پمپیو برای میانجیگری نیامده بود
عبدالله ساده تر از همیشه زبان گویای فاشیستی قومی شده است و داغ تر از غنی و آمریکایی ها به میدان آمده خواهان آزادی زندانیان طالب گردیده است در حالیکه این خواسته آمریکایی ها و فاشیست های قومی است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۹/۱/۹ کد خبر: 162800 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)سفر مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا به کابل و دیدار وی با اشرف غنی و عبدالله اینگونه رسانه ای شد که انگار وی برای حل معضل پیش آمده میان غنی و عبدالله به کابل آمده است در حالیکه اینچنین نبوده و او هیچ پیشنهادی در این زمینه به هیچکدام از طرفین نداشته است.

عبدالله عبدالله طی یک کنفرانس خبری در قصر سپیدار بر این موضوع صحه گذاشت و گفت که مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا برای میانجیگری نیامده بود و اما بر حل فوری بحران سیاسی انتخاباتی افغانستان تاکید داشت.
عبدالله افزود که پمپیو به طرفین گفت که با فرمول حل بحران به کابل نیامده اما رهبران سیاسی افغانستان مسوولیت دارند یافتن راه‌حل بحران کنونی را دارند. اگر تنش‌های سیاسی در افغانستان ادامه یابد کاهش یک میلیارد دالری از کمک‌های آمریکا آخرین اقدام واشنگتن نخواهد بود.

آمریکا اکنون به حل معضل پیش آمده میان غنی و عبدالله نمی اندیشد بل به برنامه ای تمرکز کرده است که مدت ها روی آن کار شده و اینک به مراحل ثمر دهی رسیده است و آن اینکه تعدادی از نیروهای طالبان که (ظاهرا) در زندان های افغانستان بسر می برند و اینک به مراحلی رسیده اند که باید دوباره به میدان های نبرد و یا انسجام و خط دهی طالبان باز گردند. بنابر این باید کار بصورتی رخ بنماید که همگان فکر کنند خودشان آزادی اینها را خواسته اند. در حقیقت تمامی مطلب باید از زبان رقبا و حریفان قدرت فاشیستی قومی بصورت محکم زده شود تا جای هیچ شک و شبهه ای باقی نماند.

عبدالله هم ساده تر از همیشه زبان گویای فاشیستی قومی شده است و داغ تر از غنی و آمریکایی ها به میدان آمده خواهان آزادی زندانیان طالب گردیده است در حالیکه این خواسته مردم و طرفداران عبدالله نیست بل خواسته آمریکایی ها و فاشیست های قومی است که از زبان عبدالله شنیده می شود.

در این فریب و سادگی مفرط تنها عبدالله نیست بل برخی از سران و "به اصطلاح سیاستمداران" اقوام مختلف حضور دارند و ناخودآگاه زیر تاثیر تبلیغات روانی آمریکایی ها و فاشیست های قومی رفته اند و داغ تر از قومگراها خواهان آزادی زندانیان طالبان شده اند.

طالبان در زندان های دولتی زندانی نبودند، بل آنان در این "به اصطلاح" زندان ها دوره های تکمیلی خود را گذرانده اند تا در صورت لزوم با کارایی بیشتر و قوی تر از گذشته به میدان های کارزار و نبردهای خواسته شده بیگانگان حاضر شوند.
در این مسیر اینکه شما بخواهید یا نخواهید زمان آن رسیده است تا تعدادی از این زندانیان آزاد شوند و چه بهتر که آزادی آنان با خواست حریفان شان باشد و جبهه قومگرایی با خواست اقوام مختلف با تمایل کامل آنان صورت بگیرد.

این یک بازی روانی بود که آمریکایی ها میدان دار آن بودند و با موفقیت به مراحل اجرایی رساندند و الا در حالت عادی هیچ کسی حاضر به رضایت دادن به آزادی جنایتگارانی که دست هرکدام شان به خون مردم بیچاره ما آلوده است، نبود.

از مردم عادی گله ای نیست اما از کسانیکه سال ها است با هدر دادن خون های بسیاری از مردم به تجربه سیاسی رسیده اند و اینکه ادعای فهم والای سیاست را در عرصه های سیاسی افغانستان دارند، انتظار می رفت تا بار دیگر فریب نیرنگ های روانی آمریکایی ها را نخورده و ناخواسته سخنگوی فاشیستان قبیله ای نشوند. اما افسوس که اینها حتی اگر نیمی از مردم را قربانی خواسته ها و قدرت طلبی های شان بکنند باز هم به شعور سیاسی و فهم سیاست نخواهند رسید.

