خدمات سید ظاهر اکبری در برلین قابل قدر بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۹/۱/۹ کد خبر: 162801 منبع: پرینت

سید ظاهر اکبری پس از سه سال خدمت به افغانستان بازگشت.
اقای اکبری پس از سه سال خدمت و جدیت در امور قونسلی در سفارت افغانستان در برلین اخیر سال ۲۰۱۹ به وطن برگشت.

برخورد اکبری با مراجعه کنندگان خوب بود، زمانیکه افراد کهن سال به دفترش در سفارت افغانستان در برلین، مراجعه می کردند، جلوی آنها برمی خواست و احترام می کرد و حتی از همکاران خواهش می کرد کار آنان را زودتر انجام دهند و زمان خدا حافظی ایشان، درب دفتر را باز میکرد و دست به سینه از ایشان خدا حافظی میکرد و به همکاران توصیه میکرد به بزرگان احترام داشته باشند.

رفتار آقای اکبری با مراجعه کنندگان چنان صمیمی بود، که اکثر ایشان اقای صاحب صدا می زدند، بدون شک چنین رفتاری به محبوبیت وی در سفارت افغانستان در برلین می افزود.

مهمتر از همه چیزی که باعث تعحب بنده شد، این بود که آقای اکبری هیچ علاقه به ماندن در المان نداشت و یا به فکر پناهنده شدن در آلمان نبود، موضوعی که تا ۹۷ در صد دیپلومات ها در المان و سایر کشورهای اروپایی ماندگار شده و به وطن برنمی گردند.

بنده گاهی به ایشان زنگ می زدم و می پرسیدم چه زمان وقت دارید، تا کوتاه شما را ببینم. آقای اکبری در جواب می گفت احتمالا بعد از ظهرها ولی شاید نتوانم تو را ببینم باید بیرون انتظار بکشی تا برایت زنگ بزنم. این طرز برخود برایم چیزی دیگری معنی نداشت غیر از وظیفه شناسی و خلاص نمودن کار مراجعین، که او سخت به آن علاقه داشت و تلاش می کرد.

البته باید گفت که اکثر کارمندان محترم سفارت افغانستان در برلین نیز برای خدمت به مراجعین تلاش و پشتکار دارند، ولی احتمالا به علت کثرت مراجعین گاهی کارها طبق مراد انجام نمی گردد و مراجعه کنندگان منتظر می مانند.

حالا او به وطن بازگشته، تا وقت و تجربه های خود را در وزارت خارجه به نسل های جوان تر انتقال دهد، برایش موفقیت و سلامتی آرزو داریم.
تو نیکی می کــن و در دجلــه انـداز
کــه ایــزد در بیــابــانت دهــد بـاز

محمود منجم زاده، برلین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیدظاهر اکبری
برلین
نظرات بینندگان:

>>>   Friba Sadiq
آغا صاحب نماد انسانیت و نیکی است که من شاهد برخورد های انسان دوستانه شان بار ها در مقابل انسان سرزمینش بوده ام
برایشان زندگی آرام و دور از گزند همراه با سلامتی خواهانم

>>>   Wassi Azimi
ما از آغا صاحب نوازش ها دیدیم. خدایش نگهدارد.

>>>   Wali Yaftali
هرکی بذری کشت حاصل برداشت آدم نیک صفات نیک

>>>   بهشته عدیل
انسانیت_اینجا_زنده_است
غلام بهاوالدین جیلانی ریس شورای ولایتی پروان و مالک هوتل استقلال تالار بزرگ عروسی استقلال واقع در سرک میدان هوایی را بخاطر قرنطین نمودن افراد مبتلا به ویروس کرونا در اختیار وزارت صحت عامه کشور قرار داد و بیش از یک ملیون افغانی بخاطر رسیده گی به افراد که مبتلا به ویروس کرونا هستند از طرف بنیاد خیریه جیلانی کمک نمودند.
امید وارم سایر تجار ملی افغانستان این اقدام آقای جیلانی را الگو قرار داده سهم خویش را در راستای نجات جان هم وطنان ادا نمایند.

>>>   نام نیکد همیشه زنده و در قلب انسان های جای دارد جناب اقای صاحب واقعا شخص دلسوز ، مهربان و در کاراست او هر کجا که باشد در خدمت مردم است ، همان طور که سه سال در برلین به مردم خود زحمت کشید.
اگر بد کنی، چشم نیکی مدار
که هرگز نیارد گز، انگور بار
نپندارم ای در خزانِ، کِشته جو
که گندم ستانی به وقت درو
برلین

>>>   تشکر آقای منجم زاده واقعت را بیان فرمودی

>>>   حالا که اکبری صاحب از ابادانی به بیابان آمده خداوند درین بیابان اجرش رابدهد
ر

>>>   بقیه کارمندان سفارت با جناب منجم زاده دوست نیستند و جناب منجم زاده شماره تلفون شخصی شان را ندارند به همین دلیل هیچ یک از کارمندان سفارت به اندازه محترم اکبری خوب و کار شناس نبودند و نیستند
این نوع قضاوت و برخورد در فطرت ما افغانهاست
و محترم منجم زاده گرامی متن را طوری نوشتید گویا خواننده طفل هست و به حقیقت قضیه پی نمی برد

>>>   نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست
بابه لاله

>>>   جناب عالی که بر نوشته منجم زاده محترم نقد بی باکانه نوشتید لطف کنید اگر در مورد جناب اکبری کدام ملاحظه مستند دارید بنویسید و اگر دیگر کارمندان را شما بهتر می شناسید شما پیش قدم شوید و از ایشان یا تقدیر کنید و یا هم انتقاد.
نه خود کاری میکنید و نه کار دیگران را ارج می گذارید این نشان از عقده مندی و خود کم بینی است.
غلام بهاالدین جیلانی اگر در پهلوی غنی متقلب نمی بود شاید کارش را مثبت ارزیابی میکردم مگر حالا هرچه میکند در راستای تیم تقلب است.
اجرش با خدا

>>>   بلی هر کس به اندازه شناخت خود می نویسد آقای اکبری شخص خوب و با دانش و خوش برخوردی بود .همه کارمندان در سفارت خوبی ها و توانایی های خود را می داشته باشند.
.

>>>   شراط نوشتن در مورد مار های خوب و یا کمتر خوب بسته گی با آن دارد ، که یک یپلومات تا مقرر میشوذ ، یا وظیفه اش تمام میشود و یا کدام به رسوایی متهم میشود و یا هم به کشورهای میزبان پناهنده گی سیاسی میدهد و یا در کاراش بسیار ناموفق هستند غیره .. آقای آریایی سرپرست سفارت افغانستان در برلین نیز ختم وظیفه شدند . وظیفه ایشان کار های قنسلی نبود و بیشتر ارتباطات سیاسی بین المان و افغانسان بود ولی بنده چیزی های منفی در زمان کار شان در برلین نشنیده ام .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است