جان‌باختگان حمله بر عبادتگاه سیک ها سوزانده شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۳۹۹/۱/۸ کد خبر: 162787 منبع: پرینت

بیست و پنج جان باخته حمله بر عبادتگاه شهروندان سیکهـ کشور بگونه گروهی سوزانده شدند.
به گزارش طلوع، خانواده‌های قربانیان این حمله، می‌گویند که دیگر امیدی برای زندگی کردن در افغانستان ندارند و حکومت باید چگونگی این رویداد را به‌گونه جدی بررسی کند.

گواهان این رویداد می‌گویند مهاجمانی‌که به این محل حمله کردند لباس‌های نظامی به تن داشتند.
منجیت کاوسونی، گواه رویداد گفت: «مادرم زخمی است؛ خبرش را ندارم. برادرم زخمی است و دختر کوچکش را کشتند.»

گورجیت و هروینا، دو‌ کودکی که در هنگام حمله بر عبادتگاه در منزل بالای آم درس می‌خواندند، می‌گویند که مهاجمان پیش چشم کودکان بر آموزگار آنان شلیک کرده و کودکی را نیز به گلوله بستند.
گورجیت گفت: «سه نفر آمدند، اما مارا ندیدند، مارا نزدند. کاش می‌زدند! ما در زیر میز پنهان شدیم .»
هروینا نیز بیان داشت: «مهاجمان با لباس نظامی آمده بودند. فیر کردند، انفجار کردند. خانواده ما ازبین رفت؛ خواهرم رفت، پدرکلان من رفت، پدرم رفت.»

آرندر سنگهـ، یکی از بستگان جان باختگان گفت: «در کدام کتاب نوشته‌ شده‌است که سر مسجد انتحاری کنید؟ در درمسال انتحاری کنید؟ در کجای کتاب اسلام نوشته شده‌است؟»
دیپ سنگهـ، از دیگر از بستگان جان باخته‌گان نیز افزود: «باید این رویداد بررسی شود... ۲۵ نفر ما جان باخت، این را کی جواب می‌دهد؟»

مهاجمان بر عبادتگاه شهروندان سیک در منطقه شوربازار کابل حمله کردند و در حدود شش ساعت به‌درگیری پرداختند.
در این حمله که داعش مسوولیت آن را به‌عهده گرفت ۲۵ تن - ۱۷ مرد، ۷ زن و یک کودک جان باختند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبادتگاه
سیک
نظرات بینندگان:

>>>   شما همان قسمی که به دین خود احترام میگذارید،باید به ادیان دیگران نیز احترام بگذارید.
آیا شما مردگان خویش را بعد از اًن که مردند،میگویید که در زیر قبر انداخته شدند؟
نی،بلکه میگویید که مراسم تدفین بجا شد و یا به خاک سپرده شد و یا جنازه متوفی صورت گرفت.
در مورد افراد متوفی اهل هندو و سبک نیز باید بگویید که مراسم به آتش سپاری جنازه های آنها صورت گرفت

در هردو صورت اگر مسلمان باشید ویا هندو،مقصد یک چیز است و آن عبارت از برگرداندن میت دوباره به طبیعت است،چه از طریق به خاک سپاری باشد و چه از طریق به آتش سپردن باشد.
زیرا سوختاندن جسد نزد مسلمانان یک مفهوم بد را ارائه میکند.
چنانچه یگان نفر که زیاد ظلم کرده باشد ومنفور مردم باشد ویا دشمنی شخصی با کسی داشته باشد،دشمنان اش بعد از کشته شدن او ودیا فوت او ،میگویند که باید جسد اش را نیر میسوختاندید ودیا به دریا می انداختید.
بنأ اگر میخواهید پیروان دیگر ادیان به دین تان احترام داشته باشند،شما نیز احترام ادیان دیگران را در نظر بگیرید.

>>>   به هموطنان عزیز سیک و هندویم عرض تسلیت دارم.
عزیزان من
آنهائی که آمدند و شما را کشتند مسلمان نبودند و نیستند و این دستور را نه از خدا و قرآن و اسلام و دین و مذهب بلکه از سازمان استخبارات پاکستان و سازمان های جاسوسی مثل آن دریافت کردند.
آنهائی که شما را کشتند ما را هم می کشند. برای این تروریست های بی دین که نه به خدا ایمان دارند و نه به هیچ دینی باور دارند فقط کشتن انسان و ویران کردن و به خاک و خون کشیدن هدف است و بس.
هم مسلمان رامیکشند و هم غیر مسلمان را
هم مسجد را انفجار میدهند و هم درمسال را
هم شیعه را می کشند و هم سنی را
هم پشتون و تا جک و هزاره و ازبیک و هر ملیت دیگر را می کشند و هم هندو و سیک را

پس به این کثیف ها چه طالب است و چه داعش و چه القاعده و چه لشکر خبیثه و چه گروه الفرقان و چه هر اسم و رسم دیگر فقط باید لعنت گفت و نفرین فرستاد و بر تفکر و ذهنیت و باور شان باید نه گفت و در مقابل شان باید ایستاد.