شاید یک نسل دیگر بگذرد تا این مردم بفهمند که سیاستمداران شان سیاستمدار نبوده بل کودن هایی بوده اند که فقط بفکر تکیه زدن بر چوکی قدرت برای چند صباحی دیگر همه را به بازی گرفته اند و بدون این که خودشان متوجه باشند آلت دست بیگانگان قرار گرفته و خواسته های آنان را فریاد می زدند نه مردم را...!

خداوند همه ما را براه راست هدایت فرماید.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پمپیو
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   غم نخورید!
شما را هدایت خواهد کرد!
هدایت از سر پل تاشفرغان.

>>>   پمپیو برای خاله بازی آمده بود
ع وغ را در یک چوکی دو نفره شرش میکرد
متهسفانه شرش را نیاورده بود
فعلا بخاطر کونا نمیتواند بیاید و آ بوجی دالر راهم
فراموش کرده بود.....

>>>   مردم و رهبران باید چون دیوار فولادی همدیگر خود را حمایت کنند و یک صدا در برابر فاشیسم فحشا پرور ارگ و تروریزم طالبانی از خود و کشور خود دفاع کنند.

>>>   موضوع به این سادگی ها هم نیست که دریک شرایط خیلی پر اشوب وبحرانی که همه روزه هزارها نفر امریکای به ویروس کرونا مبتلا میشوند وده ها مشکلات دیگر وزیر خارجه ای یک کشور بزرگ تنها به همین منظور صدها کیلومتر سفر نماید وفقط چهره ای منحوس چند نحس وشوم وملت دشمن ووطن فروش ومزدور را ببیند وباز پس گردد این مسایل ساده را با مسیچ تیلفون هم حل مینماینددر واقع خارجی ها در پی این نیستند که چه کسی براریکه ای تخت غلامی تکیه زند به انها هرکه باشد منافع شان تضمین وتامین باشد ولی از بخت بدمزدوران چند سالها قبل در حلقه ای غلامی انها درامده وخویش را در مقامات سیاسی واستخباراتی جا زده اند اینهاست که میخواهند به قبیله وتبار خویش خوش خدمتی نمایند وباز اگر نیک بی اندیشیم تنها ما نیستیم که درین راه قربان میشویم وخسارت مند گردیده ایم از برادران پشتون ما هم ملیونها نفر ازجمله سران اقوام وقبایل را کشتند تا میدان را برای خود صاف کردند این که پمبیو چرا امده وبه کدام منظور رخت سفر بر بسته غیر از مراکز مهم معلوماتی واستخباراتی خودشان کسی دیگری نخواهد دانست این تکهنات وحدس وگمانهای ما چندان صایب وثواب نمیباشد
تبنگ چی

>>>   نماينده افغانستان با آمريكا و سي كشور ديگه توافقنامه صلح امضا كردن كه زندانيان طالبان آزاد بشن حالا هر كسي كه رييس جمهور افغانستان بشه چه غني چه عبدالله موظف هستند اين زندانيان را آزاد كنند پس عبدالله حرف اشتباهي نزده اين توافقنامه امضاشده و بايد اجرا بشه ....
هارون از ايران هستم اهل هرات

>>>   آقای پمپئو پیشنهاد می داد می گفتند آمریکا در افغانستان دست نشانده دارد و حکومت می کند، نداده باز هم محکوم شده است، آقا دیده ای بابا اینها با خود کنار نمی آیند، چرا من خودم را خراب کنم؟ آدمی نمی داند به ساز کدام یکی از این طوطی ها برقصد؟ وقتی ما نمی توانیم روی اصول و قوانین دموکراتیک و جهانشمول باهم کنار آمده و صلح کنیم، از بیگانه چه توقعی دارید؟
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد ---آنچه خود داشت ز بیگانه تمنّا میکرد

>>>   تا زمانیکه بادران شما هدایت ندهد تو غ غ را شما چوکی پرست ها وفاشیست ها را خدا در مرض کرونا آغشته کند غنی یهودی را هچ چیزی نمی شود زیرا او به خدا عقیده ندارد فقط به کفار

>>>   عبداله مار استین است

>>>   نی فقد میخواست ما دو تا دیوانه یی قدرت را یک کمی گوشمالی کند

>>>   خداوندا اوالتر از کرونا ما را از شر این گرگی های سیاست دالرمین ها چپاولگران وتشنه ارگ نجات بده

>>>   میگویند خر به زدن اسپ نمیشود
این بیچاره ها در سرشت شان همین اند
در گوش خر یاسین خواندن
خر از خر پس ماند گوشش از بریدن است
جوال هایش باید همیشه پر از دالر باشد
هه هه هه

