"تروريسم آن کشتار جمعى بشريت است که منافع امريکا را به مخاطره به اندازد"
طالبان گروه مذاکره کنندگان دولت پشتون را رد کردند ، زیرا فقط نمایندگان در این لیست حضور دارند،که منافع قومى پشتون هادولتى را نماينده گى مى کنند ، و نه نه از غير پشتون ها. این ادعای طالبان صحیح به نظر مى رسد. این نشان می دهد که طالبان نقش تعیین کننده و سرنوشتساز و سرمشقى در روند تعين سيتم آينده سياسى در سرزمين هندوکش دارند. طالبان پشتونيستى فرمان مى دهد که دولت پشتوني چه بايد کند کند. غنی اکنون تنها حاکم کشور است. به اصطلاح "مدیر اجرایی" دکتر عبدالله نیمه پشتون ارزش سمارق ندارد. همچنان بين غیر پشتون ها اتحاد وجود ندارد .
طالبان می خواهد غیر پشتون ها را هم توسط دستورات ایالات متحده فرمان صادر کند در مورد به اصطلاح "صلح با طالبان" وادار شوند در مذاکرات .و حضور طالبان بعيت به امارات طالبان کند.
برقراری صلح با طالبان نمونه ای از صلح مانند آب مقدس و شیطان است.
علاوه بر این ، به لطف ایالات متحده آمریکا ، طالبان در حال حاضر ابتکار عمل را دارند. به نظر می رسد آنها حكومت می كنند و آمریكا از احكام طالبان پیروی می كنند. طنز تاریخ.

>>>   خلیلزاد با طرفداری هایش از قوم و زبانش و حرف نادرست و ناسنجیده اش چنان نزد مردم افغان ریشخند و مسخره شده که حرفهای خلیلزاد را بمثابه یک طفل کوچک قابل ارزش نمیدانند ارگ هم تا قبل از رسما اعلان حمایتش از کارهی انجام داده ضد قانونی اش حرف های تندو تیز علیه خلیلزاد مید چنانچه محب مشاور شورای امنیت غنی در تقابل با خلیلزاد حرف های را زده بود و ارگ دل خوش به خلیلزاد نشان نمیداد پس از انکه خلیلزاد به روز تحلیف غنی نا خود اگاه و بدون دعوت شرکت کرد روابط غنی و خلیزاد دوباره جان گرفت وحال از هر تصمیم غنی خلیلزاد در چک چک است اکثریت مردم کشور ما خیلزاد را شخص منافق غیر قابل اعتماد و عوام فریب میشناسند نه دوست ملت و کوشور شان .

>>>   هيت همه شمول چهار رهبر از چهار قوم بزرگ افغانستان ميباشد يعني رهبر تاجكها، رهبر پشتونها، رهبر هزاره ها و رهبر ازبك ها .
نه چند تا للو پنجو از لب سرك و لب نانوايي .
رهبر تاجكها احمد مسعود است . رهبر پشتونها ملا هيبت است رهبر هزاره ها محقق است و رهبر ازبكها دوستم است . اين چهار نفر ميتواند هم هيت همه شمول حساب شود و هم هيت با صلاحيت و صلح شان هم صلح دايمي بوده ميتواند . در غير ان اوشتك بازي فايده ندارد و جنگ افغانستان پايان نميابد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است