یک کشور، سه حاکمیت و سه ملاقات
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۹    ۱۳۹۹/۱/۵ کد خبر: 162749 منبع: پرینت

پمپیو با غنی و داکتر عبدالله در کابل دیدار کرد. گرچند جزییات زیادی از این دیدارها در دسترس نیست، اما گفته می شود که او موفق نشده است داکتر عبدالله را وادار به عقب نشینی بکند. چرا عقب نشینی داکتر عبدالله؟ چون مطمین باشید که پمپیو برای وادار کردن اشرف غنی به عقب نشینی نیامده بود. ایشان آمده بود تا داکتر عبدالله را یا بترساند، یا تطمیع کند و یا فریب بدهد. اگر واقعا داکتر عبدالله تسلیم نشده باشد و تن به عقب نشینی نداده باشد، جا دارد که تحسین شود و تمجید و این واقعیت می تواند گویای شکل گیریی صف بندی های جدی تر منطقوی نیز باشد، اما اگر داکتر عبدالله عقب نشینی کرده باشد، حوزه های ضد طالب، روزگار سختی را پیش رو خواهد داشت.

بعد حیرت آورتر سفر پیمیو به کابل اما ملاقات دیگری است که قرار بود انجام بدهد. ایشان قرار بود از کابل به قطر پرواز کرده در پایگاه بزرگ امریکایی ها در دوحه (پایگاه العدید) با ملا برادر دیدار کند. پمپیو بر سرور دانش بیچاره که خود را یک لینگ دموکراسی می داند اعتماد نمی کند، و او را به جلسه راه نمی دهد، اما بر طالبان نه تنها اعتماد می کند، که به صورت خصوصی به ملاقات شان می رود، و حتما جزییات ملاقات های کابل را هم خدمت شان بازگو می کند.

امریکایی ها بعد از بیست سال جنگ، صدها هزار کشته و تریلیون ها دالر مصرف در افغانستان وضعیت را به چنان گدودی رسانده است که خود شیطان را دچار سردرگمی و گیجی می کند. با تمام این وضعیت آشفته و درهم ریخته اما هواداران آقای غنی به گونه ای سخن می گویند که تو گویی دنیا گل و گلزار است و به گفته ای انگلیسی زبان ها، همه چیز تحت کنترول!

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشور
حاکمیت
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   چون سرور دانش شامل سی آی هه نیست

>>>   یک کشور پنجهزار سال تاریخ !!!
از عجایب عالم است

>>>   خداوند هرچه خوبی وامتیاز بوده درجهان صرف برای افغانها داده اند:
- تاریخ پنجهزار ساله
-غیرت
-افغان
- مسلمان

>>>   اعتمادبه آمریکا اعتماد به غیر خدا و شیطان است. عاقبت اعتماد به آمریکا همین وضعیت فعلی افغانستان است. چپاول منابع افغانستان،گسترش جنگ و خشونت، نا امنی و نا امیدی از آینده نمونه ای از حضور آمریکا در افغانستان و اعتماد به آنها به عنوان منجی می باشد. چگونه می شود که به بهانه جنگ با تروریست و طالبان به افغانستان لشکر کشی و این کشور را اشغال می کند و در نهایت با همان گروه تروریستی و بدون هماهنگی با دولت افغانستان به اصطلاح پیمان صلح می بندد.

>>>   دیگر راه جز دیده درایی و خود فریبی برای شان باقی نمانده. امیدواریم که خداوند اشک ملیون ها مادر را که مسبب ااش عنی است بی اجر نمانده و این مفسد متعصب وطن فروش و قاتل مردم را رو سیاه تر از این بگرداند آمین

>>>   اگر در چنین اوضاع و حالات از داوود سلطانزوی دزد طیاره مسافر بری اریانا و یا خانمش زهره داوود سلطانزوی گرداننده نیمهساعته در هر پانزده روز در تلویزیون اریانای افغانستان در کشور امریکا و فعلا از پینجسال به اینطرف ریس دفتر رولا غنی خانم اشرف غنی در ارگ پرسانی کنی چنان برایت وانمود میکنند که گویا همه مردم سیر و امنیت تامین مردم راضی از کار کرد غنی و همه طرفدار غنی هستند درحالیکه بر خلاف انها اکثریت مردم از کار کرد غنی نا راز و به ان پشت کرده در بدر و بیکار و بی روزگار و ۶۵٪ زیر فقر نا امنی در کشور روز افزون گردیده و ده ها مشکلات دیگر در زمان حکومت غنی دامنگیر مردم گردیده ات .

>>>   پومپیو آمده بود که یک ملیارد دالر از کمک های امریکا به افغانستان را مسترد کند و در جای دیگر به خواهش خود مصرف کند و اسناد آن را نیز از کابینه و پارلمان تیر کند و در جیب خود بزند.
میبخشید.در حساب های بانکی مخفی خود انتقال دهد.
زیرا یک ملیارد دالر در جیب جای نمیشود.
صد ها جوال کار است تا یک ملیارد دالز در آن جای شود.

>>>   در افغانستان حکومت دوسره وجود داشت اما حکومت نسبتآ قویتر وبسیچ تر در مقابل حکومت دوسره مطللقآ ظاهر شد و. این حکومت سومی به سبب اختلافات حکومت دوسره ع وغ است ، این حکومت مردم را بنام دیموکراسی فریب داد و حالا بعد از بیست سال نه دیموکراسی وجود دارد ونه امنیت . ،ع وغ مطمعین باشند که اگر به توافق در قسمت حکمتداری درست در افغانستان نرسند ،حکومت سومی که طالبان بد بخت اند ریشه این دولت مستبد خود خواه تبعیض پرستان فارسی زبان وپشتو زبان از هم گیسیخته را تار تار خواهد. شد و. حکومت دوسره باید اطمیعنان داشته باشند که آه و ناله مردم دامنگیر شان خواهد. شد و. آنگاه پشیمانی سودی ندارد
عبدالله ریحان

>>>   عبدالله ریحان بنظر من تو خود دچار تضاد هویتی و دوگانگی شخصیت هستی چون هنوز نتانسته ای بین اوغانیست و غیراوغانان: جامعه خراسانیان…تاجیکان هزارگان اوزبیکان) راه خود را انتخاب کنی احتمالا شما دارای یک رگه پشتون و یک رگ تاجیک هستی و حاضر نیستی حقیقت تبعیض علیه غیر اوغان ها را باورمند شوی

>>>   نام اوغان در این سرزمین به سیصد سال تجاوز نمی کند, پنج هزار سال کجا بود؟ افغانستان اصلا یعنی چه؟ ستان که معلوم است پسوند مکان است. افغان هم در فارسی به معنای ((ناله و شیونی که با صدای بلند سر دهند)) .
برای همین است که از روز استقلال این کشور فقط اشک و اه و گریه و ناله و شیون و زاری بلند است.
افغانستان هیچ تاریخی ندارد به جز انتحاری و فاشیستی و لج بازی سر اسم دانشگاه (پوهنتون)
تاریخ پنج هزار ساله صرف برای خراسان است.خراسان است که تاریخش سراسر علم و دانش و هنر و فرهنگ و فرزانگی و... است.
اوغان ستان = مکان زندگی اوغان ها = مکان زندگی ناله و شیون و فریاد
تا اسم تغییر نکند همین است و فاشیسیت و انتحاری از سر ما دست بر نمی دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است