>>>   آمده بود کاش دمبه داغ شان میکرد و جریمه یی نقدی نمیکرد
ای وای هی هی هی جیب های هزار لچمرغ کم دالر شد

>>>   یک میعاد زمانی را باید تعین کنید و با ارگ و حامیان ارگ هشدار دهید که اگر حاضر به قبول راه حل همه شمول نشوند با اقدامات عملی دولت همه شمول مواجه خواهند شد.
در این میان تمام آمادگی های خود را بگیرید و در صورت لجاجت غنی کابینه خود را اعلان‌کنید و تعینات مرکزی و ولایتی خود را انجام دهید و بیشتر از این فرصت را از دست ندهید.

>>>   بلا زده فراموش کرد بگوید صدرعضمی ره به من بده
دالر ها را به غنی برای این که «خمار صدرعضمی» هستم
سالها است خمار هستم خمار چوکی و .....
دیشب ........ آمده بودی آمده بودی

>>>   عبدالله .....باید بخاطر کمک های امریکا جگرخون باشد چون چور ودزدی اش خلاص می‌شود و دیگر وند زن که از دهه هفتاد برایش به میراث مانده دیگر نخواهد بود مردم باید همت کند وبرای امریکا و دیگر امپیالیزم و مزدوران اش نه بگوید و کمک از خدا طلب نمایند ونه از امریکا مردم همت کرده حرکت کند انشالله که خداوند برکت خواهد کرد

>>>   اشرار لست اسیران خودرا دارند اما حکومت ناکام لست اسیران خودرا ندارد این کاملا جای شرمندگی وسرافگندگی برای حکومت است
ر

>>>   گدایگر شیک در از بهر وند خود در غم است

>>>   آمده بود تا از خوان فحشای ارگ چیزی نصیبش شود چون به مذاقش برابر نبود رفت و پول نداد

>>>   راست می گوید پمپو همجنس باز است بخاطر خواستگاری عبداله جان آمده نه بخاطر میانجیگری .

>>>   Valey Arya
چه توضیحی برای داشتن این همه سخنگو و ویاند در افغانستان وجود دارد؟ حتی همین خوراکه فروشی‌های سر کوچه و داخل پس‌کوچه‌ها هم دوست دارند سخنگو داشته باشند. باور کنید کل سخنگویان کشور‌های جهان را اگر جمع کنید تعداد شان کمتر از سخنگویان و ویاند‌های افغانستان خواهد بود. من فکر می‌کنم یکی از دلایل‌اش این است که چون مسئولین حکومتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و نمی‌خواهند با مردم رو در رو صحبت کنند، بی‌چاره‌ای را بنام سخنگو سپر بلا می‌کنند. دلیل‌دیگرش هم این است که بیشتر مسئولین سواد و ‌کفایت‌ لازم را ندارند و از رسوا شدن هنگام صحبت کردن می‌ترسند، هرچند که بیشتر همین سخنگویان هم دوباره باید برگردند به کلاس درس.

>>>   Amanuddin Manavi
محاسبه غلط تقلب‌کاران!
تقلب‌کاران فکر می‌کردند با اعلام نتیجه تقلبی و کودتا علیه انتخابات برای تداوم قدرت نامشروع شان کار را یک‌سره می‌کنند. با چند پیام تبریکی که ذوق‌زده شده بودند، اراده مردم را نادیده گرفتند.

اما اتفاقات اخیر محاسبه یک گروه متقلب را غلط ثابت کرد. حضور پمپیو وزیر خارجه آمریکا به کابل بخاطر حل‌سیاسی بحران پسا انتخابات، تماس تلفنی انتنیو گوتریش سرمنشی سازمان‌ملل به دکتور عبدالله‌عبدالله رییس‌جمهور حکومت همه شمول و معرفی خانم دیبرا لاینس بعنوان نماینده خاص سرمنشی ملل‌متحد برای افغانستان و تویت اخیر مایک پمپیو، همه بیان‌گر نپذیرفتن نتیجه پر از تقلب انتخابات است.

نکته: او طیاره دزدی که با دهن‌کجی خوشحالی داشت که در اعلامیه وزارت خارجه امریکا از اشرف غنی بعنوان رییس جمهور یاد شده، در تویت تازه‌ی پمپیو بالای همین دل‌گرمی شان نیز آب سرد ریخته شده است.