هم وطن خوبم
باید بر تیم فحشا پرور و فساد پیشه و طالب باز و نوکر بی بی گل فشار آورد که جواب دهد چگونه در قلب شهر کابل افراد ملبس با لباس نظامی و مسلح در تردد هستند بدون اینکه کسی پرسان کند که کی هستی و کجا میروی.

مشاور شورای امنیت وقتی می آید و در درمسال به گونه تظاهر اشک میریزد آیا جواب این سوال رادارد؟

پس بیائید که همه با هم برای بیرون کردن این تیم فحشا پرور ارگ که باعث این همه بدبختی برای ملت ما شده دست در دست هم دهیم و غنی را مجبور بسازیم که به خواست ملت ما تمکین کند و برود به نزد باداران آمریکائی خود و بگذارد که این ملت راه خود را خودش پیدا کند.
اگر این کثیف در ارگ باشد هر روزه یا تو یا من یا ما یا یکی دیگر کشته میشویم تا بی بی گل عیش کند و غنی لذت ببرد.

>>>   اینکه به اساس یک سروی افغانستان بدترین جا برای زندگی است شوخی نیست حقیقت دارد ،مردمیکه عقیده دارند کرونا برای شان مشکلی نیست ، وهم نمیتوانند با سایرین زندگی کنند اقلیت مظلوم سک ها چگونه بتوانند با این مردم زندگی کنند صد ها ظلم را براینها رواداشتند غصب حایداد های شان دزدی انموال شان توهین تحقیر اطفال شان ندادن مکتی وسهم درامور اداری کشور ، وحتی دردوره حاکمیت جاهلانه طالبان مزدور آی اسآی اینهارا مجبور ساخته بودند تا یک کالای بپوشند که شناخته شوند با وجودیکه اینهاریش هم داشتند اما بازهم مورد قبول طالبان نبودند
ر

>>>   همانطوری که قبلأ همدردی خود را با تمام هندوها و سیک‌ هایی هموطن ابراز داشته ام و همه خود را در غم شان شریک میدانیم درینجا فقط این را می گویم که وقت تانرابرای پیدا کردن واژه انتحاری در کتاب هایی اسلامی ضایع نکنید آنهارا باید در مفاسدالافساد وهابی هایی جنایتکار جستجو کنید.
بعد از کرونا باید به داد وایرس وهابیت رسید تاجان هایی شیرین عزیزان مانرا حفظ کنیم.
آزاده

>>>   محترم یامحترمه برادر یا خواهر نظر دهنده بانام ازاده//جمله ای بسیار زیبا واساسی وباحقیقت گفتید.خطاب به تروریستهایی که به وطنداران سیک وهندوی ما گفتید ((وقتتان راصرف یافتن واژه انتحاری درکتابهای اسلامی ضایع نکنید))حقیقتا درست است.انسانهای بیگناه ومظلومی چون همین سیکها وهندوهای کشور ما در سوریه وعراق بشهادت رسیدن مفکوره وپلان واهداف این جنایات توسط صهیونیزم ومزدوران وهابی خبیث است.در چند شهر هندوستان به مسلمانان حمله شد عده ای سوختانده وشهید وعده ای بیجا شدند ؛ما اصل ونفس جنایت رامحکوم میکنیم چه مسلمان باشد چه یهودی چه مسیحی وچه سیک.جنایت جنایت است و از هر کس وگروپی سر بزند محکوم است.هموطنان عزیز سیک وهندوی ما بدانید درهیچ دستور دینی ودر هیچ کتابی بخصوص قران کریم شریف هیچ گاه جنایت بالای هرانسانی توصیه وسفارش نشده حتا بالاترین جرم است وقصاص دارد.ما ضمن تسلیت واظهار تاسف وتاثر شدید از شهادت جمعی از هموطنان مظلوم خود بشدت عمل پلید وجنایتکارانه اراذل تروریست که از هر گروپ غیر قانونی جنایتکار سر زده محکوم مینماییم.//
داکتر عبدالرب اچک زی MD

>>>   درطی۴ دهه جنگ و ناامنی در افغانستان میلیون ها نفر بکام مرگ رفته و میروند!!!جنایات جنگی و ضد بشری بطور مستمر به ثبت رسیده وعلل الخصوص حقوق حقه زنان واقلیتهای قومی و مذهبی بشکل فجیعانه مورد تعدی متجاوز قرار گرفته وقرار دارد!!! که حادثه المناک حمله بر درمسال سیکها مشت نمونه خروار است!!!!! اما نکته جالب اینجاست که
هنوز بظرنمیرسد که: این غائله سر درازی نداشته باشد!!! .... در کوتاه مدت بازهم ما شاهد به خاک وخون کشیده شدن جگر گوشه های مان درین وطن خواهیم بود!!! به اصطلاح صلح 《هنوز درشاخ آهواست》!!!آزموده را آزمودن خطاست!!!!
غ قبادی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است