کرونا آزمون انسانیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۹/۱/۶ کد خبر: 162763 منبع: پرینت

این روزها بسیاری از بزرگان فامیل ها به این دلیل که در خانه حتی نان خشک و چای تلخ برای خوردن ندارند، مجبورند از منازل خود برای تهیه چند عدد نان خشک و چای تلخ بیرون شوند. با تاسف که دولت افغانستان نیز هیچ گونه تضمینی برای این روزهای دشوار این افراد و خانواده ها که شمارشان هم کم نیست، ندارد. بنابراین از توانگران جامعه به شدت انتظار داریم تا در‌‌ این روزهای سخت با گشاده دستی؛ سهمی در تحت پوشش دست کم یک یا دوماهه این فامیل های نیازمند بگیرند تا زمینه ماندن شان در خانه فراهم گردد. فراموش نکنیم که در خانه ماندن این روزها به معنای وقایه شخص و جامعه از مرض خطرناک کرونا است!

بنده تاکنون به سهم خود و با عنایت برخی از دوستان شریف و با غیرت؛ اندکی در این زمینه فعال می باشم. اما این نکته ی درد آور را باید یاد آوری کنم که برای‌فراگیری این برنامه، شخصا به برخی از توانگرانی که صاحب دهها و صدها میلیون دالر هستند، برای سهم گیری در این روند مراجعه و خواهش کردم اما با تاسف باید بگویم که گویی حرف های مرا نشنیدند!

شماری از همین افراد که همیشه داد قوم دوستی و نوع دوستی سر می دادند، شماری از همین افراد که همیشه سجاده طهارت و تقوی آب می کشیدند اما در امتحان این روزهای سخت و سرد ناکام شدند. این افراد متمول و خیلی متمول حتی از فراهم کردن وعده غذایی برای یک فامیل فقیر و گرسنه سرباز زدند. حیف نام انسان! زمستان می گذرد اما سیاهی ذغال حرص و آز و نامهربانی های این حیف انسان ها می ماند!
در هرحال چنانچه کسانی از روی خیرخواهی و انسان دوستی بخواهند در این روند سهم گیرند؛ بنده حاضرم مطابق معمول به تثبیت فامیل های گرسنه و فقیر کمک نمایم تا مساعدت های شان به نحو کریمانه و شایسته به آنها برسد.
تو نیکی می کن و در دجله انداز/ که ایزد در بیابانت دهد باز!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
انسانیت
نظرات بینندگان:

>>>   آنانیکه همیشه افتخار میکنند که افغان هستیم ومسلمان هستیم اگر راست میگویند چرا اعمال اسلامی انجام نمیدهند:
قال رسول الله ( صلّى الله عليه وآله ) : من ألى عليه أربعون يوما ولم يأكل اللحم فليسقرض على الله وليأكله .
هر کس چهل روز نتوانست گوشت بخرد و بخورد باید به حساب بیت المال (و با کمک دولت) گوشت بخرد و بخورد. ( و دولت اسلامی گوشت برای او و خانواده اش تهیه کند).
ر

>>>   کیست که درک کند
این دو تا پرنس دیوانه قدرت را کی آرام کند
اگر همچو ادامه یابد یک آلم مردم بیگناه آسیب میبیند
ای کاش مثل صابق همدیگر را کور کنند
بیغم میشویم

>>>   آقای رحمانی!؟؟؟ اگر صداقت داری از خودت و برادرانت که تیکه داران معدن و تیل نیروهای ناتو هستند، شروع کنید. شما نمایندگان غزنی؟؟؟؟ که یک ...هستید بیش از ده سال به بهانه نمایندگی از این مردم معامله کردید و به نان و نوایی رسیدید برخی تان در قم خانه میلیاردی خریده اند، یک تعداد آدم های جیره خوار استادنما را به اسارت گرفته اید و....
بیایید پیشگام شوید یک سال از پول های بادآورده تان را برگردانید به این ملت پول های جنبش روشنایی به کجا رفت؟ دیگر این مردم حق دارند به امثال شما اعتماد نکنند.

>>>   قطع هزار میلون دالر آزمون جیب های خالی
یعنی امسال جیبها نیز رزوه میگیرند
خوب است شکم داران لاغر میشوند
تعداد زوگویان کم مشود
هه هه هه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است