>>>   من از کسانیکه عبدالله را از ازمانهای دور میشناسند وهم از افرادی که بااز عبدالله درین سالها آشنای پیدا نموده اند میپرسم که درین نزده سالیکه این گل بابونه چی دست آورد عملی که به نفع مردم وملت بوده باشد یک به به یک باز گو نمایند که ما هم بدانیم ؟
لطفن بدون تعبیض بنویسید البته کلا خود را قاضی ساخته وحقیقت را بدون مسایل قومی
وحید

>>>   من طالب نیستم وهم تاکنون باروش طالب مخالفت داشته ودر مقابلش با زبان قلم مخالفت داشته ام ولی شما را بخدا بی دادیکه در جنگهای کابل جنایاتیکه از جانب حزب وحدت به رهبری مزاری نابکار محقق جاسوس وخلیلی دزد صورت گرفته از جنایات طالب کمتر است .در یوتوپ مراجعه نماید مسعود شهید در باره مزای به وضوع گفته است مزاری جاسوس ایران است.
آیا مسعود دروغ گفته بود؟
وحید

>>>   دزد طیاره در ارگ با دزدان ناموس و فحشا پروران در فکر ماندن در قدرت هستند مگر خواب شان تعبیر نخواهد داشت.

>>>   افغانستان ناکام ترین کشور دنیا ،درسطح جهان با یک کشوردوستی واقعی ندارد ، دیگر کشورها مثلا پاکستان که تاریخ پنجاه ساله دارد انگلستان عربستان چین درهرحالت دوست پاکستان هستند ، چند روز پیش چین یک طیاره وسایل طبی کرونائی را پاکستان همکاری نمود ،
شور.ی یا روسیه فعلی که سالها با ما ارتباط نزدیثک داشت آنها هم فعلا با پاکستان نزدیک ترند همینطور امریکا،
حتی کشور کوچک لبنان که مابا آنها خویشاوندی فامیلی داریم هم هیچگونه رابطه با ما ندارند بجز چند قراردادی که بدنبال دالر هستند
ر

>>>   Yaqob Qurishi
از لحاظ جهت گیری سیاسی در دنیا، سه دسته وجود دارد
1.چپ
2.راست
3.میانه
در افغانستان هم سه دسته وجود دارد
1. طرفدار عین
2. طرفدار غین
3.میانه
در این سرزمین، هویت قومی تعیین کننده جهت گیری های سیاسی است
برای کار کردن در حکومت، گزینه سومی وجود ندارد!
خوشا که از قید و بند آزادیم

>>>   امریکا در شرق میانه و آسیای جنوبی و شرق دور و آسیای میانه شکستهای سختی خورده است. کرونا ویروس راستگرایان افراطی طرفدار ترامپ را ضربات کشنده میزند و سیاست پرامپ را افشا میکند. طالبا مزدور امریکا و سعودی و پاکستان بزور امریکا مجهز و مسلح شدند و چند سالی قدرت گرفتند و بمدت 18 سال جنگ را با دالر نفتی امریکایی و آموزش پاکستانی ادامه دادند. با شکست کامل امریکا در کل آسیا این 60 هزار ملیشه مزدور طالب در افغانستان کاری کرده نمیتوانند. تنها میتوانندازبکا و هزاره ها و تاجیکان همه را از مرزهای افغانستان بیرون میکنند. تعداد زیادی از پشتونها از طالبان متنفر اند.

>>>   اصلا نیروهای پولیس و اردو کار لغو انجاممی دهند اصلا چرا طالبان را دستگیر و اسیر می کنند که از سوی دیگر آزاد می شوند. همین امروز در میدانوردک چند طالب را دستگیر کرده اند. از این زحمت نیروهای اردو نه تنها قدردانی نمیشود بلکه با آزاد کردن زندانیان طالبان مشت محکمی بر دهان آنان می کوبند.

>>>   بله برای نظارت و هشدار آمده بود تا به سیاسیون افغان و هم سران طالبان بفهماند که بخاطر کمپاین ریاست جمهوری و آمادگی فشار اقتصادی کورونا زیاد هم به آنها گوش نخواهند داد.
البته کاهش یک میلیارد دالر هم در همان جهت است که اشرف غنی آنرا درک میتوانسته ولی عبدالله اول خوش شد که برای تنبیه غنی بوده اما شاید دیرتر درک کرده باشد.
طالبان هم اگر کم میلی های قدرتهای منطقه و توقع مردم خود را درک نکند میداند که از طرف امریکا باز هم تضعیف خواهند شد.
افغانها تقریباً در مدیریت صلح امریکایی احاطه شده اند و چاره ای جز خویشتنداری نمیبینند و روز بروز فشار شرایط مردم هم بالای آنها چنان خواهند شد که سیاستمدار واقعی شوند و دقیقتر با یکدیگر کار کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است